Заняття "Часом гра не приводить до добра"

Про матеріал
Заняття допомагає зосередити увагу дітей на небезпеці, що криється у предметах, які колють, ріжуть або завдають іншої травми, а відтак - непридатні для гри. Вчитьбути уважними і розсудливими при виборі місць для гри.
Перегляд файлу

Тема. «Часом гра не приводить до добра».

Мета: зосередити увагу дітей на небезпеці, що криється у предметах, які колють, ріжуть або завдають іншої травми, а відтак непридатні для гри. Вчити бути уважними і розсудливими при виборі місця для гри. Розвивати увагу, мислення, зв’язне мовлення, спостережливість Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.

Матеріал: іграшки, наплічник з небезпечними речами, лялька-хлопчик Незнайко, ілюстрації з зображенням правил безпечного поводження з предметами та іграшками, матеріали до дидактичної гри «Чим можна гратися, а чим – ні?»

Хід заняття

Вихователь. Сьогодні на занятті у нас присутній казковий гість. Його звати Незнайко. Він живе на сторінках оповідань відомого дитячого письменника М.Носова. З ним завжди трапляються різні пригоди. От і сьогодні Незнайко потрапив у наш садок, він хоче подивитися, як ви навчаєтесь і як граєтеся. А ви любите гратися? Кожен з вас вибрав для себе улюблену іграшку і я вам пропоную розповісти про неї.

(Кілька дітей розповідає про свою улюблену іграшку: як називається; з чого виготовлена; як з нею граєтесь).

-         Ви дуже гарно розповідали про свої іграшки.  В нашій групі є теж багато іграшок з якими ви граєтесь. Незнайко приніс показати вам свої іграшки, з якими він любить гратися. Подивимось на них? (Вихователь дістає по одному предмету із наплічника Незнайка і розглядає з дітьми: цвяхи, кнопки, рогатка, дрібні предмети – ґудзики, намистинки, зламані іграшки, сірники).

-         Діти, хіба можна гратися цими предметами? (Відповіді)  - Ігри з такими предметами можуть привести до лиха. Давайте розповімо Незнайкові, чому ці предмети дуже небезпечні і гратися з ними вкрай шкідливо. Бо ми добре знаємо, що ігри з такими предметами не доведуть до добра. Недарма в народі кажуть: «Часом   гра не приводить до добра».

(Розглядаємо з дітьми всі предмети, що приніс Незнайко, і обговорюємо, чим цей предмет небезпечний).

(Зразок: це кнопка. На неї можна наступити і боляче вколотися.)

-         Чим небезпечні дрібні предмети: ґудзики, намистинки, монети?

Дехто з дітей під час гри полюбляє брати такі предмети до рота, але це небезпечно, бо можна травмувати горло, а ще гірше,  дрібна іграшка може застрягнути в горлі і перешкодити диханню.

-         Подивіться на цей предмет (рогатка). З рогаткою граються нехороші діти. А Незнайко сказав, що це його улюблена іграшка, бо нею він стріляє по горобчиках камінцями. Діти розкажіть Незнайкові, як можна поранитися, граючись такою іграшкою і чи можна так поводитись із горобчиками? (Відповіді)

(Розглянути коробку із сірниками).

-         Давайте розкажемо Незнайкові, що може трапитись, якщо гратися сірниками.

Пожежа – це велике лихо, ми говорили про це на заняттях, читали оповідання, казки, вірші. Назвіть їх. (Відповіді)

-         Як ви думаєте, чому в народі говорять: «Сірник маленький, а біда велика». (Діти вголос розмірковують)

-         Ви всі про це знаєте, а сьогодні навчили і Незнайка. (Вихователь прикладає ляльку до вуха, наче слухає). Ви знаєте, діти, що сказав мені Незнайко? Йому дуже соромно. Він більше ніколи не буде гратися з цими предметами. Він все зрозумів. Отже, Незнайко, віддай мені всі ці іграшки і запам’ятай – ці предмети не для гри. (Діти всі разом повторюють дане правило і піднімають вгору вказівний палець, що є знаком застереження, обережності).

Ми запрошуємо тебе, Незнайко, приходити частіше в наш дитсадок, де є багато цікавих, а головне - безпечних іграшок.

А жодні інші речі ти не бери для гри,

Бо дуже небезпечні всім для життя вони!

Дидактична гра «Чим можна гратися, а чим – ні». Коли я показую іграшку ви плескаєте, а коли показую небезпечні предмети – показуєте знак «обережно».

Фізкультхвилинка.

Трава низенька-низенька, ( Присісти)  

Дерева високі-високі.(Встати, підняти руки вгору, потягнутися.)  

Вітер дерева колише-гойдає, (Покрутитися, руки вгору) 

То вліво, то вправо нахиляє (Нахили вправо, вліво з піднятими руками)  

То вгору, то назад, (Потягнутися вгору, назад)  

То вниз нагинає. (Нагнутися вперед)  

Птахи летять – відлітають, (Махи руками)  

А дітки тихенько на килим сідають.(Всі сідають).

 

Ми з вами говорили, про те, чим можна гратися, а чим – ні, Незнайко погодився з нами. А тепер ми закріпимо найважливіші правила щодо вибору іграшок, місця для гри, правила поведінки під час ігор з іншими.

(Розгляд ілюстрацій з правилами техніки безпеки й одночасним коментуванням їх).

Ці правила дуже важливі і їх потрібно всім знати і дотримуватись під час ігор.

Правильно вибирати місце для гри.

Гратися тільки справжніми безпечними іграшками.

Бути обережними у поводженні з однолітками під час ігор.

Ділитися іграшками, поступатися один одному.

В рухливих іграх не порушувати правил гри.

 

Ось наука для Незнайки,

Щоб  не трапилось біди –

Усі ви добре пам’ятайте

Безпеки правила завжди.

 

Незнайко дякує дітям.

Заняття закінчується.

 

docx
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку