Заняття математичного гуртка "Фіксики і Логіка"

Про матеріал
Мета заняття: формувати в учнів навички розв’язування логічних задач; розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення; виховувати стійкий інтерес до предмета, вміння і навички міркувати, самостійність, допитливість,відповідальність, колективізм, волю до перемоги
Перегляд файлу

Заняття математичного гуртка «Піфагорчики»

Тема заняття: Фіксики і Логіка

 

Мета заняття: формувати в учнів навички розв’язування логічних задач;  розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення;  виховувати стійкий інтерес до предмета, вміння і навички міркувати, самостійність, допитливість,відповідальність, колективізм, волю до перемоги.

 

Люди помиляються саме тому, що їм бракує логіки.

Г.В. Лейбніц

 

Хід заняття

І. Організаційний етап.

Доброго дня, любі друзі! Запрошую винахідливих, уважних і життєрадісних учнів нашої школи  зайняти свої місця та взяти участь у  нашій грі. Бажаю успіхів!!!

Сьогодні дозволяється: активно думати, проявляти знання, кмітливість та ініціативність.

Німецький математик Г. В. Лейбніц вважав, що винахідливість і дотепність виявляються саме в іграх, а тому заслуговують на увагу.

Забороняється: бути пасивним, байдужим, зволікати з відповіддю.

Отож,  розпочнемо!

 

ІІ. Оголошення теми, мети і завдань заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Історичні відомості.

 Сьогодні ми з вами помандруємо просторами царства Логіки.  Логіка – це наука про закони і форми правильного мислення.

Історія логіки як науки налічує понад 2,5 тисячі років і поділяється на два основні етапи: традиційний і сучасний. Саме в період традиційного розвитку, логіка формується як галузь філософії. Перші загальні схеми правильних міркувань були викладені у працях давньогрецького філософа Аристотеля. У той час логіка розвивалась у тісному зв’язку з геометрією та граматикою. В Україні логіка була обов’язковим предметом навчання в Києво-Могилянській академії.

     Міркувати логічно – значить міркувати відповідно до законів мислення. Адже усе в навколишній природі підпорядковується певним законам. Не є винятком у цьому і сама людина як частинка природи, її мислення.

 Як сказав ще давньогрецький філософ Геракліт, що багато знати – мало, це ще не мудрість. Мудрість – це не просто широкі й глибокі знання, це перш за все вміння мислити, міркувати. І саме логіка допомагає виробляти людині в собі такі вміння.

 

У грі беруть участь  учні  5 і 6 класів. За кожне правильно виконане завдання можна отримати 1 бал. Можна скористатися підказкою Помагатора, але лише один раз. Його підказка коштує 0,5 бала.

 

 Сьогодні у нас незвичне заняття.  Хочу, щоб воно  запам’яталося кожному з вас, щоб математика завжди  залишалася вашим улюбленим предметом. Його мета – допомогти нам поринути  у казковий  світ  математики. І допоможуть нам в цьому герої  дуже популярного  мультика. До нас прийшли розумні маленькі чоловічки, яким знайома будь-яка наука. Вони доведуть нам, що математика – наука цікава і дуже важлива Підкажіть, діти, імена цих мультяшних героїв.

Картинки по запросу "герої мультфільму фіксики"Картинки по запросу "герої мультика фіксики"Картинки по запросу "герої мультика фіксики"Картинки по запросу "герої мультика фіксики"Картинки по запросу "герої мультика фіксики"Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

  1. Завдання від ПАПУСА.

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

Вчитель. Отже розпочинаємо змагання.  І перше завдання від героя якого мультика? Як його звати?

Папус пропонує обчислити вирази:

 

 

 

Відповіь: 1. 1 яблуко =7, ожина=5+яблуко=5+7=12, 7=1+3банани=1+32, 1 банан=2, 7+12+2=21;

 2. 1 яблуко=10, 1 виноград=7, 1 вишня=2, 2+10-7=5

 

 

  1. Завдання від МАСІ.

 

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

 

А ця героїня, яку звати… (Мася) була так зайнята домашніми справами, що написала зайве число. Допоможемо їй виправити помилки!

 

а) 9, 10, 15, 25, 48;

б) 18, 36, 45, 50, 63;

в) 16, 49, 55, 64, 81;

г) 136, 749, 1234, 594, 333.

 

Відповідь: Зайві  а)9 – одноцифрове; б)50 – не ділиться на 9; в)55 – не є квадратом числа; г)1234- чотирицифрове)

 

 

 

 

  1. Завдання від СІМКИ і НОЛИКА

 

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

 

 

А це хто такі?

 Сімка запитала у Нолика: «Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох - троянди, всі окрім двох - тюльпани, і всі окрім двох - маргаритки? Допоможемо Нолику!

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

 

 Відповідь: Три

 

  1. Завдання від ДІДУСА

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

Осінь

Якщо припустити, що літо надворі,

То овочі звідки взялися в коморі?

А як припустити, що в місті зима,

Постане питання – чом снігу нема?

Якщо ж припущу, що весна завітала,

Чом листя пожовкле лежить покривалом?

Якщо припущу, що в берези є коси,

           Хто золотом їх чепурить?

Звісно, осінь.

Завдання від …(Дідуса)

Дівчата Береза, Верба і Тополя посадили три дерева: березу, вербу і тополю. Жодна з них не посадила дерева, від якого пішло її прізвище. Яке дерево посадила кожна дівчинка, якщо відомо, що Береза посадила не тополю?

 

Відповідь:

 

береза

верба

тополя

Береза

-

+

-

Верба

-

-

+

Тополя

+

-

-

 

  1. Завдання від ШПУЛІ і ВЕРТИ.

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

А ці гарненькі дівчатка (Шпуля і Верта) задають такі питання

1.Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки проїхав кожен автомобіль?

2. Одне яйце варять протягом 4 хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин зваряться 5 яєць?

3. Чи можна 50 учнів поділити на 5 бригад так, щоб у кожній бригаді була непарна кількість учнів?

4. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів 2 бабусі, кожна з яких несла по 2 кошики, а в кожному кошику було по 2 кролі. Скільки йшло до станції?

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

 

Відповідь: 1.120 км, 2. 4 хв.,3. Ні, бо сума пяти непарних чисел буде числом непарним, 4. 1 селянин

 

  1. Завдання від ФАЄРА та ІГРЕКА

 

 

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

В понеділок Фаєр взяв у Ігрека в борг 2 цукерки і зїв їх із задоволенням. У вівторок Фаєр взяв у борг в Ігрека 4 цукерки. 2 цукерки він повернув Ігреку, щоб розрахуватися  за понеділок, а дві інші із задоволенням з’їв. В середу Фаєр взяв у борг в Ігрека 6 цукерок. 4 цукерки він повернув Ігреку,  а дві інші з’їв.

В четвер Фаєр взяв у борг в Ігрека 8 цукерок. 2 цукерки він зїв, а 6 цукерок він чесно  повернув Ігреку, розрахувавшись  за середу.

В пятницю Фаєром було  взято в борг в Ігрека 10 цукерок. 2 цукерки були із задоволенням з’їжені, а 8 із вдячністю повернуті Ігреку.

Дай відповідь на чотири запитання:

  1. Скільки всього цукерок взяв у борг Фаєр в Ігрека?
  2.  Скільки  цукерок  Фаєр повернув  Ігреку?
  3.  Скільки цукерок з’їв  Фаєр?
  4. Скільки ще цукерок  повинен віддати Фаєр  Ігреку?

 

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

 

 

 

 

 

Відповідь: 1) 30; 2) 20; 3) 10; 4) 10

 

  1. Завдання від КУСАЧКИ

 

Тестова задача, яку задають в початковій школі Гонконгу 

Кусачкі цікаво,  який номер місця стоянки автомобіля?

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

 

Відповідь: 87

 

  1. Нарешті  два завдання від ДІМ ДІМИЧА. Він хоче перевірити ваше логічне мислення.

Картинки по запросу "герої мультика фіксики"

 

  1. Якщо

 

 

                           = 58                       =74,

 

 

 

 

то

 

 

 

 

 

  •                  +                  = ?     

 

 

 

Відповідь: 68 – 53 + 85 = 100

 

  1. Від 1 до 19

В девятнадцяти кружечках  потрібно розставити всі цілі числа від 1 до 19 так, щоб сума чисел в будь-яких трьох кружечках, що лежать на одній прямій, дорівнювала 30.

 

Відповідь: Помічаємо, що 1+19=20, 2+18=20, 3+17=20 і т. д., записуємо доданки кожної суми в протилежні кружечки,  а число 10 помістимо в центральний кружечок. 

 

І наостанок, поради від фіксиків!

Щоб навчитися плавати, потрібно лізти у воду. Щоб знати математику, потрібно постійно розв’язувати задачі. Цим і досягаються дві корисні і потрібні речі: виробляється вміння логічно і чітко мислити і усвідомлено застосовувати здобуті знання.

    Ліна Костенко писала: «А що таке життя? Це те, що переждалось? Чи все-таки життя – це те, що відбулось?»  Вважаю, що сьогоднішня наша зустріч відбулася.

  До нових зустрічей!

 

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
1864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку