Заняття з елементами тренігу для учнів 9-11 кл. на тему: " Ким бути?"

Про матеріал

Заняття з елементами тренінгу для учнів 9-11 класів на тему: "Ким бути?" (профорієнтація).

Мета: формування в учнів відповідального відношення до вибору професії, інформування про якості, які притаманні людям тих або інших професій, допомога у визначенні своїх інтересів і здібностей.

Цільова група: учні 9-11 класів.

Час проведення: 50-55 хв.

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

«Ким бути?»

Мета: формування в учнів відповідального відношення до вибору професії, інформування про якості, які притаманні людям тих або інших професій, допомога у визначенні своїх інтересів і здібностей.

Цільова група: учні 9-11 класів.

Час проведення: 50-55 хв.

Хід заняття

1. Вступ.

Добрий день! Вітаю всіх присутніх в цій аудиторії на нашому занятті з профорієнтації, яке має тему: «Ким бути?».

Вибір професії – це складний і відповідальний крок у житті кожної людини. Для того щоб він був вдалим, вам потрібно попередньо отримати відповідний рівень знань та умінь, мати уявлення про світ професій, різні сфери діяльності, вміти аналізувати потребу суспільства у тих чи інших професіях і їх вимоги до працівників, співвідносити свої можливості з професійною діяльністю. Сподіваюся, що сьогоднішня зустріч поповнить ваші знання про світ професій, ви навчитеся правильно приймати рішення про вибір професії.

  1.        Визначення очікувань.  Вправа “Автобусна зупинка”

Мета:  збір очікувань учасників від тренінгу.

  1.        Запитання  до учасників : “Що роблять люди, коли очікують на зупинці автобус?”.

Відповіді ........

  1.        Поділитися на 3 групи. В різних кутах кімнати висять листи ватману з написами  -   “ЗНАТИ”     “ВМІТИ”    “ВІДЧУТИ”.
  2.        Кожна група займає місце біля листа (зупинки) і записує все, що очікує від тренінга, використовуючи метод “мозкового штурму”.

“ЗНАТИ” – які знання хочете отримати

“ВМІТИ” – які навички хочете освоїти

“ВІДЧУТИ” – які почуття хочете пережити.

  1.        По сигналу тренера “Автобус приїхав”, групи переходять до наступної “зупинки” – листа. Повторювати записане не потрібно, записувати своє власне.
  2.        Обговорення. Прочитати, що написали учасники на листах, уточнити відповіді.
    •             Що було важко?
    •             Що відчували під час проведення вправи?
    •             Що сподобалося?

3. Правила роботи в групі.

Тренер пропонує обговорити прописані на плакаті правила та прийняти їх до уваги.

   Орієнтовні правила:

  1.         Поважати думку кожного.
  2.         Підтримувати один одного.
  3.         Бути доброзичливим.
  4.         Бути активним.
  5.         Не критикувати.
  6.         Не давати оцінок.
  7.         Бути цілеспрямованим.
  8.         Дотримуватися гендерної рівності.
  9.         Створювати комфортні умови.

  10.   Дотримуватися регламенту

4. Вправа «Знайомство».

   Тренер пропонує за зразком дати відповіді на питання:

1.Ім’я.

2.Професія, яка вам подобається, або   яку   ви   для  себе   обрали.

3.Професійна якість, яка необхідна людині     для      забезпечення успішності  виконання професійної діяльності.

Учасники по черзі презентують себе.

Зворотній зв’язок

Питання для обговорення:

  • Чи всі люди мають працювати?
  • А якщо людина  працює, чи має вона це робити до «сьомого поту»?
  • Чи може кожна людина обрати вид роботи та діяльність на власний смак?
  •  Чи слід погоджуватися на роботу, яка Вам не подобається, однак яку добре оплачують?
  • Для чого взагалі люди працюють?

5. Вправа «Вгадай професію»

Тренер пропонує незвичайні характеристики професій. Учасники повинні назвати професію, які відповідає даній характеристиці. Відповіді фіксуються на дошці.

 

Список характеристик професій:

 

«зелена»            « солодка»             «волохата»                        «дитяча»

«смішна»           «висока»                «розумна»                         «чоловіча»

«жіноча»            «грошова»             «смілива»                          «говірлива»

!уважна»             «модна»                «напосидюча»                   «технічна»

«спокійна»         «незалежна»         «відповідальна»                 «смачна».

 

Обговорення результатів вправи:

  •                                      як ви визначили, що дана професія так характеризується?
  •                                      звідки про це знали?

6. Вправа «Сім нот»

Учні сідають у коло. Ведучий просить перелічити професії, які починаються з назви музичних нот: до, ре, мі, фа, сол(ь), ля, сі. Нота ре використовується в середині слова. Наприклад: редактор, фармацевт тощо.

7. Вправа «Зобрази професію»

Ведучий заздалегідь робить заготовки (аркуші паперу, на яких написано назви професій). Учасники по черзі витягують заготовки й за допомогою жестів і міміки показують характерні ознаки (особливості) професії, написаної на аркуші паперу.

8. Вправа "День із життя"

Учням роздають аркуші різного кольору з назвами професій: продавець, програміст, водій, модельєр, ветеринар. Учні групуються по 3-4 відповідно до професій. Тренер дає завдання: скласти розповідь про типовий робочий день людини тієї професії, яка в кожній групі. Ця розповідь має бути лише зі слів-іменників.

Наприклад, розповідь про робочий день учителя може бути такою: дзвінок – сніданок – дзвінок – урок – двієчники – запитання – відповідь – трійка – перерва – вчительська – скандал – директор – урок – відмінники – дзвінок – дім – ліжко.

9. Вправа "Бінго"

Учасникам гри роздають аркуші паперу, з яких вони повинні "вирізати" руками ляльку­­. На голові – професію, яку мріють здобути. Права рука – це їхні здібності, які вже є для обраної професії. Ліва рука – чого учень має навчитися. Права нога – де вона може навчитися цієї професії. Ліва нога – де зможе працювати.

Учні розповідають про своє "Бінго".

10. Вправа "Об’ява"

Складіть об’яву "Шукаю роботу". Напишіть, що Ви вже зараз вже вмієте робити, чим можете заробити копійку, допомогти батькам.

Учні читають,а потім обговорюють, які з об’яв реальні.

11. Підведення підсумку. Вправа «Заверши речення  Я зрозумів (ла), що…»

    Тренер пропонує учасникам по черзі завершити речення  «Я зрозумів (ла), що…»

Використана література:

1.Вачков И.В. Основы технологии группового тренинга. Психотехники: Учебное пособие. – 2-е изд., перераб. И доп. – М.: Издательство «Ось-89», 2000.

2.Гаджиева Н.М., Никитина Н.Н., Кислинская Н.В. Основы самосовершенствования: Тренинг самосознания. – Екатеринбург: Деловая книга, 1998.

3.Грецов А.Г., Попова Е.Г. Выбери профессию сам. Информационно-методические материалы для подростков. – СПб, 2004.

4.Лидерс А.Г. Психологический тренинг с подростками. – Москва, 2001.

5.Пузиков В.Г. Технология ведения тренинга. – СПб: изд-во «Речь», 2005.

6.Резапкина Г.В. Психология и выбор профессии: программа предпрофильной подготовки. Учебно-методическое пособие для психологов и педагогов. – М.: Генезис, 2006.

7.Смид Р. Групповая работа с детьми и подростками. Пер. с англ. 2-е изд., исправленное. – М., Генезис, 2000.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Осітнянко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
5 березня 2018
Переглядів
4364
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку