Екологічна година "Людина і природа"

Про матеріал
Матеріали (вірші, загадки,ігри, вправи) про цінність природи для життя людей та залежність людей від стану навколишнього середовища.
Перегляд файлу

   Екологічна  година  «Людина і природа»

Мета. Формувати екологічну компетентність учнів; розширити їх знання  про цінність природи для життя людей та залежність людей від стану навколишнього середовища; вчити школярів усвідомлювати себе частиною світу природи; розвивати мовлення, мислення; виховувати екологічну культуру.

Хід заняття

  1. Організаційний момент

Вчитель читає вірш

                                                   Дивосвіт

Дивосвіт, дивосвіт... Хто придумав оцей світ?

Землю красну отаку, у зеленому вінку?

Всі ці квіти і ліси, і пташині голоси?

Ліс і річка, і поля —це ж усе моя земля!

                                                         Л. Забашта

  •          Ось так захоплено писала про свій рідний край, його природу українська поетеса.
  •          Що таке природа?
  •          Яка буває природа?
  •          Що належить до живої природи?
  •          Чи залежить життя людини від навколишнього середовища?
  1. Повідомлення теми  заходу

- Сьогодні ми поговоримо про значення довкілля для людини, про вплив  людини на навколишнє середовище.


  •          Якою є роль природи в житті людини? (Місце існування, повітря, їжа, вода, тепло)
  •          Отже, природа – це середовище існування людини, в якому вона отримує все необхідне, але людина – це частина природи, поза якою вона не може існувати.

III. .     Бесіда з елементами розповіді

- Одним із важливих кроків людського суспільства стало окультурення рослин та одомашнення тварин. Це дало можливість виводити нові сорти і  отримувати більші врожаї та виводити  нові породи тварин, які давали їжу, хутро. З часом людина, вивчивши природу, стала активно змінювати її у бажаному для себе напрямку.

- Та чи завжди ці зміни на користь природі? (Не завжди)

-  Ще 100 років тому здавалось, що влада над природою безмежна. Та з часом виявилось, що людина своєю діяльністю завдає непоправної шкоди довкіллю. А від цього страждає сама.

-  Життя людини залежить від багатьох природних чинників. Відгадайте загадки і дізнайтесь від яких.


     «Чисте, запашне, медове,

От лише не кольорове.

Усю землю одягло,

А прозоріше за скло».  (Повітря)

«Зранку піднімається,

Радо посміхається,

Теплом зігріває

І промінням обнімає». (Сонце)


 

«Що таке – живе і ллється,

Часом на камінь дереться,

 

Як немає – все всихає,

Звір і птиця помирає» (Вода)


- До якої природи належить повітря, сонце і вода?

- Може людина прожити без них? (Ні)

     - Розглянемо кожен з цих природних чинників.

-  Повітря – важлива складова життя людини. Склад повітря повинен бути незмінним (азоту – 71%, кисню – 21%, вуглекислого газу – 0,03%). Якщо відбудуться зміни в складі повітря, то це призведе до різноманітних хвороб.

- Діти, а що, на вашу думку, забруднює повітря?  (вихлопні гази транспортних хасобів, дим, який утворюється при спалюванні листя, бур′янів, викиди в повітря промислових підприємств)

- За останні 50 років в результаті діяльності людини, зокрема через спалювання викопних видів палива, утворилася значна кількість вуглекислого газу та інших парникових газів, які впливають на глобальний клімат. Вміст в атмосферному повітрі вуглекислого газу зріс, а це сприяє утриманню більшої кількості тепла в нижніх шарах атмосфери. Тому люди почали використовувати відновлювальні джерела енергії: енергію сонця, вітру, рухомої води.


Повітря і не видно, і не чути,

Але без нього нам не обійтись.

Не можна ні хвилиночки пробути.

 Ось ти навколо себе подивись.

Все дихає: листочок і травичка,

Метелик, що над квіткою летить,

І дише рибка й рак, і дише річка...

Повітря треба кожному, щоб жить.

А он несуть вітри хмаринку білу,

Щоб дощик на ліси пролить.

А он у небо пташка полетіла,

 А без повітря як вона злетить?

 Повітря –це велике диво.

І все життя –це казка чарівна.

І кожній миті треба нам радіти –

Земля казкова і у нас одна.

Красоткіна Н.Г.


- Який же висновок ми можемо зробити? (відповіді дітей)

 Учитель.

-  Дійсно, природа –це казка, яку потрібно читати серцем.

- Вода. Організм людини не може прожити без води, бо вона бере участь у різних процесах, що відбуваються в організмі. І від того, яка вода потрапляє в організм, залежить здоров′я людини.

- А чи завжди ми п′ємо чисту воду? (Ні. У воду часто потрапляють різні шкідливі речовини)

- Що, на вашу думку, забруднює воду? (Стічні води заводів і фабрик, різні відходи)

- Грунти. Кількість родючих грунтів зменшується, грунти виснажуються через велику кількість добрив, що вносяться людиною для збільшення врожаю, отрутохімікатів, які людина використовує для боротьби з бур′янами та шкідниками.

- Господарюючи, людина вирубувала ліси, осушувала болота, забудовувала родючі землі будинками, заводами. Через активну і не завжди раціональну діяльність людини зникло багато тварин і рослин.

 

IV.       Вправа «Мікрофон»

  •          Що дають людині рослини? (Продукти харчування, корм для свійських тварин, сировину для промисловості,…)
  •          Чим забезпечують людину тварини? (Продуктами харчування, хутром, шкірою, теплим одягом, іноді тварини – це транспорт у важкодоступних місцях,…)
  •          Що отримує людина від неживої природи? (Повітря, воду, тепло, будівельні матеріали, метал для виготовлення машин, …)
  •          А чи впливає людина на природу? (Людина впливає на природу і позитивно, і негативно)

V. Гра «Так чи ні?»

- Люди спалюють сухе листя. Це забруднює повітря. Так чи ні? (Так)

- Використання отрутохімікатів для знищення бур′янів, шкідливих комах корисно для природи.  Так чи ні? (Ні)

- Вирубування ялинок перед Новим роком корисно для природи. Так чи ні? (Ні)

- Вихлопні гази транспортних засобів корисні для природи. Так чи ні? (Ні)

- Засмічувати ліси, посадки корисно. Так чи ні? (Ні)

Вчитель.

- Особливої шкоди завдають природі таке сміття, як пластик. Пляшки, пакети, ручки, інші вироби з пластику розкладаються десятки, а деякі й сотні років. Шкідливі речовини, які виділяються при цьому, забруднюють повітря, воду, отруюють тварин.  Отже, людина дуже часто негативно впливає на природу. Кожному з нас і всьому суспільству потрібно задуматись над тим, як зберегти довкілля для себе і для майбутніх поколінь.

В 66 статті Конституції України записано:

« Кожен зобов′язаний не заподіювати шкоду природі…»

 Наша рідна природа не є невичерпною – зупиніть кожного, хто знищує її багатства.

Учні

Країн так багато, планета єдина,

Її зберегти має кожна людина.

Щоб сонця і неба дим-смог не заслав,

Щоб від нечистот океан не стогнав.

Щоб серце раділо від цвіту й краси,

Щоб зір милували поля і ліси,

Травиця зелена, річок глибина…

Країн так багато – планета одна!

- Ви подумайте, порадьтесь з батьками, як   потрібно  поводитись, щоб не зашкодити природі. А завтра поділитесь своїми думками.

 VI.   Підсумок заходу

Психогімнастика (лунає музика)

 

doc
Додано
7 грудня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку