Батькіські збори в початковій школі "Роль гри та іграшки у житті молодшого школяра"

Про матеріал

Мета: обговорити з батьками проблему значення гри та іграшки в житті дитини; показати можливості гри для розвитку інтелектуально-пізнавальної діяльності учнів, важливість іграшки для емоційного й інтелектуального становлення дитини; стимулювати інтерес батьків до використання можливостей ігро­вої діяльності для спілкування із власною ди­тиною; показати, як спілкування із іграшками допомагає подолати учбові труднощі і труд­нощі спілкування.

Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 94 Довгинцівської в місті ради

Кафедра вчителів початкового навчання

 

 

 

 

Батьківські збори

 

 

ТЕМА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

ВЧИТЕЛЬ

Цвинда З.І.

 

 

 

ПЛАН

 

1. Реєстр присутніх

2.Обрання голови та секретаря зборів.

3. Повідомлення теми, затвердження регламенту.

4. Слово для виступу вчителю.

5. Заповнення анкет батьками.

6. Ознайомлення із результатами анкетування учнів.

    7. Ознайомити  батьків з пам'ятками щодо дитячої  гри.

    8. Підсумок зборів.

9.Вироблення рекомендацій.

10. Різне.

11. Оформлення протоколу зборів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОТОКОЛ №_______

Дата_________

м. Кривий Ріг

батьківські збори _______ класу

Голова – _____________________

Секретар –__________________

Присутні _______ осіб

Відсутні  _______ осіб

Порядок денний:

1.Тема «Роль гри та іграшки в житті молодшого школяра». Доповідач________________

2..Заповнення анкет для батьків. Відповідальний____________________

3. Ознайомлення з результатом анкетування учнів. Інформатор____________________

4.Вручення батькам памяток щодо дитячої гри. Вчитель.____________________

5. Підсумки зборів.

6.Рекомендації. Вчитель_____________________________

 

СЛУХАЛИ:____________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

УХВАЛИЛИ:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Голова:    _____________________

Секретар :________________________

Члени батьківського комітету   _____________________

                                                       ___________________

Класні батьківські збори №_____

Тема: Роль гри та іграшки у житті молодшого школяра.

Мета: обговорити з батьками проблему значення гри та іграшки в житті дитини; показати можливості гри для розвитку інтелектуально-пізнавальної діяльності учнів, важливість іграшки для емоційного й інтелектуального становлення дитини; стимулювати інтерес батьків до використання можливостей ігро­вої діяльності для спілкування із власною ди­тиною; показати, як спілкування із іграшками допомагає подолати учбові труднощі і труд­нощі спілкування.

Коментар: класний керівник готує анкети для батьків і уч­нів, пам'ятки батькам, пише на дошці загаль­ні правила ігор та епіграф до заходу: «Саме гра дає можливість дитині познайомитися із реальністю дорослого світу.» (Костянтин Ушинський.)

Обладнання: анкети для учнів та батьків, пам'ятки батькам.

Форма проведення: бесіда

Місце проведення: класна кімната №_________________

Дата проведення__________

Хід зборів

1. Облік відвідування

  Учнів у класі_________

  Присутні  ___________

  Відсутні_____________

  Пропозиції щодо початку зборів______________

2.Обрання голови і секретаря зборів____________

3. Повідомлення теми та затвердження регламенту.

4. Слово вчителю.

Шановні батьки!  Ми сьогодні поговоримо  про роль гри та іграшки у житті молодшого школяра. Не дивлячись на те, що ваша дитина стала школярем, вона все ще залишається дитиною. Най­більше на світі їй хочеться відкласти убік свої підручники і пограти зі своїми улюбленими іграшками. Отже, гра, пере­ставши у молодшого школяра бути провідною діяльністю, не зникає  невідомо куди, вона зберігає свої позиції, вона продовжує бути важливою і у виховному і в освітньому відношенні. Зокрема, ігри можуть надати велику допомогу в навчанні, в розвитку спостережливості, пам'яті, уваги. Та природно, ігри дітей, що стали школярами, не вичерпують­ся тими, які можуть бути поставлені на службу навчанню, дидактичними іграми.

У будь-якому віці гра для дитини — спосіб взяти участь у дорослому житті. Ви пам'ятаєте, як у грі дошкільник був і татом, і мамою, і лікарем, і будівельником, і пожежником, і машиністом, і космонавтом. Тут, у грі, він повноправний громадянин, учасник справжнього великого життя.

А як дорослі відносяться до ігор молодших школярів? На жаль, часто лише поблажливо. Багатьом здається, що тепер це дріб'язкове заняття можна замінити на що-небудь більш корисне:

  • Не балуйся, а вчи уроки!
  • Все ще в ляльки граєшся! Ти ж вже велика!

Такі цілком несправедливі докори маленькі школярі чу­ють нерідко.

 Що ж,— запитають деякі,— гра в 8—9 років серйозне заняття?

Так, гра, доки дитина грає,— це дійсно серйозне заняття!

Гра по-своєму виражає потребу дитини в діяльності. Зазначимо, що це діяльність особливого роду: дитину за­ймає, радує гра як гра. У праці щось створюється, в на­вчанні, щось пізнається, а грають заради гри самої по собі. Навіть якщо діти, граючи, будують щось із піску, снігу, шматків дерева або заліза, то врешті-решт вони руйнують це щось як непотрібне... Але куди довговічнішими виявля­ються деякі важливі якості особистості, які отримуються дитиною в грі.

Гра — це своєрідна школа підготовки до праці, адже вона вимагає зосередженості уваги, у ряді випадків точ­ність реакцій, уміння виявити організованість.  У іграх поволі відпрацьовується досить широке коло важливих в житті рухів і дій — адже в іграх треба виявити сприт­ність, винахідливість, витримку, активність. А ігри із правилами? Вони вимагають від учасників організованості і уваги. Оскільки в таких іграх завжди декілька учасни­ків повинні діяти узгоджено. Тому мову вже можна вес­ти про гру як про школу спілкування: діти привчаються діяти відповідно до елементарних вимог, які передбачають колективні дії.

У грі завжди відбитий реальний досвід дітей, їх сприй­няття тих або інших явищ життя. Тому дитячі ігри і зміню­ються залежно від змін у житті суспільства, відображаючи на свій лад теми, які посідають велике місце в свідомості дорослих. Та грати — не означає просто наслідувати. Гра сприяє виявленню творчих можливостей, закладених у ди­тині: коли, граючи, вона приймає на себе ту або іншу роль, то у виконанні цієї ролі ми можемо побачити її власне ро­зуміння речей.

І ще про одну обставину треба сказати. Чи помічали ви, як міняється ставлення дитини до гри, коли ви берете в ній участь? Для неї вона стає ще важливішою, ще серйознішою. У грі правила гри однакові для всіх; ви вже не командуєте,ви не старший, а товариш малюку. Це-то, мабуть, особли­во і приваблює дітей в іграх із дорослими. Спілкування на рівних! Пригадайте, як самі ви в дитинстві цінували ту са­мостійність, яку дорослий, партнер у грі, визнає, підтримує і заохочує.             

Ні для кого не секрет, що іграшка має величезне зна­чення для дитини. Багато хто із нас назавжди зберіг у своїй пам'яті і в реальному житті іграшки свого дитинства. Пола­мані, з відірваними вухами і ногами, вони зберегли для нас свою красу, вони пахнуть нашим дитинством, неповторною радістю знайомства зі світом.

У багатьох сім'ях іграшки батьків стали іграшками ді­тей. Батьки розповідають дітям історії появи своїх іграшок в їх житті, діляться спогадами про дитячі забави й ігри.

5. Заповнення анкет для батьків.

6. Ознайомлення батьків  в загальних рисах з результатами анкетування  учнів.

   7.  Ознайомити  батьків з пам'ятками щодо дитячої  гри.

 

  8. Підсумок зборів.

   Отже, давайте не забуватимемо про те, що гра — це не лише забава, а і проекція власного соціального досвіду, що набувається в реальному житті.

Гра, переставши бути для молодшого школяра провідною діяльністю, не відходить у минуле, а навпаки зберігає і поширює свій вплив на дитину. Вона стає дуже важли­во у виховному  і освітньому процесі. Зокрема, ігри мають надати велику допомогу дитині у навчанні, розвитку спостережливості, пам'яті, уваги, логічного мислення. Гра помагає малюкові навчитися спілкуватися з однолітками і вчителем, пристосуватися до нових умов набуття знань.

   9. Вироблення рекомендацій.

  10. Оформлення протоколу класних батьківських зборів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета для учнів

  1.    Чи є у тебе іграшки?_________________________________________
  2.    Які іграшки тобі подобаються?_______________________________
  3.    Хто купує тобі іграшки?_______________________________________
  4. Чи питають у тебе твої батьки про те, яку іграшку тобі хотілося б мати?________
  5.    Чи часто ти граєш із своїми улюбленими іграшками?________________
  6.    Чи беруть участь твої батьки в твоїх іграх?______________________
  7.    Які ігри у вашій сім'ї найулюбленіші?___________________________

 

Анкета для батьків

1.Чи є у вашої дитини іграшки?_________________________________________________

2. Які із них являються її улюбленими іграшками?______________________________________

3. Як часто ваша дитина грає зі своїми улюбленими іграш­ками?_______________________

4. Чи включаєтеся ви з нею в гру, якщо вона цього хоче?_________________________________

5. Як поводиться ваша дитина під час гри з іграшками?__________________________________

6. Чи просить ваша дитина купувати їй іграшки?________________________________________

7. Як ви відноситеся до покупки іграшок для дитини?__________________________________

8. Які іграшки вважаєте за краще купувати?___________________________________________

9. Чи радитеся ви при цьому з дитиною або робите це без її участі?____________________

 

Пам'ятка для батьків

  1. Дозволяйте своїй дитині грати зі своїми улюбленими іграшками і в улюблені ігри.
  2. Не викидайте іграшки, якщо дитина сама цього не хоче.
  3. Не смійтеся над дитиною за її прихильність до певних іграшок.
  4. Даруйте дитині іграшки з урахуванням її інтересів, за­хоплень.

5. Беріть участь в іграх дитини, якщо вона цього хоче від

вас, незважаючи на вашу зайнятість.

  1. Розповідайте дитині про свої іграшки і захоплення, по­казуйте їй ті ігри, в які ви грали в дитинстві й які були вам цікаві.
  2. Вчіть на власному прикладі відноситися до іграшок шанобливо.
  3. Використовуйте можливість ігрової ситуації для безпо­середнього спілкування із власною дитиною.

Загальні правила ігор

(складені на основі рекомендацій Нікітіних).

  1.    Гра повинна приносити радість і дитині, і дорослому.
  2. Зацікавте дитину, але не змушуйте її гратися, не викли­кайте перенасичення грою.
  3.    Всі завдання діти повинні виконувати самостійно.
  4.    Завдання мусять бути посильними для дітей.
  5.    Більше хваліть за успіхи.
  6. Не стримуйте рухову активність дитини, створюйте в грі невимушену обстановку.
  7. Влаштовуйте змагання на швидкість вирішення ігрових завдань.

 

 

 

docx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
1543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку