Звичайні дроби та дії над ними

Про матеріал
Перевірити теоретичні та практичні знання і вміння учнів з теми в процесі розв’язування вправ; стимулювати пізнавальну діяльність учнів; розвивати інтерес до предмета; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, математичної мови; формувати інтерес до знань; виховувати активність,увагу, наполегливість,бажання здобувати знання,самостійність
Перегляд файлу

5 клас

Подорож у країну динозаврів.

 

Тема: Звичайні дроби та дії над ними.

Мета: Перевірити теоретичні та практичні знання і вміння учнів з теми в процесі розв’язування вправ; стимулювати пізнавальну діяльність учнів; розвивати інтерес до предмета; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, математичної мови; формувати інтерес до знань; виховувати активність,увагу, наполегливість,бажання здобувати знання,самостійність.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

Клас ділиться на групи. Завдання кожної групи – пройти через територію динозаврів. Для цього потрібно розв’язати завдання, які ставить той чи інший велетень.

Коли ви заходите на територію якогось динозавра, на екрані спочатку з’являється його зображення, а потім завдання.

 Світло у класі буде вмикатись на кілька хвилин, достатніх для розв’язування завдання. Капітани команд повинні принести на вчительський стіл розв’язані завдання.

 Вчитель перевіряє завдання, коли у класі вже темно, і тільки в нього на столі горить лампа.

  Мікрофон: (учні передають «мікрофон» один одному і по черзі відповідають на запитання)

Що я хочу отримати на сьогоднішньому уроці?

 

 Уявіть, що ви потрапили в Загублений Світ, який знаходиться невідомо де і з якого можна вибратись, тільки пройшовши через нього. Там ви побачите те чого в своєму житті ніколи не зустрічали. У цьому світі ростуть величезні дерева, квіти, які набирають небувалих і незрозумілих форм. А живуть тут тварини, які населяли нашу Землю 120-160 млн. років тому.

 

 

                             І етап. Зустріч з диплококом.

 

Поблизу боліт бродили найбільші сухопутні тварини всіх часів – диплококи. Їх  довжина від голови до хвоста сягала 27 метрів,а вага – 10 тон. Хоча диплодок мав величезні розміри, але був травоїдним, збирав листя дерев,коріння і плоди.

 

 

Завдання (9 хв.)

Серед даних дробів знайти вісім пар дробів, що в сумі дають одиницю, запиши їх.

 

 

 


ІІ етап. Зустріч з птеранодоном.

 

Птеранодон – літаючий ящур, нащадок більш давніх – рамфоринга і птеродактеля. Кожне з розгорнутих крил його досягнуло 4 метрів, але тіло було невелике – розміром з гусака. Птеранодони мешкали величезними зграями вздовж морського узбережжя. Вони вправно ловили рибу своїми довгими беззубими дзьобами.

 

 

Завдання ( 3 хв.)

 

Вам потрібно відгадати ім’я цього птаха, розв’язавши приклади:

1) 2) ; 3) 4) ; 5) 6) ; 7) ;

8) ; 9) ; 10) ; 11); 12) .

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

  д

    е

  а

   н

   п

   о

  н

    т

    о

   р

Відповідь: птеранодон.


ІІІ етап. Зустріч з еластозавром.

 

Еластозавр – водний ящур, який був хижаком і, можливо, предком морських котиків і тюленів. Еластозаври досягали 12 метрів у довжину.Половина її припадала на довжелезну шию з головою. Тіло еластозаврів було добре пристосоване для життя у воді. Маленька голівка еластозавра мала зубчасту пащу. Ці ящери спритно ловили рибу.

 

 

Завдання.

 

Розв’язати рівняння:

 

1)       2);        3)


ІV етап. Зустріч із стегозавром

Стегозавр хоча й великий за розміром, але травоїдний. Цей динозавр жив у болотах та на берегах озер. Довжина його тіла 9 метрів. На спині та хвості стегозавра знаходилось безліч рогових пластин, що захищали його. Попри колосальні розміри, стегозавр мав багато ворогів які часто дошкуляли йому, та гострі вирости на його тілі захищали його.

 

 

Завдання (3 хв.)

 

Розв’язати задачі:

 

  1.               Довжина динозавра 136 м. На голові і шию припало довжини динозавра, на тулуб . Яка довжина хвоста динозавра?
  2.               Динозавр за день з’їдає 10 тон зеленої маси. цієї маси становлять листки дерев, а решта – трава. Скільки трави в день з’їдає динозавр?


Vетап. Зустріч з тиранозавром.

 

Тиранозавр – найстрашніший динозавр. Його довжина 14 метрів. Пересувався він на задніх лапах. Один крок царя ящерів становив 4 метри, слід на поверхні ґрунту – більше 80 см. завтовшки, а зуб був

завбільшки 30 см. Навіть найбільші ящери ховались від нього у воду. Цей монстр розривав собою здобич велетенською пащею.

 

Завдання (3 хв.)

  1.                підкресли дроби, чисельником, яких є одноцифрове число;
  2.                обведи кружечком всі неправильні дроби з чисельником 11.

 

    

   

   

   

   

   

   

    

   

   

     

   

   

   

    

   

   

     

   

   

   

    

   

   

    

   

   

   

    

   

   

    

   

   

   


VI етап. Зустріч із торозавром.

 

Торозавр важив 8-9 тон. Його довжина сягала 7,5 метрів, він мав найбільшу голову поміж усіх тварин, що будь-коли  мешкали на Землі – 2.6 м. завдовжки. Попри його страшенний вигляд, він не був хижаком. Його їжа –рослини.

 

 

а) перетворіть у неправильний дріб:

                            

б) виділіть цілу і дробову частину:

                                 


VІІ Зустріч із спінозавром.

 

Спінозаври жили на нашій планеті близько 80 мільйонів років тому. Це один із найнебезпечніших ящерів – хижаків – велика тварина довжиною до 12 метрів. На спині у нього стримів високий кістяний гребінь, що допомагав зігрітись в променях вранішнього сонця після холодної ночі.

 

 

Завдання (3 хв.)

 

Заповнити «японський» кросворд. Обчислити приклади, знайти результати у таблиці і зафарбувати олівцем клітинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1)   2)   3)   4)   5)   6)   7)

 

8)   9)   10) 11)   12)

 

VІІІ етап. Зустріч із дейдоніком.

Дейдонік – найстрашніший хижак свого часу. Це невеликий динозавр. Але величезні гострі кігті на лапах робили його дуже небезпечним. Дейдоніки полювали зграями. Зберігати рівновагу при швидкому русі їм допомагав довгий прямий хвіст.

 

Завдання.

Розгадати кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               Дріб у якого чисельник більший або дорівнює знаменнику? (неправильний)
  2.               Число, яке ділять? (ділене)
  3.               Число виду , де а та б- натуральні числа? (дріб)
  4.               Десята частина метра? (дециметр)
  5.               Число, яке показує, на скільки частин поділено ціле? (знаменник)
  6.               Одна друга частина цілого? (половина)
  7.               Тисячна частина кілограма? (грам)
  8.               Дріб, у якого чисельник менший від знаменника? (правильний)

У виділеному стовпчику учні прочитають слово «Перемога».

 

Домашнє завдання:

 

  •                  Повторити теоретичний матеріал, виконати завдання

 

Підведення підсумків.

 

Підраховуємо бали, вибираємо кращих гравців, виставляємо оцінки.

 

Рефлексія.

 

Чи отримав я на сьогоднішньому уроці те, чого очікував?

 

Як би ти оцінив свої здобутки на уроці?

 

        Я все зрозумів, я все роблю правильно

 

        Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді 

        припускаюсь помилок

 

         Я майже нічого не розумію, це все для мене дуже складне

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кольчак Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
775
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку