Закріплення звукового значення букви «же» . Опрацювання казки «Лисиця і Журавель»

Про матеріал
Цікавий конспект уроку, з використанням ігор ,що допомагають краще засвоїти і узагальнити свої знання з вивченого матеріалу.
Перегляд файлу

Тема. Закріплення  звукового значення букви  «же» .

Опрацювання    казки  «Лисиця  і  Журавель»

Мета. Продовжувати  формувати  в  учнів  навичку   швидко читання   слів  з  буквою «же»; знайомити  з  жанровими  особливостями  побудови  казки. Розвивати   уяву, пам'ять, логічне  мислення, спостережливість, читацьку  компетенцію. Формувати   комунікативні  вміння  засобами  колективних  форм  організації   навчання . Виховувати  почуття  поваги, підтримки, товариськості. Обладнання:   картки  із  завданнями для індивідуальної  роботи  та в  групах, ілюстрації ,проектор,ноутбук,цеглинки «LEGO».

                                                         

                                                          Хід  уроку

І. Організаційний  момент.

  

Подивіться всі на мене, Посміхніться враз усі.

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий? Молодці!

 

 ІІ.  Актуалізація  опорних знань.

1. Бесіда

       Яку  букву  ми  вивчали  на  попередньому  уроці?

       Які  звуки  вона  позначає? [ж] , [ж']

       Які слова ви знаєте ,що розпочинаються на букву «же»?

2. Гра «Впіймай звук»

(діти почувши звук [ж] плескають у долоні) Жив жучок між бур׳янами, Жив без тата і без мами.

Жив і жив , і не тужив,

Жовтим листям ворушив. Жаба квакнула : «Попався!»

Жук завмер- так налякався.

 

 

3. Артикуляційні  вправи.

      Скоромовка

Жовтий  жук  у  житі  жив                         

Жук  із  жабками  дружив.

Жартувати   жук   умів.

Жабок   жук  завжди  дражнив.

( учні повторюють скоромовку кілька раз із вчителем, потім за бажанням самостійно)

 

4. Гра в групах «Визнач зайвий склад»

(Діти на аркушах із завданнями читають слова та закреслюють в них зайвий склад)

 

image

 

ІІІ.  Повідомлення  теми  уроку, мотивація.

 

 1.Робота над загадками . Звуковий аналіз слів.

- Зараз  пропоную  вам  відгадати  загадки  і  в слові - відгадці  позначити звуки. Будьте  уважні, піднімайте  руку.

  

По траві повзла змія. 

Налякався добре я. 

imageВід гадюки біг чимдуж, 

А то виявився… (Вуж)

* * *

У воді  сидить  охоче,

Та  не  риба  і  не  рак. 

Виставля  булькаті  очі

І  співає: «Ква –ква-ква!» ( Жаба)

* * *

Він на дубі виростає, Шапочку гарненьку має. З дуба в землю упаде І весною проросте.

(Жолудь)

* * *

Є у нього довгі роги — Забирайтеся з дороги!

— Жу-жу-жу, — гудить, дзижчить, Коли в небі він летить.

Має крила і шість рук

Буркотливий чорний (Жук). 

 

 

 

 

 

image2.Гра «Склади слово»

 

   На парті у вас є букви з яких ви повинні скласти слова з буквою «же»

 

(жито,Жанна,журавель…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Бесіда з  елементами розповіді

image 

-         Чи знаєте ви , хто такий Журавель?

   

 Журавель   -це  великий  перелітний птах, нагадує  лелеку живе  до  70 років. Живе  біля  болота, у нього  довгі  ноги, шия,  дзьоб. Їсть   рослини, ягоди , комах, жаб.

Гніздо  робить  із трави , листя  на  сухому  місці  серед  болота.

   

-         Кого  нагадує    журавель?  (лелеку) Перелітний  чи  неперелітний?

-         Де  живе? (біля  болота)

-         Чим  харчується? ( рослинами, жабами)

-         Де  робить  гніздо? (на  сухому  місці  на  болоті)

-         Сьогодні  ми  ознайомимось  з   казкою «Лисичка  і  Журавель» ,закріпимо свої знання про звук ж та букву «же».

 

 

 

IV.Основна частина

1.Асоціативний  кущ.

-         Діти, а  що  ви  уявляєте, коли  чуєте  слово  КАЗКА?

(    добро  ,  мама   ,   бабуся  ,    вечір   ,   диво  ,  зло ,   герої   …) 

-         Пригадайте, як  починаються  казки? (Жили –були…) - А  як  закінчуються? ( добро  перемагає  зло)

-         Отже,  всі  казки   завжди  закінчуються  добре – це  є  головною їх особливістю  .

Фізкультхвилинка  «Стрибучі жабки» https://www.youtube.com/watch?v=Dg5HyUnfOV8

 

2. Робота  за  Букварем.

 

2.1 Аналіз  ілюстрації 

imageРозгляньте  ілюстрацію , як  ви  думаєте  до  якої  вона  казки? Що  свідчить  про  те  що  це  українська  казка? (одяг ).

Так, чоботи, капелюх – бриль, одяг  на  Лисичці – це  все  ознаки  української  культури. 

 

 

image2.2 Підготовка  до  читання.

Розповідь про письменника.

 

-   Казку «Листчка та Журавель» написав Іван Франко.

 

-Іван Франко – великий український письменник.  Він  написав багато творів для дорослих і дітей. Для молодших школярів створив збірку казок «Коли ще звірі говорили»

 

2.3 Первинне  ознайомлення  з  казкою.

 

-   Уважно  послухайте  казку. (вчитель читає казку)

 

2.4 Словникова робота.

(транслюємо на екрані проектора «Словничок» )

image 

       Поясніть   слово  дружити.

       Як  ви  гадаєте  чи зможуть подружитися  Лисичка  з  Журавлем?

2.5 Бесіда

-   Чи  вдалося  подружитися  Лисичці  і  Журавлю?

-   Хто  першим  запросив  друга  в  гості?

-   Чи  сподобалось частування  Журавлеві?

 

2.6     Читання  «Ланцюжком».

 

2.7     Дифернеційоване  читання.

            І етап

-   Знайдіть  у  тексті  слова, в  яких  більше  ніж  3  склади.

-   Уважно  слухайте  і  знаходьте  названі  слова.                             

   (діти зачитують  знайдені  слова)

       ІІ  етап

-   Знайдіть  слова – дії.(зачитують учні)

-   Читаємо 3 абзац   «Ланцюжком»  

      ІІІ етап

-   Знайдіть   слова – ознаки.(зачитують учні)

-   Дочитуємо  до  кінця « Ланцюжком»

      ІV  етап    

 Дівчатка – знайдіть  речення, в  якому  розповідається  чим  пригощала  Журавля  Лисичка.  Хлопчики - знайдіть  речення, в  якому  розповідається  чим  пригостив  Журавель Лисичку.

 

3.  Бесіда 

 - Дайте характеристику  Журавлю  і  Лисичці.

   Порадьте  «Що  могло  б  помирити  Лисичку  і  Журавля» ?

   Скласти  прислів’я « Яке  частування  таке  й  дякування»

(слова на різних аркушах)

           

V. Підсумок  уроку.

image  

1. Гра « Так  чи  ні!» з цеглинками Lego

(так- зелена цеглинка, ні-червона цеглинка)

       Лисичка  і Журавель  були  сусідами? (ні) 

       imageКазка  вчить  нас  бути  гостинними? (так)  

       Ми  повинні  бути  такими  як  Лисичка? (ні)

       У кожного  повинні  бути  друзі? (так)                                      

       З  друзями  потрібно  бути  доброзичливими? (так)

2. Гра «Жучки-втікачі»

(На дошці слова в яких деякі букви прикриті літерою «же», діти повинні правильно прочитати слова та половити всіх «жучків»)

  

image

 

3. Бесіда

-   Що  нового  дізнались  на  уроці?

-   Чого  навчились?

-   Що  сподобалось?

-   Чи  були  важкими  завдання?

-   Здавна  наш  народ  цінує  дружбу  і  засуджує  ворожнечу , тому  не  можна  бути  такими  хитрими  і  підступними  як  лисичка.

4. Самооцінювання

( Діти оцінюють свою роботу на уроці , зображення на екрані проектора)

image 

pdf
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку