Діагностична робота №5 з української літератури за темою "Історичне минуле в літописних оповіданнях. Світ природи і людини у художній прозі" за чотирма групами. Два варіанти
з української літератури
учня (учениці) 5 класу
_________________________________
Історичне минуле в літописних оповіданнях.
Світ природи і людини у художній прозі
ВАРІАНТ І
І. Усно взаємодіє
Склади діалог із Толею із оповідання В. Винниченка «Федько-халамидник». Вкажи, який його вчинок тебе вразив, дай йому пораду (6-7 реплік). (12 балів)
ІІ. Працює з текстом
Прочитай текст і виконай завдання.
По той бік сосни чути: сани скриплять, коні ширхають і голос діда Прокопа:
— А но-но!
Уздрівши Олеся, дід натягає віжки.
— Сідай, внуче, по солому поїдемо.
Олесь радо вмощується, махає на коней:
— Гат-тя-вйо!....
Коли набирали солому, дід часто сповзав із скирти, нанизував солому на ріжняки і гуцав так, що аж ліса скрипіла…
— Навіщо стільки беремо?.. А якщо коням важко буде? — каже Олесь.
— Нічого. Зате нам легко.
Повертались додому в темряві. Ліпив мокрий сніг, припорошуючи білим конячі спини. Прокіп хльоскав батогом і лаявся. А Олесь сердито сопів у нього над вухом і підбивав руку. Замахнеться Прокіп гарненько, цьвох — і мимо.
— Не бий, — благає Олесь. — Бачиш: важко.
Прокіп зітхнув і, намотавши батога на руку, щоб не згубить, обернувся до Олеся.
— Ось послухай, дурнику, що я тобі скажу. Слухай і на вус мотай. Тут, на землі, не бити не можна. Тут не ти, так тебе одрепають ще й плакать не дадуть.
Подався вперед і, обдаючи Олеся прілим духом давно не митої бороди, захарчав у саме вухо:
— Пойняв?
Олесеві зробилося сумно.
_______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ. Письмово взаємодіє
Напиши есе на тему «Чому природу потрібно любити й охороняти». Наведи приклади із вивчених творів.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV. Досліджує мовлення
(1б.)
3.Напиши ім’я печенізького князя, який убив Святослава. (1б.) ____________________
|
Художній засіб |
Назва засобу |
|
Ліс густий, дрімучий, темний; споконвічний ліс; велетенські граби, вільхи; ряд наступних поколінь; потоки, смарагдові від трави; вічний галас, вічний спів; лебедині білі зграї; орлині крила; непевний шелест |
|
|
Не проб’ється навіть сонце/ Крізь гілля його (лісу) густе. |
|
|
В день ясний горіло сонце; Нерухомо в мертвій тиші/ Степ незайманий стояв; часами прогуркочуть/ Диких коней табуни. |
|
|
Все кругом жило, змагалось,/ Ліс дивився і шумів; над степом буйний вітер/ На шовкових струнах грав; Нерухомо вітер спав; |
|
|
Лебедині білі зграї/ В небі хмарами летять; В бурю він (степ) шумів, як море; Диких коней табуни;/ Наче вихори, здіймають/ Білу куряву вони. |
|
Довідка. Гіпербола, метафора, епітет, порівняння. (2б.)
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.__________________________________
2.___________________________________________
3._________________________________________________
4.________________________________________________________
5._______________________
Діагностична робота №5
з української літератури
учня (учениці) 5 класу
_________________________________
Історичне минуле в літописних оповіданнях.
Світ природи і людини у художній прозі
ВАРІАНТ ІІ
І. Усно взаємодіє
Склади діалог із Федьком із оповідання В. Винниченка «Федько-халамидник». Вкажи, який його вчинок тебе вразив, дай йому пораду (6-7 реплік). (12 балів)
ІV. Досліджує мовлення
(1б.)
|
Художній засіб |
Назва засобу |
|
Ліс густий, дрімучий, темний; споконвічний ліс; велетенські граби, вільхи; ряд наступних поколінь; потоки, смарагдові від трави; вічний галас, вічний спів; лебедині білі зграї; орлині крила; непевний шелест |
|
|
Не проб’ється навіть сонце/ Крізь гілля його (лісу) густе. |
|
|
В день ясний горіло сонце; Нерухомо в мертвій тиші/ Степ незайманий стояв; часами прогуркочуть/ Диких коней табуни. |
|
|
Все кругом жило, змагалось,/ Ліс дивився і шумів; над степом буйний вітер/ На шовкових струнах грав; Нерухомо вітер спав; |
|
|
Лебедині білі зграї/ В небі хмарами летять; В бурю він (степ) шумів, як море; Диких коней табуни;/ Наче вихори, здіймають/ Білу куряву вони. |
|
Довідка. Гіпербола, метафора, епітет, порівняння. (2б.)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.__________________________________
2.___________________________________________
3._________________________________________________
4.________________________________________________________
5._______________________