І.Котляревський. "Наталка Полтавка". Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Роль і функція пісень у драмі. Значення п’єси .

Про матеріал

Урок відкритих думок. В гостях у Наталки Полтавки.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

з української літератури в 9 класі


Іван Котляревський

 

В гостях у Наталки Полтавки

Наталка Полтавка


 

Тема уроку.  Іван Котляревський «Наталка Полтавка». Образ Наталки – яскравий тип українського національного характеру. Роль пісень у п’єсі. Значення драми.

Мета уроку. На образі Наталки з’ясувати поняття української жінки, визначити кращі притаманні їй риси, розкрити роль народної творчості у п’єсі; розвивати мовлення, уміння відстоювати людську гідність, власні принципи, усвідомлення можливості вибороти власне щастя; виховувати високі естетичні почуття, формувати активну життєву позицію учнів.

Тип уроку. комбінований урок

Обладнання: тексти п’єси «Наталка Полтавка», мультимедійна презентація, портрет І.Котляревського. картки оцінювання, роздатковий матеріал.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, історія, музика, образотворче мистецтво,геометрія, біологія, інформатика.

 

ХІД УРОКУ

Красива я була, правда?

                 Схожа на свою матір.

                 Смілива я була, правда?

                Схожа на свого батька.

                Співуча я була, правда?

                Схожа на свій народ.

 (роздаю перед уроком папір, кольорові стрічки і т.д.)

І. Організаційний момент.

Слайд №1

  Доброго дня шановні гості,учні. Я рада вітати вас у цьому класі.

Слайд №2

– Діти, уявіть, що кожного дня ви в банку отримуєте 86 400$. І витратити ці гроші можна тільки цього дня, переносити покупки ні в якому разі не можна. Що ви будете робити? Звісно, витрачати гроші!

Слайд 3

У кожного з  вас є такий банк , і він називається « ЧАС» .

Слайд 4

Щодня  ви отримуєте 86 400 секунд, і  щовечора вони зникають. Даремно чи ні – все залежить тільки від вас.

Слайд 5

Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує рік, запитайте про це студента, який не склав вступні іспити до інституту.
Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує хвилина, запитайте про це людину, яка запізнилася на потяг.
Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує секунда, запитайте про це людину, яка дивом врятувалася від аварії.
Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує мілісекунда, запитайте про це спортсмена, який отримав срібну медаль на Олімпійських іграх замість золотої.

Слайд 6
І мені хочеться, щоб 2 700 секунд, які ми проведемо разом, минули недаремно й торкнулися ваших сердець. Успіхів вам!!!

 (На уроці ми будемо працювати з карткою активності та заповнювати її під час проходження кожного з етапів уроку.

Перед кожним учнем картка самооцінювання. За кожну дану правильну відповідь, ви ставите у картку + .У кінці уроку кожен отримає бал за урок на основі підрахованих +

 ( Додаток 1)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

           Слайд №7

 

Вступна бесіда. -         А тепер давайте на хвилинку заплющимо очі, послухаємо музику із п’єси «Наталка Полтавка» (уривок з пісні Петра «Сонце низенько…»)

Слайд 8

Учитель.

-         Чудова мелодія Петрової пісні кличе нас у мальовниче село під Полтавою. У ньому ми вже гостювали на минулому уроці, тож давайте пригадаємо, що ж ми побачили там?

-         Кого зустріли?

-         Про що дізналися?

-         А зробимо ми це за допомогою сюжетного ланцюжка

 

Слайд 9

Сюжетний  ланцюжок 

(Діти ланцюжком задають питання одні одним )     

 

Учитель.  

-         Що ж, мандрівка берегами Ворскли не була марного. Тому я пропоную вам продовжити збирання золотих зерняток народної мудрості, що містить твір, і на прикладах героїв п’єси повчитися відстоювати власні моральні принципи. – А які саме ви визначите самі , написавши тему та епіграф уроку. Я записала їх кілька ,а ми записуємо у зошит один.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Слайд 10

Розгорніть зошити, запишіть число, класна робота , тема уроку і епіграф.

 

Тема  уроку.   Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Роль і функція  пісень у драмі. Значення п’єси .

Запишіть її в зошити.

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Прогнозування теми уроку.

Завітати в гості до Наталки Полтавки.

Робота з епіграфом:

Епіграфом до сьогоднішнього  уроку я взяла такі слова: Слайд 11

                                                                    Де згода в сімействі, де мир і тишина,

                                                                  Щасливі там люди, блаженна сторона.

                                                                       І. Котляревського

Слайд 12

« Щастя дістається тим, хто за нього бореться».

                                                                                                                      П. Бомарше

Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо подорож  у Полтаву. Запрошую вас на урок відкритих думок

 

– Як ви вважаєте, про що може йти мова на уроці, який розпочинається таким

епіграфом?            Слайд 13 

Метод «Передбачення»   

 

Очікувані результати

З чим повинні ознайомитися?  

     – З образом дівчини з народу.

Що будемо робити

працювати з текстом, ми постараємося осмислити внутрішній світ персонажів драми, давати оцінку діям та вчинкам персонажів їх великому бажанню  бути щасливими.                                                                                                                         

Що маємо виховати в собі?   ( кращі риси характеру людини, активну життєву позицію, гордість за національну літературу і  культуру, любов до театру)

 

 

 

 

Слайд 14       

                     План уроку

І.  Кращі риси української жінки в образі Наталки.

ІІ. Роль і функція  пісень у драмі.

ІІІ. Значення п’єси.

 

V. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

 Але їхати в гості , як ви знаєте, не личить без чого?....         (відповідь (без подарунка))

Точно. Тому ми візьмемо сьогодні под..для Наталки.Оскільки вона дівчина- українка, то їй личило б придбати щось пов’язане теж з Україною.

Що можемо їй подарувати..(пропозиції..)

Отже,подаруємо  калинове  намисто .

 Сьогодні на уроці у нас присутні також психолог, історик. Літературознавець . Тому вони разом з нами теж відправляються в подорож.

 

 Слайд 15    «Театр перед мікрофоном»

            Отже, поїхали….        Інсценізація. 

                           (звучить музика)

Слайд 16

Виходить дівчина із стрічкою чи квіткою у волоссі. Співає:

Ой я дівчина Полтавка,
А зовуть мене Наталка
Дівка проста, не красива,
З добрим серцем, не спесива.

 Коло мене хлопці в’ються

 І за мене часто б’ються».

              Не багата  я і проста, та чесного роду,                                

             Не стиджуся прясти, шити і носити воду.

Найбільше багатство для мене, простої української дівчини, моє добре ім’я. Я переконана, що краще вмерти, ніж з немилим жити. «Лучче посивію дівкою, як піду за таких женихів.

 Нехай вони будуть розумні, багаті і письменніші  од нашого возного, та  коли серце не лежить до їх і коли вони мені осоружні.»

Вчитель. Отже, так говорить про себе сама героїня.

Робота з книжкою зачитують.

Виборний добре знає Наталку і так говорить про неї:

«Золото – не  дівка! Наградив бог Терпилиху дочкою. Окрім того, що красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна – яке   в неї добре серце, як вона поважає матір свою, шанує всіх старших за себе, яка трудяща. Яка рукодільниця, що й себе, і матір свою на світі держить. Всі матері приміром ставлять її своїм дочкам». (

Микола

«Ай Наталка! Ай Полтавка! От дівка, що і на краю пропасті не здригнулась, но і другого піддержує» 

УЧНІ. Мати про Наталку говорить виборному:

«Хоч і не годиться своєї дочки вихваляти, та скажу вам, що вона   добра у мене дитина». «… вона обіщала для мого покою за первого жениха, аби б добрий, вийти заміж».

Слайд 17 Інсценізація (звучить музика)

 Виходить хлопець із палицею. Возний.

. «...Живу я  хоть не так, як люди, а хоть побіля людей, ко­пійка волочиться і про чорний день іміється». 

Я, дворянин, готовий одружитися з убогою селянкою, бо власному серцю не накажеш…

…Наталки вид ясний…Утробу всю потряс…Безмірно, ах! люблю ту дівицю, как жадний волк младую ягницю. І хоч в житті сповідую принцип «блаженна лож, когда биваєт в пользу ближніх» та от рожденія моєго расположені к добрим ділам, но, за недосужностію по должності, доселі ні одного не зділал.

 

Слайд №  18       (під музику«Сонце низенько» з’являється Петро)

Інсценізація 

       Я — сирота без роду, без племені, без талану і без приюту. Не маю ні хатини, нічого в мене ні орано, ні сіяно, бо один у світі. Я від­мовляюся від усього щастя заради Наталчиного благополуччя. Щоб я Наталку одговорював іти замуж за пана возного, научав до­чку не слухати матері й поселяв несогласіє в сім’ї?! Нехай мене Бог на­каже.

Слайд 19 Родзинка уроку

Погляньте на екран і здогадайтесь, чому саме цю геометричну фігуру ви бачите? З чим вона у вас асоціюється? 

      Слайд 20      (трикутник)

Відповідь (трикутник кохання)

Чи є трикутник кохання в п’єсі «Наталка Полтавка»? (так)

Між ким?

(Наталка-Возний-Петро). Як так сталося, що ця бідна дівчина стала між двома мужчинами?

Возний до Петра(.Інсценізація уривка «Розмова Наталки з возним»

Чи не можна б – теє-то як його – убиратись своєю дорогою, бо ти, кажеться, бачиться, видиться, здається, меж нами лишній!

Наталка:

Почому ж він лишній? Я не хочу за вас, пане возний! І ніхто мене до цього не принудить!

Чи визначилася вона у своєму виборі?. На це запит.нам дасть відповідь цей предмет.

Остаточне рішення

 Слайд 21           

        Рекламна пауза . Чорна скринька  (музика)

Отже, рекламна пауза і чорна скринька. Як думаєте, що може бути в чорній скриньці?

Увага.Підказка.

 

Відповідь Наталки возному = ?

 

    Слайд 22

     Цей предмет винайшли у Північній  Америці. А назву свою він отримав від грецького "Pepõn".У перші поселення цей предмет  використовувалися як форми для стрижки. В Америці з нього робили   світильник «Джека». В даний час його використ.різноманітно. З його ім’ям пов’язано велике всято в Америці , Європі в навіть у нас. І він став у потребі при вирішенні  проблеми твору.

Вчитель. Давайте завітаємо на хвилинку у кінотеатр на фільм  і побачимо як направду все відбулося. Але ви будьте уважними і добре спостерігайте за деталями фільму.

Слайд 23. (уривок  фільму «Наталка Полтавка» (кінець)) кожен каже свою версію .

Так (це гарбуз)

Що ви можете сказати   , виходячи з побачено­го і прочитаного в тексті?

Адже перше ми бачимо її як послушну дочку, а пізніше думки  її різко міняються.

Слайд 24

Асоціативне гроно :  Наталки, Петра і Возного

«Асоціативне гроно» (для 1 групи – захист проекту)

«Асоціативне гроно» (для 2 групи – захист проекту)

«Асоціативне гроно» (для 3 групи – захист проекту)

Слайд 25

2.Проблемне запитання

-Як ви думаєте.Що ж приваблювало і приваблює в українських дівчатах? Що змушувало паничів одружуватися з бідними? (Врода, співучість, працьовитість, покірність, людяність)

 

Слайд 26

 Конфлікт п’єси? (Соціальні перешкоди на шляху до одруження закоханих, майнова нерівність).       

-Чому, на думку Полтавки, соціальна нерівність є перешкодою для подружнього життя? (Бо вона усвідомлює, що багатий пан не може бути їй, простій дівчині, щирим другом, бо її не шануватиме, перетворить на наймичку)

Зачитують діти. репліки героїні. Як вони характеризують Наталку? «Ви пан, а я сирота…», «…у пана така жінка буде гірше наймички… буде кріпачкою.»

Погляди на відносини в сім’ї

« Жити люб'язно і дружно, бути вірним до смерті і помагати одно одному.  А  пан, котрий жениться на простій дівці, чи буде їй щирим другом до смерті? Йому в голові й буде все роїтись, що він її вилучив з бідності, вивів у люди і що вона йому не рівня. Буде на неї дивитись із презирством і обходитись із неповагою , у пана така жінка буде гірше наймички…Буде кріпачкою…»

Слайд 27  Психолог. (на ватмані:4 типи темпераменту)

Характер Наталки. (розповідає)

1.Беручи до уваги  свої знання з психології, я можу розказати про темперамент Наталки.

Спираючись на наші  4 типи характерів , можна сказати, що Наталка була дівчиною холеричного типу з флегматичним …..

Слайд 28

Вчит.  А тепер дамо слово історику, який досліджував  роль і становище жінки в суспільстві у 19ст. і зробимо висновок. Який образ жінки зобразив  Котляревський в образі Наталці.

 Слово ІСТОРИКу.

