Інтегрований урок з математики та трудового навчання "Геометричні фігури в декоративно-ужитковому мистецтві: виготовлення абстрактної картини-орнаменту з геометричних форм".

Про матеріал
Цей урок розроблений для дітей, що навчаються у спеціальних школах та дітей, що мають різні ООП. В ньому інтегруються два таких важливих предмета, як математика (геометрія) та трудове навчання або технології. В ході цього інтегрованого уроку розвивається як логічне мислення дітей, так і дрібна моторика. А практичні навички формуються не тільки через математичні завдання, а й через трудові вміння. У дітей зростає зацікавленість у навчанні. Покращуються міжпредметні зв'язки.
Перегляд файлу

Тема уроку:

"Геометричні фігури в декоративно-ужитковому мистецтві: виготовлення абстрактної картини-орнаменту з геометричних форм"

Підготувала: Наталія Кудрявцева


Мета уроку:

Математика:

  • Закріпити знання про геометричні фігури (квадрат, трикутник, коло);
  • Розвивати навички обчислення периметра та площі простих фігур (усно, за зразком);
  • Вчити співвідносити фігури за розміром, формою.

Трудове навчання (декоративно-ужиткове мистецтво):

  • Формувати навички вирізання геометричних форм з кольорового паперу;
  • Створити декоративну композицію (орнамент) із геометричних фігур;
  • Розвивати дрібну моторику, акуратність, естетичне сприйняття.

Тип уроку:

Інтегрований, комбінований, з елементами гри, практичної роботи.


Обладнання:

  • Кольоровий папір, клей, ножиці, підготовані шаблони фігур;
  • Зразки орнаментів;
  • Мультимедійна презентація .

Хід уроку:

1. Організаційний момент (3 хв.)

  • Привітання.
  • Перевірка готовності до уроку.

Метод: "Подаруй настрій":

 

Учень обирає і ставить смайлик або показує картинку, що передає його настрій на початок уроку і обирає смайлик, який би хотів подарувати наступному учню з побажаннями.

  • Настрій на позитивну діяльність:
    - Діти, сьогодні ми перетворимо математику на мистецтво!

2. Актуалізація знань (5 хв.)

  • Гра «Впізнай фігуру» (показ на картках, учні називають: квадрат, коло, трикутник);

Завдання: знайти аналогічні фігури серед підготовлених на інтерактивній дошці.

  • Гра "Покажи фігуру"

Вчитель каже: "Знайди трикутник!" — учні шукають схожу фігуру у себе в кімнаті або показують її на слайді.

  • Інтерактивна гра "Фігура, що зникла"

Вчитель показує набір фігур на слайді, потім одну чи дві "ховає".

Учні мають сказати, які фігури зникли.


3. Теоретична частина (10 хв.)

  • Гра: "Збудуй фігуру тілом"

Учні з допомогою рук і ніг «будують» трикутник, прямокутник, багатокутник.

  • Інтерактивна демонстрація периметра і площі на онлайн-дошці.

Разом з вчителем обводять фігуру пальцем у повітрі, рахують сторони,  хором говорять формулу.

  • Повторення правил обчислення периметра і площі квадрата (P = 4a, S = a× a).
  • Слайд з прикладом: квадрат зі стороною 3 см.

Вчитель разом з учнями обчислює:

P = 4 × 3 см

S = 3 × 3 см

Учні рахують у себе в зошитах.

  • Обговорення де в побуті зустрічаються ці фігури (вишивка, плитка, орнаменти на одязі);
  • Демонстрація прикладів декоративного орнаменту з геометричних фігур  у презентації.
  • Метод  «Шпигун-фігурка».

На слайді з орнаментом учні шукають задану фігуру: «Знайди всі трикутники! Порахуй скільки їх! »

  • Ознайомлення з орнаментами:

демонстрація слайду з прикладами.

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Інкл
Додано
9 травня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку