8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

До літечка спішу. Тексти для читання

Про матеріал
Завершується навчальний рік. На дітей чекає тепле літечко, веселі пригоди, цікавий відпочинок і КАНІКУЛИ. Пропоную різноманітні цікаві тексти про літо.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

До літечка спішу

Номер слайду 2

Скажіть, ви не знаєте, чом це небо таке синє-синє, а хмарки в ньому пливуть такі біленькі-біленькі? Чом так раненько прокидається сонце, а коли настає йому час йти на спочинок, ну аж ніяк не хоче лягати в свою полум’яну колиску? Чому в нічному небі так мерехтять зорі, а місяць так пильно розглядає себе в тихому дзеркалі ставу? Чому крізь густу стіну хлібів так ласкаво і ніжно посміхаються сині очі волошок, а важкий сердитий джміль так низько хилить до землі солодку голівку конюшини? Чому? Літо прийшло! А червень — його перший місяць. Місяць соковитих черешень і запашних суниць, місяць першої сіножаті і найдовших днів року. Про які прикмети літа згадує автор у творі?2. За допомогою яких слів автор змальовує червень?

Номер слайду 3

Туманець Рано-вранці, коли ще всі діти сплять, зі своєї схованки тихенько виходить на леваду туманець. Позіхає, потягується, а потім бере блакитну поливальничку і рушає на городи. Кропить картоплю — і вона збадьорюється, прокидається від сну. Кропить лапате гарбузиння — і гарбузові квіти виповнюються росяницею. Потім до огірків, до помідорів завертає. Отак усіх городніх мешканців туманець на світанку обійде і щедро оббризкає росяницею. А тільки-но сонце викотиться з-за старих верб, туманець зникає... А знаєте, де він ховається? У старій копанці. Тільки вдень його не розгледиш. 1. Хто виходить рано-вранці на леваду? 2. Що кропить туманець? 3. Куди туманець ховається?

Номер слайду 4

Скрипочка Тетянка поливає квіти біля хати, аж Тарасик тут як тут:—Хочеш послухати музику?—Хочу. Тарасик подав Тетянці велику гарбузову квітку, перев'язану травинкою.—Ось приклади до вуха.І справді музика! У квітці немовби маленька скрипочка грає.—Як це ти зробив? — Тетянка й про поливальничку забула.—А дуже просто, — розказує Тарасик. — Пішов на город, підстеріг, коли бджола в гарбузову квітку залізла. І зачинив її там. Ось і є музика!—Ти що! — спохмурніла Тетянка. — їй треба з квітки на квітку літати, мед збирати. Давай випустимо бджілку.—Давай! — погодився Тарасик. Він розкрив квітку — і з неї враз вилетіла бджола. А дітям ще довго вчувалося, як ніжно грає маленька скрипочка. 1. Де Тарасик запропонував послухати музику? 2. Що діти зробили із бджілкою?

Номер слайду 5

Сонечко і суничка Суничка під низьким зеленим листям сумувала, що її не видно. Хоча це було й добре для неї — ніхто не посмакував!.. Жива... Однак сумно їй!.. Підлетіло до сунички сонечко. Підлетіло, під­повзло. «Привіт, суничко!» — каже. Зраділа су­ничка — схоже на неї сонечко і таке цікаве. Літає! «Привіт, ангелику!» — каже. Щоправда, в сонечка, на відміну від маленької сунички, було багато різних справ. Та сонечко ще і до неї навідається!.. До зустрічі ! 1. Чому сумувала суничка? 2. З ким познайомилась суничка? 

Номер слайду 6

Ромашка Проклюнулась на леваді маленька ромашка. Навколо високі трави стоять. І всім до ромашки байдуже. Незатишно стало ромашці, і вона сумно похилила голову. Коли чує: хтось грає. Срібно так, солодко. Ворухнувся на ромашчиному стеблі один листочок, другий. Розплющила ромашка очі — аж то бджілка кружляє. І від її крилець іде музика. Радіє зелена земля. Радіє синє небо. Ромашка підвела голову і розквітла: біла-біла, ще й з крапелькою жовтогарячого сонця.І від того, що ромашка розквітла, літо стало ще краще. 1. Чому ромашці було незатишно на леваді? 2. Чия музика принесла радість квіточці? 3. Від чого літо стало ще кращим? 

Номер слайду 7

Ранковий вітерець Була тиха літня ніч. Усе спало. І вітерець заснув. Та ось запалала ранкова зірниця. Прокинувся вітерець, вибіг із-за куща. Побіг берегом ставка. Збудив очеретину. Зашелестіла очеретина, загойдалась. А на очеретині спав метелик. Прокинувся метелик і полетів до села. Уже й на ранкову зорю займається. Ось уже і сонечко скоро зійде. Прилетів метелик до троянди, сів на квітку. Прокинулась квітка, поглянула навколо себе, а вже сонечко світить. 1. Коли прокинувся вітерець? 2. Хто збудив троянду?

Номер слайду 8

Врятував сонечко Цілий день пекло сонце, а потім пі­шов дощ. Під гіллястою шовковицею сидів хлопчик Василько. Він не боявся зливи. Його захищало від неї густе листя. Під деревом було сухо. А поруч текли струмки. Василько побачив, як один стру­мок почав заповнювати невеличку заглибину. Утворю­валось озерце. На його середині був маленький острівець. Води все прибувало й прибувало. Ось-ось затопить острівець. Раптом Василько побачив на острівці червоне сонечко. Воно бігало від одного краю до другого. А острівець ставав усе меншим. Василькові стало жаль сонечка. Він побіг під дощ та встиг урятувати сонечко. 1. Де сидів Василько? 2. Як Василько врятував Сонечко?

Номер слайду 9

Куди поспішали мурашки На дереві сиділа білочка. Вона їла горіх. Смачний, бо аж очі заплющила. Крихітка горішка впала на землю. За нею друга, третя. Багато крихіток впало на землю. А стежечкою між травою бігла Мурашка. Поспішала по їжу маленьким мурашенятам. Вона прямувала на баштан: чула, що там є багато солодких крихіток кавуна. Раптом чує — падають з дерева крихітки горішка. Попробувала Мурашка — горішок запашний і смачний. Понесла Мурашка крихітку горішка до мурашника, розповіла сусідам: «Біжімо, мурашки, по горішки». Зібралися мурашки в дорогу. А дітки Муращині їдять крихітку, що принесла мама, діляться з товаришами. Всім діткам у мурашнику вистачило ще й залишилося. А мурашки вже під деревом. Зібрали крихітки й понесли додому. Вистачить їжі на зиму. 1. Якою була мама у мурашок? 2. Куди поспішали мурашки?

Номер слайду 10

Як суниця мандрувала На сонячній галявині, біля старого пенька, жила собі суниця. Нудно їй стало. "Піду, — думає, — кращо­го місця пошукаю": І помандрувала. У ялиновім ліску стрілася їй брусниця.– Іди до мене, — запрошує. — Будемо разом жити. – Ні, подруженько, тут мені затемно,– відмовила суниця і подалася далі. Коли це з низини чорниця озивається:– Здорова була, суничко! Може, зі мною лишайся?– Я б і рада, — каже суниця. — Але тут дуже прохолодно. У темному ярку надибала суниця лісо­ву малину. Та не сподобалось їй і в малиннику, бо гущавина велика. Вийшла суниця на болото. Аж її журавлина до себе кличе.– Спасибі, голубонько, — відказує суни­ця, — тільки вогко мені у вашій місцині. І вернулась вона назад до старого пенька. Там суниця й нині живе, бо хіба є де краще, ніж на рідній галявці! 1. Чому суниця вирішила помандрувати? 2. Чому суниця вернулася до старого пенька?

Номер слайду 11

Літо. Настало літо. Дружно росте в полі жито, пшениця, всяка пашниця. Досихає на луках свіже сіно. З'явилися перші ягоди й гриби в лісі. У ставках та озерах вода на мілині так прогрілась, що й купатися можна.„Тьох-тьох! Тюр-р-р!" — завів на всі лади свою пісеньку соловей. „Фітіу-ліу! Фітіу-ліу!" — підхопила вивільга. „Ку-ку! Ку-ку!" — взялася щедро лічити літа зозуля. І гримить-дзвенить пташиний концерт на всю діброву. 1. Що росте в полі? 2. Що достигає на луках? 3. Що з‘явилось в лісі? 4. Що звучить на всю діброву?

pptx
Додано
8 травня
Переглядів
3520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку