ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ – ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ НА ОСНОВІ ПРОБЛЕМНО-ПОШУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Про матеріал
Інтерактивні методи, сприяють підвищенню ефективності навчального процесу, покращенню інтелектуального розвитку учнів, оволодінню ними навичок саморозвитку особистості. Учитель зобов’язаний забезпечити системний підхід у викладанні свого предмета, поступовість упровадження нових технологій, дозування знань за принципом – від простого до складного. Одне з важливих завдань учителя – створити в класі ситуацію успіху, яка дасть змогу розкритися «замкненим характерам», з’явитися оригінальним ідеям.
Перегляд файлу

Василець Наталія Павлівна

вчитель зарубіжної літератури

Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Мирогощанської сільської ради

Дубенського району Рівненської області

 

ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ

 

Інтерактивне навчання – це сукупність педагогічних технологій, котрі складають педагогічну систему, засновані на спільній діяльності, що здійснюється засобами комунікації та має проблемно-пошукову природу.  «Інтерактивний» (від англ. «inter» - взаємний і «act» - діяти) - здатний до взаємодії, діалогу. Інтерактивне навчання — специфічна форма організації пізнавальної діяльності, яка має передбачувану мету — створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

Враховуючи вищесказане, можна відзначити такі методичні особливості організації інтерактивного навчання:

  •      застосування проблемних ситуацій та формулювань;
  •      відповідна організація навчального простору, що сприяє діалогу;
  •      мотиваційне забезпечення спільної діяльності;
  •      дотримання правил навчального співробітництва;
  •      використання комунікативних методів і прийомів;
  •      оптимізація системи оцінювання процесу та результатів спільної діяльності, розвиток навичок самоаналізу і самоконтролю індивідуальної та групової діяльності.

Головна риса інтерактивного навчання — використання власного досвіду учнями під час розв'язання проблемних питань. Їм надається максимальна свобода розумової діяльності при побудові логічних ланцюгів. За умов інтерактивного навчання всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватись: вони мають час подумати, обмінятись ідеями з партнером, а потім озвучити свої думки перед класом.

Така робота сприяє розвиткові навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння спільного вироблення рішення.

Інтерактивне навчання відкриває для учнів можливості співпраці зі своїми ровесниками, дає змогу реалізувати природне прагнення людини до спілкування, сприяє досягненню учнями вищих результатів засвоєння знань і формування вмінь.

Перевага інтерактивного навчання в тому, що учні засвоюють всі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, оцінка), в класах збільшується кількість учнів, які свідомо засвоюють навчальний матеріал. Учні займають активну позицію в засвоєнні знань, зростає їхній інтерес в отриманні знань.

 

 

Інтерактивне навчання ділять на 4 групи:

  •      парне навчання;
  •      фронтальне навчання;
  •      навчання у грі;
  •      навчання у дискусії.

Інтерактивні технології навчання зорієнтовані на:

  •      створення умов для осмислення й вирішення проблем, пов’язаних із захистом своїх прав і прав товариша; усвідомлення обов’язку і відповідальності перед оточенням, плекання навичок культури і соціальної етики, що включать у себе дотримання моральних принципів та норм у суспільстві, пріоритет загальнолюдських цінностей;
  •      соціалізацію особистості й формування в процесі виховання та освіти, навичок активної моральної дії;
  •      розвиток особистості, яка здатна критично оцінювати події, що відбуваються в суспільстві.

Слід зазначити, що інтерактивне навчання дозволяє різко збільшити процес засвоєння матеріалу, оскільки впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю (дії, практику).

Застосування інтерактивних технологій вимагагає певну структуру уроку:

  1.     активізація (очікування, окреслення мети);
  2.     усвідомлення (змістово-пошукова діяльність, адаптивно-перетворювальна діяльність);
  3.     рефлексія (системно-узагальнююча діяльність).

Етап активізації

На етапі активізації значна увага приділяється мотивації навчання, щоб допомогти учням поновити попередні знання, пробудити їхню зацікавленість і спонукати до пошуку. Але не менш важливим є і сам учень як особистість, його потреби, особливості, внутрішні психологічні стани. Цьому сприяють такі форми роботи:

 

Етап усвідомлення

На етапі усвідомлення, безперечно, головну роль відіграє робота з текстом художнього твору, і йому мають бути підпорядковані всі елементи структури уроку. Із цією метою використовуються такі види роботи:

Етап рефлексії

Обов'язковим є узагальнення, підбиття підсумків кож­ного  уроку. На етапі рефлексії найчастіше пропонуються:

 

 

Процес  навчання - не  автоматичне  вкладання  навчального  матеріалу  в  голову  учня.  Він  потребує  напруженої  розумової  роботи  дитини  і  її  власної  активної  участі  в  цьому  процесі.  Пояснення  й  демонстрації,  самі  по  собі,  ніколи  не  дадуть  справжніх,  стійких  знань. Цього  можна  досягти  тільки  за  допомогою  інтерактивного  навчання, яке спрямоване  на  створення  системи  сприятливо-стимулюючих  умов  для  розвитку  особистості  школярів  на  уроках,  в  позакласній  роботі,  самоосвіті  учнів.

Інтерактивні  методи сприяють підвищенню ефективності  навчального  процесу,  покращенню  інтелектуального  розвитку  учнів,  оволодінню  ними  навичок  саморозвитку  особистості.

1

 

doc
Додав(-ла)
Povedinka Alla Pavlivna
Додано
19 січня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку