Інноваційні технології при вивченні англійської мови - перспективи вивчення іноземної мови

Про матеріал
Сучасні інноваційні технології в освіті — це використання інформаційних та комунікаційних технологій у навчанні, проектна робота в навчанні, робота з навчальними комп’ютерними й мультимедійними програмами, дистанційні технології в навчанні іноземних мов, створення презентацій у програмному середовищі Microsoft PowerPoint, використання ресурсів всесвітньої мережі Інтернет.
Перегляд файлу

Інноваційні технології при вивченні  англійської мови - перспективи вивчення іноземної мови                                        Пріоритетним напрямом реформування освіти, визначених

Державною національною програмою «Освіта. Україна ХХІ сторіччя», є

необхідність «досягнення якісно нового рівня у вивченні іноземних мов». На

відміну від інших предметів, англійська мова — це ціла галузь знань, яка

розкриває перед студентом скарбницю англомовної культури, відмінний стиль життя.

Інтеграція України у світову спільноту потребує утилітарного володіння

англійською мовою,котре досягається завдяки   інноваційним технологіям.              Ось чому їх використання

визначається  як один з пріоритетних напрямів реформування освіти.

Сучасні інноваційні технології в освіті — це використання інформаційних

та комунікаційних технологій у навчанні, проектна робота в навчанні, робота з

навчальними комп’ютерними й мультимедійними програмами, дистанційні

технології в навчанні іноземних мов, створення презентацій у програмному

середовищі Microsoft PowerPoint, використання ресурсів всесвітньої мережі

Інтернет. Ці технології допомагають реалізувати особистісно-орієнтований підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію та диференціацію навчання з

урахуванням здібностей студента, його рівня знань.

Інноваційні методи навчання іноземних мов, які базуються на

інноваційному підході, спрямовані на розвиток і самовдосконалення

особистості, на розкриття її резервних можливостей і творчого потенціалу.

Сучасна комунікативна методика пропонує широке впровадження в

навчальний процес активних нестандартних методів і форм роботи для кращого

свідомого засвоєння навчального  матеріалу. На ділі досить ефективними виявилися такі форми роботи: індивідуальна, парна, групова й робота в команді.

Найбільш ефективними є такі форми парної та групової роботи:

- внутрішні (зовнішні) кола (inside / outside circles);

- мозковий штурм (brain storm);

- читання зигзагом (jigsaw reading);

- обмін думками (think-pair-share);

- парні інтерв’ю (pair-interviews) та інші.

Перелічені  форми роботи сприяють розширенню знань та вмінь студентів. У

процесі спілкування студенти навчаються розв’язувати складні задачі на основі

аналізу обставин і відповідної інформації, висловлювати альтернативні думки,

приймати виважені рішення, спілкуватися з різними людьми, брати участь у

дискусіях.

До сучасних технологій належить технологія співпраці, яку я активно

впроваджується в навчальний процес. Основна ідея полягає в створенні умов для

активної спільної діяльності студентів в різних навчальних ситуаціях.                        Студенти об’єднуються в групи по 3–4 особи, їм дають одне завдання, при цьому

обговорюють роль кожного. Кожен студент відповідає не тільки за результат

своєї роботи, але й за результат усієї групи. Тому слабкі студенти прагнуть

з’ясувати в сильніших те, що їм незрозуміло, а сильніші — щоб слабкі досконало

розібралися в завданні. І від цього виграє вся група, тому що спільно

ліквідовуються прогалини у знаннях.

Однією з технологій, що забезпечує особистісно-орієнтоване навчання, є

метод проектів як спосіб розвитку творчості, пізнавальної діяльності,

самостійності. Проекти можуть підрозділятися на монопроекти, колективні,

усно-мовні, видові, письмові й Інтернет-проекти. Робота над проектом — це

багаторівневий підхід до вивчення мови, що охоплює читання, аудіювання,

говоріння і граматику. Метод проектів сприяє розвитку активного самостійного

мислення орієнтує студентів на спільну дослідницьку роботу

Важливим засобом інноваційного навчання є також використання

мультимедійного комплексу (МК) у складі інтерактивної дошки, персонального

комп’ютера й мультимедійного проектора. Такий комплекс поєднує всі

переваги сучасних комп’ютерних технологій і виводить процес навчання на

якісно новий рівень. Завдяки наочності й інтерактивності МК дозволяє

залучити всіх студентів до активної роботи. Робота з комп'ютерними навчальними

програмами також є частиною освітнього процесу по опануванню іноземної мови. Комп'ютерні  програми включають: вивчення лексики;

відпрацювання вимови; вивчення діалогічної і монологічної мови; вивчення

писемності; відпрацювання граматичних явищ. Можливості використання

Інтернет - ресурсів величезні. Глобальна мережа Інтернет створює умови для

здобуття будь-якою необхідною студентам та викладачам інформації, що

знаходиться в будь-якій точці земної кулі: народознавчий матеріал, новини з

життя молоді, статті з газет і журналів та інше. На заняттях англійської мови за

допомогою Інтернету можна вирішувати цілий ряд дидактичних завдань:

формувати навики і уміння читання, використовуючи матеріали глобальної

мережі; формувати у студентах мотивацію до вивчення англійської мови.

Базовий набір послуг мережі Інтернет може включати в себе: електронну пошту

(e-mail); телеконференції (usenet); відеоконференції; можливість публікації

власної інформації, створення власної домашньої сторінки (homepage) та

розміщення її на Web-сервері; доступ до інформаційних ресурсів ; пошукові системи

; безпосередню розмову в мережі .

Створення штучного іншомовного середовища в процесі навчання

англійської  мови - один з важливих проблемних питань сучасної методики. З

ним у першу чергу пов'язана реалізація масового навчання двом з чотирьох

основних видів мовленнєвої діяльності: аудіюванню та говорінню . Для досягнення цієї мети використовуються технічні засоби навчання.Таким чином, навчання англійській мові буде ефективним саме завдяки

комплексному застосуванню засобів новітніх інноваційних технологій та

застосовуванню гуманістичного підходу до

навчання, та усвідомлення   необхідності відмовитися від авторитарного методу

викладання.                                                                                                                               Перелік дидактичного матеріалу, який мені доводиться  використовувати на заняттях англійської мови  з  метою   здобуття і поглиблення навичок читання,монологічного говоріння , діалогічного говоріння, сприйняття на слух ( аудіювання), письмові навички, поточний і рубіжний контроль засвоєння нового матеріалу за програмною лексичною і граматичною тематикою.                                                     

             Загально-освітній етап вивчення англійської мови ,10-11 класи загально-освітньої школи :

1)Карп’юк О. Англійська мова: Підручник для 10 класу. - Х.: Ранок, 2019. - 287 с.

2)Карп’юк О. Англійська мова: Підручник для 11 класу. - Х.: Ранок, 2019. - 210 с.

3)Верба Г .В., Верба Л.Г. «Довідник з граматики англійської мови»; К., «Освіта», 1993.                                                                                                                                       4)Валігура О. Давиденко Л. 121 усна тема з англійської мови -Тернопіль: Підручники і посібники, 2003

 5)Антонюк Н. М., Краснолуцький К.К. Англомовні країни та Україна. Теми для розвитку мовлення та підготовки до тестів та міжнародних іспитів.  -Вінниця. Нова книга, 2001

 6)Олійник Т. Англо-український словник власних назв та імен .-Тернопіль: Підручник і посібники,2010.

   7)Англо-український словник освітньої лексики. Вергун Л. -Тернопіль: Підручник і посібники, 2010.                                               8)Гужва T. «Англійські розмовні теми». К., 2000.

9) V. Lichkevich, Goanna Fomina. «The word we live іn».Тернопіль, «Підручники і посібники»

2003.                                                                                                          

 10) Довідник учителя англійської мови в запитаннях та відповідях / Авт.-упорядн. О.С. Любченко. – Х.: Веста: Видавництво „ Ранок”, 2006. – 608с.

11) Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник. Вид. 2-е випр. і переробл. / Кол. Авторів під керівн.С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2002. – 328с.

12) Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах у структурно-логічних схемах і таблицях: Навчальний посібник. Колектив авторів під керів. С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2004. – 208с.

13) Переклад англійської наукової і технічної літератури: Посібник-довідник. Карабан В.І. – Вінниця: Нова книга, 2001. – 272с. – Ч.1., 304с. – Ч.2.                                                                          14)Ярцева Г.В., Фіщенко О. П. Англійська мова. 200 усних тем з перекладом для учнів 5-11 класів та абітурієнтів.                                                     Харків: Ранок, 2001.                     15) Міштал, Маріуш. Тематичні тести з англійської мови  : [Посібник] / М. Міштал. - К. : Знання, 2002. - 352 с.

Фаховий етап вивчення етап  англійської мови ,медсестринство, медсестринська  справа, лікувальна справа :                                                                                                        

1)Саблук А.Г., Левандовська Л.В. Англійська мова для студентів медиків. – Київ: ВСВ « Медицина», 2012.                    

 2) А.В. Янков «Англійська мова для студентів медиків». К., «Вища школа», 1998.                                                                            

 3)David Austin, Tim Crosfield. «English for nurses». К., «Медицина», 2009.                                                                            

 4)R.N. Lotovskaya, S.H. Senin. «English for medical students». K., «Вища школа», 1988.                                                                                  5)              А.М. Maslova, Z.I. Winestein, L.S. Plebeyskaya. «Essential English for Medical Students». M., «Высшая школа», 1983.                                                                                                                       6)Пєтухов О.В., Кравченко О.П. Тексти з книги для читання англійською мовою з теорії та практики медсестринства. – Черкаси: ТОВ «Інтеграл-Техноімпекс», 2007.                                    

  7) Захарчук. Англійська мова для медсестер. –К.: Медицина, 2007.                                                                                            8) Мухина В.В. Англійська мова для медучилищ –М.: Вища школа, 2003.                                                                                           9)Козирьова Л.Г. Англійська мова для медичних коледжів та училищ. – Фенікс, 2003.                                                      

 10)Загальна лікарська підготовка. Збірник завдань для підготовки до тестового екзамену з природно-наукових дисциплін. За реакцією Москаленка В.Ф. – Київ, Медицина, 2004.                                                                                                      11)Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах у структурно-логічних схемах і таблицях: Навчальний посібник. Колектив авторів під керів. С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2004. – 208с.                                  12)Міштал, Маріуш. Тематичні тести з англійської мови . Розділ "Медицина .Здоров'я"/ М. Міштал. - К. : Знання, 2002. - 352 с.                                                                                                                                                             Переважні методи і  технології, які використовуються на моїх заняттях англійської мови.                                                                        

   На уроках англійської мови використовуються методи, що

стимулюють учнів до творчої, продуктивної праці, викликають прагнення

до активних дій, спілкування і висловлювання власних думок

англійською мовою.

Це інтерактивні уроки і заходи ,

уроки-діалоги, уроки-ділові ігри та використання елементів гри в ході уроку, диференційне навчання, інтегровані завдання, уроки-проекти, уроки з використанням комп'ютерних технологій.

Під час вивчення англійської мови ефективними

інтерактивними методами навчання, що сприяють формуванню

комунікативної компетенції учнів, є робота в парах, трійках, змінювані трійки, «карусель», «акваріум», «велике коло», «мікрофон», незакінчені  речення, «мозковий штурм», аналіз проблеми, «мозаїка», коло ідей,  розігрування ситуації в ролях (рольова гра, імітація), дискусія, ток-шоу. Зазначені методи та їх складові використовуються як на етапах засвоєння навчального матеріалу, так і  на етапі застосування знань, умінь і навичок.

Використання  інтерактивних методів

сприяє ефективному повторенню вивченої лексики, поповненню

словникового запасу; глибокому засвоєнню навичок правильної

артикуляції; розвиткові уваги, пам'яті, мислення; формуванню вмінь

працювати в парах, групах тощо.

Під час заняття англійської мови  використовуються різні види

інтерактивної діяльності, наприклад, «Мозковий штурм». Ця форма

інтерактивної діяльності є чи не найбільш цікавою, захоплюючою і,

головне, невимушеною. Такий вид роботи спонукає учнів проявити уяву

та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки.

Наприклад, під час вивчення нової теми клас був поділений на дві групи. Одна група записує переваги

розглядаємого явища, а інша недоліки .

Подобається студентам гра «In the line». Передаючи по черзі якусь річ , один з студентів каже слово українською мовою і

передає цю річ тому, хто має перекласти  озвучене слово англійською. А потім цей

студент каже своє слово і передає умовну річ наступному, завдяки  такій грі відбувається закріплення та автоматизація говоріння.

Під час заняття використовується  також інтерактивна

технологія «Мікрофон», яка надає можливість кожному сказати щось

швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою

думку чи пропозицію в залежності від теми дискусії.Оглядове або скануюче читання виконується завдяки віднайденню ключових слів ,наведених в запитаннях до нього. На етапі закріплення застосовуються вправи на метизований переклад,тобто нові слова і вирази наводяться в англомовному тексті на рідній мові,а від студентів вимагається написати або вимовити їх на англійській мові . Методика Шереля-Ассиміль застосовується для інтуітивного розпізнавання  смислу речення завдяки інтонації і змістовому контексту.Але ж основне завдання полягає у виборі методів стимулювання активної пізнавальної діяльності учнів, реалізації творГраматичні явища розглядаються за допомогою колірної індикації  для виявлення і унаочнення формальних підметів і присудків  непритаманних українській мові. Традиційний граматико-перекладацький метод також використовується на заняттях.Вибірково застосовуються емоційно-змістовий метод Шехтера ,який полягає в відтворенні  ситуативного спілкування,при якому ігнорується виправлення помилок.Метод Мілашевича передбачає алгорітмізацію мовлення ,тобто визначення  положення слова у реченні по ознакам оточення    та уточнення якою частиною мови воно вважається для з'ясування змістової оболонки речення .Запозичуються елементи методики Пімслера,а саме інтервальні повторювання, відокремлення зорових і слухових навичок сприйняття.Завдяки методу Пімслера стає можливим спонтанне говоріння. Навички автоматичного письма набуваються  в результаті проведення письмових диктантів і написанні творів на англійській мові ,а навички редагування здобуваються студентами при  укладанні пошукових робіт і перевірці на грамотність за допомогою автоматичного коректора .Методика Шереля -Ассіміль застосовується для інтуітивного розпізнавання смислу речення завдяки інтонації і змістовому контексту. Але ж основне завдання педагога полягає у виборі методів стимулювання активної пізнавальної діяльності студентів, творчого потенціалу кожного учасника інноваційної діяльності.Сьогодні в центрі уваги – студент, його особистість, неповторний внутрішній світ. Тому основна мета сучасного викладача – вибрати методи та форми організації навчальної діяльності студентів, які оптимально відповідають поставленій меті розвитку особистості. Інноваційні форми навчання сприяють організації та активізації навчальної діяльності студентів, підвищують результативність навчання, створюють сприятливий мікроклімат на уроках англійської мови.

 Інтернет-ресурси, платформи, без яких не обійтись .                                                                                          1.Підручники, відповіді до зошитів на телефоні, планшеті Україна

Підручники, ГДЗ, розв’язники . https://4book.org/uchebniki-ukraina/11-klas/407-anglijska-english-11-klas-karp-yuk?fbclid=IwAR0HngDUZPre-Urg0tMtYArdKR4xKK9RPHKfXol1ALJeVJT--Z4U0aDjZ_k                   

2. Лібра  Терра АУДІОДОДАТКИ ДЛЯ ВІЛЬНОГО ЗАВАНТАЖЕННЯ                                                          

https://www.libra-terra.com.ua/download/audiododatky-dlia-vilnoho-zavantazhennia/                                                                                        3.Дуолінго Скул  https://schools.duolingo.com/classroom/3675964/students           

 4. Сайт підручників https://www.twirpx.com/files/science/languages/english/          

5.Онлайн-тести з англійської мови 10 клас  https://naurok.com.ua/test/angliyska-mova/klas-10                          

   6.ВШО Англійська мова  https://lms.e-school.net.ua/course_category/anglijska-mova/                              7.Всеосвіта Англійська мова https://vseosvita.ua/library?cat=2                                                                       8.Словарний тренажер.  https://hosgeldi.com/?fbclid=IwAR2CmDPrU8QJ9g0YvHxKV1m_siWSiaOfqZI2PnPwfFc7Y2h6Iv7lvc-FJxM                                                                                                                                   9.Прононс (перевірка вимови ) https://play.google.com/store/apps/details?id=com.voicenotebook.prononce&hl=en_US                                   10.Live Transcribe & Notification (Відтворення тексту по аудіо) 

 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.audio.hearing.visualization.accessibility.scribe&hl=en_US                                                                                                    

11.Гугл перекладач  https://translate.google.com/?hl=uk 12.Перекладач Майкрософт  https://www.bing.com/search?q=%D0%9F%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%87+%D0%9C%D0%B0%D0%B9%D0%BA%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BE%D1%84%D1%82&form=ANNTH1&refig=ef14736d159f4f02a67591f7be5e8a40                                                                                                                                                          13. Перевірка помилок  https://www.grammarly.com/plans?utm_phase=professional&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=20127706507&utm_content=652512391093&utm_term=&target=&targetid=dsa-1944057683239&adgroup=148667895043&device=c&matchtype=&placement=&network=g&extension=&clickid=CjwKCAjw1MajBhAcEiwAagW9MeQM5tJiQiGmstme-wKDlsZGCl1EuiZQeLbIEezfOqrI2rFHqO09NhoCnJkQAvD_BwE&gclid=CjwKCAjw1MajBhAcEiwAagW9MeQM5tJiQiGmstme-wKDlsZGCl1EuiZQeLbIEezfOqrI2rFHqO09NhoCnJkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds                                                               

14. Будинок Британської Ради https://www.britishcouncil.org.ua/english                                                                            15. Голос Америки  EVERYDAY GRAMMAR TV    https://learningenglish.voanews.com/                                                 

16. BBC Learning English   https://www.bbc.co.uk/learningenglish/                                                                  17.Український медичний портал  https://med-ukraine.info/news/2018/anglijska-dlya-medikiv-337


 

 

 

docx
Додано
17 березня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку