Мета: обговорити з батьками проблему значення гри та іграшки в житті дитини; показати можливості гри для розвитку інтелектуально-пізнавальної діяльності учнів, важливість іграшки для емоційного й інтелектуального становлення дитини; стимулювати інтерес батьків до використання можливостей ігрової діяльності для спілкування із власною дитиною; показати, як спілкування із іграшками допомагає подолати учбові труднощі і труднощі спілкування.
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 94 Довгинцівської в місті ради
Кафедра вчителів початкового навчання
Батьківські збори
ТЕМА
Підготувала і провела
ВЧИТЕЛЬ
Цвинда З.І.
ПЛАН
1. Реєстр присутніх
2.Обрання голови та секретаря зборів.
3. Повідомлення теми, затвердження регламенту.
4. Слово для виступу вчителю.
5. Заповнення анкет батьками.
6. Ознайомлення із результатами анкетування учнів.
7. Ознайомити батьків з пам'ятками щодо дитячої гри.
8. Підсумок зборів.
9.Вироблення рекомендацій.
10. Різне.
11. Оформлення протоколу зборів.
ПРОТОКОЛ №_______
Дата_________
м. Кривий Ріг
батьківські збори _______ класу
Голова – _____________________
Секретар –__________________
Присутні _______ осіб
Відсутні _______ осіб
Порядок денний:
1.Тема «Роль гри та іграшки в житті молодшого школяра». Доповідач________________
2..Заповнення анкет для батьків. Відповідальний____________________
3. Ознайомлення з результатом анкетування учнів. Інформатор____________________
4.Вручення батькам пам’яток щодо дитячої гри. Вчитель.____________________
5. Підсумки зборів.
6.Рекомендації. Вчитель_____________________________
СЛУХАЛИ:____________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
УХВАЛИЛИ:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Голова: _____________________
Секретар :________________________
Члени батьківського комітету _____________________
___________________
Класні батьківські збори №_____
Тема: Роль гри та іграшки у житті молодшого школяра.
Мета: обговорити з батьками проблему значення гри та іграшки в житті дитини; показати можливості гри для розвитку інтелектуально-пізнавальної діяльності учнів, важливість іграшки для емоційного й інтелектуального становлення дитини; стимулювати інтерес батьків до використання можливостей ігрової діяльності для спілкування із власною дитиною; показати, як спілкування із іграшками допомагає подолати учбові труднощі і труднощі спілкування.
Коментар: класний керівник готує анкети для батьків і учнів, пам'ятки батькам, пише на дошці загальні правила ігор та епіграф до заходу: «Саме гра дає можливість дитині познайомитися із реальністю дорослого світу.» (Костянтин Ушинський.)
Обладнання: анкети для учнів та батьків, пам'ятки батькам.
Форма проведення: бесіда
Місце проведення: класна кімната №_________________
Дата проведення__________
Хід зборів
1. Облік відвідування
Учнів у класі_________
Присутні ___________
Відсутні_____________
Пропозиції щодо початку зборів______________
2.Обрання голови і секретаря зборів____________
3. Повідомлення теми та затвердження регламенту.
4. Слово вчителю.
Шановні батьки! Ми сьогодні поговоримо про роль гри та іграшки у житті молодшого школяра. Не дивлячись на те, що ваша дитина стала школярем, вона все ще залишається дитиною. Найбільше на світі їй хочеться відкласти убік свої підручники і пограти зі своїми улюбленими іграшками. Отже, гра, переставши у молодшого школяра бути провідною діяльністю, не зникає невідомо куди, вона зберігає свої позиції, вона продовжує бути важливою і у виховному і в освітньому відношенні. Зокрема, ігри можуть надати велику допомогу в навчанні, в розвитку спостережливості, пам'яті, уваги. Та природно, ігри дітей, що стали школярами, не вичерпуються тими, які можуть бути поставлені на службу навчанню, дидактичними іграми.
У будь-якому віці гра для дитини — спосіб взяти участь у дорослому житті. Ви пам'ятаєте, як у грі дошкільник був і татом, і мамою, і лікарем, і будівельником, і пожежником, і машиністом, і космонавтом. Тут, у грі, він повноправний громадянин, учасник справжнього великого життя.
А як дорослі відносяться до ігор молодших школярів? На жаль, часто лише поблажливо. Багатьом здається, що тепер це дріб'язкове заняття можна замінити на що-небудь більш корисне:
Такі цілком несправедливі докори маленькі школярі чують нерідко.
— Що ж,— запитають деякі,— гра в 8—9 років серйозне заняття?
Так, гра, доки дитина грає,— це дійсно серйозне заняття!
Гра по-своєму виражає потребу дитини в діяльності. Зазначимо, що це діяльність особливого роду: дитину займає, радує гра як гра. У праці щось створюється, в навчанні, щось пізнається, а грають заради гри самої по собі. Навіть якщо діти, граючи, будують щось із піску, снігу, шматків дерева або заліза, то врешті-решт вони руйнують це щось як непотрібне... Але куди довговічнішими виявляються деякі важливі якості особистості, які отримуються дитиною в грі.
Гра — це своєрідна школа підготовки до праці, адже вона вимагає зосередженості уваги, у ряді випадків точність реакцій, уміння виявити організованість. У іграх поволі відпрацьовується досить широке коло важливих в житті рухів і дій — адже в іграх треба виявити спритність, винахідливість, витримку, активність. А ігри із правилами? Вони вимагають від учасників організованості і уваги. Оскільки в таких іграх завжди декілька учасників повинні діяти узгоджено. Тому мову вже можна вести про гру як про школу спілкування: діти привчаються діяти відповідно до елементарних вимог, які передбачають колективні дії.
У грі завжди відбитий реальний досвід дітей, їх сприйняття тих або інших явищ життя. Тому дитячі ігри і змінюються залежно від змін у житті суспільства, відображаючи на свій лад теми, які посідають велике місце в свідомості дорослих. Та грати — не означає просто наслідувати. Гра сприяє виявленню творчих можливостей, закладених у дитині: коли, граючи, вона приймає на себе ту або іншу роль, то у виконанні цієї ролі ми можемо побачити її власне розуміння речей.
І ще про одну обставину треба сказати. Чи помічали ви, як міняється ставлення дитини до гри, коли ви берете в ній участь? Для неї вона стає ще важливішою, ще серйознішою. У грі правила гри однакові для всіх; ви вже не командуєте,ви не старший, а товариш малюку. Це-то, мабуть, особливо і приваблює дітей в іграх із дорослими. Спілкування на рівних! Пригадайте, як самі ви в дитинстві цінували ту самостійність, яку дорослий, партнер у грі, визнає, підтримує і заохочує.
Ні для кого не секрет, що іграшка має величезне значення для дитини. Багато хто із нас назавжди зберіг у своїй пам'яті і в реальному житті іграшки свого дитинства. Поламані, з відірваними вухами і ногами, вони зберегли для нас свою красу, вони пахнуть нашим дитинством, неповторною радістю знайомства зі світом.
У багатьох сім'ях іграшки батьків стали іграшками дітей. Батьки розповідають дітям історії появи своїх іграшок в їх житті, діляться спогадами про дитячі забави й ігри.
5. Заповнення анкет для батьків.
6. Ознайомлення батьків в загальних рисах з результатами анкетування учнів.
7. Ознайомити батьків з пам'ятками щодо дитячої гри.
8. Підсумок зборів.
Отже, давайте не забуватимемо про те, що гра — це не лише забава, а і проекція власного соціального досвіду, що набувається в реальному житті.
Гра, переставши бути для молодшого школяра провідною діяльністю, не відходить у минуле, а навпаки зберігає і поширює свій вплив на дитину. Вона стає дуже важливо у виховному і освітньому процесі. Зокрема, ігри мають надати велику допомогу дитині у навчанні, розвитку спостережливості, пам'яті, уваги, логічного мислення. Гра помагає малюкові навчитися спілкуватися з однолітками і вчителем, пристосуватися до нових умов набуття знань.
9. Вироблення рекомендацій.
10. Оформлення протоколу класних батьківських зборів.
Анкета для учнів
Пам'ятка для батьків
5. Беріть участь в іграх дитини, якщо вона цього хоче від
вас, незважаючи на вашу зайнятість.
Загальні правила ігор
(складені на основі рекомендацій Нікітіних).