 В ХІХ ст.. жінка мала тільки займатися господарством, родиною, дітьми. (За статистикою, жінкам відводяться такі сфери діяльності: родинно-побутова, освітянська, медична, дошкільне виховання, сфера обслуговування, тимчасом як «чоловічими» вважають науку, політику, державне управління тощо…)
Ще У ХІХ ст.. на жінку дивилися як на берегиню домашнього вогнища.

Протестувати проти свого сімейного положення в цей період вона не мала права.  А Наталка змальована зовсім з іншого боку.Вона зображена як новий тип жінки, яка наважилася висловити свої погляди на своє життя і виступила проти тодішніх законів, коли її почас страшити возний.

Корляревський наважився наповнити весь зміст твору  протестом проти  соціальної несправедливості устами Наталки. . Прислів’я.«Ви пан, а я сирота; ви багатий, а я бідна; ви возний, а я простого роду»,’—Знайся кінь з конем, а віл з волом… Шукайте собі, добродію, в городі панночки». 

І власне після Наталки Котляревського інші письменники почали теж змальовувати теж ту соціальну несправедливість, адже жінки почали масово відстоювати свої права.

Так з часом положення жінки в суспільстві змінилося. Жінки отримали рівні права з чоловіками. В наш час однаково ставляться до жінок і чоловіків .Кожен сам вільний визначати, як він або вона буде проживати своє особисте життя. Це гарантується як державою, так і всіма суспільними інститутами. 

Вчитель.

А з якою метою Котляревський створив саме такий образ Наталки?

І. Котляревський створив образ Наталки, щоб оспівати високі моральні та розумові якості низів тогочасного суспільства, відобразити їхню високу духовність. Видатний поет і драматург висловив свою віру в народ щодо майбутнього.

 Героїня наполеглива в досягненні мети, катего­рична. Вона не боїться труднощів і перешкод. Все зробить для того, щоб бути з коханим Петром.

Підсумок. Слайд 29

Вчит. Отже, тепер можемо зроб. висновок і про мову персонажів.   Яка ж мова персонажів п’єси.         РОБОТА З ГРОНАМИ.

Слайд 30

Калинові намистинки народної творчості( виписують приказки, прислів’я, афоризми Наталки)

Як  називають людей, що вміють гарно говорити. (красномовними.)

Чи можна так сказати зокрема про Наталку?

Так.

Слайд 31

А де ще  чуємо багату мову персонажів?

У піснях.

-Сьогодні разом з героями п'єси, як ви уже почули, завітала до світлиці українська пісня.

А їх у творі-22.

-Яку ж роль відіграють пісні? (Допомагають розкрити риси характеру, душу героя, його думки, поведінку)

Слайд 32

Пісня супроводжує українців протягом усього життя. Вона є титульною сторінкою народу.

Кожний герой у п’єсі має свою пісню, яка допомагає нам глибше зрозуміти його вчинки, дії, бо у піснях герої – персонажі виливають свої почуття, висловлюють свої погляди, розкривають риси свого характеру. Вони є органічним елементом її композиції, кожна з них несе певне сюжетне навантаження, допомагає глибше розкрити образи твору, показати мрії, настрої і прагнення дійових осіб.

  • 9.Асоціативний портрет
  • П- переборює печаль
  • І -інформує
  • С- супроводжує усе життя
  • Н- направляє на добрі справи
  • Я- яскравіє у кожного в душі

Слайд 33

Музична  хвилинка  (під цю музику) Відгадай персонажа за піснею.

(діти слухають уривки пісень п’єси і вгадують персонажів)

Цікавинка

Одна з пісень набула особливого звучання, та й значення, її виконують з особливим пошанівком  - стоячи, через два століття   вона звучить як настанова та побажання для молодих людей.

У Полтаві є така цікава архітектурна споруда, що має назву «біла альтанка», на ній викарбувано слова пісні із п’єси «Наталка Полтавка».

«Де згода в сімействі де мир і  благодать, щасливі там люди, щаслива сторона»,».

 

(Висновок роблять учні)

 (Перший драматичний твір,  написаний живою укр. мовою; в п’єсі звучить    багато народних пісень; мова дійових осіб насичена прислів’ями та приказками; яскраво відтворено народні обряди; твір став візитною карткою всіх професійних театрів…)

Слайд №34

     Скажіть, будь ласка, а чи були ще в укр..  літ. жінки-персонажі, які уособили в собі кращі риси хар-ру  як у Наталки.(Роксолана, М.Богуславка, Ярославна, М.Чурай)

Метод “Мікрофон»

Чи допомогло багатство Возному в коханні? (ні)

А що принесло взаємне кохання Наталці та Петрові? (щастя)

Слайд 35

Отже, ми наблизилися до найважливішого питання. З якого починали.

Заради чого всі боролися.

(Заради щастя. Кожний бачив його по-своєму.)

Літературознавець

Словник пояснює зміст цього слова так: Щастя — це почуття або стан найвищого повного вдоволення, сприятливий збіг обставин, та­лант, успіх.

— Побутує думка, що найміцнішими є шлюби за розрахунком. Чи можна вважати їх найщасливішими? (ні)

— Хто, на вашу думку, може бути щасливим? (Хто прагне цього, має велику силу волі, людина не бездіяльна.)

Слово вчителя. Кожен, хто з’являється на світ, претендує на щасливу долю. Але чому одні її мають, а інших вона вперто обминає? Що ж таке щастя? Як його знайти? Погляди на цю вічну, як світ, проблему дуже різняться. Кажуть: «Щасливими не народжуються, ними стають». І саме в тому, як розуміють герої п'єси своє щастя,  криється конфлікт твору

Нат.-борець за власне щастя.    

(вона зламала тогочасний порядок  і тому заслуговує бути щасливою)

 У боротьбі за своє щастя вона не вдається до якихось витівок. Методи її боротьби  цілком витікають з її характеру: рішуча, смілива, вона прямо й відверто заявляє про своє небажання зв’язати долю з нелюбом. Навіть тоді, коли не тільки мати проти  неї, а й сам Петро відступається, Наталка не складає зброї. Вона не побоялася зламати «узаконений порядок».

Отже,  які риси сучасної дівчини уособлює,  чи може бути прикладом для сучасників.

Учитель. Усі без винятку хочуть бути щасливими. 

  Щастя у кожного своє. І кожен розуміє його по-своєму А в чому вбачаєте зміст щастя ви?

( На вчит.столі лежать промінці зі словами, які символізують щастя. На дошці – сонечко. Оберіть  промінчик з надписом, який, на вашу думку означає Ваше особисте щастя. Допоможіть сонечку зібрати свої промінці.)

Поясніть вислів     П. Бомарше, що є епіграфом уроку.

 « Щастя дістається тим, хто за нього бореться».

- Отже,усі без винятку хочуть бути щасливими. Бажаючи щастя, люди інколи дарують одне одному талісмани — сувеніри. А ще кажуть, хто знайде підкову, той буде щасливим.

Підкова щастя. Звідки ж похо­дить цей вислів?

 

 

 Літературознавець.               Повідомлення учениці.

Вперше віра в чудодійні властивості підкови виникла в Давньому Єгипті. Для коней, яких запрягали в колісницю фараонів, виковувалися золоті підкови. Іноді підкова губилася. Така знахідка дійсно могла збагатити свого нового власника. Тому й виникло повір’я про те, що підкова, яку людина знайшла, на щастя.

Вчитель. Я вдячна вам за відверту розмову і сподіваюсь, що і ви оберете правильний шлях у житті і будете щасливими.

VІ.Закріплення вивченого матеріалу

Отже, ми дослідили і визначили риси характеру Наталки Полтавки. І.Котляревський підкреслює її   доброту, щирість, хоробрість, енергійність і наполеливість у боротьбі за своє щастя.

 СЛАЙД 36.

Метод «ПРЕС»

 – Уявіть, що до вас підійшов кореспондент і попросив дати інтерв’ю. Висловіть свою думку, поясніть, чому ви так вважаєте, наведіть аргументи, підсумуйте сказане. (Питання на екрані)

 – Чи може Наталка бути ідеалом сучасної української дівчини?

Якщо так, то чому?

Відповіді дітей

(Так. Адже з неї можна брати приклад,  вона шанує матір, старших, працелюбна, скромна, віддана великому коханню)

А якою уявляєте ви ідеальну жінку?

Про що б ви  запитали Наталку, чи когось іншого з персонажів , якби зустріли.

Слайд 37

Вчитель Тому давайте подаруємо їй наш подарунок «Колір душі» Стрічки (дарують вінок з надписами на дошку)

 Червоний  -  кохання,

  фіолетовий - страждання;

   Зелений - доброта  ;

   Синій -  печаль і роздука;

  Оранжевий - щирість,

   Блакитний - наполегливість

   Жовтий  - щастя  української жінки .

Отже  українська  жінка  - це  кольорова  веселка  роду  українського

 

 

 

Слайд 37

Літературознавець

А яка доля п’єси сьогодні? Чи її сталять у театрах в нинішній час?

 

Значення. (Робота з планшетами  в інтернеті)

 

З великим успіхом п'єса йшла на сценах Петербурга, Москви, Талліна, Вільнюса, Мінська, Варшави, у Середній Азії та на Кавказі. її ставили російські трупи. У Варшаві на прохання глядачів виставу показували двічі на день при переповненому залі, «Наталку Полтавку» було перекладено литовською мовою, і вона увійшла у репертуар литовських театрів. Проте найбільшою популярністю цей твір користувався у Чехії, Словаччині та Болгарії — як в перекладах, так і в оригіналі «Наталку» там ставили сотні разів.

«Наталка Полтавка» з успіхом облетіла увесь світ.

Сьогодні «Наталка Полтавка» з успіхом іде на сценах Італії, Німеччини, Англії, Сполучених Штатів та багатьох інших країн. Усе це свідчить про те, що цей твір є перлиною української літератури, який і зараз захоплює глядачів.
 

тому, використавши       прийом «Доміно»

 З’ясуємо у чому ж полягає неймовірний успіх і популярність  п'єси?

Правдива-музикальна- душевна -природна -лірична-народна.

Увіковічнення слави

Слайд 38,39,40,41,42

VІІ. Підсумок уроку

Слайд №43  

 1. Слово вчителя.

Образ Наталки – гімн великому коханню, і цей образ буде приваблювати ще не одне покоління. Мені хотілося б побажати вам  наслідувати це велике і чисте почуття.

       Я вдячна вам за щирі відповіді і активну участь на уроці.

Думаю, що сьогоднішній урок спонукав до того, щоб ви задума­лися над власними звичками, характером, поведінкою, вчинками. Все в житті починається з любові. Тож візьміть для себе за орієнтир душевну щирість і простоту Наталки, іі вірність, рішучість у боротьбі за щастя. . А перед вами безмежні можливості зробити певні висновки, змінитися самим і змінити світ навколо себе.(роздаю підкови  на щастя)

Слайд 44

                            Використати кубік Блума

      Які із ваших очікувань здійснилися?  Чого навчив вас сьогоднішній урок?

 

На сьогоднішньому уроці я…

Дізнався

Зрозумів

навчився

Мені сподобалося…

Найважче мені було…

Я хотіла б (хотів би)

Слайд 45

V ІІІ.Оцінювання. Кожен підраховує кількість плюсів і отримує бал за урок.

ІX. Домашнє завдання

Підготуватися до творчої роботи.
Написати твір-мініатюру «Наталка – ідеал для сучасної дівчини?»

Слайд 47

Погоджуєтесь ви, чи ні з думкою поета Олександра Підсухи:

Щастя — не слава, не гроші…
Все це минає.
Щастя — це люди хороші,
Шана людськая.
Там, де трудніше, де важче,
Швидше знайти його вдасться.
Руки твої роботящі — ось твоє щастя!

 А руки роботящі Наталки  сьогодні нам докажуть , яка вона господиня. (Тому вона пригот. нам пончики і вирішила пригостити всіх і привітати з колядою.)      Давайте заколядуємо.

Слайд №48

Не знаю, Бог дає, мабуть,

Усяким людям всякі дари:

Одному – ясний, сильний ум,

Що не знаходить в світі пари;

Другому – гордість і красу.

Такі величні, неосяжні.

А третім – душу золоту,

Надійну,скромну і поважну.

Нехай ці чесноти поєднуються у вас, бо душа наша така ж загадкова і незбагненна, як  і двісті років тому.

Слайд 48

Урок на цьому закінчено. До побачення!

 

Додаток 1.

Картка активності

Прізвище, імя

 

                                                      Результати роботи на уроці

Самооцінка

Оцінка вчителя

Варіанти активності

              +

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+  -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.           Стрічки кольорові

Додаток 3.          Ватмани  зі словами  Наталка , Петро,  Возний для асоціативного куща

Додаьок 4.         Калинові грона.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Боднар Зеня Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
338
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку