Заняття для дітей молодшої групи

Про матеріал

Мета: продовжувати знайомити дітей з сезонними змінами в природі, називати порироку та її характерні ознаки.

Формувати розуміння залежності сезонних змін від кількості сонячного тепла і світла;вміння характеризувати під час дослідів воду та сніг(холодне, тепле, легкий, пухкий, м'якенький і т.д.)

Сформувати у дітей уявлення про сніг як стан води.

Вчити самостійно аналізувати результати та робити умовиводи.

Удосконалювати пам'ять дітей, активізувати їх розумові процеси, стимулювати розвиток у них мовленнєвих навичок.

Розвивати аналітичні уміння – встановлювати причинно – наслідкові зв'язки між явищами неживої природи.

Виховувати цікавість до світу природи.

Перегляд файлу

Зачепилівський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) «Ромашка» Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття

для дітей молодшого дошкільного віку

з ознайомлення з природою з елементами театралізації

«Подорож Краплинки порами року»

до колективного перегляду

«Формування екологічної компетентності дошкільників у повсякденному житті»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               Підготувала

                                                                                                 вихователь Ігнатюк І.О.

 

 

 

 

2018

Мета: продовжувати знайомити дітей з сезонними змінами в природі, називати пори               року та її характерні ознаки.

Формувати розуміння залежності сезонних змін від кількості сонячного тепла і світла;вміння характеризувати під час дослідів воду та сніг(холодне, тепле, легкий, пухкий, м’якенький і т.д.)

Сформувати у дітей уявлення про сніг як стан води.

Вчити самостійно аналізувати результати та робити умовиводи.

Удосконалювати пам'ять дітей, активізувати їх розумові процеси, стимулювати розвиток у них мовленнєвих навичок.

Розвивати аналітичні уміння – встановлювати причинно – наслідкові зв’язки між явищами неживої природи.

Виховувати цікавість до світу природи.

Матеріал: методичний посібник «Пори року», площинне зображення хмаринки, краплинки, лійка з теплою та холодною водою, сніг, кубики льоду, парасолька, серветки

Хід

І Привітання

Станемо усі рівненько,

Усміхнемося гарненько,

Поверніться до гостей,

Скажем всім їм:

«Добрий день!»

ІІ У групі стоїть дерево поділене на 4 частини, кожна з яких символізує пору року.

  • Діти, подивіться, що це за дивне дерево у нас у групі? Воно незвичайне. Давайте його розглянемо. (Діти розглядають дерево і називають пори року під час бесіди з вихователем)

ІІІ  - Сьогодні я розповім вам цікаву історію про веселу, допитливу Краплинку та її подорож порами року. (Під час своєї розповіді вихователь використовує методичний посібник «Пори року»)

Почалася ця історія влітку. На великій Хмаринці жила маленька Краплинка. Вона була веселою і грайливою – завжди посміхалася і танцювала. А також вона була дуже допитливою і завжди всім цікавилася.

Одного разу Краплиночка вирішила поплавати у річці, вона спустилася з Хмаринки у річкову воду і там вона зустріла багато своїх подружок. Вони разом гралися та пірнали, а тим часом сонечко згори пригрівало поверхню води в річці і Краплинці разом з її подружками стало дуже жарко і вона піднялася знову на Хмаринку. Хмарка стала дуже великою і важкою. І раптом вона заплакала.  – А коли Хмарка плаче, що відбувається дітки? Правильно, іде дощик.

Дослід з водою (Вихователь ллє з лійки теплу воду демонструючи дощик. Дітям пропонує підставити руки під водичку і відчути її на дотик. Який дощик? (теплий))

  • Діти, як можна заховатися від дощику? (взяти парасольку)
  • Подивіться яка у мене є чудова парасолька. А давайте з вами пограємо в гру. Коли світить сонечко можна йти гуляти, тупотіти ніжками, навіть танцювати. А як дощик накрапає, то малеча утікає. Парасолька ось яка, заховає всіх вона. (Проводиться рухлива гра «Сонечко і дощик»)
  • Аж ось сонечко зовсім сховалось за Хмаринку, подув вітерець, стало прохолодно. Як ви гадаєте, яка пора року настала? (Осінь)
  • Що ще відбувається восени? (жовтіють та опадають листочки з дерев)
  • А дощик осінню буває? (Так) Давайте з вами подивимось на осінній дощик. (Проводиться дослід з водою аналогічний попередньому, але у лійці тепер холодна вода. Дітям пропонується підставити руки під уявний дощик і відчути який він на дотик. (Холодний)
  • Чим відрізняється літній дощик від осіннього? (Пояснення дітей)
  • Та ось одного разу на Хмаринці стало дуже холодно. Крапелька запитала Хмаринку: «Чому стало так холодно?» Хмаринка відповіла: «Бо настала вже зима. Сонечко мало гріє – промінчики у сонечка стали короткими, тому не зігрівають землю.»

Крапелька подивилася на землю і здивувалася:

  •  Чому вся земля стала білою, і дерева, і будинки теж білі. А маленькі діточки з радістю бігають і граються якимись маленькими білими кульками.
  • Це випав сніг. Сніжинки вкрили всю землю, дерева і будинки. Сніжинки – це твої сестрички.
  • А де живуть сніжинки?
  • Вони живуть на хмаринці. Сніжинки це маленькі краплинки, тільки трішечки замерзлі.

Маленька Крапелька здивувалась.

  • Так коли я замерзну то перетворюсь на сніжинку, - подумала вона і заснула.  А тим часом Хмаринка піднімалась вище і вище в небо. Ставало все холодніше і холодніше. Від цього холоду і прокинулась Крапелька. Вона перетворилась на сніжинку. А мама Хмаринка повчала сніжинок:
  • Найголовніша справа кожної сніжинки – зігріти когось.
  • А як же я така маленька та холодна зможу когось зігріти?
  • Сніжинок багато, вони вкривають всю землю наче теплою ковдрою, захищають траву, деревця від морозу – сказала мама – Хмаринка і відпустила сніжинок до землі.

(Розгляд снігу. Діти торкаються до нього і визначають, що він холодний. Якщо покласти його на долоньку, він розтане. Підвести дітей до висновку, що від тепла сніг тане)

Гра – емпатія «Ми – сніжинки» (діти уявляють себе сніжинками і під музичний супровід виконують довільні рухи)

  • Діти, а скажіть мені будь ласка, що станеться з нашими річками взимку? (вони замерзнуть і вкриються льодом) – Чому? (бо взимку надворі сильний мороз)

(Розгляд льоду)

  • Ось так і наша Крапелька, що перетворилася на Сніжинку, лежала на землі доки сонечко не послало до неї свої промінці, і від цього сонячного тепла сніжинка розтанула і сала знову Краплинкою водички. А сталося це тому, що прийшла пора року…. Весна (повинні дійти самостійного висновку діти). Вона знову повернулася до своєї мами – Хмаринки.
  • Погляньте діти, ось наша Краплинка і здійснила свою подорож порами року.

ІV Підсумок

  • Чи сподобалась вам сьогодні розповідь про Краплинку?
  • Де вона жила?
  • Якими порами року вона подорожувала?
  • У що перетворилася Краплинка коли стало холодно?
docx
Додано
28 листопада 2018
Переглядів
5696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку