Тема заняття: Aдаптації вищих рослин до різних умов зростання. Формуванняріз нихжиттєвих форму вищих рослин – наслідок адаптацій до різних умов зростання.
Мета: : Ознайомити учнів з різноманітністю середовищ мешкання вищих рослин. Сформувати уявлення про адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Розкрити поняття «життєва форма». Навчити учнів розпізнавати та описувати різні життєві форми вищих рослин. Сформувати вміння виявляти та описувати адаптації рослин до різних умов зростання. Виховати бережне ставлення до природи та розуміння важливості збереження різноманіття рослин. Сформувати екологічну свідомість учнів та відповідальність за стан довкілля.
Загальний результат навчання за ДержСтандартом |
Конкретний (обов'язковий) результат навчання за ДержСтандартом |
Орієнтир для оцінювання |
Деталізований очікуваний результат навчання відповідно до мети та змісту теми уроку |
1. Пізнання світу природи засобами наукового дослідження |
вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб пізнавальну ситуацію, яку можна розв’язати дослідницьким способом, аргументує вій вибір[9 ПРО 1.1.1]
|
формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб проблему, доступну для дослідження, пояснює свій вибір[9 ПРО 1.1.1-2] |
Називає адаптації вищих рослин до різних умов зростання; пояснює основні життсві форми рослин як адаптацію до середовища існування; використовує біологічні знання у проєктній діяльності
|
2. Опрацювання, систематизація та представлення інформації природничого змісту |
здійснює пошук, оцінює і систематизує самостійно інформацію природничого змісту [9 ПРО 2.1.1]
|
Розрізняє та розпізнає на моделях,фотографіях, гербарних зразках вегетативні органи рослин,життєві форми рослин |
пояснює основні життсві форми рослин як адаптацію до середовища існування; |
3.Усвідомлення розмаїття і закономірностей природи, ролі природничих наук і техніки в житті людини; |
Інтерпретує дані та презентує самостійно інформацію природничого змісту в різних формах |
Проектна діяльність класифікація життєвих форм вищих рослин різними науковцями |
використовує біологічні знання у проєктній діяльності |
Структурні елементи уроку*
Структурні елементи уроку |
Зміст навчальної діяльності (короткий опис) |
Ресурсне забезпечення (інфографіка, посилання на цифрові сервіси, відео тощо) |
1. Актуалізація знань |
Пригадування учнями попередніх знань про середовище існування рослин . |
|
2.Створення проблемної ситуації.
|
Проблемне питання: Як рослини пристосовуються до різного освітлення та зволоження?
|
|
3. Збирання й аналіз даних, необхідних для розв'язання проблеми, актуалізація життєвого досвіду. |
Дослідження проблеми у парах
Визначте, які пристосування мають представники кожної групи рослин.
Інструкція: Учні досліджують пристосування представників кожної групи рослин по відношенню до: світла,вологи, тепла.
|
https://sites.google.com/view/biology-paragraph-1/зміст/розділ-2-різноманітність-евкаріотичних-організмів/тема-4-характерні-риси-та-будова-вищих-рослин/21-як-вищі-рослини-пристосовуються-до-умов-існування (інтерактивний додаток) https://drive.google.com/file/d/1Dm-IAKtdGxbuwJ_0Wm4f4f30EI4v7oV3/view (Підручник ,параграф 21. )
|
4.Визначення причинно-наслідкових зв’язків, формування висновків.
|
Звіт груп. Кожна група презентує свої результати щодо адаптації рослин до різних умов середовища. |
(посилання на інтерактивну дошку) |
5.Рефлексія |
Інтерактивні вправи: Скласти пазл екологічні групи рослин Вікторина, екологічні групи рослин
Завдання: Поміркуй, чому в одній екосистемі можуть існувати рослини, які належать до різних екологічних груп та мають різні життєві форми.
|
https://learningapps.org/29896300
|
6. Оцінювання і коментування ДЗ
|
Прочитати параграф 21: поміркуйте над питаннями: Чому рослини за рівномірного освітлення ростуть вгору а не в бік? Як вплине на урожайність картоплі поїдання колорадським жуком листків цієї рослини |
|