Життєві уроки Маленького принца.

Про матеріал

Аналіз композиції твору, образи «дорослих» і прийоми їх створення в казці, філософська проблематика, значення символів.

«Найголовніше – те, чого не побачиш очима». А. де Сент- Екзюпері


Перегляд файлу

Тема: Подорож маленького принца на різні планети і планету Земля. «Дивний» світ дорослих. Життєві уроки Маленького принца.

Мета: проаналізувати композицію, образи «дорослих» і прийоми їх створення в казці, визначити філософську проблематику, значення символів; розвивати навички аналізу твору, творче уявлення ,логічне мислення; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, співпереживання уміння розбиратися в людях.

Епіграф: «Дивний народ ці дорослі».

«Найголовніше – те, чого не побачиш очима».

                                                           А. де Сент- Екзюпері.

Ланцюжок навчальних ситуацій.

1. Літературний диктант.

2. Короткі розповіді – характеристики дорослих, що мешкають на планетах.

3. Бесіда за запитаннями по змісту виокремленого епізоду «Зустріч Маленького принца з Лисом».

4. Домашнє завдання.

                                                        Зміст уроку

I.  Підготовка до сприйняття (встановлення «контактних» зв’язків із попереднім уроком).

Літературний диктант у формі фронтального опитування (письмовий)

  1. Дія казки «Маленький принц» відбувається…(Африка)
  2. Льотчик у казці є…(оповідачем і героєм)
  3. Світ у казці показано через сприйняття…(дитини, принца)
  4. Авторські малюнки в тексті…(пояснюють зміст казки)
  5.  Маленький принц подорожує, тому що…(хоче пізнати світ,життя,знайти друзів)
  6. «Він не людина, а гриб» - так Маленький принц охарактеризував…(бізнесмена)
  7. Ледачий і водночас працьовитий, вірний своєму обов’язку…(ліхтарник)
  8. Король у казці змальований як… (розумний, але впевнений у своїй значимості правителя)
  9. Маленький принц зрозумів мету і сутність життя за допомогою…(лиса)
  10. В казці «Маленький принц» є такі символічні образи…(змія,лис,криниця,троянда,баобаби).
  11. Яка планета сподобалась Маленькому принцу найбільше і чому?(ліхтарника)
  12. Що хотів письменник сказати своєю казкою?

Перевірка домашнього завдання.

На минулому уроці ви отримали завдання підготувати відповідь на тему: «Скільки людей,стільки планет». Пропоную вам здійснити подорож разом з маленьким принцом на різні планети. Але спершу подумаймо, чому принц залишив свою планету?

- А що означає слово «планета»?

Розповіді учнів про дорослих, що мешкають на планетах. Спираючись на художній текст твору, дають їм короткі характеристики.

- Чи звернули ви увагу на те,що маленький принц,відвідавши планети короля, честолюбця, пика, бізнесмена, називає дорослих «дивними», «незвичайними» людьми? Чому?

- Що об’єднує життя на цих планетах?

(абсурдність існування,даремно витрачає життя, дурні презентації, пов’язані з владою,багатством,почестями,відсутність духовних цінностей).

Виявляється,дивний народ ці дорослі. Дрібниці здаються їм важливими,а головного вони не бачать. Замість того, щоб прикрашати свій дім, обробляти свій сад, свою планету, вони ведуть війни, сушать мізки дурними цифрами,втішаються мізерним,  ображають своєю зажерливістю красу світанків, полів і пісків. Хіба так треба жити?

 

II. Робота над змістом виокремленого епізоду казки.

Після подорожі на Землю Маленький принц відчував себе дуже-дуже нещасним. Як ви гадаєте чому?

 «Дивна планета,зовсім суха,уся в гострих шпичаках,солона. А людям не вистачає уяви»,- так міркував Маленький принц. А ще він потрапив до саду,де було багато троянд. Усі вони нагадували його квітку. Він думав,що має таке багатство – єдину в світі квітку,а виявилося,що то звичайнісінька троянда. Відчувши себе таким самотнім, маленький принц заплакав.

-А як відбулася його зустріч з Лисом?

- Як ви розумієте слово «приручити»?

-А як розуміє це лист?

Учні відповідають, цитуючи текст казки з 21 розділу.

- Чому навчає Лис маленького принца?

- Які істини відкрились маленькому принцу після спілкування з Лисом?

Алегоричний образ лиса – уособлення життєвої мудрості та хитрості. Розуміння недосконалості життя породжує бажання бути «прирученим» мудрість у тому,що «узнати можна тільки те,що приручиш».

Підсумок уроку.

Справжня сутність стосунків між людьми відкрилась Маленькому принцу все-таки на Землі. А це означає, що і ми мусимо пам’ятати мудрість Лиса:адже відповідаємо за своїх друзів,за свою планету,як маленький принц – за власну далеку маленьку зірку і улюблену троянду.

Домашнє завдання.

1. Прочитати розділ 25 розділ

2. Заповнити таблицю.

3.Письмово відповісти на запитання: «З ким із мешканців описаних планет ви б потоваришували і чому?»

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Власенко Н Г
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
7975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку