Закон Ома для ділянки кола

Про матеріал
Установити зв’язок між силою струму, напругою та опором провідника, сформулювати закон Ома для ділянки кола; показати об’єктивний характер закону Ома, вивчити правила вимірювання опору. Домогтися, щоб учні розуміли відмінність у графіках залежності І = І(U) при R = const та I = I(R) при U = const;
Перегляд файлу

 

Закон Ома для ділянки кола

Цілі уроку:

Освітні: установити зв’язок між силою струму, напругою та опором провідника, сформулювати закон Ома для ділянки кола; показати об’єктивний характер закону Ома, вивчити правила вимірювання опору. Домогтися, щоб учні розуміли відмінність у графіках залежності І = І(U)  при  R = const та                            I = I(R) при U = const;

Розвиваюча: розвивати вміння володіти фізичними термінами, фізичними формулами, фізичними приладами, логічне мислення та пізнавальні здібності учнів;

Виховні: уміння роботи у групах, виховувати культуру мовлення, запису та розуміння формул при розв’язуванні  задач, виховання акуратності при роботі з фізичними приладами, пізнавальний інтерес до предмету.

Матеріально-технічне забезпечення: ноутбук, проектор, презентація

Компетентності: математична грамотність, інформаційно-цифрова компетентність, компетентності в природничих науках і технологіях,   екологічна грамотність і здорове життя

Наскрізні вміння: вирішення проблеми, співпрацюю, ефективно спілкуюся, досліджую, рефлексую

Тип уроку: засвоєння знань, формування умінь

Прилади та обладнання: джерело живлення, амперметр вольтметр, реостат,  сполучні провідники, магазин опору, ключ

Учні повинні знати: поняття сили струму, напруги, опору провідника, формули, закон Ома для ділянки кола, залежність сили струму, напруги, опору та їх графіки

Учні повинні вміти: застосувати набуті знання в процесі розв’язування фізичних задач та виконання лабораторних робіт; схеми простих електричних кіл; складати прості електричні кола; користуватися вимірювальними приладами для визначення силу струму, напруги, опору; дотримуватись правил безпеки життєдіяльності під час роботи з електричними приладами й пристроями

Епіграф:

«Все наше знання починається з досвіду".

                                                                  (Німецький вчений-філософ І. Кант)

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Учитель перевіряє готовність класу до уроку, вітається.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Творче завдання: сінквейн

ІII. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів    

Життя сучасної людини неможливо уявити без електрики. Промисловість, Сільське господарство, наука, медицина, радіо і телебачення, Інтернет, численні види зв'язку, побутові прилади та пристрої – це лише мала частка застосування електрики в сучасному світі. І якщо відключити енергозабезпечення на короткий час, що відбувається не так вже й рідко, це призведе до повного паралічу життєдіяльності людини. Електрика – дуже корисно, але вивчення «електрики» - це дуже велика і складна робота, яка вимагає великих знань. Чи не знання правил поводження з електрикою може привести до електричних травм і виникнення пожеж.

І сьогодні на уроці ми продовжуємо з вами вивчати цю тему, а також дізнаємося, я, сподіваюся, багато цікавого і корисного для себе.

                                                                                                                                                    ІІІ. Актуалізація опорних знань

На даному етапі  вчитель пропонує учням ряд запитань, що дозволяють учням пригадати деякі важливі  моменти, що стосуються минулої теми.

Запитання:

1. Що прийнято за одиницю сили струму? Як називають цю одиницю?

2. Що таке сила струму?

3. Що таке  електрична напруга?

4. Як можно визначити напругу, знаючи  роботу струму і електричний заряд?

5. Що прийнято за одиницю напуги? Як називають цю одиницю?

6. Що таке  електричний опір? Що прийнято за одиницю опіра? Причина появи опору в провіднику?

IV. Вивчення нового матеріалу

Клас розбитий на групи:

 Ще раз згадаємо, для чого потрібні різні прилади в цьому колі. Джерело струму  для створення і підтримки електричного поля в провіднику. Амперметр – для вимірювання сили струму в провіднику. Вольтметр для вимірювання напруги на кінцях провідника. Магазин опору – для зміни опору на ділянці кола. Реостат - це прилад для зміни сили струму в коло. Ключ потрібен  для включення і виключення в потрібний час джерела струму. Сполучні провідники – подають електричну енергію в електричне коло.

1. Фізики - екпериментатори № 1

Перш ніж приступити до виконання завдання, ще раз на форзаці підручника повторіть техніку безпеки!

Завдання групі: експериментально встановити залежність сили струму від напруги.

Учні висувають гіпотези:

1. Збільшується напруга і збільшуєтьс сила струму;

2. Збільшується напруга і зменшується сила струму

Висновок: Сила струму прямо пропорційна  напрузі.

 

2. Фізики - екпериментатори № 2

Завдання групі: экспериментально встановити залежність сили струму від опору

Учні висувають гіпотези:

1. Збільшується сила струму і збільшується опір;

2. Сила струму зменшується, опір  збільшується.

Висновок: Сила струму обернено пропорційна опору провідника.

3. Фізики-теоретики

Завдання групі: побудувати графіки залежностей сили струму від напруги і сили струму від опору.

Будь-яке електричне коло характеризується трьоми величинами -  силою струму, напругою та електричним опором. Сьогодні ми перед собою поставимо основну проблему: розкрити взаємозалежніть сили струму, напруги і опору на ділянці електричного кола.

4. Історики

Завдання групі: знайти інформацію про вченого-фізика Георге Оме.

1.

Запіс на дошці: якщо  R = const, то   I U

Із збільшення напруги сила струму в провіднику зростає при постійному опорі. Ми одержали графік залежності між силою струму і напругою. Графічна залежність сили струму від напруги називається вольт-амперна характеристика провідника.

 

 

 

2.

   Запіс на дошці: якщо U = const, І    

Із збільшенням опору провідника сила струму зменшується.

Перебірка висновків:

Такий запис носить назву: Закон Ома для ділянки кола. (1826 р.)  Повідомлення теми і мети уроку:  Закон Ома для делянки кола.

Знайдіть формулювання закону Ома в підручнику в § 29 на стор. 152.

Закон Ома читається так: Сила струму на ділянці кола прямо пропорційна напрузі на кінцях цієї ділянки і обернено ії опору.

                             

V. Фізкультхвилинка

Втомилися? Пропоную провести фізкультхвилинку. Розташовуємося зручно. Гімнастика для очей.

VІ. Закріплення знань, умінь, навичок

1. Цікаві запитання

2. Розв’язування задач

1) На малюнку зображені графіки залежності сили ситуму від напруги для двох провідників А і В. Який зц ціх провідників має більший опір?

Провідник В володіє має більший опір. За закону Ома для ділянки кола, сила струму обернено пропорційна опору провідника при постійній напрузі. Оскільки при напрузі 6 В сила струму провідника В,  1 А, и сила струму провідника 3 А. Таким чином, сила струму провідника В менше, означає опір більше. Доведіть це розрахунками. RB  = 6 Ом,   RA  = 2 Ом.

2. Чи може бути безпечною для людини напругі 24 В, якщо безпечна норма сили струму за правилами техніки безпеки 50 мА? Опір здорової людини –                     850 Ом; 1000 Ом опір вологої шкіри; 500 000 Ом – опір сухої шкіри.

3. Тест у платформі  СLASSROOM

Аналіз тесту.

VІI. Підсумок уроку

1. Яку взаємозалежність між силою струму, напругою і опором на ділянці кола ми розкрили?

2. Якою формулою виражається ця залежність?

3. Що є графіком залежності сили струму від напруги, сили струму від опору?

VIIІ. Рефлексія

Учитель пропонує продовжити пропозицію:

 я дізнався.....

 я навчився....

 тепер я можу....

 мені сподобалося

IX. Домашнє завдання:

Вивчити § 29, письмово вправо № 29 (1 – 3)

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кучмук Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 29. Електричний опір. Закон Ома
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
20660
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку