Заняття з розвитку логіко математичних здібностей для дітей із ЗПР середнього дошкільного віку

Про матеріал
«Звірята в гості завітали». М е т а: розвивати вміння дітей порівнювати за довжиною, шириною; складати візерунки шляхом комбінування кольору та форми предмета; вчити розрізняти поняття «ранок – вечір», «день – ніч»; закріплювати вміння добирати предмети однакового кольору.
Перегляд файлу

«Звірята в гості завітали».

М е т а: розвивати вміння дітей порівнювати за довжиною, шириною; складати візерунки шляхом комбінування кольору та форми предмета; вчити розрізняти поняття «ранок – вечір», «день – ніч»; закріплювати вміння добирати предмети однакового кольору.

К о р е к ці й н о – р о з в и в а ю ч и  з а в д а н н я: розвивати мислення, увагу, зв`язне мовлення, спостережливість; сприяти розвитку рухової пам`яті, дрібної моторики рук; вчити зосереджуватись на сприйнятті цілого, розподіляти та переключати увагу, аналізуючи зовнішні ознаки; формувати пізнавальну активність.

О б л а д н а н н я: іграшки – ведмедик та кошенятко; два рушники різних кольорів та довжини; на кожного малюка набір тоненьких смужок різного кольору (5-6 кольорів); круги такого ж самого кольору; плакат із зображенням сонечка в різні моменти доби (ранок – відкриваючого очі; день – широко відкриті очі; вечір – напівзакриті очі; ніч –заплющені очі) з рухливою стрілкою по центру. Зображення рушників та різнокольорові геометричні фігури.

Хід заняття.

1 .Психогімнастика «Привітання»

                       Доброго ранку, рідний наш дім!

                       Доброго ранку діткам усім.

                       Доброго ранку сонечку ясному

                       Доброго ранку садочку прекрасному.

2. Організаційний момент.

          В гості до дітей приходить ведмедик та кошенятко. Дефектолог розповідає дітям, що тваринки потрапили під зливу, коли йшли в гості до малят. Вони промокли та змерзли. Їх потрібно просушити та зігріти, загорнути в рушники.

Гра «Зігріємо звірят»

  • Діти, подивіться, у мене є два рушники. Чи однакові вони? (Ні).
  • А як ми можемо їх порівняти? (Діти помічають, що рушники мають відмінності за кольором та довжиною та шириною).
  • Діти, кого загорнемо в короткий та вузький рушник? Чому?  - дефектолог підводить дітей до розгорнутої відповіді.

(Жовтий рушник короткий та вузенький, він підійде кошеняткові, тому що він  маленький. Синій рушник довгий та широкий підійде ведмедику тому що він великий і не може загорнутися в маленький рушник).

Гра «Прикрась рушник»

  • Діти, а якщо ще хто небудь з звірят завітає до нас після зливи, а в нас немає рушничків! Давайте підготуємо їх візерунками. (дефектолог пропонує деяким дітям прикрашати довгі і вузькі рушники, а деяким широкі і короткі)

          Після роботи, роздивляються прикрашені рушники і відповідають на запитання дефектолога.

  • Який у тебе рушник? Довгий чи короткий? Широкий чи вузький? Прикрасами якого кольору ти його прикрашав? (довгий, вузький, зеленого).

Фізкультхвилинка

                      Як ми вранці йдемо в садок? Ось так.

                      Як ми вранці робимо зарядку? Ось так.

                      Як ми танцюємо?

                      Як ми малюємо?

                      Як ми вмиваємося?

                      Як ми вдягаємося?

                      Як ми граємося?

(Рухи згідно тексту)

Гра «Коли це буває?»

  • Ведмедик і котик придбали собі сонячний годинничок. Подивіться тут є малюнки і стрілочка: ось сонечко відкриває оченята, прокидається – це ранок, о ось сонечко тільки но закриває оченятка – це вечір; ось очі широко розплющені у сонечка – це день; а ось оченятка заплющені, сонечко спить – це ніч. Давайте з вами пограємо. Я буду показувати стрілочкою на малюнок (зображення сонечка), а ви називатиме частину доби і розповісте, що ми робимо в цей час.

Гра «Повітряні кулі»

          Кожній дитині розкладаються набір тоненьких смужечок, різних кольорів та довжини. І такі ж самі за кольором круги.

  • Діти, ведмедик і кошенятко дуже люблять повітряні кульки. Давайте подаруємо їм кульки. А щоб вони нікуди не відлетіли, прив`яжемо їх до ниточок. Але прив`язувати треба так, щоб колір ниточки був таким самим, що і в кульки. (Можна просто прикладати круги до ниток, а можна зробити аплікацію).

3.Висновки

  • Діти. Як ви вважаєте, ведмедику та кошеняткові сподобались наші кульки?
  • А скільки кульок ви їм подаруєте?
  • Якого кольору ці кульки? Якої вони форми? А ниточки у цих кульок однакової довжини чи різні? А яких кольорів ці ниточки?
  • Якими за кольором кульками ви порадуєте кошенятко? Скільки кульок отримає кошенятко? Яким кольором кульки будуть у ведмедика? Скільки? Скільки кульок залишиться вам?
  • Яких кольорів???
  • Яка зараз частина доби? Правильно день! Тому я пропоную пограти зі справжніми повітряними кульками.

Дефектолог дарує дітям кульки.

 

docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
2196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку