Діагностична робота №5 з української літератури за темою "Історичне минуле в літописних оповіданнях. Світ природи і людини у художній прозі" за 4 групами

Про матеріал

Діагностична робота №5 з української літератури за темою "Історичне минуле в літописних оповіданнях. Світ природи і людини у художній прозі" за чотирма групами. Два варіанти

Перегляд файлу

Діагностична робота №5         

з української літератури

учня (учениці) 5 класу

                                   _________________________________

Історичне минуле в літописних оповіданнях.

Світ природи і людини у художній прозі

ВАРІАНТ І

І. Усно взаємодіє

Склади діалог із Толею із оповідання В. Винниченка «Федько-халамидник». Вкажи, який його вчинок тебе вразив, дай йому пораду (6-7 реплік).                                      (12 балів)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Працює з текстом

Прочитай текст і виконай завдання.

    По той бік сосни чути: сани скриплять, коні ширхають і голос діда Прокопа:

— А но-но!

Уздрівши Олеся, дід натягає віжки.

— Сідай, внуче, по солому поїдемо.

Олесь радо вмощується, махає на коней:

— Гат-тя-вйо!....

Коли набирали солому, дід часто сповзав із скирти, нанизував солому на ріжняки і гуцав так, що аж ліса скрипіла…

— Навіщо стільки беремо?.. А якщо коням важко буде? — каже Олесь.

— Нічого. Зате нам легко.

Повертались додому в темряві. Ліпив мокрий сніг, припорошуючи білим конячі спини. Прокіп хльоскав батогом і лаявся. А Олесь сердито сопів у нього над вухом і підбивав руку. Замахнеться Прокіп гарненько, цьвох — і мимо.

— Не бий, — благає Олесь. — Бачиш: важко.

Прокіп зітхнув і, намотавши батога на руку, щоб не згубить, обернувся до Олеся.

— Ось послухай, дурнику, що я тобі скажу. Слухай і на вус мотай. Тут, на землі, не бити не можна. Тут не ти, так тебе одрепають ще й плакать не дадуть.

Подався вперед і, обдаючи Олеся прілим духом давно не митої бороди, захарчав у саме вухо:

— Пойняв?

Олесеві зробилося сумно.

 

  1. З якого твору прочитаний уривок (вкажіть автора і назву)? (1б.)

_______________________________________________________________________

  1. Як Олесь відреагував на запрошення діда їхати разом? (1б.)

__________________________________________________________________________

  1. Як поводився Прокіп під час їзди? (1б.) ________________________________________

__________________________________________________________________________

  1. Яке ставлення до тварин проявляє Олесь у розмові з дідом? (1б.) __________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Знайди у тексті фразеологізм і поясни його значення. (1б.) ________________________

__________________________________________________________________________

  1. Які емоції викликала у хлопчика розмова з дідом? (1б.) __________________________

__________________________________________________________________________

  1. Як Прокіп реагує на турботу Олеся про коней і що це свідчить про його характер? (2б.) _____________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Чому для Олеся слова діда звучать особливо боляче? (2б.) ________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Як через поведінку героїв автор піднімає проблему добра і жорстокості у людському житті? (2б.) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІІ. Письмово взаємодіє

Напиши есе на тему «Чому природу потрібно любити й охороняти». Наведи приклади із вивчених творів.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Досліджує мовлення

 

  1. Що ти знаєш про Нестора Літописця?   (1б.) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2.  

(1б.)

3.Напиши ім’я печенізького князя, який убив Святослава. (1б.) ____________________

4.

                          Художній засіб

      Назва засобу

Ліс густий, дрімучий, темний; споконвічний ліс; велетенські граби, вільхи; ряд наступних поколінь; потоки, смарагдові від трави; вічний галас, вічний спів; лебедині білі зграї; орлині крила; непевний шелест

 

Не проб’ється навіть сонце/ Крізь гілля його (лісу) густе.

 

В день ясний горіло сонце; Нерухомо в мертвій тиші/ Степ незайманий стояв; часами прогуркочуть/ Диких коней табуни.

 

Все кругом жило, змагалось,/ Ліс дивився і шумів; над степом буйний вітер/ На шовкових струнах грав; Нерухомо вітер спав;

 

Лебедині білі зграї/ В небі хмарами летять; В бурю він (степ) шумів, як море; Диких коней табуни;/ Наче вихори, здіймають/ Білу куряву вони.

 

    Довідка. Гіпербола, метафора, епітет, порівняння. (2б.)

 

  1. Чому князя Ярослава назвали Мудрим? (1б.) ___________________________________

__________________________________________________________________________

  1. Випиши пейзаж із твору «Запорожці».   (1б.) ___________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Запиши 2 синоніми до слова халамидник. (1б.) _________________________________

__________________________________________________________________________

 

  1. Чому хлопчика Олеся вважали диваком? (2б.) __________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Напиши сенкан про братів-підберезників із оповідання «Лось». (2б.)

1.__________________________________

2.___________________________________________

3._________________________________________________

4.________________________________________________________

5._______________________

 

Діагностична робота №5         

з української літератури

учня (учениці) 5 класу

                                   _________________________________

Історичне минуле в літописних оповіданнях.

Світ природи і людини у художній прозі

ВАРІАНТ ІІ

І. Усно взаємодіє

Склади діалог із Федьком із оповідання В. Винниченка «Федько-халамидник». Вкажи, який його вчинок тебе вразив, дай йому пораду (6-7 реплік).                                      (12 балів)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

ІV. Досліджує мовлення

  1. Напиши назву найдавнішого літопису. (1б.)  _____________________________
  2.  

(1б.)

  1. Хто є головним героєм оповідання «Запорожці»?(1б.) ________________________
  2.  

                          Художній засіб

      Назва засобу

Ліс густий, дрімучий, темний; споконвічний ліс; велетенські граби, вільхи; ряд наступних поколінь; потоки, смарагдові від трави; вічний галас, вічний спів; лебедині білі зграї; орлині крила; непевний шелест

 

Не проб’ється навіть сонце/ Крізь гілля його (лісу) густе.

 

В день ясний горіло сонце; Нерухомо в мертвій тиші/ Степ незайманий стояв; часами прогуркочуть/ Диких коней табуни.

 

Все кругом жило, змагалось,/ Ліс дивився і шумів; над степом буйний вітер/ На шовкових струнах грав; Нерухомо вітер спав;

 

Лебедині білі зграї/ В небі хмарами летять; В бурю він (степ) шумів, як море; Диких коней табуни;/ Наче вихори, здіймають/ Білу куряву вони.

 

    Довідка. Гіпербола, метафора, епітет, порівняння. (2б.)

 

  1. Що заповів князь Володимир нащадкам? (1б.)  __________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Випишіть опис тварини із оповідання «Лось». (1б.)  _____________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Як в оповіданні «Федько-халамидник» називали Федька? (2 іменники)    (1б.)

____________________________________________________________

  1. Які риси характеру Толі тобі не сподобались? Чому? (2б.)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Напиши сенкан про дядька Шпичака. (2б.)

1.__________________________________

2.___________________________________________

3._________________________________________________

4.________________________________________________________

5._______________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Цапко Надія Григорівна
    Дякую за прекрасну комплексну підсумкову роботу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 квітня
Переглядів
3061
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку