Календарно-тематичне планування з англійської мови 3 клас
№ |
Дата |
Тема уроку |
Лексичний матеріал |
Граматичний матеріал |
Аудіювання |
Говоріння |
Письмо |
Читання |
Домашнє завдання |
Примітка |
Тема «Я, моя родина і друзі» Ключові компетентності: спілкування іноземними мовами, соціальна та громадянська компетентності. Інтегровані змістові лінії: Громадянська відповідальність: сприяє формуванню відповідального члена громади і суспільства, який розуміє принципи і механізми їх функціонування. |
||||||||||
1 |
02.09 |
Зустріч з друзями. |
Ukraine — Ukrainian Poland — Polish Germany — German Italy — Italian chocolate bar cheese |
What’s this? It’s a … What are they? They’re … Ex.2,p.7 |
Ex.1,p.6 Ex.2,p.6 |
Ex.3,p.6 |
|
Ex.2,p.6 |
Ex.3,p.6 |
|
2 |
04.09 |
Місце проживання. Вхідне діагностування |
Britain / British France / French Turkey / Turkish Greece / Greek am, is, are |
Where’s he from? He’s from France. He’s French. Ex.3,p.8 |
Ex.1,p.7 |
Ex.4,p.7 |
|
Ex.3,p.7 |
- |
|
3 |
07.09 |
Розкажи про свого друга |
Rome, Kyiv, Paris, Berlin, Kyiv, Ukraine, London, England, Berlin, Germany |
How old is he? Where’s he from? He’s from…
|
Ex.1,p.8 Ex.2,p.8 |
Ex.5,p.8 |
|
Ex.2,p.8 Ex.4,p.8 |
Ex.4,p.8 |
|
4 |
09.09 |
Мій домашній улюбленець |
parrot, kittens, hamster, puppies |
I’m… I’m from… This is… These are… |
|
Ex.1,p.9 Ex.3,p.9
|
Ex.4,p.9 |
Ex.1,p.9 Ex.2,p.9 Ex.3,p.9 |
Ex.4,p.9 |
|
5 |
11.09 |
Розкажи про себе |
|
Where is the boy from? How old is he? What’s his pet’s name? What colour is it? |
Ex.1,p.10 Ex.2,p.10 |
Ex.4,p.10 |
|
Ex.2,p.10 Ex.3,p.10 |
- |
|
6 |
14.09 |
Друзі по листуванню |
a quick mouse a funny guinea pig a slow turtle |
He’s from… She’s from… She’s in… He’s got… His pet’s name is… |
Ex.1,p.11 Ex.2,p.11 |
Ex.4,p.11 |
|
Ex.2,p.11 Ex.3,p.11 |
Ex.3,p.11 |
|
7 |
16.09 |
Ставлю питання і відповідаю |
|
What’s your name? How old are you? Where are you from? What is your favourite colour? What’s your dog’s / cat’s name? What colour is it? Present Continuous (Коригуюче навчання) |
|
Speaking, p.12 |
Writing, p.12 |
|
Написати 5 речень про себе |
|
8 |
18.09 |
Моя сім’я. |
Mia’s, parents, Grandparents, aunt and uncle, cousins, Twins |
They are… This is… Where are you from? |
Ex.1,p.16 Ex.2,p.16 Ex.3,p.16 Ex.4,p.16 |
|
|
Ex.3,p.16 |
- |
|
9 |
21.09 |
Моє родинне дерево |
Husband, daughter, nephew, wife, son, Niece |
Who is this? Who are they?
|
Ex.1,p.17 |
Ex.2,p.17 Ex.4,p.17 |
Ex.4,p.17 |
Ex.3,p.17 |
Ex.4,p.17 |
|
10 |
23.09 |
Давай гратися! |
|
Are you from Ukraine? No, I’m not. Are you from France? Yes, I am. |
Play a guessing game, p.13 |
Робочий зошит |
|
|||
11 |
25.09 |
Співаємо пісні |
|
Where are you from? They are from… He is from… She is from… We are from… |
|
Listen and sing Ex.1,p.14 |
|
Look and sing again Ex.2,p.14 |
- |
|
12 |
28.09 |
Мій проект |
|
I’m…, I’m from…, I’m…, … is my friend. We are friends. |
1. Make a poster “Welcome Back” Ex.1,p.14 2. Show and say Ex.2,p.14 |
Робочий зошит |
|
|||
13 |
30.09 |
Діагностична робота |
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема «Людина» Ключові компетентності: Соціальна та громадянська компетентності Інтегровані змістові лінії: Громадянська відповідальність: виявляє толерантне ставлення до людей; сприяє формуванню відповідального члена громади і суспільства, який розуміє принципи і механізми їх функціонування. |
||||||||||
14 |
02.10 |
Описую своїх друзів |
tall, slim, straight hair, short, plump, wavy hair, |
What does … look like? I / you have got he / she / it has got I / you have not got he / she / it has not got Have I / you got? Has he / she / it got? Ex.3,p.18 |
Ex.1,p.18 Ex.2,p.18 |
Ex.4,p.18 Ex.5,p.18 |
Ex.4,p.18 |
|
|
|
15 |
05.10 |
Скільки йому років? |
ten, twenty, thirty, forty, fifty, sixty, seventy, eighty, ninety, one hundred |
How old is she? She’s… She’s got… He’s… He’s got … |
Ex.1,p.19 Ex.2,p.19 |
Ex.3,p.19 Ex.4,p.19 |
Ex.2,p.19 |
|
Ex.4,p.19 |
|
16 |
07.10 |
Професії рідних |
|
What’s her job? She’s a doctor. She works… |
Ex.1,p.20 Ex.2,p.20 Ex.3,p.20 |
Ex.4,p.20 |
|
Ex.3,p.20 Ex.4,p.20 |
Ex.4,p.20 |
|
17 |
09.10 |
Я і мої друзі. |
|
Where’s … from? How old are …? What does … look like? |
|
Ex.3,p.21 Ex.4,p.21 |
|
Ex.1,p.21 Ex.2,p.21 |
|
|
18 |
12.10 |
Описую родинне фото |
|
What their names are How old they are What they do |
|
Ex.1,p.22 Ex.2,p.22 |
лист,p.22 |
|
Ex.2,p.22 |
|
19 |
16.10 |
Мій день |
wake up a quarter past a quarter to What’s the time? have breakfast go to school |
What time do you get up? At a quarter past seven. And you? I get up at seven o’clock.
|
Ex.1,p.36 Ex.2,p.36 |
Ex.3,p.36 Ex.4,p.36 |
|
Ex.2,p.36 |
Ex.4,p.36 |
|
20 |
19.10 |
Розпорядок дня
|
wake up take a shower brush my teeth comb my hair go to school have breakfast make my bed get dressed
|
What are you doing? I’m… Ex.2,p.37 |
|
Ex.1,p.37 Ex.3,p.37 |
Ex.3,p.37 |
|
Ex.3,p.37 |
|
21 |
21.10 |
Мої заняття
|
come back home wash the dishes do my homework eat a snack
|
Are you having … now? No, I’m not. I’m having ... Ex.3,p.38 |
Ex.1,p.38 Ex.2,p.38 |
Ex.1,p.38 Ex.4,p.38 |
|
Ex.2,p.38 Ex.4,p.38 |
Ex.4,p.38 |
|
22 |
23.10 |
Після уроків |
play with friends go swimming have dinner visit grandma
|
Are you taking a shower? No, I’m not. Are you combing your hair? No, I’m not. What are you doing? I’m …
|
Ex.1,p.39 |
|
|
Ex.2,p.39 Ex.3,p.39 |
Ex.3,p.39 |
|
23 |
02.11 |
Щоденні справи
|
cook buy a present do the washing play the piano visit their granny take a bath write an email clean the room
|
|
Ex.1,p.40 Ex.2,p.40 |
|
|
Ex.1,p.40 Ex.2,p.40 Ex.3,p.40 |
Ex.3,p.40 |
|
24 |
04.11 |
Давай гратися! |
doctor farmer manager |
What does she look like? How old is she? What does she do? |
1. Ask and answer, р.23 2. Describe. Guess who it is, р.23 3. Talk with a friend. Ask and answer, р.23
|
|
|
|||
25 |
06.11 |
Співаємо пісні |
|
|
|
Listen and sing Ex.1,p.24 |
Look and sing again Ex.2,p.24 |
|
Робочий зошит |
|
26 |
09.11 |
Моє портфоліо |
|
This is my mum… She’s… My mum likes… She plays… I love my mum. |
1. Make a family tree booklet, Ex.1,p.25 2. Show and say, Ex.2,p.25 |
|
||||
27 |
11.11 |
Діагностична робота |
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема «Школа» Ключові компетентності: Соціальна та громадянська компетентності Інтегровані змістовні лінії: Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими |
||||||||||
28 |
13.11 |
Розклад уроків
|
English, maths, Ukrainian, Music, PE, Art, IT |
We’ve got English today. Don’t forget your English book.
|
Ex.1,p.26 Ex.2,p.26 |
Ex.3,p.26 |
Робочий зошит |
Ex.2,p.26 |
Ex.3,p.26 |
|
29 |
16.11 |
О котрій годині цей урок?
|
get up walk the dog have breakfast catch the bus |
When do you get up on Mondays? I usually get up at 6:30 in the morning. It’s half past eight. It’s time for our Ukrainian lesson. Ex.3,p.27 |
Ex.1,p.27 Ex.2,p.27 |
Ex.1,p.27 Ex.4,p.27 |
Робочий зошит |
Ex.2,p.27 |
Ex.4,p.27 |
|
30 |
18.11 |
Що ми робимо на уроках?
|
Write, read, sing songs,learn new words, do sums, always , usually, often , seldom , never |
What do you usually do in the maths lesson? Do you always … in the music lesson? Do you usually …in the Ukrainian lesson? Ex.3,p.28 |
Ex.1,p.28 Ex.2,p.28 |
Ex.4,p.28 Ex.5,p.28 |
|
Ex.2,p.28 |
|
|
31 |
20.11 |
Що тобі подобається робити на уроці?
|
Draw, paint, colour, cut out |
I like… I don’t like… My classmates like… My classmates don’t like… |
Ex.1,p.29 |
Ex.2,p.29 Ex.3,p.29 |
Ex.2,p.29 Ex.3,p.29 Ex.4,p.29 |
|
Ex.4,p.29 |
|
32 |
23.11 |
Шкільні правила. |
raise your hand, be nice, scream, help your, classmates, come to school, in time, listen to the teacher, be late |
I always… I never… |
Ex.1,p.30 Ex.2,p.30 |
|
Ex.3,p.30 |
Ex.2,p.30 |
Робочий зошит |
|
33 |
25.11 |
Заняття в школі. |
watch cartoons surf the net help carry books play ball games
|
What does …usually do in the art lesson? 2. Does …always sing songs in the music lesson? 3. Do …usually have a good day at school? |
Ex.1,p.31 Ex.2,p.31 |
Ex.4,p.31 |
|
Ex.2,p.31 Ex.3,p.31 Ex.4,p.31 |
|
|
34 |
27.11 |
Мої улюблені уроки. |
Повторити дні тижня, предмети |
What lessons have you got on Mondays? We’ve got … When have you got …? We’ve got …on Wednesdays and Fridays. |
|
Point, ask and answer, р.32 |
лист, р.32 |
|
Робочий зошит |
|
35 |
30.11 |
Давай гратися! |
Повторити шкільні предмети |
What is your favourite lesson? When do you have it? What do you use in this lesson? |
|
|
|
|
Ex.3,p.33 |
|
36 |
02.12 |
Співаємо пісні |
|
|
Listen and sing Ex.1,p.34 |
Look and sing again Ex.2,p.34 |
|
|
|
|
37 |
04.12 |
Мій проект |
|
|
1. Make an ideal school timetable, р.35 2. Show and say, р.35 |
Ex.2,p.35 |
|
|||
38 |
07.12 |
Урок повторення |
|
|
|
|
|
|
Повторити ЛО |
|
39 |
09.12 |
Діагностична робота |
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема «Свята та традиції України та країни виучуваної мови» Ключові компетентності: Соціальна та громадянська відповідальність, спілкування іноземними мовами. Інтегровані змістові лінії: Підприємливість та фінансова грамотність:розуміє необхідність планування покупок на святкування в межах бюджету.. |
||||||||||
40 |
11.12 |
Свята в наші країні. |
Holiday, celebrate, New year, Easter, Happy Birthday. |
|
Ex.1,p.48 Ex.3,p 48 |
Ex.2,p 48
|
|
Ex.2,p.48 |
Робочий зошит |
|
41 |
14.12 |
Традиції святкування Різдва в Великій Британії. |
Christmas, nativity scene, present. |
|
Ex.1,p 49 |
|
|
Ex.3,p 49 |
Переклаcти речення |
|
42 |
16.12 |
Новий рік в Україні і Великій Британії. |
|
Adjective |
Ex.1,p 50 Ex.3,p 50 |
|
|
|
|
|
43 |
18.12 |
Моє улюблене свято |
favourite |
Ex.2,p 51 |
Ex.1,p.46 |
Ex.3,p.46 |
|
Ex.1,p.46 Ex.2,p.46 |
Робочий зошит |
|
44 |
21.12 |
Мій день народження |
|
Якісні та відносні прикметники |
|
Ex.1,p.47 Ex.3,p.47 Ex.4,p.47 Ex.5,p.47 |
|
Ex.2,p.47 |
Доповнити речення |
|
45 |
23.12 |
Виготовлення лепбуку «Свята» Діагностична робота |
|
|
|
|
|
|
|
|
46 |
28.12 |
Урок повторення |
Повторити лексику з теми |
|
|
|
||||
47 |
30.12 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
|
|
|
|