Інтегрований урок читання та мистецтва.
Україна – це ти ! « Добрий день, матусю Україно!»
музикаМиколи Ведмедері,слова Наталі Рибальської
Мета: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів, інтонувати речення, аналізувати прочитане; розповідати про враження зі свого досвіду; розвивати критичне мислення, вміння висловлювати свою думку; формувати інтерес до навчання; виховувати толерантність, вихованість, увічливість; прищеплювати любов до своєї Батьківщини, розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності.
Обладнання: кольорові стрічки, набори малюнків із зображеннями краєвидів нашої держави.
Тип уроку: інтегрований урок.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, громадянська, мистецька.
ХІД УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
.
-Діти, поверніться один до одного, посміхніться, уявно візьміть свої посмішки в долоні і обережно обміняйтесь ними. Отож, з посмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо наш урок. Сподіваюсь, що гарні посмішки на ваших обличчях будуть супроводжувати вас до кінця нашого спілкування.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Перевірка домашнього завдання
Виразне читання віршів за вибором.
2. Актуалізація опорних знань
Вправа «Сонечко»
Діти утворюють коло, в центрі якого вчитель розміщує сонце з промінцями. Промінців стільки, скільки учнів у класі.
— Діти, уявіть, що ви — промінець сонечка. Що ви побачили б на землі, коли ви були б промінцями?
Діти стають на стрічку-промінчик і називають побачене. (Степи, поля, ліси, озера, річки, моря, гори, звірі, птахи, дерева, квіти, будинки, школа, дороги, автобуси, потяги, люди...)
3. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Крісло автора»
— Діти, розкажіть, як ви розумієте слово «Україна».
Україна — наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною. Батьківщина — це земля не лише ваших батьків, але й дідів і прадідів. Батьківщина — це край, де здавна дзвенить наша рідна мова і материнська пісня. Україна — це безкраї лани пшениці, квітучі поля, вишневі сади. Це гори Карпати і гори Криму. Це широкий Дніпро — Славутич. Україна — це і той край, де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею. В Україні є Чорне й Азовське моря, багато річок. Україна — мирна країна і хоче жити в злагоді з усіма.
4. Повідомлення теми та мети уроку
5. Вивчення нового матеріалу
Робота над віршем Наталі Рибальської «Добрий день, матусю Україно!» (с. 81)
· Робота зі світлиною.
— Діти, розгляньте уважно світлину.
— Хто на ній зображений?
— Як одягнена дівчинка? (В український національний одяг.)
— Як її можна назвати? (Українкою.)
· Вправа «Передбачення» (за світлинами).
· Читання вірша вчителем.
· Робота зі словами.
Стіна слів: сходить, яблуневі, смерекові, підросту, крапелька, серденька.
— Прочитайте правильно слова.
· Читання вірша учнями. «Щоденні 5». Читання для друга.
— Підготуйтесь і виразно прочитайте вірш.
— Подумайте, із якою інтонацією слід читати цей вірш, аби передати почуття любові до рідної країни.
— Якими словами авторка передає свої почуття, свою любов до України, до її природи?
Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися,
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали — сіли, встали сіли,
От уже й розвеселили.
Нумо всі, нумо всі
Потанцюймо по росі!
· Перегляд відео і слухання музики.
— До вірша Наталі Рибальської композитор Микола Ведмедеря написав музику. Перегляньте відео і послухайте музику.
— Підготуйтеся і проспівайте вірш під музику. Передайте у співі свою любов до рідного краю.
6. Закріплення вивченого матеріалу
2) Гра «Незакінчене речення».
Україна — це... (Батьківщина, Вітчизна, держава, країна, батьківська земля).
Україна (яка?)... (найдорожча, наймиліша, найчарівніша, найсвітліша, найрідніша).
Наша держава (яка?)... (суверенна, демократична, незалежна, правова, соборна, вільна, європейська).
У рідному краї дорогі для мене (хто? що?)... (батьки, брати, сестри, друзі, стежка, батьківська хата, школа, українська мова).
3) Гра «Думаємо про Батьківщину».
Діти утворюють коло. Учитель по черзі кидає м'яч кожній дитині та запитує, у яких ситуаціях людина любить свою Батьківщину, а в яких — ні.
· Людина повернулася із лісу з оберемком квітів.
· Садить дерева та квіти біля будинку.
· Миє машину на березі озера.
· Відвезли сміття на сміттєзвалище.
· Викинули сміття на узліссі.
· Звільнили місце в автобусі старенькій жінці.
· Змайстрували годівнички для птахів.
4) Робота над прислів'ями та приказками про Україну.
· Нема на світі другої України, немає другого Дніпра.
· Наша слава — Українська держава.
· Без верби і калини немає України.
· На чужій стороні Вітчизна удвічі миліша.
· Жити — Вітчизні служити.
· Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.
· Будь-кому мила своя країна.
· А тепер гра «Так чи ні».
-Живемо ми в Україні?
-І пісні в нас солов’їні?
-А лісів у нас багато?
--А народ у нас завзятий?
-В Україні завжди літо?
-В нас найкращі в світі діти?
-Чорноземів у нас мало?
-В Україні люблять сало?
-В Україні хлопці сильні?
-В Україні люди вільні?
-А дівчата у нас гарні?
-А усмішки у них шикарні?
-У нас люблять танцювати?
-А вночі міцненько спати?
-Оберіг у нас –калина?
-Ви всі любите Вкраїну?
Давайте прикрасимо карту України своїми сердечками.
Вчитель
Любіть свій край, такий цікавий і красивий,
І намагайтеся своєю працею, навчанням
Зробити користь для України.
Майбутнє нашої держави в руках зростаючого молодого покоління. Незабаром ви виростете, і саме від вас залежить, якою буде наша країна. А вона, як і родина, повинна бути дружною, сильною, здоровою, щасливою.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Зворотний зв'язок. Рефлексія. Вправа «Синквейн»
Перший крок — назва теми (одне слово). (Батьківщина.)
Другий — опис теми в двох словах. (Красива, соборна.)
Третій — рядочок опису дій у рамках певної теми (три слова). (Розбудовується, відроджується, процвітає.)
Четвертий крок — фраза з чотирьох слів, яка виявляє ставлення до теми. (Україна — це моя Батьківщина.)
Останній крок — синонім, який показує суть теми. (На уроці вдосконалили свої знання про Україну.)
2. Домашнє завдання
Виразне читання вірша (с. 81); повторення пісні « Добрий день, матусю Україно!»