7 жовтня о 19:00Вебінар: Як педагогічні працівники можуть створити безпечний онлайн-простір для учнів

Інтелектуальні змагання у формі квесту на тему "Історії Козацтва"

Про матеріал
Квест проводиться з метою систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції; формування в учнів високих морально-психологічних якостей — рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності; організація змістовного дозвілля учнів; виховання згуртованості та співпраці в учнівських колективах.
Перегляд файлу

Інтелектуальні змагання  у формі квесту 

на тему історії Козацтва

 

МЕТА КВЕСТУ - виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах  національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції; систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, формування в учнів високих морально-психологічних якостей — рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності; організація змістовного дозвілля учнів;  виховання згуртованості та співпраці в учнівських колективах.

ПІДГОТОВКА ДО КВЕСТУ: розробити завдання; підібрати реквізити; облаштувати навчальні кабінети, у яких проводитиметься кожен з етапів квесту; роз’яснити учням правила квесту.

УЧАСНИКИ — учні 8 класів.

ОБЛАДНАННЯ: маршрутні листи ; завдання в конвертах; костюми ведучих;  ілюстративний матеріал.

ТРИВАЛІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ — 3 год.

Квест починанається із розподілу на команди.( як приклад)

 За жеребом. В кошику можуть перебувати:

  • листочки різного кольору – команди червоних, жовтих, синіх;
  •  цукерки різного кольору
  • предмети, заздалегідь покладені учнями (учні по черзі витягують предмети і діляться на групи потрібного складу, наприклад, один учень, витягуючи чийсь предмет, знаходить собі пару);
  • геометричні фігури – команди квадратів, трикутників, кіл тощо.

 

За  принципом Мозаїка.

  • Дітям видаються частини тексту або зображення, і вони повинні знайти дітей, у яких є інші частини цього тексту або зображення. Надалі цей текст або зображення можна обіграти .

 

Звичайно, можна ділити учнів на групи і за бажанням, однак в навчальних цілях краще розбивати учнів на різні за складом групи, а з урахуванням числа учнів в класах, склади можуть бути завжди різними і несподіваними.

І як результат. Діти довіряють випадку і менше чинять опір небажаним для себе зв’язкам з іншими учнями, а бажання перемогти, дух суперництва і змагання все-таки пересилює, і вони вчаться налагоджувати зв’язки, працювати в команді, працювати на результат. Робота в групах дає можливість показати себе не тільки сильним учням, але і слабким, і дозволяє сором’язливим, замкнутим дітям, дітям із заниженою самооцінкою поспілкуватися з іншими дітьми і, можливо, навіть подружитися.

Після формування команди отримують  перше завдання

 

1Завдання. Зробити фото всієї команди біля пам’ятки козацтву у місті; підготувати контент ; викласти   у соц. мережі набрати лайки  протягом 3 днів;визначити переможця.

Наступні завдання квесту для трьох команд.

 

2 Завдання. Кожна команда отримує математичну задачу

Відповідь вказує на цифру, яку потрібно  відшукати у приміщені школи де і буде  місцем проведення наступної зупинки квесту.

 

 Задача 1.

У двох куренях була однакова кількість козаків. Коли з першого куреня 240 козаків вирушили в похід, а з другого – 20 у розвідку, то в другому курені стало втричі більше козаків, ніж у першому. Скільки козаків було в кожному курені спочатку?

Відповідь: 350 козаків було в кожному курені спочатку

 

Задача 2.

З Січі виїхав козацький загін, швидкість пересування якого 28 км/год. Через 2 години назустріч йому зі степу вирушив другий загін зі швидкістю пересування 22 км/год. Знайдіть час, який був у дорозі перший загін до моменту зустрічі, якщо відстань між Січчю та степом 156 км.

 

Відповідь: 4 години був у дорозі перший козацький  загін до моменту зустрічі.

 

Задача 3.

До острова козацька чайка плила 6 годин за течією річки, а назад вона той самий шлях пройшла за 10 годин. Знайдіть власну швидкість козацької чайки, якщо швидкість течії річки 3 км/год.

 

Відповідь: 12 км/год  – власна швидкість козацької чайки.

 

 

    

3.Завдання для  станцій

Історична

1.Козацькі клейноди

 

https://fs01.vseosvita.ua/01006s32-3456/001.jpg                          https://fs01.vseosvita.ua/01006s32-3456/002.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01006s32-3456/007.png                                https://fs01.vseosvita.ua/01006s32-3456/003.png

 

 

https://fs01.vseosvita.ua/01006s32-3456/006.jpg                        https://fs01.vseosvita.ua/01006s32-3456/005.jpg

 

                                                        

https://fs01.vseosvita.ua/01006s32-3456/004.png

1.Знайди слова в головоломці і зафарбуй букви кольоровими олівцями – кожне слова – іншим кольором..

  1. 2.Впиши знайдені слова під зображеннями.

 

 

 

 

 

 

 

2.Розгадай кроссенси

 

 

C:\Users\Liana\Desktop\Будинок_з_крамницями_Києво-Могилянська_академія_Контрактова_площа_3.jpgКартинки по запросу троїцький собор в черніговіКартинки по запросу герб івана мазепи                                                          Картинки по запросу петро ІКартинки по запросу булава    fin_186

Картинки по запросу прапор швеціїhttps://naurok.com.ua/uploads/files/1289/23075/23240_html/images/23075.010.pngКартинки по запросу карл 12

      1.Складіть розпорвідь за малюнками .Назвіть особи зображені на малюнках,  як вони взаємодіють між  собою відповідно до подій зображених на кросенсу.

 

Результат пошуку зображень за запитом кроссенс велика грецька колонізація на уроках історії україни

 

 

 

 

 

 

2.Який період  в історії України зображено. Назвіть особу, яка об’єднує зображені події на кроссенсу.Складіть розповідь.

 

 

 

 

3.Обєднайте особу -цитату - карту -памятку

1.Результат пошуку зображень за запитом візуальні зображення гетьманів історія 8 клас           2.Результат пошуку зображень за запитом виговський іван карта

3.Результат пошуку зображень за запитом хмельницьийбогдан  карта         4.Результат пошуку зображень за запитом кирило розумовський  карта

 

 

1.Результат пошуку зображень за запитом візуальні зображення гетьманів історія 8 клас 2.Результат пошуку зображень за запитом портрет богдана хмельницького3.Результат пошуку зображень за запитом мазепа серед своїх добрих справ4.Результат пошуку зображень за запитом виговський іван

1.Результат пошуку зображень за запитом візуальні зображення гетьманів історія 8 клас2.Результат пошуку зображень за запитом мазепа серед своїх добрих справ 3.Результат пошуку зображень за запитом кирило розумовський палац 4.Результат пошуку зображень за запитом виговський іван і художники

 

 

Цитати.

1.Ім'я , гетьмана, полководця, політика, дипломата, творця козацької держави займає почесне місце в історії України. Визначний стратег і тактик, він звернув на себе увагу і за межами свого краю. Його добре знали у Франції, Англії. Польщі, Туреччині, Швеції.  Згадували поряд з такими славетними полководцями, як Олівер Кромвель, Густав II Адольф, Ян Собеський, Євгеній Савойський.

 

2.Постать гетьмана  одна з найзагадковіших в українській історії. Дискусія, полеміка щодо оцінки його дій, вчинків і досі триває у науковій, популярній літературі. Причиною тому – великий масштаб цієї особистості, яку важко збагнути, вмістити у певні рамки зрозумілості, осягнення. Гетьмана любили і ненавиділи, поважали і побоювались, цінували і остерігались, прославляли і оббріхували як в часи його кермування, так і пізніше, у наступні десятиліття та століття.

 

3.Потрапивши у полон до татар під Жовтими Водами,  зробив три невдалі спроби втекти, а потім був викуплений Богданом Хмельницьким, який віддав за шляхтича породистого скакуна.Будучи генеральним писарем і опікуючись численними міжнародними контактами молодої української держави,  призначив на посади послів свого батька і всіх братів.По-дружньому листувався з Московським патріархом Никоном (батьком реформ російської Церкви), який надсилав йому книги.

 

4.В 22-річному віці  став гетьманом України, імператриця спеціально для нього відновила цей давно скасований інститут. провів судову і військову реформи, а також дуже багато зробив для розвитку української торгівлі, промисловості та освіти. після відставки жив в Україні,  займався шовківництвом, закуповував за кордоном і впроваджував сільськогосподарські машини, побудував в Батурині свічкову і суконну фабрику.

За кожне виконане завдання команда отримує фішки з числами склавши які в порядку отримання маємо номер телефону .Для продовження маршрути необхідно перетелефонувати і дізнатись наступну зупинку квесту, отримавши відповідь на питання «Іван Мазепа  який за рахунком гетьман Лівобережжя?» (4)

4.Мистецька

1. Козаки герої мультфільмів. Скласти пазли та  обєднати  з його назвами.

1.«Як козаки куліш варили»

«Як козаки в футбол грали»

 «Як козаки сіль купували»

«Як козаки олімпійцями стали»

5. «Як козаки невіст виручали»

 «Як козаки мушкетерам допомагали»

7.«Як козаки на весіллі гуляли»

«Як козаки інопланетян зустрічали»

 «Як козаки в хокей грали»

        

2.Перед вами  виставка книг про козацтво.  Знайдіть в одній із них розповідь про режисера цих анімацій. Опрацюйте текст та дайте відповідь на питання методом бліц час 30 секунд. Підказкою є числа, які ви зустрічали у попередньому завданні.1-5-7.

Запитання  для бліц-опитування

  1. Який пошуковий сервер присвятив логотип козакам – героям українського мультсеріалу?(Google)
  2. Який комедійний серіал став візитною карткою української анімації?( «козацький серіал»)
  3. Хто є режисером «Козацького серіалу»? (Володимир Дахно)
  4. Хто написав сценарій до мультфільму?
  5. На якій студії створено серіал?  (« Київнаукфільм»)
  6. Із скількох короткометражних фільмів складається серіал? (9фільмів)
  7. Хто з українських композиторів  є авторами  музики до серіалу? (М.Скорик,Б.Буєвський, В.Губа,І.Поклад.)  
  8. Як називається вид кіномистецтва, що полягає у зйомці мальованих або об’ємних персонажів? (анімація)
  9. Головні герої мультсеріалу (Око, Грай, Тур)
  10.  Якими видами спорту займалися головні герої?(Хокей, футбол)
  11. Життя і побут кого положено в основу мультфільмів? (козаків)
  12. Які звичаї та обряди українського народу  показано в серіалі? (весілля, чумакування)
  13. «Як козаки куліш…»    (варили)
  14. «Як козаки в футбол…»  (грали)
  15.  «Як козаки сіль…»  (купували)
  16. 4.«Як козаки олімпійцями…»  (стали)
  17. 5. «Як козаки наречених…»  (виручали)
  18.  6.«Як козаки мушкетерам…»  (допомагали)
  19. 7.«Як козаки на весіллі…»  (гуляли)
  20. 8.«Як козаки інопланетян»  (зустрічали)
  21. 9. «Як козаки в хокей …»  (грали)
  22. Які риси українського характеру втілюють головні мультгерої  ( патріотизм, спритність, винахідливість)
  23. Події якої серії пов’язані з грецькою міфологією?
  24. Яку гру зроблено за мотивами мультсеріалу? (гру-квест)
  25. Скільки головних героїв є в кожній серії?(3)
  26. Якими країнами подорожують головні герої серіалу?
  27. Якою збіркою видані усі серії?(збіркою на DVD)
  28. В усіх серіях для музичного супроводу використані українські народні …  (пісні)
  29. В якій серії герої зустрічаються з позаземними цивілізаціями («Як козаки інопланетян зустрічали») 
  30. Який традиційний вид народного мистецтва використав режисер при зйомках серіалу? (вишивка)

 До наступної станції пропуском стане таке завдання Скільки років пройшло від битви під Берестечком до Чорної Ради у Ніжині?(12) учні шукають наступне приміщення під цифрою

 

 

 

 

 

 

 

 

Художня.

1.Знайди відмінності у малюнках ( час 10 секунд)

найди 10 отличий на дороге - Казаки

10

Результат пошуку зображень за запитом знайди відмінності козаків  10

 

2.Намалюй козака. 

 КОЗА́К МАМА́Й» – народна картина. Була надзвич. поширена та популярна в укр. народу. «Мамаїв» малювали на стінах, дверях, віконницях, лутках, скринях, вуликах, посуді, полотні, дереві, папері. Збереглося бл. ста подіб. творів 18 – 1-ї пол. 19 ст.; найдавніший датують поч. 18 ст., проте чимало дослідників вважають, що існували вони і в 17 ст.; картин 20–21 ст. – сотні. У них збережено пластич. канон, який полягає в тому, що козак сидить на землі, підібгавши ноги «по-східному» («по-турецьки») у степу під дубом, на гілках якого розвішано (або лежить поряд) амуніцію, – рушницю, шаблю, лук, стріли, пістоль, порохівницю, сумку, посуд; палить «люльку-бурульку» та грає на «бандурі подорожній» (чи кобзі); зазвичай, одягнений у жупан або кожух, сорочку, шаровари, чоботи-сап’янці; позаду – баский кінь, прив’язаний до списа, застромленого у землю.

Учасники команди малюють свого козака Мамая  кожен малює один елемент картини.

Для переходу на іншу станцію виконують завдання

« В березні 2019 року виповнюється ???? років як гетьманською столицею  став Батурин». (350)  

Всі учасники переходять спотзалу

Козацька-спортивна

(всі три команди завдання виконують одночасно)

 

Конкурс «Слава не поляже, а про себе розкаже».

Привітання команд:

 

1 естафета «Спритний кашовар»

Уміли козаки й самі приготувати собі польову їжу. . В центрі зали на трьох столах потрібно висипати однакову кількість гороху, квасолі, житнього зерна. Ведучий усе це ретеально змішуйє. По сигналу всі учасники команди підбігають до столів і як найшвидше розбирають на окремі тарілки все змішане.

2 естафета "Шаровари"

 

Справжній козак повинен швидко одягатися.

Перший учасник команди  біжить до стільця, на якому лежать шаровари, вдягає їх, повертається до команди, знімає і передає наступному. Наступний учасник  вдягає шаровари, біжить до стільця, знімає шаровари, кладе їх і повертається до команди.  Завдання по черзі виконує уся команда. Перемагає команда, яка першою одягне шаровари.

 

3 естафета «Козаки на конях»

 

Кожен козак - вправний вершник! Справжнього коня в нас немає, тому його замінить м’яч.

Учень затискає між ніг м’ячик та стрибає з ним до вказаного місця, повертається назад та передає «коня» іншому. Виграє команда, учасники якої швидше впорались із завданням.

 

4 естафета «Розвідники»

 

Щоб не напав зненацька ворог, козаки посилали своїх побратимів у розвідку. Розвідники повинні бути обережними, витривалими, уважними.

Команда стає колоною, кожен тримається за попереднього гравця,  навприсядки йдуть до вказаного місця та повертаються назад. Забороняється вставати та розривати «ланцюг». Хто піднявся чи відірвався від колони – вибуває з гри. Виграє команда, в якій більше розвідників повернулись  до побратимів.

 

5 естафета «Втеча з полону»

Бувало й таке, що козаки потрапляли в полон. Звичайно вони намагалися втекти звідти.

Стрибки в мішках. Направляючий стає в мішок, стрибає в ньому до вказаного місця, повертається до команди і передає мішок наступному. Виграє команда, яка першою закінчить естафету

.

  6 естафета «Як козаки через річку переправлялися»

Всі козаки повернулися тепер їм необхідно переправитися через річку.

Кожна команда отримує  1 гімнастичний обруч. Перший учасник  стоїть «на другому березі річки» - на відстані 9-10 метрів навпроти своєї команди в середині  обруча. За сигналом біжить до команди, накидує  обруч на наступного учасника і  вони   разом «переправляються» - біжать до місця переправи, де перший учасник залишається, а другий вертається за наступним,  і так далі , поки вся команда не переправиться на «другий берег річки». Виграє  команда, яка виконала вправу скоріше за всі

.

8 естафета  «Повзунець»

Складні випробовування позаду, можна й відпочити. Козаки – народ веселий, любили потанцювати. Зараз ми вивчемо елемент козацького танцю – «повзунець».

 По команді перші гравці навприсядки (руки складені на ліктях) проходять вказану відстань, вертаються до своїх гравців, передають естафету на­ступному гравцеві, стають у вихідне положення. І так, доки не пройде вся команда. Перемагає та ко­манда, яка швидко і вправно прийшла до фіналу.

Команда слухає початок приказки та має її закінчити.  Вірна відповідь є   підказкою для подальшого проходження квесту .

Хліб та вода – то козацька… (їда)

Добра паска, як є … (ковбаска)

Тринди – ринди коржі з …( маком)

Ситий від крупи, пяний від … ( води )

Без солі,без хліба немає ….( обіда )

Борщ та каша – їжа ….( наша )

Результат пошуку зображень за запитом знак їдальня Отримують  знак , частини якого треба зібрати за кольорами  в приміщенні школи  де проходить квест та знайте дзеркальне відображення  на місці проведення наступної локації

 

 

 

 Кулінарна

(всі три команди завдання виконують одночасно)

Як часто ми  промовляємо «козацька  слава», «справжній козак»! А якими  вони були - справжні козаки Українські  козаки завжди відрізнялися своєю  силою. мужністю та воїнською звитягою. А  проста, але здорова їжа надавала козакам витривалості та  незламності  у військових походах

Що ж  використовували для вживання  легендарні козаки?

Почнемо з давніх традицій – гостей зустрічали святковим  короваєм!

Ось і ми  вирішили  не порушувати їх. І відгадати три загадки.

Що за страви постійно  були  на столі у славетних козаків?  Пропонуємо разом дізнатися про це! Кожна команда витягує білет і завданням

Завдання

Із хмаринок слів скласти назву козацької страви, піти на імпровізований базар і купити все необхідне для приготування. Роль грошей виконують   пісні про козаків пісня -  продукт  час на приготування 60 хвилин.

Скласти сенкан  про страву, яку готуєте

Квест закінчується підведенням підсумків ,обміном вражень, нагородженням команд,спільним обідом.

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом козак малюнокМаршрутний лист

docx
Додав(-ла)
Святецька Ліда
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
4 квітня
Переглядів
284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку