Діагностична робота. 5 клас
Ненаголошені голосні. Спрощення, подвоєння приголосних.
1. Виділи рядок, в якому всі слова вживаються з апострофом:
а) в…ється, моркв…яний, інтерв…ю;
б) м…яч, бур…як, без…язикий;
в) в…язати, хлоп…ячий, підгір…я.
2.Апостроф слід писати на місці пропуску в усіх словах рядка
а) об…їхав, духм…яний, медв…яний;
б) сім…я, голуб…ята, кучер…явий;
в) під…їхав, риб…ячий, торф…яний,
3.Знак м’якшення слід писати на місці пропуску в усіх словах рядка
а) ніжен…ка, морс…кий, мен…ший;
б) міл…ярдер, вчител…чин, почуєт…ся;
в) різ…бяр, камін..чик, землян…ці;
г) близ…кий, батал…йон, дівчин…ці;
4. Укажи пари слів, в яких ненаголошені голосні е або и перевіряються наголосом:
а) с…роп – к…шеня;
б) л…лека – пів…нь;
в) пом…ритися – кр…венький.
5.Запиши слова, вставляючи замість крапок пропущені букви е або и:
А г..рой, ож..ледиця, п..сьменник;
Б мат..матика, п..рина, см..тана;
В л..лека, м..довий, тр..мати;
Г з..мляний, пл..скати, др..жати.
6. Знайди рядок, де в усіх словах відбувається спрощення:
а) тиждень, компост, контраст;
б) область, хвастати, зап'ястя;
в) радість, перехрестя, проїзд.
7. Укажи рядок, у якому всі слова написано правильно, виправ помилки:
а) устний, чесний, шістнадцять
б) проїзний, безжалістний, шістсот
в) доблестний, якісний, баластний;
г) перехресний, радісний, п’ятнадцять
8. Знайди слово, в якому м'які приголосні подовжуються:
а) качен…я; б) вістр…я; в) узбереж…я; г) лист…я.
9. Подвоєння (подовження) букв відбувається в усіх словах рядка
а) воз..єднання, розкіш..ю, глинян..ий
б) дозвіл..я, від..звеніти, сон..ий
в) пів..ікна, годин..ий, бджолин…ий
г) від.ати, глибин…ий, стат..ей
10.Відредагуй речення
Лехко бути справидливим. Вашко сказати гірку правду друзям. Радісьть охоплює всіх, хто відвідуе Харьків.
11. Запиши слова у стовпчик, вставляючи потрібні букви, добери до них перевірочні
Ле…ко, ні…ті, моло…ьба, фле…ка, боро…ьба, шви…кий, про…ьба.
12. Заміни виділені слова одним словом, запиши тільки його.
Графік, що складений на тиждень
Риба, яка має багато кісток
Робота, що дає користь
Хлопець, який хвастається
Нарада, що пов’язана з виїздом.
Зустріч, що принесла щастя.
Обличчя, що світилося радістю
Змагання, які відбулися в області
Яма для компосту
13.Постав та запишіть іменники в орудному відмінку однини.
Повість, сіль, ніч, ясність, зелень, совість, роль, деталь, паморозь
14. Встав ЙО, ЬО. Склади та запиши речення так, щоб у ньому було два поданих слова
З…мки, л…тчик, сер…зний, …гурт, буль…н, кур…зний, зна…мий, с…годні, лар…к.
15. Зроби фонетичний аналіз слова ящірка.
16. Зроби синтаксичний розбір речення.
Ч…рвоним в…ликим колом сідало вниз со…нце.