Аналіз уроку основ здоров'я
Клас: 2, вчитель : Думич Т.Н.
Дата проведення : 13.09. 2018 р.
К-ть учнів у класі – 6; присутніх – 6 (100%).
Тема уроку : Здоров’я і хвороби. Профілактика захворювань.
Мета уроку:
ознайомити учнів з ознаками хворої та здорової людини, зі способами зміцнення здоров’я; навчити правил поведінки під час захворювання; розвивати мотиваццію основ збереження та зміцнення здоров’я; виховувати бажання щоденно дотримувати корисних для здоров’я звичок;
уміння вчитися: формувати готовність самостійно працювати з новим , доступним за складністю матеріалом;
інформаційної: розвивати здатність учнів орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти та оперувати інформацією;
здоров’язбережувальної: працювати над удосконаленням фізичної складової здоров’я;
соціальної: учити учнів продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі.
Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.
Обладнання: малюнок скрині; іграшки; картки зі словами; зошити з друкованою основою.
Мета відвідування: вивчення стану викладання предмета.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Зворотній зв’язок.
2. Вправа-очікування «Чарівна скринька».
3. Вправа «Знайомство».
4. Повторення правил тренінгу.
ІІ. Основна частина.
3.1.Робота в парах «навчаючи вчуся».
3.2.Робота над прислів’ями, загадками.
3.3. Складання діалогу.
3.4. Поетична хвилинка. Читання вірша Ліни Костенко «Соловейко застудився.
3.5.Відгадування загадки-добавлянки(с.13).
3.6. Рольва гра «На прийомі у лікаря».
4. Руханка.
5. Гра «Навпаки».
6. Робота в групах.
7. Гра «Так чи ні?»
8. Хвилинка художника.
9. Робота в зошитах з друкованою основою (с.8-9)
ІІІ. Заключна частина.
Підготовка до уроку
1,5 Учитель Думич Т.Н. чітко поставила мету, спрямовану на формування ключових та предметних компетентностей. Визначила навчальну мету з урахуванням місця даного уроку в системі уроків, спрямовану на формування в учнів предметних компетентностей, що передбачає засвоєння знань на п'яти рівнях:
1) ознайомлення, 2) розуміння, 3) запам'ятовування, 4) уміння використовувати, 5) перенесення знань в нові ситуації
1,5 Визначила розвивальні цілі уроку з урахуванням вимог програми щодо формування загальнонавчальних умінь і навичок учнів (організаційних, загальномовленнєвих, загальнопізнавальних), що безпосередньо пов'язано з розвитком ключових компетентностей молодших школярів. Доцільно передбачила: розвиток сприймання, уваги, пам'яті, логічного мислення, формування прийомів розумових дій (порівняння, аналізу, синтезу, абстрагування, класифікації, узагальнення; орієнтація на тривалість часу та доцільність його використання.
1 Спрямувала виховні цілі на формування гуманних почуттів у дітей, їхнього позитивного, емоційно-ціннісного ставлення до процесу й результату навчання, до навколишньої дійсності, до інших людей, до самого себе.
1 Точно визначила тип уроку, доцільно обрала обладнання
Поетапний аналіз уроку
10 Учитель залучала учнів до визначення теми і завдань (плану) уроку; вдало мотивувала навчальну діяльність, що розбудило в учнів бажання здобувати нові знання й уміння;дозволило учням безпосередньо побачити зміст подальшої діяльності вже на початку уроку;допомогло здійснювати мотивацію навчання. протягом уроку.
Мотивувала навчання: а) створила умови для виникнення внутрішньої потреби включення в навчально-пізнавальну діяльність на уроці ("хочу"); б) визначила зміст навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці ("зможу"); в) актуалізувала вимоги до учнів з боку навчально-пізнавальної діяльності ("треба").
5 Актуалізувала опорні знання учнів та їх життєвий досвід (підготовка до вивчення нового матеріалу): учні виконали системи вправ, які враховують особливості подальшої роботи, набуті знання стали складовою нових або основою для їх пояснення.
10 Спланувала навчальні завдання для організації діяльності учнів щодо ознайомлення з новим матеріалом (відкриття нового знання на основі проблемної ситуації): з'ясувала місця і причини утруднення, побудувала план виходу з утруднення, реалізувала побудований план з врахуванням пізнавальних можливостей учнів
10 Учні результативно виконали доцільно визначені вчителем завдання на засвоєння нового та закріплення вивченого навчального матеріалу на різних рівнях складності:
• завдання репродуктивного характеру, які передбачають відтворення засвоєних знань, етап первинного закріплення (колективно, коментування уголос);
• завдання з метою формування вмінь у знайомих та нових умовах
завдання творчого характеру, які передбачають формування нестандартного мислення молодших школярів ;
10 На уроці здійснювався контроль за якістю засвоєння навчального матеріалу у процесі уроку, об’єктивністю оцінних суджень учнів;
10 Вдало дібрала методичні засоби ( підручники, довідники, енциклопедії, таблиці, ілюстрації, відеоматеріали, телебачення, особистий досвід учнів та ін.), їх ефективність у забезпеченні активного характеру пізнавальної діяльності учнів.
10 Ефективно використала інноваційні технології початкової освіти, що забезпечило активний характер пізнавальної діяльності учнів.
Зміст домашнього завдання ( не задається)
5 Контрольно-оцінний етап відбувався з обговоренням реалізації плану, рефлексії . Співставлення результатів діяльності з постановкою мети та завдань (планом) на початку уроку і з'ясування, на які питання тепер можна відповісти, а які так і залишились без уваги. ,а які ще будуть розглядатися в майбутньому.
Основні напрямки: діяльнісний підсумок уроку (що ми з вами встигли зробити?); розвивальний підсумок уроку (чого ви навчились?, на яку сходинку піднялися?, у чому стали розумнішими..);змістовий (на які питання, що були поставлені на початку та в процесі уроку, змогли відповісти ? що нового дізналися ?);емоційний (кому з учнів ви б хотіли подякувати за співпрацю?, чи сподобався вам урок?)
5 Результативно організовувалася рефлексія учнів стосовно сприйняття зробленого на окремих етапах та на уроці в цілому. Розвиток самооцінної діяльності учнів, побудований та аналізі відповідної особистої діяльності, міркування про якість роботи і про те, як її можна підвищити.
Загальні характеристики
5 Урок відповідає структурі його змісту і меті; спостерігався логічний зв'язок між основними етапами уроку. Доцільно змінювалися види діяльності учнів на кожному етапі уроку .
5 Раціонально розподілений час на основні етапи уроку; діти залучалися до орієнтування в часі та доцільності його використання протягом уроку.
5 Навчання носило гуманістичний характер: підтримка і допомога у підсистемах "учитель-клас", "учитель-учень"; вчитель дотримувалася норм педагогічної етики; створювала умови психологічного комфорту, доброзичливості, взаєморозуміння, врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів.
5 Навчання носило діалогічний характер,учні залучалися до співробітництва, результативним було взаємонавчання в підсистемах "учень-учень", "учень-клас":, , створення ситуацій вибору, "розмірковування", проблемних й творчих ситуацій у процесі оптимального поєднання парної, групової, колективної та індивідуальної форм роботи
5 Г.В. виявила майстерність, винахідливість , гнучкість у формулюванні питань під час вивчення теми; вчитель вміє здійснювати проблемно-пошуковий діалог з учнями; учитель володіє талантом до емпатії, динамізму, артистизму, емоційної стійкості; здатністю до імпровізації на уроці; умінням знаходити раціональний вихід з непередбачених педагогічних ситуацій, наявністю динамічної системи знань з педагогіки, психології та методик навчання.
Зі 120 можливих балів урок отримує 105 балів.
Таким чином, урок проведено на високому методичному рівні.
Загальна оцінка:10 балів.
Пропозиції:
Ознайомлена: Т.Н. Думич
13.09.2018 р.