Інтегрований урок «Бджілка – свята комаха». Одиниці вимірювання маси. Задачі, які розв’язуються за допомогою відношення.

Про матеріал
Інтегрований урок «Бджілка – свята комаха». Тема: Одиниці вимірювання маси. Задачі, які розв’язуються за допомогою відношення
Перегляд файлу

Інтегрований урок «Бджілка – свята комаха»

Тема: Одиниці вимірювання маси. Задачі, які розв’язуються за допомогою відношення

 Загальнопізнавальні цілі:

  • ознайомити учнів з основними одиницями вимірювання маси (г, кг, ц, т) та їх співвідношеннями;
  • на основі народознавчого матеріалу удосконалювати вміння розв’язувати задачі на відношення;
  • розвивати швидкість обчислення, виховувати любов до праці.

 Обладнання: паперові бджілки, таблиця медоносних рослин, геометричний малюнок.

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.
  1. Вступна бесіда.

Загадка

Захотів зірвати квітку.

А вона його вкусила.

Що за квітка ця була?

Це не квітка, а (бджола)

Бджоли дуже працьовиті і корисні комахи. Адже вони дають поживний і цілющий мед. У народній медицині цінуються і бджолиний клей – прополіс, квітковий пилок, що їх збирають з рослин. Їх часто називають крилатими агрономами, бо вони запилюють квіткові рослини.

Сьогодні на уроці ми будемо працьовиті, як бджілки, щоб якомога більше навчитись розв’язувати задач і прикладів, та ще – дізнатись більше про значення цих корисних комах у житті людини.

Сьогодні наш клас ми перетворимо у працьовитий бджолиний вулик (кількість бджілок – кількість учнів у класі).

  • А скільки, на вашу думку, медоносних бджіл у бджолиній сім’ї? (70 000, 80 000 і більше).
  1. Завдання

Усна лічба

Проведемо гімнастику розуму.

  1. Скільки бджіл у 2, 4, 7, 9, 3 медоносних сім’ях?

70 000 ∙ 2 =                  80 000 ∙ 9 =

80 000 ∙ 4 =          80 000 ∙ 3 =    і т.д.

  1. А чи знаєте, скільки у бджоли комах?

Ні? То спробуйте полічити.

Ні! Ні! Вам не потрібно йти серед зими ловити бджолу і лічити. Ось послухайте задачу.

У бджоли очей стільки, скільки в тебе, та ще стільки, та ще півстільки!

У бджоли очей стільки, скільки в тебе, та ще стільки, та ще півстільки! (5 очей)

  1. Завдання

Самостійна робота

Діти одержують паперові «бджілки», на яких записані приклади .

36 – 16 ∙ 4 =                     48 – 18 ∙ 3 =                      50 : 7 =

978 – 984 : 3 =                 127 + 916 : 4 =                 42 : 5 =

238 + 475 =                       436 – 275 =                     608 : 38 =

  1. Завдання

Робота з підручником

Прочитати і записати:

1 т = 1000 кг                     1 ц = 100 кг

1 кг = 1000 г                      1 т = 10 ц

  • З якими одиницями вимірювання маси ви ознайомилися в 2 класі?
  • Як ви уявляєте собі 1 ц?(В повному мішку цукру 100 кг або 1 ц)

10 мішків цукру – це 1 т.

  • Протягом року бджолина сім’я споживає понад 100 кг.
  • Скільки потрібно меду бджолиній сім’ї на 4 роки?
  • Скільки років споживатиме бджолина сім’я – 1 т меду?
  1. Завдання

Задача (усно)

Продавець поставив банку з медом. Терези показали масу 1 кг. Яка маса меду, якщо маса банки 300 г.

1000 – 300 = 700 (г)

  1. Завдання

Бесіда

      Трудяться бджоли в саду, на соняшниковому чи гречаному полі – чекай багатого врожаю.

  • А чи знаєте ви, які рослини найбільш медоносні?

Діти розглядають таблицю.

 

Назва рослини

Кількість меду (в кг з га)

Вишня

30

Алича

40

Соняшник

30-50

Гречка

70

Малина

60-100

Конюшина біла

100

Жовта акація

350

Липа

1000

 

Ми дуже любимо пахучий і корисний липовий мед, гречаний. Тож давайте позбираємо разом з бджілками мед. Розв’яжемо задачу

  1. Завдання

      Задача, що розв’язується за допомогою відношення.

З 8 га гречаного поля зібрали бджілки 500 кг меду. Скільки кг меду можуть зібрати бджілки з 2 га поля?

Фізкультхвилинка

Бджілки з вулика злетіли (мах руками)

На гречане поле сіли (присідають)

З квіток медок збирають (збирають)

Дзвінко пісеньку співають

Дзу-дзу-дзу, дзу-дзу-дзу

Назбираємо медку (збирають)

З квіточки на квіточку (стрибають)

Хай смакують діточки (імітують, що їдять смачний мед).

       Мед не тільки смачний, тим що солодкий, мед – великий лікар. (Діти розказують, що лікує мед).

  • Діти, а чи знаєте ви, з чого виготовляють цукор? (З цукрового буряка).

На цукрових заводах переробляють цукровий буряк на цукор.

  1. Завдання

 Задача

З 60 т цукрового буряка можна одержати 9 т цукру. На цукровий завод привезли 12 000 т цукрових буряків, скільки цукру виготовить завод?

  1. Самостійна робота

Підсумок уроку.

А чи знаєте ви, діти, де селяться дикі бджоли? Переважно у дуплах сосен.

Домашнє завдання.

 

 

docx
Додав(-ла)
Тимочко Любов
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
27 лютого
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку