Застосування алфавіту. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом, користуватися словником.

Про матеріал
Закріпити знання українського алфавіту і вміння упорядковувати слова за алфавітом, ознайомити з різними видами словників та їх призначенням; вчити користуватися орфографічним словником.
Перегляд файлу

                                                 Урок з української мови

                                                        3 клас НУШ

ТЕМА.                     Застосування алфавіту. Навчаюся  розташовувати  слова  за  алфавітом,     користуватися словником.

МЕТА.                     Закріпити знання українського алфавіту і вміння  упорядковувати слова за  алфавітом,  ознайомити з різними видами словників та їх призначенням; вчити  користуватися орфографічним словником; розвивати кмітливість, уважність;  виховувати любов до української мови.

                                                          Хід уроку

І.  Організаційний момент

а ) Автотренінг :          Я учень, я ходжу до школи,

                                         Мене навчають вчитись,

                                          Я хочу все знати.

б ) – А щоб урок наш був гарним, цікавим, продуктивним якими ви маєте бути на уроці?

        Відповіді учнів: активними, старанними, уважними, дисциплінованими –

( запис на дошці)

         Тому  давайте налаштуємось на позитив, посміхнемся одне одному.

ІІ. Актуалізація знань

       а ) Хвилинка  каліграфії : Ал      віт      фа

  • Яке слово можна скласти з цих  складів?      ( Алфавіт)
  • Назвіть слова близькі за значенням.                ( Азбука, абетка)
  • Запишіть слова каліграфічно.

         б )     Словниковий диктант ( з коментуванням) :  Бібліотека, словник, книга, алфавіт, орфографія. 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення мети уроку.

              За алфавітом укладаються телефонні книги, списки. Список учнів нашого класу в документах записано в алфавітному порядку. Також за алфавітом складаються всі словники.

              Сьогодні ми будемо вправлятися у розташуванні слів за алфавітом, дізнаємося, які бувають словники, вчитимемося користуватися орфографічними словниками.

Отже, тема нашого уроку « Застосування алфавіту. Навчаюся розташовувати    слова за алфавітом, користуватися словниками.»

ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу.

*Ознайомлення із словниками.

Словник – це зібрання слів, розміщених в алфавітному порядку, з поясненням  тлумаченням чи перекладом іншою мовою. ( Ознайомити дітей із видами словників )                     

В Україні перший рукописний словник з’явився понад 400 років. Сім’я словників дуже велика: орфографічний, тлумачний, орфоепічний , словник синонімів, антонімів, фразеологічний, етнокультурознавчий, словотворчий, іноземних мов тощо.

*Робота з орфографічним словником

(роздати учням  орфографічні словники;пояснити правила роботи зі словником)

  • Скажіть, яке слово буде у словнику стояти першим: ВЕСНА чи ВЕДМІДЬ?
  • Чому? Доведіть
  • Складіть речення з цими словами.

( «Взимку ведмідь впадає в сплячку». «Весна будить природу після зимового сну».)

  • Доберіть спільнокореневі слова до слова ВЕДМІДЬ.

( ведмедиця, ведмежа, ведмежий)

*Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота з підручником. С.78 – 79

  • Вправа 1. Дати відповіді на запитання ( усно)
  • Вправа 2. Слово «мова». Скласти і записати речення з цим словом.

( «Наша мова ніжна, мелодійна, барвиста, милозвучна».)

  • Вправа 6. ( за завданням). Самостійна робота із орфографічним словником.
  • Перевірка. Дециметр, земля, зима, крило, лимон, медаль, метро, синок, степи.

  V І. Підсумок уроку.

  • Про що сьогодні ви дізнались на уроці?
  • Які види словників ви знаєте?
  • Як знайти потрібне слово в словнику?

  VІІ. Домашнє завдання

 Вправа 4, с.79; Знайти в тлумачному словнику що означає слово « БЕСТСЕЛЕР»

 

docx
Додано
13 квітня 2023
Переглядів
770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку