«Життя – найвища цінність»

Про матеріал
сформоване уявлення про «життя», його сенс і цінність, поняття про міжнародне право, захист прав дітей під час війни, психологічне розвантаження.
Перегляд файлу

Виховний захід для учнів 8-9 класів

«Життя – найвища цінність»

Тривалість 60 хвилин

Мета: формувати усвідомлене розуміння учнями понят­тя «життя», його унікальності, цінності, значу­щості для кожної особистості;

визначити своє місце в ньому; спонукати їх до роздумів над важливими життєвими проблемами; ставлення до власного життя та життя інших лю­дей, як до найвищої цінності;

сприяти вихованню в них людяності, чесності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, до рідної землі;

пояснити права людини під час війни, як захистити себе та врятувати своє життя в умовах збройного конфлікту;

формувати високу мовну культуру;

виховувати людяність, етичні норми поведінки.

Очікувані результати: сформоване уявлення про «життя», його сенс і цінність, поняття про міжнародне право, захист прав дітей під час війни, психологічне розвантаження.

Обладнання:дошка, мікрофон, квітка, цукерки, музика, фломастери, кольорова крейда.

Епіграф

У людини два життя: друге починається, коли розумієш, що життя тільки одне (Конфуцій).

Учитель. Ми невипадково почали захід з цих рядків. Адже з давніх часів люди задумувалися над сенсом життя, його цінністю. І скільки існує наша планета, вона потерпає від війн. На жаль, сьогодні це відбувається тут, де ми живемо. І наша основна задача – вижити, навчитися цінувати свою кожну хвилину, адже вона може бути останньою.

 

Вправа «Мікрофон»

На дошці посередині написано слово «життя», діти ставлять стрілочки і кожен пише, що це означає саме для нього(момент, мрія, можливість, радість…).

Вправа «Світ ідей»

Бажаючі 5 учнів повинні за одну хвилину висловити свою думку щодо твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»?

Вправа «А чи знаєте ви?»

1.Що таке міжнародне гуманітарне право? (Це галузь міжнародного публічного права, яка застосовується під час збройних конфліктів з метою обмеження засобів та методів ведення воєнних дій.)

2.Що таке Женевська конвенція?(Це міжнародний договір, який закріплює у міжнародному праві норми щодо гуманного ставлення під час війни.)

3.Що таке Гаазька конвенція?(Це низка договорів міжнародного права, підписаних у місті Гаага (Нідерланди): Гаазька конференція з міжнародного приватного права — міжурядова організація, що здійснює роботу з прогресивної уніфікації норм міжнародного приватного права.)

4. Як порушуються права дитини під час війни?

(Під час війни права дітей порушуються: право на життя, бути з сім'єю та громадою, на здоров'я, на особистий розвиток, на піклування та захист, йдеться у доповіді ООН «Вплив збройних конфліктів на дітей» 1996 р. Порушені права дітей мають бути відновлені та захищені за допомогою національних та міжнародних інституцій.)

 

 

Вправа «Квітка щастя»

На дошці квітка з паперу, учні пишуть по одному слову на пелюстках і пояснюють свою думку. Потім вчитель показує квітку, яку зробили інші учні 5 років назад. Діти порівнюють і роблять висновок, що бажання дещо змінилися. З’явилися такі слова як мир, безпека, захист, гармонія, тепло. Тому що змінилися обставини та реалії життя.

Вправа «Сенс життя»

Можливі варіанти відповідей

1. Адекватно сприймати дійсність.

2. Приймати себе і навколишніх такими, як вони є. Поважати усіх.

3. В усіх і всьому шукати лише гарне.

4.Обирати гідних друзів.

5. Думати не тільки про себе, але й про те, як іншим поруч з тобою.

6. Вести здоровий спосіб життя і фізичний, і духовний.

7. Турбуватися про навколишній світ (природу).

8. Нести відповідальність за себе і свої вчинки.

Вправа «Підтримка»

Зараз ми усі в стані стресу. Як ми можемо допоїти полегшити це відчуття тривоги? Діти називають свої варіанти і показують один на одному:

-         обійняти того, хто сидить поруч

-         взяти його за руку

-         поділитися цукеркою

-         прогулятися на свіжому повітрі

-         послухати спокійну музику

-         разом помалювати

Підбиття підсумків. Рефлексія.

— Що з почутого сьогодні вам запам’яталось?

— Що ви взяли для себе із сьогоднішньої виховної години?

— Що сподобалось, що ні?

Учитель.Життя неповторне й у кожного своє. Людина від природи має певні, притаманні тільки їй обдарування, вона наділена розумом, тому здатна творити свою долю, але для цього потрібно працювати над собою, формувати характер, волю, набувати хороші звички, різноманітні вміння і навички, вдосконалювати дух і тіло, мати активну життєву позицію.Життя є дар Божий. Ми повинні берегти цей дар, як святиню.

   Нашу розмову мені хочеться завершити словами відомого українського поета Василя Симоненка(відео):

Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої одні.

Сьогодні усе для тебе –

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба -

Гляди ж, не проспи.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі,

Інші ходитимуть люди –

Добрі, ласкаві і злі.

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої одні.

Список використаних ресурсів

1. Вірш Василя Симоненка «Чи знаєш, що ти – людина?»

https://www.youtube.com/watch?v=vAzZ2M9LM_4

2.https://minre.gov.ua/diyalnist/napryamky-proektiv-minreintegracziyi/mizhnarodne-gumanitarne-pravo/

 

 

 

docx
Додано
5 квітня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку