Інтегрований урок «Бджілка – свята комаха»
Тема: Одиниці вимірювання маси. Задачі, які розв’язуються за допомогою відношення
Загальнопізнавальні цілі:
Обладнання: паперові бджілки, таблиця медоносних рослин, геометричний малюнок.
Хід уроку
Загадка
Захотів зірвати квітку.
А вона його вкусила.
Що за квітка ця була?
Це не квітка, а (бджола)
Бджоли дуже працьовиті і корисні комахи. Адже вони дають поживний і цілющий мед. У народній медицині цінуються і бджолиний клей – прополіс, квітковий пилок, що їх збирають з рослин. Їх часто називають крилатими агрономами, бо вони запилюють квіткові рослини.
Сьогодні на уроці ми будемо працьовиті, як бджілки, щоб якомога більше навчитись розв’язувати задач і прикладів, та ще – дізнатись більше про значення цих корисних комах у житті людини.
Сьогодні наш клас ми перетворимо у працьовитий бджолиний вулик (кількість бджілок – кількість учнів у класі).
Усна лічба
Проведемо гімнастику розуму.
70 000 ∙ 2 = 80 000 ∙ 9 =
80 000 ∙ 4 = 80 000 ∙ 3 = і т.д.
Ні? То спробуйте полічити.
Ні! Ні! Вам не потрібно йти серед зими ловити бджолу і лічити. Ось послухайте задачу.
У бджоли очей стільки, скільки в тебе, та ще стільки, та ще півстільки!
У бджоли очей стільки, скільки в тебе, та ще стільки, та ще півстільки! (5 очей)
Самостійна робота
Діти одержують паперові «бджілки», на яких записані приклади .
36 – 16 ∙ 4 = 48 – 18 ∙ 3 = 50 : 7 =
978 – 984 : 3 = 127 + 916 : 4 = 42 : 5 =
238 + 475 = 436 – 275 = 608 : 38 =
Робота з підручником
Прочитати і записати:
1 т = 1000 кг 1 ц = 100 кг
1 кг = 1000 г 1 т = 10 ц
10 мішків цукру – це 1 т.
Задача (усно)
Продавець поставив банку з медом. Терези показали масу 1 кг. Яка маса меду, якщо маса банки 300 г.
1000 – 300 = 700 (г)
Бесіда
Трудяться бджоли в саду, на соняшниковому чи гречаному полі – чекай багатого врожаю.
Діти розглядають таблицю.
Назва рослини |
Кількість меду (в кг з га) |
Вишня |
30 |
Алича |
40 |
Соняшник |
30-50 |
Гречка |
70 |
Малина |
60-100 |
Конюшина біла |
100 |
Жовта акація |
350 |
Липа |
1000 |
Ми дуже любимо пахучий і корисний липовий мед, гречаний. Тож давайте позбираємо разом з бджілками мед. Розв’яжемо задачу
Задача, що розв’язується за допомогою відношення.
З 8 га гречаного поля зібрали бджілки 500 кг меду. Скільки кг меду можуть зібрати бджілки з 2 га поля?
Фізкультхвилинка
Бджілки з вулика злетіли (мах руками)
На гречане поле сіли (присідають)
З квіток медок збирають (збирають)
Дзвінко пісеньку співають
Дзу-дзу-дзу, дзу-дзу-дзу
Назбираємо медку (збирають)
З квіточки на квіточку (стрибають)
Хай смакують діточки (імітують, що їдять смачний мед).
Мед не тільки смачний, тим що солодкий, мед – великий лікар. (Діти розказують, що лікує мед).
На цукрових заводах переробляють цукровий буряк на цукор.
Задача
З 60 т цукрового буряка можна одержати 9 т цукру. На цукровий завод привезли 12 000 т цукрових буряків, скільки цукру виготовить завод?
Підсумок уроку.
А чи знаєте ви, діти, де селяться дикі бджоли? Переважно у дуплах сосен.
Домашнє завдання.