28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інтегрований урок позакласне читання 2 клас

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку з літературного читання та основ християнської етики у 2 класі "Будемо жити в любові, творити добро і радіти, що живемо по совісті". На уроці учні використовують Інтерактивні форми і методи навчання: «Шість мислячих капелюхів Де Боно», роботу у групах, у парах.

Перегляд файлу

1

 

Інтегрований урок позакласного читання,

«Основ християнської етики і моралі»


 

Тема. Будемо жити в любові,

творити добро і радіти,

 що  живемо по совісті.


 

       Вчитель початкових класів

       Данко Степанія Іванівна

 

НВК «Берегометська гімназія»

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ, «ОСНОВ ХРИСТИЯНСЬКОЇ ЕТИКИ І МОРАЛІ».

Тема. Будемо жити в любові, творити добро і радіти, що живемо по совісті.

Мета. Формувати емоційно – ціннісне ставлення до прочитаного, побаченого; передавати своє ставлення до змісту оповідань, фільму, ролика за допомогою операцій мислення. Ознайомити учнів із системою людських цінностей. Формувати уявлення дітей про внутрішній світ людини. Вчити осмислювати духовні цінності, спонукати до добрих справ.

Розвивати мислення учнів, вміння аналізувати вчинки головних героїв, робити правильні висновки, розвивати спостережливість за проявом, за глибиною моральних цінностей: взаємодопомоги, поваги, турботи про товариша, любові до рідних; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки.

Виховувати почуття доброти, милосердя, любові та поваги до рідних, друзів, однокласників; виховувати людяність у дитячих душах.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Форма проведення. Урок мислення.

Інтерактивні форми і методи навчання: «Шість мислячих капелюхів Де Боно», робота у групах, у парах.

Обладнання:мультимедійна система, ролик «Людина сама приймає рішення», посібник «Казки та оповідання для дитячого виховання», презентація роботи «Наші іскорки доброти».


 

   ХІД УРОКУ

  1. Організація учнів до уроку..
    1. Створення ситуації психологічного комфорту та емоційного настрою.
  • Любі діти, я прийшла до вас з любов’ю в очах, з мудрістю на вустах, з добротою у серці.

1.2. Психологічне налаштування дітей на роботу.

 - Сьогодні у нас незвичайний урок – урок позакласного читання та мислення.

Ви повинні бути особливо вдумливими, бо говоритимемо про поведінку людей. Скажіть собі:

  • Я мисляча людина, я буду особливо уважною, вдумливою, чесною із собою. (Учні промовляють.)
  • А працює у нас клуб маленьких інтелектуалів «Мислячі капелюшки».  (Використання інтерактивного методу «Шість мислячих капелюшків» Де Боно)

Хто капелюх одягає, той відповідає.

  1.              Актуалізація опорних знань учнів та мотивація навчальної діяльності.
    1. Епіграф уроку.

Епіграфом нашого уроку будуть слова:«ДОБРОТА - ЦЕ МОВА, ЯКОЮ МОЖУТЬ ГОВОРИТИ НІМІ І ЧУТИ МОЖУТЬ ДОБРОТУ ГЛУХІ».

  1.                     Визначення завдань для самовдосконалення.

На уроці кожна чемна дитина має:

  • Зрозуміти важливість та необхідність прояву доброти, любові.
  • Відчути відповідальність за свої вчинки.
  • На уроці будемо вчитися зіставляти зміст прочитаного з нашими почуттями.
  1. Робота над темою уроку.

3.1.Вступна бесіда.

Готуючись до уроку позакласного читання ми читали декілька оповідань. Я просила вас прочитати саме ці оповідання тому, що в них розповідається про любов до рідних, про турботливе ставлення до друзів, про допомогу один одному.

Читаючи про хороші вчинки дітей, я впевнена, що ви згадували власні вчинки і намагалися робити більше добра.

  1.                     Тренінг «Нагрій товариша теплом своїх долонь»

Учні, будь ласка, поверніться до свого сусіда по парті обличчям, покладіть долоньки один одному на долоньки.

  • Ви відчуваєте тепло рук?.Нагрійте товариша теплом своїх долонь. Ви передали частинку свого тепла, доброти.

Червоні капелюшки працюють.

  • На вашу думку, доброту можна купити? (На мою думку доброта не продається.)

C:\Documents and Settings\Оля\Мои документы\Мои рисунки\фото діти урок\фото діти урок 006.jpg

Доброту не можна купити ні за які гроші,її можна тільки подарувати.

Доброта передається через очі, з посмішкою, через серце, а найголовніше за допомогою правильної поведінки та обдуманих вчинків.

3.3.Розповідь легенди.  (Демонстрація слайду «Немовля»)

За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини Ангела охоронця. Уві сні Ангел тричі цілує дитя:в чоло – аби воно зростало розумним, у личко – щоб було красивим і у груди – аби дитя було здоровим і, щоб у його серці оселилися любов і добро. Отже, у вас від народження у серденьках є любов і добро. Їх обов’язково потрібно дарувати іншим людям.

  1.                     Презентація ролика «Людина сама приймає рішення»

3.3.1.Перегляд ролика.

Пропоную переглянути ролик та уважно послухати, щоб зрозуміти: ЩО ТАКЕ ДОБРОТА, ЗВІДКИ ВОНА ПРИХОДИТЬ І ДЕ ЖИВЕ?

Зміст ролика.

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

«Що таке доброта, звідки вона приходить

і де живе?»

Кожна людина думає, бо наділена розумом.

Саме розум є нашим «директором», який керує кожним з нас.

Кожна хвилина нашого життя – це вибір поведінки, вчинку.

Все починається з малого. Дитина думає: чому надати перевагу?  

  • Допомогти мамі чи піти на вулицю погратися?
  • Переглянути мультфільм чи вивчити уроки?
  • Прибрати в себе в кімнаті чи подражнитися з сестричкою?
  • Зробити комплімент, допомоги однокласниці, чи штовхнути її, або покласти підніжку для неї?
  • Мовчки обмалювати зошит, книжку сусідові по парті, чи пригостити його печивом?

Наша поведінка – це дзеркало нашої душі. Хороший вчинок прикрашає нас і душа у дитини світла, чиста. Від поганого вчинку душа стає чорною.

Хоч кожна дитина неповторна і особлива. Про те у кожного із нас є невидимий друг, який постійно спостерігає за тим, що ми робимо та підказує нам як правильно вчинити. Такий друг є і у тебе, і у твого братика та сестрички і у всіх, всіх однокласників. Знаєш як його звати? У нього таке ж ім’я, як і у тебе. Адже , насправді це твій друг – частинка тебе. Це твоя совість. Ми завжди запитуємо її про свої вчинки.

Чи потрібно це зробити, чи обійтись без цього? Чи буде добре моєму другові, якщо я так зроблю?

Народна мудрість говорить: «Людина – коваль свого щастя». Ви самі вирішуєте, як будете жити. Будете битися, про вас скажуть: то він забіяка, грубіян. Якщо будете скупим, то з вами теж ніхто не поділиться. А якщо будете робити добрі вчинки, тоді скажуть про вас, що хороша дитина і будуть вас любити.

А я, ваша вчителька, від себе скажу: я вірю, що ви проживете гідне життя – життя справжньої людини. Нехай ваше життя буде насичене здоров’ям, щастям і любов’ю. І хай кожен день приносить радість від праці. Щастя від того,що ви живете і можете бути комусь потрібним.

 Дорогою добра в житті ступай,

Образи вмій прощать і люте зло.

Бо ти людина, завжди пам’ятай,

Роби добро, щоб менше зла було!

О пам’ятай, Людино, не забудь,

Що кожне серце має добрим будь!

C:\Documents and Settings\Оля\Мои документы\добрі вчинки фото\DSC00121.JPG

  1.              Аналіз переглянутого.

Червоні капелюшки висловлюють свою думку.

  • Що найбільше вас вразило?

Мене вразило те, що розум нами керує, він є нашим директором.

  • Що ви зрозуміли про вибір вчинків?

1)Я зрозуміла те, що ми самі робимо вибір, чи робити добре, чи зле діло.

- Про кого ми повинні думати, коли щось робимо?

2)На мою думку,ми маємо думати про своїх ближніх, друзів, рідних.

- Перш, ніж щось зробити про що слід подумати?

Дитина повинна думати чи нікому не зашкодить, та чи комусь буде добре від її вчинків.

Білі капелюшки працюють.

Що таке вчинок?

Вчинок – це                                

Що таке відповідальність?

Відповідальність – це                       

Жовті капелюшки працюють.

  • Які вам сподобались хороші вчинки дітей?
  • Дитина була чемною і допомагала мамі.
  • Дитина була відповідальною і вчила уроки.
  • Дитина була турботливою і допомагала однокласниці.

Чорні капелюшки працюють.

Які справи дитини вам не сподобалися?

Дитина замість того, щоб вчити уроки дивилася мультик.

Дитина штовхала однокласницю.

Дитина не допомагала мамі.

Дитина псувала сусідові зошит.

Зелені капелюшки працюють.

Запропонуйте свою альтернативу дитині, як вона має виправитись?

Дитині потрібно себе перебороти, перевиховати вчитися з інших доброти.

Дитина має бути щедра, турботлива, думати про інших,а не про себе, допомагати рідним.

Сині капелюшки підводять підсумок.

  • Які ви зробили висновки?

1) Людина повинна добре подумати,про всіх. Нікому не робити зла, а робити тільки добрі вчинки.

2) Ми маємо любити ближнього свого, як себе самого.

  1. Опрацювання прочитаних творів про доброту.

А зараз ми будемо працювати над прочитаними творами.

Відкриваємо книжечку «Казки та оповідання для дитячого виховання»

  1.                     Робота над твором В. Сухомлинського «Через потік».

C:\Documents and Settings\Оля\Мои документы\Мои рисунки\фото діти урок\фото діти урок 020.jpg

  1. Читання оповідання учнем.
  1. Аналіз тексту.

Проаналізуємо цей текст.

Білі капелюшки працюють.

  1.  Потік – це
  2.  Бурхливо - це

Чорні капелюшки працюють.

  • Що негативного ви помітили у поведінці хлопчика?

(Хлопчик не допоміг дівчинці одразу перейти потічок.).

Жовті капелюшки працюють.

  • Що позитивного ви помітили у поведінці хлопчика?
  1.  Хлопчикові стало соромно за свою поведінку.
  2.  Хлопчик зрозумів, що вчинив недобре і повернувся за дівчинкою.

 

Червоні капелюшки працюють.

  • Яке ваше ставлення до Андрійка?
  1.  Андрійко хороший друг,не залишив дівчинку у біді.
  2.  Андрійко добре подумав,оцінив свій вчинок і йому стало соромно, отже, він чемний.

Сині капелюшки працюють.

  • Зробімо висновок: чому Андрійкові стало соромно?
  1.  Хлопчик був гарно вихований.
  2.  У хлопчика було добре серце.
  3.  Хлопчик думав не тільки про себе, а й про однокласницю Ніну.
  • Якою людиною був Андрійко?
  1.  Андрійко був справжнім товаришем, зробив хороший вчинок,у нього добре серце.
  2. Хлопчик переживав, турбувався про дівчинку, отже він хороший друг і добра людина.
    1.                     Робота над оповіданням «Три  товариші»

В. Осєєва.

Ми будемо працювати над оповіданням «Три товариші».

  1. Читання оповідання в особах.

Прочитаємо оповідання в особах.

  1. Словникова робота.

Білі капелюшки працюють.

  • Дайте визначення. Хто такий товариш?
  • (Товариш – це                             )
    1. Аналіз оповідання «Три товариші»

Червоні капелюшки працюють.

  • Кого з хлопчиків можна назвати справжнім товаришем?
  • Справжній товариш – це Володя
  • Чому Володю можна назвати справжнім товаришем?
  • . Він поділився з однокласником своїм обідом.

Чорні капелюшки працюють.

Що негативного ви помітили у поведінці Мишка і Петра?

Я помітив байдужість, вони не переживали за однокласника.

Чи гарно говорили хлопчики до однокласника?

Вони говорили гарно, але це тільки слова.

Чи співчували Мишко та Петро однокласникові?

На словах вони співчували, але були скупими. Гарні не красиві слова, а красиві діла.

Зелені капелюшки працюють.

Висловіть нові пропозиції,альтернативи, щодо поведінки Мишка та Петра.

Моя пропозиція хлопчикам Мишкові, Петрові, які просто говорили,перевиховати себе та стати щедрішими.

Що ви порадили б цим хлопчикам?

Я порадив би цим хлопчикам думати не тільки про себе, а й про інших.

Я запропонував би їм: не бути байдужими до чужих проблем.

Сині підводять підсумок розумової діяльності.

  • Чи можна сказати про Володю, що він добра людина?
  1.  Так він добра людина, тому, що не пошкодував свого хліба, а поділився з товаришем.
  • Охарактеризуйте Володю.
  1.              Володя був щедрий, турботливий, він добре подумав і, щоб його однокласник  не залишився голодним, він зробив добро, поділився своїм обідом.
  1. Фізкультхвилинка

Пісня «Кота Леопольда»

6.Гра «Доповни прислів’я про доброту».

  • Покрутивши барабан - ви маєте назвати кінцівку того прислів’я про доброту, яке вам випаде.

1)Роби добре діло воно, добром вернеться.

2)Чини з іншими так,як хочеш, щоб зробили з тобою.

3)Той добре серце має, хто слабшого захищає.

4)Добре діло – роби сміло.

5)Роби добро – воно дорожче від золота.

6)Роби добро – не кайся, роби зло, зла і сподівайся.

7)Хочеш собі добра, не роби нікому зла.

8)Хто любов у серці має, у того очі світяться.

9)Не одяг звеличує, а добрі справи.

10)Все добре пам’ятай, а зла уникай.

11)Добро посієш, добро й пожнеш.

12)Хто про інших дбає, той довге життя має.

  1.              Скерована бесіда.
  • Діти! Ви можете не задумуючись назвати ту людину, яка по відношенню до вас завжди добра, найщиріша, яка щоденно, щохвилини виявляє свою турботу, любов і доброту.
  • Це Мати.
  • А чи завжди ми задумуємось, як відносимось до своєї матері?

Чи завжди ми слухняні і робимо те, що просить мати? Чи не вимагаємо в неї гроші на іграшку, знаючи, що грошей немає. Чи допомагаємо по господарству вдома?

Задумаймося: у нас щира любов до мами?

7. Робота над байкою С. Яреми «Стрічки не такії, зачіска не тая».

7.1. Інсценізація байки Світлани Яреми «Стрічки не такії, зачіска не тая».

 Інсценуємо байку, яку написала Світлана Ярема.

7.2. Аналіз байки.

  • Як ви розумієте вислів «В серці літо не зима»?

Хто має в серці літо – той лагідний, а в кого в серці зима –  той злий, жорстокий.

На мою думку, у нас таких дітей з характером мишки немає.

9.Робота за оповіданням Б. Ферреро «Морозиво за поцілунок».

9.1.Аналіз прочитаного оповідання.

Червоні капелюшки працюють.

Чим вирішила потішити мама своїх дітей?

(Мама потішила дітей морозивом.)

Жовті капелюшки працюють.

Що позитивного ви побачили, чим діти розраховувалися з мамою?

(На мою думку, позитивне те, що діти цілували маму.)

- Як виявив свою любов до мами старший син?

(Старший син маму поцілував двічі і не взяв морозиво.)

9.2.Висновок з точки зору духовності та моральності.

Сині капелюшки роблять висновок.

Чому старший син не взяв морозиво?

(Я думаю, що старший син поцілував маму двічі,бо дуже її любив. А морозиво не взяв через те, що хотів зробити добре діло. Він потурбувався,щоб і мама попробувала морозива.)

10. Презентація «НАШІ ІСКОРКИ ДОБРОТИ!»

Пропоную переглянути презентацію «НАШІ ІСКОРКИ ДОБРОТИ» ДОБРИХ СПРАВ УЧНІВ НАШОГО КЛАСУ.

Любов до ближнього, допомога рідним, повага до старших, щедрість однокласників, турбота про тварин, співчуття другові, вміння бути потрібним комусь у скрутну хвилину, щастя від того, що зробив комусь добро.

11.Підсумкова бесіда - настанова

«Композиція мого серця».

Діти, я фотографувала вас,щоб кожна добра справа не залишилась не поміченою.

Але, подумайте, для чого ви робили добрі справи, щоб вас сфотографували, чи від чистого серця?

Пам’ятайте, Ангел бачить, що ви робите іншим людям: зло, чи добро і записує про ваші справи у свою книжку.

Людина повинна робити добро за велінням серця і ніколи не вихвалятися перед іншими тим, що зробила.

 

Прочитайте епіграф нашого уроку

Доброта – мова, якою можуть говорити німі.

І чути доброту можуть глухі.

Як ви його розумієте?

Доброту розуміють розумом.

Доброту відчувають серцем.

 

C:\Documents and Settings\Оля\Мои документы\добрі вчинки фото\DSC00119.JPG

Діти! Намагайтесь бути людяними! Залишайтесь людиною мислячою. Збережіть чисту совість у різних життєвих ситуаціях!

 

Оповідання, які можна використати вчителям для підготовки уроку позакласного читання на тему: «Доброту не можна купити ні за які гроші.»

  Морозиво за поцілунок

 Якось одного спекотного дня я приготувала ріжки з морозивом і сказала чотирьом дітям, що вони можуть їх купити за один поцілунок. Діти одразу вишикувалися у чергу, щоб «придбати» морозиво. Троє менших швидко цмокнули мене у щоку, вхопили по ріжку і вибігли надвір. Коли надійшла черга найстаршого сина, то він поцілував мене двічі.

 «Решту залиш собі» - сказав він, посміхаючись».

 

  Суниці для Наталки

У третьому класі вчиться маленька Наталя. Вона довго хворіла. А це вже прийшла до школи. Бліда, швидко втомлюється.

 Андрійко розповів своїй мамі про Наталю. Мама й каже:

  • Цій дівчинці треба їсти мед та суниці. Тоді вона стане бадьора, рум’яна… Понеси їй суницю, Андрійку.

Андрійкові хочеться понести суниць Наталі, але чомусь ніяково. Він так і сказав мамі:

  • Соромно мені, не понесу.
  • Чому ж тобі соромно? – дивується мама.

Андрійко й сам не знає, чому йому соромно. Наступного дня він все ж узяв із дому пакунок суниць. Коли вже закінчились уроки, він підійшов до Наталі. Віддав їй пакунок із суницями й тихо сказав:

  • Це суниці. Ти їж, і щоки будуть у тебе рум’яні.

Наталя взяла пакунок із суницями. І сталося дивне. Щічки її стали червоні, як мак. Вона ласкаво подивилась Андрійкові в очі й прошепотіла:

  • Дякую…
  • Чому ж це щічки у неї стали рум’яні? – подумав Андрійко.
  • Вона ще не їла суниць…

 

 

Найкраща ласка

У Наталі й Маринки був собака Пушок. Маринка дуже любила Пушка. Вона часто гралася з ним, говорила йому найніжніші слова, носила на руках.

 А Наталя мало гралася з Пушком і ніколи не брала його на руки. Вона поралася коло Пушкових мисок, чистила їх, мила, носила їжу.

 Як тільки Пушок бачив Наталю, він виривався з рук Маринки і, весело дзявкаючи, біг до Наталі, вистрибував довкола неї, лащився, виявляючи тим свою любов до дівчинки.

 І хоч як ласкаво кликала Пушка Маринка, хоч як лагідно говорила до нього, - Пушок не відходив від Наталі.

 Мабуть, тому, що найкраща ласка – турбота.

 

Добрий чарівник

Учора мама спекла пиріжки з сиром та й каже:

  • Миколо віднеси гостинці тітці Ганні.

Тітка живе поруч – лише перейти вулицю. В невеликому будинку.

  • Пригощайтеся, тьотю, свіжими пиріжками, мама прислала, - каже Микола, ставши на порозі.
  • Ох ти ж, мій племінничку любий, спасибі тобі. Хай колись спечу, то й тебе почастую.
  • Я, коли йшов до вас, то мало не перечепився. У вас сходинки біля ганку поломані.
  • Оце все хотіла просити твого тата, щоб полагодив, та й забуваю.
  • Я перекажу йому, що ви просили, - пообіцяв хлопчик і вибіг з хати.

Вранці, коли всі пішли на роботу, Миколка взяв молоток і цвяхи і пішов до тітчиної хати. Оглянув сходинки, прилаштував дощечки й кожну прибив.

Увечері до них зайшла тітка Ганна та й хвалилася:

  • Хтось так гарно відремонтував мені сходинки. Чарівник якийсь!

Миколка глянув крадькома на маму й тітку і собі всміхнувся.

 

 

Три товариші

Вітя загубив сніданок. На великій перерві всі діти снідали, а Вітя стояв осторонь.

  • Чому ти не їси? – спитав його Мишко.
  • Сніданок загубив…
  • Погано, сказав Мишко і відкусив великий шматок білого хліба. – До обіду ще далеко!
  • А де ж ти його загубив? – спитав Петро.
  • Не знаю… - тихо відповів Вітя й ОДВЕРНУВСЯ.
  • Ти, мабуть, в кишені ніс, а треба в сумку класти, - сказав Петро.

А Володя нічого не спитав. Він підійшов до Віті, розломив свій шматок хліба з маслом і дав товаришеві.

 

Через потік

Андрійко й Ніна поверталися зі школи. Дорогу їм перебив ярок. Пригріло сонце, розтанув сніг, і ярком потекла вода.

Бурливо шумить потік. Стоять перед ним Андрійко і Ніна.

 Ось хлопчик швидко перебіг через потік і став на тому березі. Озирнувся – і соромно йому стало. Він у чобітках, Ніна в черевиках. Як вона перебреде?

«Ой, недобре я зробив, - подумав Андрійко. – Як я не побачив, що Ніна – в черевиках?»

Він перебрів назад і каже Ніні:

  • Це я хотів узнати, чи глибоко. Бо переправлятися будемо разом.
  • Як? – здивувалася Ніна. – Я ж у черевичках.
  • Чіпляйся мені за шию, сказав Андрійко.

Ніна так і зробила, і хлопчик її переніс.



 

 

 

Світлана Ярема

«Стрічки не такії,

Зачіска не тая»       

Байка

Мишка вередлива

Мамі докоряла:

  • Ой не те зварила!

Ой не так попрала!-

Мишка вередлива

Всіх повчати вміла.

А сама лінива,

Наче прикипіла.

Сяде вередує:

  • Платтячко не теє:

А сусіди чують,

Дивляться на неї.

  • Стрічка не такая,

Зачіска не тая…

Як ти сміла, мамо?

Я тебе питаю!-

Запищала гордо.

Стихло все і всюди.

  • Що тут за пригода?

Ти павук приблуда,-

Вересклива дочка

Всіх прозвати сміла.

Навіть черевички

Чистити не вміла,

Зернят не збирала,

Воду не носила,

А якось котяру

За хвоста вкусила

Як підняв вусища,

Як до мишки скочив,

Хап її в зубища,

Зразу й приморочив.

Мати вмить стрибає –

Кота драп між очі.

Кіт доньку пускає,

Відомстити хоче.

Миша – мати мудра

В дірці порядкує,

А донька – зануда

Далі вередує.

Вже не сила мамі

Більш таке терпіти,

Вирішила доню

Розуму навчити:

      -Вередуєш марно,

Йди у льох холодний,

Плач там надимайся

Як тобі завгодно!

Їжу як здобудеш –

Вмить мудріша станеш!

Матір не забудеш –

Добротою глянеш.

Всім лінивим, гордовитим

В нашім колі місць нема, -

Тільки добрим працьовитим,

Хто все гарно робить сам

І є поміччю для мам.

Думка байки ось яка:

В діток чемних, працьовитих

В душах літо – не зима.

 

doc
Додано
29 червня 2018
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку