ПЛАН-КОНСПЕКТ
заняття
Тема заняття: Туризм. Етапи техніки пішохідного туризму. Основи спортивного орієн-тування.
Мета: 1. Навчати основам туристської підготовки.
2. Зацікавити учнів у заняттях туризмом.
3. Виховувати товаристськість та взаємодо- помогу при подоланні природних перешкод.
Завдання:
1. Навчати техніці подолання природних перешкод.
2. Ознайомити з будовою туристської системи та карабіна, правилами їх застосування.
3. Ознайомити з правилами вибору місця для табору.
4. Ознайомити з порядком встановлення намету.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар та обладнання: туристські системи, карабіни, колодки, жердини, основні мотузки, реп-шнур, гімнастичні лави, мультимедійна дошка, проектор, компьютер.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичне забезпечення |
Вхід до залу. Організаційний момент. Оголошення теми уроку.(Слайд№1)
Туризм –це чудовий і ефективний засіб виховання здорової і загартованої людини.(Слайд №2,3,4,5) Справжній турист повинен вміти орієнтуватись на місцевості, користуватись картою, компасом, вибрати місце для табору, приготувати їжу, вибрати спосіб подолання перешкод. У туристів виробляється вміння долати труднощі, наполегливість, виховується почуття колективізму, вміння допомагати один одному.
Оголошення завдань заняття. (Слайд №6) Хочу нагадати вам про правила техніки безпеки на заняття (Слайд №7)
Кожен турист – це спортсмен, тому наше заняття ми почнемо з розминки.
ЗРВ в русі. Ходьба: а) на носках; б) на п’ятках; в) перекатами з п’ятки на носок; г) нахил тулуба на кожен крок; д) гусячим кроком; е) випади на кожен крок.
Легкий біг: а) приставним кроком правим боком; б) приставним кроком лівим боком; в) два приставні кроки правим боком, два лівим; г) із захлестом гомілки назад; д) з високим підніманням стегна Ходьба для відновлення дихання
Група об’єднується в дві команди
Сьогодні ми з вами будемо вирушати в дводенний тренувальний похід. Ми навчимося долати різні перешкоди і станемо справжніми туристами. (Слайд №8) Першою перешкодою на нашому шляху є заболочена місцевість. Щоб подолати її ми використовуємо жердини. Техніка пересування така (Слайд №9, 10) Жердина кладеться на першу та другу колоду, людина переходить по жердині одним кроком на другу колоду, потім переставляє жердину на другу та третю колоду, знову переходить, і тд.
1. Рух по жердинах. Завдання: за допомогою жердин перейти етап усією групою, не торкаючись будь-якою частиною тіла до землі. Торкання жердиною до землі не є порушенням. Жердина може бути опорою.
Кожен турист має бути ознайомлений з карабіном та його роботою, тому що це спорядження використовується в багатьох випадках. 2. Ознайомлення з туристськими. карабінами На мотузці учні виконують тренування в роботі з карабіном (причеплення та зняття карабіна з мотузки)
Наступну нашу перешкоду – схил – ми можемо подолати за допомогою закріпленої мотузки та вусів з карабінами. Траверс – це один зі способів подолання схилу. Техніка його виконання така: (Слайд №11,12) Турист карабіном, закріпленим на вусу, прищебається до наведеної мотузки. Рухається приставним кроком так, щоб карабін постійно знаходився між руками. Дійшовши до наступного проміжку, другим, вільним карабіном перещебається на другий етап, заглушивши муфту карабіну. Після цього він відщебає карабін з першого проміжку та продовжує рух.
3. Траверс схилу. Обладнання: наведені перила, туристичні системи, карабіни. Туристична система повинна мати 2 ”вуси”, на кінці яких зав’заний вузол “вісімка” (провідник) та закріплений карабін (принцип роботи-напівавтомат). Група стоїть на старті. Перехід з однієї ділянки перил на іншу – без втрати страховки. На одних перилах не може бути одночасно двох учасників .
Закінчується перший день нашого походу і нам потрібно розбити табір. Як же правильно вибрати місце для ночівлі? (Слайд №13) Вибір місця: далі від населеного пункту, великих доріг (магістралей), рівна поверхня, на підвищенні, далі від сухих великих дерев, щоб були неподалік вода та дрова. Намет встановлюється так, щоб вітер дув з тильної сторони. Вибравши місце, починаємо розбивати намети. (Слайд №14-18) 5. Туристський бівак (табір). Порядок встановлення: на дно стелять сухе листя, траву, мох, застеляють поліетиленову плівку, для того, щоб намет не мокрів знизу. а) Кріпиться долівка намету (кілочками); б) встановлюються альпенштоки і кріпиться верх; в) кріпляться кутові розтяжки під гострим кутом; г) кріпляться середні розтяжки.
Перепочивши, наступного дня вирушаємо далі. Щоб подолати річку, використаємо колоду та наведену верхню перильну мотузку. Ця перешкода долається наступним чином: (Слайд №19-20)
6. Переправа по колоді Обладнання: наведені верхні перильні мотузки, туристичні системи, карабіни. Туристична система повинна мати 2 ”вуси”, на кінці яких зав’заний вузол “вісімка” (провідник) та закріплений карабін. Група стоїть на старті. Перехід по колоді здійснюється без втрати страховки. На переправі не може бути двох учасників одночасно.
А зараз, повертаючись додому, ми визначимо яка ж група краще набула навичок та вмінь з техніки пішохідного туризму. 7. Туристична естафета Мета естафети закріпити початкові знання та вміння з руху по жердинах та переправи по колоді.
Шикування. (Слайд №21) Діти, не дивлячись на те, що одна з груп є переможцем естафети, я хочу вам сказати, що в туризмі всі є переможцями – над своїми страхами, невпевненістю, над собою. На уроці ви показали товаристськість, взаємодопомогу та єдність командного духу. Тому ми всі сьогодні переможці.
Завдання додому. Організаційний вихід із залу. |
2 хв.
30 с 30 с 30 с 30 с 30 с 30 с
1 хв. 30 с 30 с
30 с 30 с 30 с 1 хв.
5 хв.
5 хв.
5 хв.
5 хв.
6 хв.
6 хв.
2 хв. |
Перевірити готовність вихованців до заняття
Що означає поняття “туризм”?
Фронтальний метод. Інтервал 2-3 кроки. Звернути увагу на частоту рухів
Перешикування класу з однієї шеренги в дві.
Застосовується для подолання заболочених ділянок, невеликих мілководних річок, осушувальних канав.
Показ з 2 вихованцями, потім робота в двох командах.
Команди на етапі: “Вільно!”, “Зрозумів!”, “ Дистанцію закінчив!”.
Почерговий метод
Показ слайдів «Встановлення намету». Намет поставлений правильно, коли дах не морщиться складками, стінки не провисають, а долівка не піднята. Намет накривають поліетиленовою плівкою та обкопують для того, щоб вода спрямовувалась від намету вниз у випадку негоди.
Команди на етапі: “Вільно!”, “Зрозумів!”, “ Дистанцію закінчив!”.
Рух на дистанції здійснюється приставним кроком.
Почерговий метод
Перемагає команда, яка першою приходить на фініш. Група переможців отримує значки «Турист Херсонщини»
Вправи на координацію.
|