Змагання знавців правил дорожнього руху

Про матеріал
Ця розробка стане в нагоді Класному керівнику під час місячника "Увага! Діти на дорозі"
Перегляд файлу

Змагання «Знавці правил дорожнього руху»

Ю.В. Бутенко, гімназія №107 «Введенська», м.Київ

Мета: ознайомити учнів із історією появи ПДР та світлофора, закріпити знання груп дорожніх знаків та їх значення, прав та обов’язків пасажирів/ пішоходів; розвивати творчі здібності за  допомогою рольових ігор, логічне мислення за допомогою ребусів на тему «ПДР», вміння приймати рішення в команді; виховувати бережливе ставлення до свого життя та життя оточуючих, повагу один до одного під час змагань та роботи в командах. 

Обладнання: презентація в Power Point, емблеми команд відповідно до їх кольору світлофора, чернетки, ручки, зображення різних груп знаків на А, червоні/ зелені квадратики для капітанів команд.

Хід змагання

Учитель. Доброго дня, діти! Сьогодні виховна година присвячена місячнику «Увага! Діти на дорозі!». Проведемо її у вигляді змагання «Знавці Правил дорожнього руху» (слайд 1).

            Відповідно до кольорів світлофора ви розділилися на три команди: «Червоні», «Жовті», «Зелені» (слайд 2).

            Прошу вас прикріпити собі кольорові емблемки.

Подивіться, будь ласка, план змагань: (слайд 3)

КОНКУРС 1. А ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ, ЩО…?

КОНКУРС 2. ВІДГАДАЙ ЗНАК

КОНКУРС 3. РЕБУСИ

КОНКУРС 4. ЧЕРВОНИЙ/ ЗЕЛЕНИЙ

КОНКУРС 1. А ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ, ЩО…? (5 балів) (слайд 4)

КОМАНДА 1. Прес-конференція за правилами дорожнього руху (слайд 5)

Журналіст 1. Чи правда, що перші спроби запровадження правил дорожнього руху були ще в Стародавньому Римі?

Поліцейський 1. Так, перші відомі спроби впорядкувати міський рух були зроблені ще в Стародавньому Римі Гаєм Юлієм Цезарем. За його указом у 50-х роках до н. е. на деяких вулицях міста було введено односторонній рух.

Журналіст 1. А якими були правила пересування по Риму?

Поліцейський 1. Зі сходу сонця і до кінця «робочого дня» (приблизно за дві години до його заходу) був заборонений проїзд приватних возів, возів та екіпажів. Приїжджі були зобов'язані залишати свій транспорт за межею міста і пересуватися по Риму пішки, або найнявши паланкін.

Журналіст 1. Поясніть, будь ласка. Значення слова «паланкін».

Поліцейський 1. Паланкін — ноші або ж крісло. Це засіб пересування у вигляді критого крісла або ложа, закріпленого на двох жердинах, яке переносили носильники.

Журналіст 2. Коли й де було прийнято єдині європейські правила дорожнього руху?

Поліцейський 2. Рішення про створення єдиних європейських правил дорожнього руху було прийнято в 1909 році на всесвітній конференції в Парижі, зважаючи на збільшення числа автомобілів, зростання швидкостей та інтенсивності руху на міських вулицях.

Журналіст 2. А яка подія відбулася в Женеві в 1931 році?

Поліцейський 2. У 1931 році в Женеві, на Конференції з дорожнього руху було прийнято «Конвенцію про запровадження однаковості в сигналізацію на дорогах».

Журналіст 3. Чи великою є різниця в правилах дорожнього руху України та Європи загалом?

Поліцейський 3. За великим рахунком, різниця ПДР України і Європи невелика, оскільки багато країн приєдналися до Віденської конвенції про дорожній рух, яка була прийнята в 1968 році. Також існує додаткова конвенція про дорожні знаки і сигнали, тому великої відмінності між нашими позначеннями і знаками на дорогах Європи ви теж не помітите.

Журналіст 4. Скажіть, будь ласка, у яких країнах Європи встановлено лівосторонній рух?

Поліцейський 4. Автолюбителів Європи, які рухаються по лівій стороні небагатоце Великобританія, Ірландія та Мальта.

Журналіст 4. А що сказано в ПДР Європи про використання клаксона?

Поліцейський 4. Використання клаксона як спосібу привернення уваги або вираження невдоволення загрожує в Європі покаранням. Виняток екстрені ситуації.

Журналіст 5. Прокоментуйте, будь ласка, ситуацію, коли водій у Європі говорить по телефону.

Поліцейський 5. Розмова по мобільному під час поїздки суворо карається європейським законодавством. Для здійснення дзвінків в дорозі водіям знадобляться пристрої Hands free або гучний зв'язок.

Журналіст 5. А як щодо вимог до швидкісного режиму в європейських країнах?

Поліцейський 5. Переважно у всіх європейських країнах вимоги до швидкісного режиму збігаються. Обмеження по швидкості в межах населеного пункту в середньому 50 км/год, за містом 90 км/год, на швидкісних автострадах близько 120 км/ч. Проте, зустрічаються і винятки, тому перед поїздкою варто звіритися з прийнятими нормами в конкретній країні.

Журналіст 6. І на закінчення прес-конференції, яку б пораду ви б дали нашим автолюбителям під час подорожі Європою,

Поліцейський 6. Уважність та обережність під час автопоїздки незнайомою країною будуть гарантією приємного та безпечного відпочинку. Зверніть увагу, телефонний номер для екстрених ситуацій, що діє по всій Європі 112.

КОМАНДА 2. Неймовірна історія світлофора (слайд 6)

Учень 1. Привіт, Андрію, чого такий сумний?

Учень 2. Мені необхідно підготувати повідомлення про історію виникнення світлофора.

Учень 3. Так що ж тут сумного?

Учень 2. Так на завтра… бо я забув, що це завдання отримав ще тиждень тому.

Учень 1. Так ти не хвилюйся! Ми тобі допоможемо!

Учень 3. Мій  брат і його товариші працюють у поліції, думаю, вони запросто можуть нас виручити з пошуком інформації. Давайте зайдемо до них у відділення.

(виходять троє поліцейських)

Учень 4. Доброго дня! Вам потрібна допомога з історією про світлофор?

Учень 2. Так!

Учень 5. Ми будемо розповідати, а ви робіть помітки й ставте питання, не соромтесь.

Учень 4. Перший світлофор був встановлений 10 грудня 1868 року в Лондоні біля будівлі Британського парламенту.

Учень 6. Той світлофор був механічним і керувала ним спеціально призначена людина.

Учень 1. А хто його винайшов?

Учень 5. Його винахідник – Джон Пік Найт!

Учень 2. А які дії виконувала людина, яка працювала із світлофором?

Учень 4. За допомогою системи ременів відповідальний піднімав і опускав стрілку приладу.

Учень 3. Нічого собі! А що ж було далі?

Учень 5. Потім стрілку замінив ліхтар, який працював на світильному газі. У ліхтарі було зелене і червоне скло.

Учень 3. А жовте?

Учень 5. А жовте ще не було придумане на той час.

Учень 6. У 1914 році з’явився перший електричний світлофор. У США,  у місті Клівленді. Він теж мав лише два сигнали: червоний і зелений.

Учень 1. І цей світлофор працював сам чи ним теж керували?

Учень 6. Ним теж керували вручну. А жовтий сигнал заміняв застережливий свисток поліцейського!

Учень 2. А коли ж уже з’явилися всі три кольори на одному світлофорі?!

Учень 4. У 1918 році. У Нью-Йорку. Це були електричні світлофори з автоматичним управлінням.

Учень 3. А послідовність розташування кольорів була завжди такою, як зараз?

Учень 5. Уявіть собі, у перших світлофорах зелений сигнал був розташований угорі! Але з часом вирішили, що краще зверху помістити червоний.

Учень 6. І тепер у всіх країнах світу сигнали світлофора розташовуються за єдиним правилом: угорі – червоний, посередині – жовтий, унизу – зелений.

Учень 4. Один з світлофорів, винайдений Гарі Хау з Йельського університету, був встановлений у Нью-Хейвені, штат Коннектикут, у квітні 1928 року.

Учень 2. У чому була особливість саме цього світлофора?

Учень 4. Цей механізм, що працював за допомогою тиску, указував напрямок руху на дорогах.

Учень 5. Машина, під'їжджаючи до такого покажчика, давала сигнал у сигнальну будку, і звідти виходила команда включити для машини, що під'їхала, вирішальний сигнал.

Учень 6. Цей тип світлофора, але тільки тепер уже із застосуванням світлового сигналу, існує і в наші дні.

Учень 4. Чарльз Адлер у 1928 році також винайшов регулятор дорожнього руху, у якому використовувався мікрофон для подачі сигналу в сигнальну будку. Водій, побачивши червоне світло, дув у ріжок.

Учень 5. Мікрофон передавав звук в сигнальну будку, звідти поступав у відповідь сигнал змінити колір світлофора. У наші дні існують різні види дорожніх регуляторів, які теж реагують на звук для перемикання світлофора.

Учень 3. Друзі, я зробив багато записів. Дуже дякую всім за допомогу! Завтра обов’язково отримаю хорошу оцінку! Бувайте!

КОМАНДА 3. Калейдоскоп неймовірних ПДР в різних країнах світу. (слайд 7)

Знавець 1. Пропонуємо вашій увазі калейдоскоп неймовірних правил дорожнього руху в різних країнах світу.

            Подорожуючи Іспанією, водії повинні знати незвичне правило паркування: у більшості міст, особливо в невеликих, автомобілі потрібно паркувати на одній стороні дороги по парних числах місяця, а на протилежній — по непарних. Часто таке правило розповсюджується і на номери будинків: у визначений день можна паркуватися виключно на стороні з непарними номерами

Знавець 2. У багатьох міських зонах в австрійських містах, зокрема, у всій центральній частині Відня заборонено сигналити, тому особливо емоційним водіям доведеться уважно слідкувати за собою, а у Сінгапурі водіям авто заборонено під’їжджати до пішоходів на відстань меншу, ніж 50 м.

Знавець 3. Найбільш незвичайні правила дорожнього руху очікують водіїв у Каліфорнії. Там, для прикладу, жінкам заборонено сідати за кермо у вечірній сукні з довгим шлейфом. У правилах також прописаний пункт про те, що машину не можна мити чи витирати старою нижньою білизною. Так, автодрайверам в Пенсільванії, на шляху яких зустрінеться вершник на коні, необхідно ретельно спостерігати за реакцією тварини. Якщо кінь злякається автомобіля, водій повинен зупинити машину і накритися ковдрою. У разі якщо це не допомагає і кінь, як і раніше, боїться йти, автомобіль повинен сховатися в найближчих кущах.

Знавець 4. Кіпріоти досить консервативні щодо правил поведінки за кермом, наприклад, повністю заборонено водіям їсти чи пити під час керування авто. Ще дивніші правила дорожнього руху на Філіппінах. Там власникам авто із номерними знаками, які закінчуються на 1 чи 2, заборонено сідати за кермо по понеділках. У Таїланді, наприклад, є положення, яке вимагає, щоб водії носили футболки. У Саудівській Аравії жінкам взагалі не дозволяється водити автомобіль. Виняток становлять лише деякі дороги, в основному приватні.

Знавець 5. В Японії пішоходи завжди відчувають себе в безпеці, тому що водій, який облив перехожого водою з калюжі, ризикує отримати штраф. До речі, таке ж правило актуально і для Нового Південного Уельсу, де за правилами дорожнього руху вважається злочином для водіїв автобусів на автобусній зупинці плескати брудом на очікують пасажирів.

Знавець 6. На Алясці водіям заборонено перевозити собаку, прив'язану до даху автомобіля. Така заборона пов'язана з історією про кандидата в президенти США Мітта Ромні, який в одному з інтерв'ю згадав, що під час щорічної поїздки на відпочинок через нестачу місця в салоні він прикріпив спеціальну клітку на дах автомобіля і посадив туди собаку. Коли справа дійшла до виборів, багато виборці оцінили таку поведінку Ромні, як негуманну.

*за гарно представлені факти кожна команда отримує по 5 балів

КОНКУРС 2. ВІДГАДАЙ ЗНАК (1 відповідь = 1 бал) (слайд 8)

Учитель. Удома команда «Червоні» на листочках малювала попереджувальні знаки та знаки пріоритету. «Жовті»    заборонні та наказові знаки. «Зелені» –  інформаційно-вказівні та знаки сервісу. Зараз пропонується команді «Зелені» вийти до дошки із зображеннями знаків й демонструвати по одному. Змагаються між собою «Червоні» та «Жовті». За кожен правильно названий знак команда отримує бал.

 Після «Зелених» виступають «Жовті», а потім – «Червоні». На одному А4 має бути зображено лише один дорожній знак, його назву учасники можуть написати ззаду в якості підказки виключно «для себе». Загалом, скільки учасників команди, стільки й знаків має бути. Цей конкурс виконується в швидкому темпі, ніби бліц-опитування. Учитель записує позначки-бали на дошці. Викрикування карається зняттям балів. Обов’язково попередити про це учасників.

КОНКУРС 3. РЕБУСИ (1 відповідь = 3 бали) (слайд 9-14)

Учитель. Зараз на слайдах ви побачите ребуси. Якщо вам треба робити записи, використовуйте листочки на своїх столах. За викрикування команда штрафується зняттям балів. Знаєте відповідь – підніміть руку. Кожен розгаданий ребус оцінюється у 3 бали.

(Відповіді: 1. Машина; 2. Рух; 3. Знак; 4. Водій; 5. Перехід)

 

Картинки по запросу малина раскраска

1.

 

 

 

 

 

         3 = Ш

 

 

Х

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.         З

 

   К

4.   

 

 

 

 

         4=i

5.

Х

 

 

 

   

4=Е

 

 

 

 

КОНКУРС 4. ЧЕРВОНИЙ/ ЗЕЛЕНИЙ (1 відповідь = 1 бал) (слайд 15-22)

 

Учитель. У кожної команди на столі лежить червоний та зелений квадратики. Зараз ви почуєте обов’язки і права пішоходів/пасажирів. Якщо ваша команда вважає, що правило прочитано правильно, то капітан підніме зелений квадратик, якщо ні – червоний. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

  1. Пішоходи повинні рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку. (зелений)
  2. За межами населених пунктів пішоходи, які рухаються узбіччям чи краєм проїзної частини, повинні йти назустріч руху транспортних засобів. (зелений)
  3. Організовані групи дітей дозволяється водити тільки по тротуарах і пішохідних доріжках, а коли їх немає — по узбіччю дороги у напрямку руху транспортних засобів колоною, але тільки у світлу пору доби і лише в супроводі дорослих. (зелений)
  4. Пішоходам дозволяється раптово виходити, вибігати на проїзну частину, у тому числі на пішохідний перехід. (червоний)
  5. Пасажири, користуючись транспортним засобом, повинні забруднювати проїзну частину та смугу відведення автомобільних доріг. (червоний)
  6. Пасажирам забороняється під час руху відвертати увагу водія від керування транспортним засобом та заважати йому в цьому. (зелений)
  7. Пасажирам забороняється відчиняти двері транспортного засобу, не переконавшись, що він зупинився біля тротуару, посадкового майданчика, краю проїзної частини чи на узбіччі. (зелений)

Учитель.  Настав час підрахувати бали. Вітаємо команду _______. (слайд 23-24)

Дякую всім за активну роботу! Молодці!

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
1157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку