8 клас. КОНТРОЛЬНА РОБОТА
З національної драми. З української прози
( І. К. Карпенко-Карий, М.М.Коцюбинський )
I. Початковий рівень ( 3 б. )
1. До театру корифеїв НЕ входив
А М. Кропивницький
Б І. Карпенко-Карий
В М. Садовський
Г М. Коцюбинський
2. Калитці потрібно було багато грошей, щоб купити
А землю у Смоквинова
Б худобу у Жолудя
В знаряддя для пошуку
Г усе для весілля сина
3. Герасим не дав жінці коней поїхати до церкви, тому що
А коні були дуже норовисті
Б жалів худобу
В до церкви прийнято було ходити пішки
Г йому потрібно було їхати на станцію
4. Поневолений український народ М. Коцюбинський у творі «Дорогою ціною». порівнює
А з волом
Б з туром
В з конем
5. У плавнях пораненому Остапові довелося змагатися
А з гадюкою
Б з вепром
В з вовком
Г з диким собакою
6. Урятувати пораненого Остапа в плавнях, що горіти, Соломії допомогли
А цигани
Б жандарми
В місцеві селяни
II. Середній рівень ( 3 б. )
7. Записати цифровий код логічної послідовності розвитку сюжету повісті «Дорогою ціною» М.М.Коцюбинського
1. Прощання Соломії з косою.
2. Переправа до Туреччини, поранення Остапа.
3. Погроза пана віддати Остапа у некрути.
4. Соломія проводжає Остапа.
5. У циганів.
6. Робота у болгарина.
7. Втікачі у проваллі.
8. Зустріч Соломії з Іваном.
9. Соломія губиться у плавнях.
10. Смерть Соломії.
11. Арешт Остапа.
12 Спогади Остапа.
8. Установіть відповідність
«Персонаж твору – характеристика персонажу»
1. «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком»
2. «… одіж із щирого срібла-злата, шабля довжелезна. Він оповіда козакам, за віщо пан хотів його оббілувати»
3. «Охоче розповідав про своє життя домашнє; з оповідання того можна було зрозуміти, що втік він не так від панщики, як від лютої жінки»
4. «Він уже старий. І билиці-казки про Січ, козацтво, про боротьбу з панами за волю… будили в дитячій голові химерні мрії, вояцький запал»
А) Козак із Січі; Б) Соломія; В) Остап; Г) Іван Котигорошок; Д) Дідусь Остапа
9. Установіть відповідність
«Імена персонажів повісті - висловлювання персонажів повісті» (4 бали)
1. «Не так мені страшно ляха, як злість бере на наших людей; застромив віл шию в ярмо та й байдуже йому… Ех, піду, де воля»
2. «Пропадай воно все пропадом… Піду і я світ за очі… Уже за тобою хоч серцеві легше буде»
3. «Бунтар. Гайдамака! Він мені людей баламутить. З живого шкуру здеру, чисто оббілую… я ж йому пригадаю, гайдамаці, Кодню»
4. «Хіба я боюся смерті? Зроду-віку. Рад умирати – не двічі»
А) Соломія; Б) Остап; В) пан; Г) Іван; Д) мірошник Яким.
III. Достатній рівень ( 3 б. )
10. Визначте основні засоби сатиричного змалювання образу Герасима Калитки з твору І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».
11. Продовжте речення.
Трагікомедія — це…
12. Продовжте речення.
Пригодницька повість -…
IV. Високий рівень ( 3 б.. )
Виконайте одне із завдань.
А Напишіть невеликий твір «Краса глибокого почуття кохання у творі М. Коцюбинського та в сучасному житті».
Б Складіть діалог з уявним опонентом про проблему бездуховності в часи, описані І. Карпенком-Карим, та її актуальність у сучасних умовах.