Досвід роботи з організації дитячого туризму в ЗДО

Про матеріал
В досвіді роботи розкрито алгоритм впровадження дитячого туризму в освітній процес закладу дошкільної освіти.
Перегляд файлу

Дитячий туризм як форма фізкультурно-оздоровчої роботи

       Волошко Олена Василівна,

інструктор з фізичної культури

комунального закладу

«Заклад дошкільної освіти

(ясла-садок) № 407 Харківської міської ради»

 Формування, зміцнення та відновлення здоров’я підростаючого покоління, збереження майбутнього нації – головна мета освітнього закладу. Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти в соціумі.   Правильно поставлене виховання дитини, починаючи з перших днів життя, грає величезну роль не тільки в розвитку характеру, а й у зміцненні її фізичного й психічного здоров'я. У свою чергу, здоров'я залежить від багатьох факторів, які об'єднуються в одне інтегральне поняття - здоровий спосіб життя.

Одним з найважливіших теоретичних і практичних завдань оздоровчої роботи в закладі дошкільної освіти є  впровадження сучасних  підходів до збереження та зміцнення здоров’я дошкільнят.

 Як показав мій досвід роботи, дитина має більш високий фізичний розвиток при умові потужної  мотивації  до нього, прикладу дорослого та колективної реалізації відповідних заходів. Тому виникла необхідність пошуку ефективних і цікавих шляхів оздоровлення дітей. Одним із популярних і вподобаних дітьми, батьками та педагогами засобів фізичного виховання став туризм, який уособлює в собі оздоровчу, освітню і виховну цінність, поєднує елементи морально-етичного, трудового та естетичного виховання. Дитячий туризм - це, насамперед, здоров'я дітей, їх фізичний гарт та рух. Свіже повітря, природа, сонце - все це позитивно впливає на здоров'я дитини, та її нервову систему.

Мета досвіду: сприяти формуванню основ здорового способу життя та інтересу до занять спортом через залучення дітей та батьків до туристичної діяльності.

Завдання:

  • висвітити теоретичні і практичні засади організації дитячого туризму;
  • вдосконалити фізкультурно-оздоровчу роботу через системний підхід до проведення туристичної діяльності в закладі дошкільної освіти;
  • сприяти фізичному розвитку та оздоровленню дитини;
  • формувати у дітей рухові навички в природних умовах завдяки подоланню різноманітних перешкод;
  • оптимізувати взаємодію з батьками.

Чинники унікальності дитячого туризму:

1. Захоплюючий вид активного відпочинку;

2. Оздоровлення дітей дошкільного віку, що сприяє стійкій динаміці зниження захворюваності дітей, підвищенню рівня їх фізичної та рухової підготовленості, а також психологічного здоров'я у цілому;

3. Загальнодоступний і рекомендований практично кожній дитині при відсутності у неї серйозних паталогій;

4. Всесезонний;

5. Джерело позитивних  вражень, знаходження нового у знайомому, проникнення  у світ прекрасного.

Таким чином, туризм як форма роботи складається з трьох важливих аспектів: оздоровчого, виховного й пізнавального.

 Форми і види туристичної діяльності: пішохідні переходи; туристичні свята та розваги; прогулянки-подорожі; туристичні квести; походи вихідного дня разом з батьками.

 Під час туризму діти ознайомлюються з правилами поведінки в природі, на маршруті, набувають початкових навичок орієнтування на місцевості, опановують основні елементи техніки туризму, освоюють основи топографії (вивчають умовні знаки на карті, складають план спортзали, групової кімнати, території закладу дошкільної освіти, беруть участь в іграх-пошуках, де необхідне вміння читати і креслити плани та карти місцевості).

         Підготовка до походу проходить у три етапи:

І етап - підготовчий: проводиться бесіда з дітьми, заняття, вибирається маршрут походу та зацікавлюються діти.

 ІІ етап – організаційний: складається карта маршруту, готується спо-рядження туриста, визначається місце розташування відпочинку, повідомляються батьки та отримується їх дозвіл. 

ІІІ етап – основний: етап проведення туристичного походу, результат та ефективність якого залежить від двох попередніх.

Програма походу, як правило, включає: виконання різноманітних  завдань по дорозі на галявину; подолання смуги перешкод; розгортання та згортання біваку; театралізовані ігри, співи, хороводи; туристичні посиденьки; різноманітні конкурси та змагання. 

В походи з дітьми ходимо протягом всього навчального року та в літньо-оздоровчий період. До кожного походу ми ретельно готуємось, проводимо заняття і розваги з елементами туризму. До організації туристичного походу ми залучаємо батьків, які разом з дітьми приймають активну участь в спортивних конкурсах і змаганнях. За ініціативи батьків були організовані походи вихідного дня. В зимовий період ми ходимо з дітьми в походи, де у формі цікавої гри відпрацьовуємо елементи зимових видів спорту.

 

C:\Users\hanst\Desktop\на блог\P1120407.jpgC:\Users\hanst\Desktop\на блог\P1120414.jpgC:\Users\hanst\Desktop\на блог\P1120386.jpg 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\hanst\Desktop\на блог\P1110455.jpgC:\Users\hanst\Desktop\на блог\P1110459.jpgВосени були організовані походи дітей до Дробицького Яру та фруктового саду.

C:\Users\hanst\Desktop\на блог\P1110422.jpg 

 

 

 

 

Навесні діти відвідали паркову зону у військовому містечку, до місця зупинки діти пересувалися на самокатах, що дало змогу замінити звичайний перехід на цікаву подорож.

C:\Users\hanst\Desktop\на блог\P1110305.jpgC:\Users\hanst\Desktop\на блог\P1110303.jpgC:\Users\hanst\Desktop\на блог\P1110256.jpg 

 

 

 

 

 

 

З метою визначення ефективності  формування здоров'язберігаючої компетентності дошкільників через туристичну діяльність було проведено діагностування дітей старшого дошкільного віку за визначеними критеріями: життєві навички, що сприяють фізичному здоров’ю; життєві  навички, що сприяють соціальному здоров’ю; життєві навички, що сприяють духовному та психічному здоров’ю.

Динаміка показників рівнів сформованості  здоров'язберігаючої  компетенції  дітей дошкільного віку засобами туристичної діяльності

C:\Users\hanst\Desktop\на блог\Screenshot_11.png

 

Результати діагностування показують, що туристична діяльність відіграє велику роль в освітньо-оздоровчому процесі. Спираючись на базові знання дошкільників з різних розділів програми, туристична діяльність поглиблює весь процес розвитку дитини (інтелектуальну, моральну, психічну, фізичну, розумову, вольову, емоційну сфери), формує глибокі та системні знання про навколишній світ. Різноманітність тем, методів, засобів та форм сприяє виявленню особистісних якостей дітей, їхніх нахилів та здібностей. Всі ці якості, безумовно, допоможуть їй в подальшому житті.

А ще туристична діяльність, з її майже безмежними можливостями, надає неоціненну допомогу педагогу урізноманітнити освітній процес, зробити його незвичайним, цікавим, веселим, ігровим.

 

 

docx
Додав(-ла)
Волошко Олена
Додано
3 грудня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку