Цикл уроків "Світ потребує нашої турботи", "Тепло рідної домівки", "Дружна родина"

Про матеріал

Людина є частиною живої природи і від того як вона буде ставитися до оточуючого світу, як буде дбати про чистоту та красу природи, такою і буде її майбутнє. Ми, дорослі, повинні навчати дитину любити та охороняти природу, знаходити шляхи розв' язання екологічних проблем.

А ще дуже часто доводиться чути висловлювання старших поколінь про те, що теперішнє покоління жорстоке, черстве, духовно спустошене. І стає моторошно. Тож духовне відродження слід розпочинати з маленького – із родин: відродження сімейних традицій, культури поведінки, культури спілкування між членами родини, турбота про оточуючий світ. Саме такими є запропоновані уроки.

Перегляд файлу

Відділ освіти Нікопольської райдержадміністрації

Капулівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробки уроків

з курсу християнської етики

в українській культурі

у 2 класі ( теми: 4, 5, 6)

 

 

 

 

                                                                                          Підготувала

вчитель початкових класів

Щуренко Людмила Дмитрівна

 

 

 



 

   Анотація

  Людина є частиною живої природи і від того як вона буде ставитися до оточуючого світу, як буде дбати про чистоту та красу природи, такою і буде її майбутнє. Ми, дорослі, повинні навчати дитину любити та охороняти природу, знаходити шляхи розв язання екологічних проблем.

  А ще дуже часто доводиться чути висловлювання старших поколінь про те, що теперішнє покоління жорстоке, черстве, духовно спустошене. І стає моторошно. Тож духовне відродження слід розпочинати з маленького – із родин: відродження сімейних традицій, культури поведінки, культури спілкування між членами родини, турбота про оточуючий світ. Саме такими є запропоновані уроки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Світ потребує нашої турботи.

Тип проекту: Змішаний (творчий, інформаційний).

За кількістю учасників: груповий.

За тривалістю: короткотривалий(7 днів).

Мета:

-         поглибити знання дітей про багатогранність і цінність природи;

-         розширити уявлення про вплив людини та її поведінки на навколишній світ;

-         виховувати ціннісне ставлення до природи, як до рідної домівки, бажання зберегти її для майбутніх поколінь.

 

Навчальний предмет: християнська етика в українській культурі.

 

Проблема.  Чому світ потребує нашої турботи? Чи в змозі людина дбати про природу навколишнього світу?

 

Обладнання. Плакати-заклики про збереження природи світу; виставка фотоматеріалів художніх полотен з різними краєвидами; Червона книга України.

Завдання проекту:

-         зясувати причини зникнення природних угрупувань;

-         довести думку про те, що світ дійсно потребує людської допомоги;

-         дібрати фото матеріали, що засвідчують про екологічну катастрофу планети;

-         виготовити плакати-заклики про збереження світу;

-         створити пам’ятку про бережне ставлення до довкілля.

 

Очікувані результати: 

-         ціннісне ставлення особистості до природи;

-         сформованість мотивів на збереження та примноження природних багатств;

-          прагнення жити в гармонії з природою.

 

Учасники проекту: вчитель Щуренко Людмила Дмитрівна, ініціативна група батьків, учні 2 класу, бібліотекар.

 

 

Хід уроку

І. Організація класу.

 

 - Ось і пролунав дзвінок!

Сповістив нас про урок,

То ж і ви часу не гайте

Всі молитву зачитайте.

 

ІІ. Вступна частина.

 

1. Спільна молитва.

 

Слава Тобі, Боже, за любов і ласку,

За прекрасне сяйво голубих небес,

За життя промінчик, вічний і незгасний,

За планету Землю, сповнену чудес.

 

2. Повторення.

 

 - Хто такий Отець – Небесний?

- Чого хоче для дітей Бог?

- Які умови створив Творець, щоб люди могли радіти життю?

- Чи вдячні ми Тому, Хто подарував нам цей світ?

 

3. Повідомлення теми та мети уроку.

 

-         Діти, до сьогоднішнього уроку ми готувалися разом. Ви малювали плакати, добирали вірші, прислів’я, фото матеріали, а щоб дізнатися якою буде тема нашого уроку кожен з вас виконає ще одне завдання.

Гра «Розсипанка»

-         Перед вами конверти з окремими словами, вони перемішалися. Ваше завдання скласти із цих слів речення, яке і буде темою нашого уроку.

-         Молодці! Отже, тема нашого уроку: «Світ потребує нашої турботи».

 

ІІІ. Актуалізація знань.

-         Діти, а як ви розумієте даний вислів?

-         Що таке турбота?

-         А як ви піклуєтесь про своїх рідних?

-         Чи потрібне таке піклування для довкілля?

 

ІV. Основна частина.

-         Сьогоднішній наш урок присвячений любові, добру та красі природи,

адже всі ми повинні розуміти красу природи, робити для неї добро і любити її, бо ми – частинка природи.

Послухайте легенду:

Було у матері Природи три доньки. Одну з них звали Краса, другу Доброта, третю – Любов. Дружно вони жили, доньки любили свою матір, піклувалися про неї, допомагали їй у всьому. Та якось серед них виникла суперечка: «А хто ж важливіший для нашої матері Природи?  Від котрої з нас більше корис-

ті?».

-         Я найважливіша, – сказала Краса, – бо я роблю нашу матір Природу прекрасною, неповторною, чарівною.

-   А от і ні, це я важливіша, – сказала Доброта, – бо є люди, які не розу-

міють тебе, а тому часто шкодять нашій матері. Я ж роблю людей добри-

ми до природи.

-   Найважливіша я – Любов, – промовила третя сестра, – адже ваша краса і доброта нічого не варті без мене. Насамперед Природу потрібно любити. Лише тоді люди будуть робити для неї добро і розумітимуть її красу.

  Звичайно, мати Природа швидко помирила дочок, пояснивши їм, що всі троє однаково потрібні їй, однаково важливі в її житті.

Герої цієї легенди допоможуть і нам це зрозуміти. : Красу можна сприймати зором, слухом, а ще більше – серцем. Про красу можна розповісти словом…

Учень:

https://3.bp.blogspot.com/-7uZUmpCt-pc/WATvwf75YmI/AAAAAAAAABo/aAkLXQrlrnAXFWSjhaMkuBOILiVzm254wCLcB/s320/hb.jpg

Буває часом сліпну від краси,

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво.

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо.

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, все зветься України,

Така краса, висока і нетлінна,

Що хоч спинись і з Богом говори.

 

- Про красу природи можна розповісти картиною, як це роблять художники. До вашої уваги репродукції картин, що підготували учасники групи «Худож-

https://3.bp.blogspot.com/-f3UZN0ZeOp4/WATv9Vf1J4I/AAAAAAAAABs/c0ouX8nFcBAK50NRuBgQJwQlMTgdPG0iwCLcB/s320/hbn.jpgники». Їм надаємо слово (учні розповідають про пори року, що зображені на картинах, про кольори, які допомагають зрозуміти красу.

 

https://1.bp.blogspot.com/-Wnq9Oxfst8k/WATw2Msno6I/AAAAAAAAAB4/WbI-XTx1mBM5J_ghIsmVqrRle_PfEHzTACLcB/s320/jk.jpg

    

 

https://4.bp.blogspot.com/-vCjFSXyPCog/WATwDIHRuzI/AAAAAAAAABw/wofzokoKBUs_JjvcugcqGDiFJ9LIPgNJQCLcB/s320/hbnm.jpg            

 

-         Як бачите у всі пори року краса природи  не тьмяніє. Але є й інші люди, що бачать красу природи по-своєму.

https://3.bp.blogspot.com/-0TXmRysqbYo/WATwcfy6WiI/AAAAAAAAAB0/hfxpXoQddYAb7zaiRcoNxI24mrqV5m40QCLcB/s320/hbv.jpg

 

(Учні розігрують сценку)

До квітучого лугу прийшли два юнаки – Сергій і Матвій.

-   Яка краса! Дивись, на зеленому килимі немов виткав хто рожеві, черво-

ні, білі, блакитні квіти.

-   Справді, красива трава. Сюди б корову пустити, до вечора буде двоє ві-

дер молока.

-   А бджоли бринять, немов арфа.

-   А вулики б сюди вивести… Меду, меду стільки б наносили.

-   І є ж такі люди, що не бачать тієї краси?!

 

-Дійсно, такі люди є. І з роками таке нерозуміння краси може обернутися великим лихом для природи. Одним із наслідків нерозуміння краси природи є славнозвісна «Червона книга», в яку занесені види рослин і тварин, що зникають з лиця Землі.

Учень:
В Червону книгу ми занесли
Світ неповторний та чудовий,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
Невже в майбутньому на світі
Не будуть зеленіти віти –
Верби, берізки, горобини
І диво-дівчинки калини.

Учень:
Невже ми більше не побачим,
Як біля річки верби плачуть,
Як розцвітають на майданах,
Високі красені каштани.
Ми всі господарі природи,
Тож збережемо її вроду!

- Справді, істина ця не нова: «Краса врятує світ!». Але як і чим врятувати і зберегти красу? Відповідь на це питання, як і на багато інших, можна знайти у Біблії (Послання св. апостола Павла 6:10): «Поки маємо час, усім робімо добро…»

 Обдаровуючи нас всім необхідним для життя, Господь ставить перед кожною людиною просте, але дуже відповідальне завдання: не втомлюватись творити добро, примножувати красу у створеному Ним світі.

 Але як жахливо, коли на зміну красі приходить страхіття, створене руками людини. Слово надаємо групі «Фотографи».

Учениця.

Порепавсь берег, обваливсь,

Взялося  цвіллю дно іржаве,

А ще ж недавно – не колись –

Був став прозорий …

Де ти, ставе?

 

https://2.bp.blogspot.com/-s3akjkMsxuY/WATxOYB6k1I/AAAAAAAAAB8/DKGm0efHXJI6Qda1Zog0JIgcGKn0CwjLwCLcB/s320/hnj.jpg

 

 

Учениця.

Дерева спиляно.

Лиш пні темніють,

як могильні плити,

І трави всі твої сумні,

ізгнулись, зчахли оксамити.  

https://4.bp.blogspot.com/-g_kIFXDB27U/WATxhHIPJzI/AAAAAAAAACA/kFgN4t2_T-gEmN5NUlAhChpRBMTbHpioQCLcB/s320/hg.jpg

 

 

 

 

https://2.bp.blogspot.com/-4nzMFWLgj48/WATx0inonqI/AAAAAAAAACI/lVc-ppeo5lssRlTkot8auqS8Psmg22o0QCLcB/s1600/lk.jpg 

 

                        

 

https://4.bp.blogspot.com/-vY01kdNFN3w/WATxpYEK5jI/AAAAAAAAACE/a5FcAVuJ4O42Eo7Dk6b_dQvGvXAzrQWjgCLcB/s1600/kl.jpg

- Дійсно, неприємне видовище. І це зробила не природа – це зробила людина. Людина, яка вміє думати, прораховувати кожен крок, співставляти. Коли бачиш таке свавілля хочеться кричати: «Схаменіться! Зупиніться! Подумайте про наслідки!»

 

 Руханка (повторити 2–3 рази).

Створив Бог сонце (показуємо однією рукою вгору).

Створив Бог небо (показуємо двома руками вгору).

Створив Бог глибоке море (нахиляємося донизу).

Тебе і мене (показуємо на сусідів і на себе).

Створив все навкруги (озираємося довкола себе).

 

  Учень:
Природа нам – як рідний дім,
Вона усім як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.

Учень:
Прийде весна й покличе нас
В поля, теплом зігріті.
Та знати треба повсякчас,
Як слід й не слід чинити.

Учень:
Не рви трави товсті жмути,
Не рви в букети квіти.
Все, що навколо бачиш ти,
Рости повинно й жити!

Учень:
Не рви, не знищуй, не руйнуй –
Це заповідь для тебе:
Красу планети не зіпсуй –
Вона одна під небом.

- Ніхто сьогодні не буде сперечатися, коли я скажу: «Природу потрібно любити!». А що таке любов? Святий апостол Іоанн Богослов наголошує: «Бог є любов!». Далі додає: «Діточки, – любімо не словом, ані язиком, але ділом і правдою». Як довести нам свою любов до матінки природи? Тільки добрими ділами, тільки примножуючи красу.

Учень:
Добрим світ створив Творець.
Сонце – спільний наш отець,
Земля, звичайно, – мати.
Треба їх нам зберігати!

Учень:
Бережи природу – предків заповіти,
Не засмічуй воду, землю і повітря.
Хай в душі і серці горить, як багаття,
Всі ми на планеті рідні сестри й браття!

Учень:
На землі все потрібне:
І дощик, і сніг, і вітер.
Всі живі ждуть любові
І турботи про них,
І у лагіднім слові,
І у діях твоїх!

- Щоб довести свою любов до природи учні з групи «Науковці» створили пам’ятку про бережне ставлення до довкілля.

Пам’ятка

Не зривай даремно листя, не топчи трави! · Найгарніша квітка та, що кві-

тує там, де зросла.
Не рви квітки, не губи її! · Гриби, які для людини є отруйними, для лісових мешканців – це ліки і харч. Чим більше в лісі різних грибів, тим він затишні-

ший, тим краще і швидше ростуть дерева.

Не знищуй неїстівних грибів! · Не галасуй у весняному лісі, не включай надто голосно музику. Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда, яєчка, які вона висиджувала, захолонуть і з них ніколи не виведуться пташенята.
Не шуми! Прислухайся до голосу лісу! · Якщо ти знайшов гніздечко – не зачіпай його, не бери яєчка в руки, бо пташка помітить, що її житло виявлено і може покинути його. Будь співчутливим до всього живого!
Не завдавай шкоди ні пташкам, ні звірам! · Метелики, що літають над квітами, дуже гарні, барвисті і самі схожі на квіточки. Вони нікому не завдають шкоди.
Не лови метеликів, не кривдь їх! · Нема більш чистої і смачнішої води, ніж джерельна. Подивись, як схиляються над ним трави і квіти, кущі і дерева. Вони оберігають його від посухи, захищають від пилових бур. Чиста вода – велике багатство!
Не скаламуть джерело! Охороняй його чистоту! · Ти хочеш принести додому лісові квіти? Збери їх перед тим, як ітимеш додому, і знай – скромний, невеличкий букет говорить про те, що ти свідома людина, бережлива і добра. А про що говорить оберемок лісових квітів?!

Не рви багато квітів! Бережи їх! · Щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити – роки. Рана на рослині – рана на живому тілі.
Не ламай черемхи, не каліч інших квітучих дерев та кущів! · Ніщо не губить все живе так швидко і безжалісно, як вогонь. Байдужість, що призвела до пожежі, - злочин перед природою і перед людьми.
Прослідкуй, щоб у лісі не лишилось навіть іскри непогашеного вогню! 

Не зрубуй ялинок і не дозволяй робити це іншим! · Хай твоє місце відпочинку буде чистим. Рештки їжі можеш залишити звірам та пташка під деревом. Порожні пляшки, консервні банки, папір і таке інше забери з собою і потім викинь на смітник. Кинутою консервною банкою або склом може поранитись і від цього загинути лісовий звір.
Не залишай після себе сміття! 

                         

V. Підсумок уроку.

1. Підсумок змісту уроку.

- Любі діти, ви дуже гарно сьогодні попрацювали, підготували вдалий матеріал до уроку, тож , на мою думку, ви будете гарними господарями нашого прекрасного світу

  - Чи потрібна людям природа?

  - Що ж ви запам’ятали?

  - Що вас вразило найбільше?

  - Як будете примножувати красу нашого краю?

2. Оцінювання учнів.

- Кожна робота повинна мати нагороду. Тож за урок ви сьогодні отримали такі оцінки……

3. Домашнє завдання. 

 На слідуючому уроці ми будемо говорити про тепло рідної домівки. Отже, підготуйте малюнки про свою родину (група «Художники»), складіть розповіді про свою сімю (група «Літератори»), а група «Народознавців» принесе речі, що дісталися вам у спадок від пращурів.

 

4. Молитва.

 

     Вдячна молитва

За сонця квітку полум'яну,

За радість, що в душі не в'яне,

За мить життя, звичайну мить,

Яка до вічності стримить,

За крила тихої молитви

І за молитви крила тихі,

За те, що чую голос Твій,

І за сльозу, що крапле з вій,

За неба очі голубі,

Мій Боже, дякую Тобі!

 

 

Тема. Тепло рідної домівки.

Мета:

o   уточнити і розширити уявлення учнів про рідну домівку, родину, їх значення для людини. Формувати  комунікативні вміння, навички роботи в малих групах;

o   розвивати навички читання, словниковий запас, зв’язне  мовлення дітей;

o   виховувати глибоке почуття любові до рідної домівки, до найближчих і найрідніших людей – батька, матері, бабусі, дідуся.

 

 

Обладнання. Дитяча Біблія, дитячі малюнки про рідну домівку, принесені речі, що дісталися дітям у спадок від пращурів, прислів’я про домівку, сім’ю, запис пісні про родину.

 

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

 

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

 

ІІ. Вступна частина.

 

1. Спільна молитва.     

 

Боже, Господе, Ісусе
на колінцях я молюся.
Всі гріхи мені прости
І від лиха захисти.
Просвіти моє серденько,
Щоби вчився я гарненько,
Щоб у школі і удома
Не робив я зла нікому,
Щоби тата шанував,
Щоб матусі помогав!
Щоб жили ми всі здорові
Завжди в мирі і любові!

 

2. Повторення.

 

-         Що таке природа?

-         Чи людина є частиною природи? Чому?

-         Доповніть речення: «Жити у гармонії з природою означає….»

-         Чи завжди люди піклуються про природу?

 

3. Повідомлення теми та мети уроку.

 

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора…

 

 - Про тему уроку дізнаєтеся, подивившись відеоролик на пісню Павла Двор-

ського «Смерекова хата»

-         Про що співається в пісні?

-         Отже, тема нашого уроку така: «Тепло рідної домівки».

 

ІІІ. Актуалізація знань.

-         Діти, поясніть, будь ласка, як ви розумієте даний вислів?

-         Коли у рідній домівці тепло, затишно?

-         Що для цього потрібно?

 

ІV. Основна частина.

-   До сьогоднішнього уроку ми з вами теж гарно підготувалися:малювали малюнки, складали розповіді, принесли речі з домашнього вжитку, що дісталися у спадок від старших поколінь.

Погляньте довкола. Справді гарно і затишно стало у нашому класі з появою цих речей? Про що вони вам нагадують?

Дійсно, нагадують вони нам про рідну домівку, родичів, про нашу з вами хатину.

 

1.Складання асоціативного куща

 - Хто живе в рідній хаті?

 

 

дідусь                               діти                  мама

 

брати                                 Рідна домівка                    батьки

 

бабуся                  тато               сестри

-Молодці. А хто ж саме зберігає тепло та затишок у наших з вами оселях?

Допоможуть нам у цьому ось ці конверти.

 

2.  Робота в парах.  Гра «Віднови прислів’я»

 

-         Ліпша своя сяка-така хата, як чужа палата. 

-         В порожній хаті сумно й спати. 

-         Діти - окраса дому.

-         У дружній родині і в холод тепло.

-         В сім'ї і каша густіша.

-         В сім'ю, де лад, щастя дорогу не забуває.

-         В хорошій сім'ї хороші діти ростуть.

 

3. Презентація та обговорення дитячих малюнків про рідну домівку.

4.Фізкультхвилинка-руханка

Бог присутній є між нами

Там, на Небі,й на землі.

Він все бачить і все знає,

Цілим світом управляє.

Господь любить усіх нас –

Нині, завтра, повсякчас!

 

5. Зачитування дитячих розповідей «Тепло моєї домівки» .

 

6. Представлення та розповіді про речі, принесені дітьми з дому.

7. Релаксаційна пауза.  Психогімнастика «Я люблю свою сім’ю».  (звучить спокійна релаксаційна мелодія)

 Закрийте очі. Спробуйте за моїми словами уявити всю свою родину.  «Моя сім’я – жаданий скарб. Мама – це моє серце, ніжність, доброта,   краса неземна.  Тато – це моя душа, мужність і підтримка. Бабуся – мої руки і терпіння, моя вчителька. Дідусь – мій розум, а брат з сестрою – весь світ довкола».

8.Розв’язання  проблеми «Хто береже добру атмосферу в домі?»

(Всі члени родини дуже важливі для створення домашньої атмосфери затишку і добра)

V. Підсумок уроку.

1. Підсумок змісту уроку.

- Ви всі дуже гарно попрацювали. І у нас залишилося ще одне невеличке завдання. Це кросворд. Розгадавши його, ми ще раз покажемо, як добре знаємо членів своєї родини.

Кросворд «Моя родина»

 

1. Донька моєї мами – то моя…

2. Найбільше в нашій хаті свято, коли приходить з роботи…

3. Своїх онуків розуму навчає старенький …

4. Найбільше пестять і голублять своїх дітей…

5. Батькам на потіху росте здоровий, розумний…

6. Твою матусю донечкою кличе твоя…

 

 СЕСТРА

   ТАТО

      ДІД

МАМИ

     СИН

        БАБУСЯ

 

3. Домашнє завдання. 

  Прочитайте, будь ласка, слово, що утворилося по вертикалі. Так. Родина. От ми вже і знаємо тему нашого наступного уроку. На слідуючий урок принесіть, будь ласка, фото своїх родин.

 

2. Оцінювання учнів.

- Кожна робота повинна мати нагороду. Тож за урок ви сьогодні отримали такі оцінки……

 

4. Молитва.

 

Господи, благослови, моїх батьків,
А ще всіх рідних й прадідів-дідів.
Благослови, прошу, увесь мій рід,
Благослови вкраїнський наш нарід.
Благослови, ти Господи мене,
Щоб серце мав я щире і просте.

 

 

 

Тема. Дружна родина.

Мета:

-         вчити розуміти родинні зв’язки, виконувати свої обов’язки в сім’ї;

-         навчати звертатись по допомогу до батьків та інших членів родини;

-         виховувати любов та повагу до членів своєї родини

Обладнання. Запис пісні про родину, фото родин дітей, аркуші паперу на кожну дитину, малюнки із зображенням родин у різних ситуаціях.

Хід уроку

І. Організація класу.

   Всі почули ви дзвінок,

   Він покликав на урок.

   Кожен з вас приготувався,

   На перерві постарався.

   Зараз сядуть лиш дівчата,

   А за ними і хлоп'ята.

 

ІІ. Вступна частина.

1.     Спільна молитва.

 

Боже, Господе, Ісусе

на колінцях я молюся.

Всі гріхи мені прости

І від лиха захисти.

Просвіти моє серденько,

Щоби вчився я гарненько,

Щоб у школі і у дома

Не робив я зла нікому,

Щоби тата шанував,

Щоб матусі помогав!

Щоб жили ми всі здорові

Завжди в мирі і любові!

 2. Повторення.

-Що таке родина?

-Що об’єднує членів родини?

- У чому виявляється любов до батьків та рідних?

 

3. Повідомлення теми та мети уроку.

- Діти, сьогодні ми з вами поговоримо знову про родину, про те, які відносини повинні панувати між членами родини, як потрібно піклуватися один про одного, допомагати один одному.

ІІІ. Актуалізація знань.

1.     Розпочнемо  наш  урок  із  загадок.

Загадки про сім’ю

Хитрі очі, дві косички.

У веснянках ніс та щічки.

Непосида невеличка називається … (сестричка.)

 

Сильний, добрий, справедливий,

 біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато.

Гордимось, бо це наш … (тато.)

 

Ніжна, лагідна, рідненька,

як голубонька сивенька.

Нам би небо прихилили.

Це … наша мила. (бабуся)

 

Він чимало літ прожив,

 

на повагу заслужив.

Для матусі він — татусь,

а для мене він — … (дідусь.)

 

Пестить, ніжить і голубить,

розуміє, дуже любить.

Я до неї пригорнуся,

бо вона моя … (матуся).   

 

З ним ніколи не сварюся,
Іграшками поділюся.
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь, це мій … (братик).

 

-         А як одним словом можна назвати всіх цих людей? Молодці! Це – сім’я.

2.     Складання  «Асоціативного  куща» .

 

-Що таке сімя?

 

 

 

 


                                                     Сімя

 

 

3.     Прослуховування пісні «Моя сім'я».

ІV. Основна частина.

  -Сім’ї або родини бувають різними: великими і маленькими. Вони не завжди складаються з батьків і дітей. В одній сім’ї можуть жити декілька поколінь: діти з батьками, бабусі з дідусями і навіть прабабусі з прадідусями.

Зазвичай члени родини живуть разом. Але трапляється, що члени однієї сім’ї живуть окремо. Тоді діти можуть жити з одним з батьків або тимчасово проживати з родичами. Діти, які втратили рідних батьків, живуть у прийомній родині або в інтернаті. Любіть і поважайте свою сім’ю, допомагайте один одному.

 

1. Робота за підручником.

-Діти, а коли говорять, що сімя дружна? Знайти відповідь на це запитання нам допоможе наш підручник. (Читання та обговорення  оповідання Л. Глазунова на ст. 24-26 «Дружна родина»).

2.Інформаційна хвилинка.

- Перед вами сімейні фото.  Розкажіть про свою сім’ю

Моя  сімя ….  ( велика  чи  маленька) .                                                                          Вона  складається  з…                                                                                                               Мою  маму  звати…                                                                                                                      Мій  тато…                                                                                                                           Братик….                                                                                                                Сестричка…                                                                                                   

Дідусь і бабуся…

 Я впевнена, що ваші родини такі ж дружні, як і Петрика.

 

 

3.Гра  « Які  твої  рідні».

- Діти, вам потрібно дібрати  слова,  що  означають  якості,  якими  відріз-няються  ваші рідні. Охарактеризувати потрібно одного члена родини. 

Мама  -  добра,  мила,  ніжна,  турботлива,  лагідна,  весела…                                            Тато  -  сильний,  всезнаючий,   працьовитий,  умілий,  жартівний…                            Бабуся -   врівноважена,  спокійна,  доброзичлива,  ніжна,  мудра….                                         Дідусь -  старенький,  роботящий,  чарівний,  веселий,  вдумливий…                                                                - Чому  ви  так  вважаєте?

4.Робота в групах. Вправа «Дружна сім’я»

(Обєднати дітей у групи за кольором карток на парті: червоні картки -«Пізнайки», зелені - «Допитливі», сині - «Наполегливі»).

«Пізнайки» -  Що потрібно робити, щоб твоя сім’я була дружною? Скласти поради для учнів.

«Допитливі» - Записати ознаки дружної сім’ї. Довести, чому саме ці ознаки ви вибрали.

«Наполегливі» - Намалювати плакат, на якому буде зображена дружна сім’я.

Групи презентують свою роботу.

 5. Вправа «Мікрофон»

Сімейні традиції – це те, що робить кожну родину особливою. Нерідко ми живемо за цими правилами, навіть не помічаючи їх.

По черзі продовжіть фразу: «У нашій родині є така традиція: ....»

V. Підсумок уроку.

1. Підсумок  змісту уроку.

1.Гра«Так чи ні?»

Якщо ти згоден з тим, що почуєш, скажи: «так» і плесни в долоні.

У дружній сім’ї члени родини повинні:

Ø Шанувати старших.

Ø Не прислухатись до порад членів родини.

Ø Виконувати свої обов’язки.

Ø Допомагати один одному.

Ø Сваритися.

Ø Ябедничати.

Ø Піклуватися один про одного.

Ø Робити, що заманеться.

Ø Разом відпочивати.

Ø Піклуватися про менших братиків і сестричок.

Ø Виконувати всі домашні справи разом.

Ø Цілий день бавитися і гуляти.

Ø Вітати всіх зі святами, Днем народження.

2. Практична робота.

    Візьміть аркуш паперу, обведіть свою долоньку. Оця маленька долонька може принести вашим батькам велику радість. Напишіть на кожному пальчику, що ви можете зробити для своїх батьків? (Помити посуд, обійняти, допомогти готувати, прибрати свою постіль, витерти пил і т.п.).Адже, це ваші рідні допомагають вам у всьому, моляться за вас.

   Поки ви зайняті вирізанням долоньок, прослухайте ще одну пісню, яка називається «Мамини молитва».

  А тепер підніміть вгору свої аркуші. Подивіться, ваші маленькі ручки можуть принести радість стільком людям.

2. Оцінювання учнів.

- Кожна робота повинна мати нагороду. Тож за урок ви сьогодні отримали такі оцінки……

3. Домашнє завдання. 

Намалювати малюнок своєї родини, зайнятої єдиною справою.

Вивчити вірш про родину.

4.Молитва.

Богородице-Мати! О Пречиста Діво!

Тобі дяку складати я беруся несміло.

Я молюся до Тебе за татуся і неньку,

За дідуся старого, за бабусю рідненьку.

Даруй, Матінко Божа,їм життя довге й миле,

Кожна днина погожа додає хай їм сили.

Хай ніколи рідненькі мої горя не знають,

Поможи їм, молюся, Пречиста, Тебе я благаю!

Любов наша до рідних завжди світла і чиста.

Молю серцем, душею, будь же з ними, Пречиста!

 

 

 

Використана література:

1.     Вортон Поль Дж. "Історії та притчі" – Львів: Свічадо, 1998

2.     "Господь моя пісня". Збірник релігійних пісень. – Львів: Свічадо,

a.     2003

3.     Журнали: "Початкова школа", "Зернятко", "Початкове навчання та

a.     виховання"

4.     4."Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи"–       Харків: Основа, 2006

5.     5."Святе Письмо" – Українське Біблійне Товариство, 1994

6.     Чернуха В.Г., Бєлкіна Е. В. Християнська етика в українській культурі. Дорога милосердя: Навчальний посібник для учнів 2 класу загальноосвітніх навчальних  закладів.- Дніпропетровськ: «Дніпрокнига», 2009.-127с.

7.     Чернуха В.Г., Бєлкіна Е. В. Християнська етика в українській культурі. Дорога милосердя: : Робочий зошит : 2 клас.- Дніпропетровськ: «Дніпрокнига», 2009.-51с.

 

8.     Інтернетресурси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку