Інтелектуально - розважальна гра
Брейн - ринг «Посуд»
Мета: Формувати розуміння вживання узагальнюваного поняття «посуд», вміти називати і розрізняти кухонну, столову та чайну посуду; вміти називати частини посуду і зовнішні ознаки; утворювати іменники родового відмінка, із зменшувально-пестливими суфіксами, прикметники від іменників; узгоджувати числівники з іменниками; складати речення з прийменниками; активізувати словник по даній темі, Розвивати інтелектуальні здібності, швидкість реакції, логічне мислення, вміння швидко відповідати на запитання. Виховувати любов та повагу один до одного.
Вступ
Добрий день вам, любі батьки -
І дівчата, і хлоп'ята!
Ви прийшли на нашу зустріч,
І ми раді вас вітати
Є науки природничі -
І цікаві, й таємничі,
З ними будеш йти готовий
У природи світ чудовий.
Пропонуємо сьогодні
Вам, залишивши турботи,
На шляхах чудових
Теж нові зробити кроки.
Нас веде і там, і тут
Новий маршрут.
А сьогодні нам стежини
В загадковий кухонний світ.
Приготуйтесь мандрувати І нові знання дістати .
На брейн-рингу задавати
Будуть різні запитання,
Хто із двох команд сильніший -
Це покажуть нам змагання.
Дві команди – «Чашка» й «Миска»
Тут сьогодні будуть грати.
Побажаємо вам, діти,
Правильно відповідати.
Є питання і серйозні,
Є питання й жартівливі,
Тому будьте ви уважні,
Тому будьте ви кмітливі.
Як і кожна гра «Брейн-ринг» має свої правила. Отож давайте пригадаємо їх:
1. Обмірковувати відповіді на запитання протягом однієї хвилини.
2. Підказки не дозволяються.
3. Не починати відповідати на запитання, не дослухавши його.
4. За правильну відповідь команда отримує фішку.
Просимо команди зайняти свої місця. А судити вас будуть члени журі- наші шановні гості. (Представлення журі)
Розпочинаємо. Команди «Чашка», «Миска» будьте готові та уважні.
Розминка.
Як одним словом можна назвати всі ці предмети? (посуд)
2. Які предмети посуду ви ще знате? Виграє та команда, яка назве перша правильну відповідь.
3. Ось перед вами картинки:
- відберіть столові прилади, якими ми користуємось для їжі.
- в якій посуді готують їжу.
- яким посудом користуємось, коли п’ємо чай.
- відберіть столовий посуд.
Виставляється предмети посуду:
а) каструля з кришкою.
- З яких частин складається каструля? (Стінка, денце, кришка, ручки).
(Аналогічно розглядаються чайник і склянку.)
б) Порівняння предметів посуду: сковорідка і глечик.
Ігрова вправа «Підбери слова-дії предметів»
а) Чайник-варять, наливають, виливають доливають, миють, сушать, витирають, чистять.
б) Цукорниця-кладуть, висипають, беруть, насипають, розсипають.
в) Каструля-закривають, ставлять, чистять, наливають і т.д.
г) Чашка-п'ють, наливають, розливають, випивають і т.д.
Вихователь виставляє картинки з зображенням посуду.
- Назвіть предмети посуду, які зроблені з металу? Значить, вони які? (Металеві.)
(Аналогічно: з пластмаси, порцеляни, скла, алюмінію, дерева, чавуну тощо)
Втомилися, малята, давайте ж відпочинемо трішки.
Фізкультхвилинка.
Ось великий скляний чайник,
Дуже важливий, як начальник.
(Діти «надувають» живіт,
одна рука на поясі, інша
вигнута, як носик.
Ось порцелянові чашки,
Дуже тендітні, бідолахи.
Присідають, одна рука на поясі.)
Ось порцелянові блюдця,
Тільки стукни-розіб'ються.
Кружляють, малюючи руками коло.
Ось срібні ложки,
(Потягуються, руки вгору,
зімкнути над головою,
Ось пластмасовий піднос-
Він посуд нам приніс.
роблять велике коло).
3. Логічне завдання «Знайди ключове слово».
Відгадайте загадки і отримаєте ключове слово. Та команда, яка перша підніме руку і буде відповідати. Отож час пішов.
В |
И |
Д |
Е |
Л |
К |
А |
Г |
О |
Р |
Щ |
И |
К |
К |
А |
С |
Т |
Р |
У |
Л |
Я |
С |
А |
М |
О |
В |
А |
Р |
Ч |
Е |
Р |
П |
А |
К |
Яким одним словом можна назвати ці предмети? Слово «Посуд»
4. Творче завдання.
Команди хто з вас перший зробить завдання, назве кілька предметів (множина іменників): чашка, блюдце, тарілка, бокал, стакан, чайник, кружка, каструля, сковорідка, сільниця.
Наприклад: чашка-чашки, келих-келихи, тарілка-тарілки.
5. Вправа «Пригостимо чаєм»
Розділіть печиво між дітками.
(По половині печива кожній дитині)
6. Дидактична вправа "Допоможемо навести порядок"
Допоможемо в будинку навести порядок, розставимо посуд. На своїх картках за допомогою стрілок розставте чайний посуд на стіл, столовий - в шафу, кухонну - на плиту.
7. Дидактична вправа «Порахуй чашки»
Та команда, яка найшвидше виконає завдання і скаже правильну відповідь виграє. А наше журі буде слідкувати.
|
|
|
3 |
6 |
9 |
Наша інтелектуальна гра дійшла до завершення. Отож наше журі, підраховує бали. А ви, любі діти, можете підійти до нашого солодкого столу і насолодитися свіжим печивом та запашним чаєм.
Отже, результати готові. (Вихователь оголошує результати).
Вам сподобався брейн - ринг? До наступної зустрічі.