Ліцей № 137
м.Києва Дніпровського району
Розробка інтегрованого уроку
“Чотирикутники”
(геометрія та інформатика, 8 клас)
підготувала: Шашенкова Лариса Дмитрівна
листопад, 2024 року
Урок № 23. Узагальнення теми “Чотирикутники
8-Б клас 27.11.2024 р
Цілі:
● навчальна: удосконалити вміння учнів в розв’язуванні задач, що передбачають використання означень паралелограма, прямокутника, квадрата, ромба, трапеції ;
● розвивальна: розвивати мислення, швидкість реакції, креативність;
● виховна: виховувати інформаційну культуру, відповідальність за виконання роботи, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки,
● оздоровча: контроль і самоконтроль за правильною поставою, гімнастика очей.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі
Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, classroom, додатки Google.
Хід уроку
І. Організаційний етап
· привітання
· перевірка присутніх
· перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми та мети уроку. ІІІ. Формування груп учнів опитування з теорії. Презентувати кожний чотирикутник за планом:
- означення,
- властивості сторін, кутів
- властивості діагоналей
- чи можна описати коло або вписати його в чотирикутник
Аналіз КР. 4 учня готують рішення до задач посилання на дошку з задачами:
https://www.tldraw.com/r/3_kVO3Ads-6FND9hQYpRG?d=v17.-188.148
7.650.-4diB61IDmoCMKdCAisYb&authuser=0
На дошці учні отримують тільки тексти завдань. Оцінюється вміння побудувати малюнок, визначити план рішення, презентувати рішення класу. Приклади розв’язків на скрінах:
IV. розв’язати спільну задачу № 348 (спільна робота всіх груп)
V. виконати обчислення за допомогою Google таблиць (по два учасники з кожної групи - робота за комп’ютером)
Задача. Обчислити середню лінію трикутника та трапеції, використовуючи формули Google таблиці. Проаналізувати отримані результати.
VI. гра Kahoot.it
Питання для гри складені чатом Gemini:
Рівень складності: середній
1. Питання: Яка сума внутрішніх кутів будь-якого чотирикутника?
Правильна відповідь: 360 градусів
○ Дистрактори: 180 градусів, 270 градусів, 450 градусів
2. Питання: У паралелограмі ABCD діагоналі перетинаються в точці О.
Якщо AO = 3 см, то чому дорівнює OD?
Правильна відповідь: 3 см
○ Дистрактори: 6 см, 9 см, 12 см
3. Питання: Яка фігура завжди є прямокутником?
○ Правильна відповідь: Паралелограм з усіма прямими кутами
○ Дистрактори: Ромб, Трапеція, Дельтоїд
4. Питання: Середня лінія трикутника дорівнює половині...
Правильна відповідь: Сторони, паралельної цій лінії
○ Дистрактори: Периметра трикутника, висоти трикутника, площі трикутника
5. Питання: У рівнобічної трапеції основи дорівнюють 8 см і 12 см. Чому дорівнює середня лінія цієї трапеції?
Правильна відповідь: 10 см
○ Дистрактори: 4 см, 16 см, 20 см
6. Питання: Яка властивість характерна для всіх ромбів?
Правильна відповідь: Усі сторони рівні
Дистрактори: Усі кути прямі, Діагоналі рівні, Протилежні сторони паралельні (ця властивість характерна для всіх паралелограмів, у тому числі ромба)
VII. Рефлексія
1. Що ви сьогодні повторили з даної теми?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VIII. ДЗ. повторити теорію с. 81-84, виконати завдання № 438, 441
(Істер О.С. Геометрія : підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл)
IX. Підсумки. Оцінювання за урок