Календарно-тематичне планування з англійської мови 3 клас 1 семестр (3 години на тиждень) за підручником Т. Будна зі змістовими лініями

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з англійської мови 3 клас 1 семестр (3 години на тиждень) за підручником Т. Будна зі змістовими лініями
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з англійської мови 3 клас

Дата

Тема уроку

Лексичний матеріал

Граматичний матеріал

Аудіювання

Говоріння

Письмо

Читання

Домашнє

завдання

Примітка

Тема «Я, моя родина і  друзі»

Ключові компетентності: спілкування іноземними мовами, соціальна та громадянська компетентності.

Інтегровані змістові лінії:

Громадянська відповідальність: сприяє формуванню відповідального члена громади і суспільства, який розуміє принципи і механізми їх функціонування.

1

02.09

Зустріч з друзями.

Ukraine — Ukrainian

Poland — Polish

Germany — German

Italy — Italian

chocolate bar

cheese

What’s this?            It’s a …            

  What are they? They’re …

Ex.2,p.7

Ex.1,p.6

Ex.2,p.6

Ex.3,p.6

 

Ex.2,p.6

Ex.3,p.6

 

2

04.09

Місце проживання.

Вхідне

діагностування

Britain / British

France / French

Turkey / Turkish

Greece / Greek

am, is, are

Where’s he from?

He’s from France. He’s French.

Ex.3,p.8

Ex.1,p.7

Ex.4,p.7

 

Ex.3,p.7

-

 

3

07.09

Розкажи про свого друга

Rome, Kyiv, Paris, Berlin, Kyiv, Ukraine, London,

England, Berlin,

Germany

How old is he? Where’s he from? He’s from…

 

Ex.1,p.8

Ex.2,p.8

Ex.5,p.8

 

Ex.2,p.8

Ex.4,p.8

Ex.4,p.8

 

4

09.09

Мій домашній улюбленець

parrot, kittens, hamster, puppies

I’m…

I’m from…

This is…

These are…

 

Ex.1,p.9

Ex.3,p.9

 

Ex.4,p.9

Ex.1,p.9

Ex.2,p.9

Ex.3,p.9

Ex.4,p.9

 

5

11.09

Розкажи про себе

 

Where is the boy from?

How old is he?

What’s his pet’s name?

What colour is it?

Ex.1,p.10

Ex.2,p.10

Ex.4,p.10

 

Ex.2,p.10

Ex.3,p.10

-

 

6

14.09

Друзі по листуванню

a quick mouse

a funny guinea pig

a slow turtle

He’s from…

She’s from…

She’s in…

He’s got…

His pet’s name is…

Ex.1,p.11

Ex.2,p.11

Ex.4,p.11

 

Ex.2,p.11

Ex.3,p.11

Ex.3,p.11

 

7

16.09

Ставлю питання і відповідаю

 

What’s your name?

How old are you?

Where are you from?

What is your  favourite colour?

What’s your dog’s / cat’s name?

What colour is it?

Present Continuous (Коригуюче навчання)

 

Speaking, p.12

Writing, p.12

 

Написати 5 речень про себе

 

8

18.09

Моя сім’я.

Mia’s, parents,

Grandparents, aunt and uncle, cousins,

Twins

They are…

This is…

Where are you

from?

Ex.1,p.16

Ex.2,p.16

Ex.3,p.16

Ex.4,p.16

 

 

Ex.3,p.16

-

 

9

21.09

Моє родинне дерево

Husband, daughter, nephew, wife, son,

Niece

Who is this?

Who are they?

 

Ex.1,p.17

Ex.2,p.17

Ex.4,p.17

Ex.4,p.17

Ex.3,p.17

Ex.4,p.17

 

10

23.09

Давай гратися!

 

Are you from Ukraine?

No, I’m not.

Are you from France?

Yes, I am.

Play a guessing game, p.13

Робочий зошит

 

11

25.09

Співаємо пісні

 

Where are you from?

They are from…

He is from…

She is from…

We are from…

 

Listen and sing

Ex.1,p.14

 

Look and sing again

Ex.2,p.14

-

 

12

28.09

Мій проект

 

I’m…, I’m from…,

I’m…, … is my friend.

We are friends.

1. Make a poster “Welcome Back”   Ex.1,p.14

2. Show and say  Ex.2,p.14

Робочий зошит

 

13

30.09

Діагностична робота

 

 

 

 

 

 

  •  

 

Тема «Людина»

Ключові компетентності:

 Соціальна та громадянська компетентності

Інтегровані змістові лінії:

Громадянська відповідальність: виявляє толерантне ставлення до людей; сприяє формуванню відповідального члена громади і суспільства, який розуміє принципи і механізми їх функціонування.

14

02.10

Описую своїх друзів

tall, slim, straight hair, short, plump, wavy hair,

What does … look like?

I / you have got

he / she / it has got

I / you have not got

he / she / it has not got

Have I / you got?

Has he / she / it got?

Ex.3,p.18

Ex.1,p.18

Ex.2,p.18

Ex.4,p.18

Ex.5,p.18

Ex.4,p.18

 

  •  

 

15

05.10

Скільки йому років?

ten, twenty, thirty, forty, fifty, sixty,

seventy,

eighty, ninety,

one hundred

How old is she?

She’s…

She’s got…

He’s…

He’s got …

Ex.1,p.19

Ex.2,p.19

Ex.3,p.19

Ex.4,p.19

Ex.2,p.19

 

Ex.4,p.19

 

16

07.10

Професії  рідних

 

What’s her job?

She’s a doctor.

She works…

Ex.1,p.20

Ex.2,p.20

Ex.3,p.20

Ex.4,p.20

 

Ex.3,p.20

Ex.4,p.20

Ex.4,p.20

 

17

09.10

Я і мої друзі.

 

Where’s … from?

How old are …?

What does … look like?

 

Ex.3,p.21

Ex.4,p.21

 

Ex.1,p.21

Ex.2,p.21

  •  

 

18

12.10

Описую родинне фото

 

What their names are

How old they are

 What they do

 

Ex.1,p.22

Ex.2,p.22

лист,p.22

 

Ex.2,p.22

 

19

16.10

Мій день

wake up

a quarter past

a quarter to

What’s the time?

have

breakfast

go to

school

What time do you get up?

At a quarter past seven. And you?

I get up at seven o’clock.

 

Ex.1,p.36

Ex.2,p.36

Ex.3,p.36

Ex.4,p.36

 

Ex.2,p.36

Ex.4,p.36

 

20

19.10

Розпорядок дня

 

wake up

take a shower brush my teeth comb my hair

go to school

have breakfast

make my bed

get dressed

 

What are you doing?

I’m… Ex.2,p.37

 

Ex.1,p.37

Ex.3,p.37

Ex.3,p.37

 

Ex.3,p.37

 

21

21.10

Мої заняття

 

 

come back home

wash the dishes

do my homework

eat a snack

 

Are you having

… now?

No, I’m not. I’m

having ...

Ex.3,p.38

Ex.1,p.38

Ex.2,p.38

Ex.1,p.38

Ex.4,p.38

 

Ex.2,p.38

Ex.4,p.38

Ex.4,p.38

 

22

23.10

Після уроків

play with friends

go swimming

have dinner

visit grandma

 

Are you taking a shower?

No, I’m not.

Are you combing your hair?

No, I’m not.

What are you doing? I’m …

 

Ex.1,p.39

 

 

Ex.2,p.39

Ex.3,p.39

Ex.3,p.39

 

23

02.11

Щоденні справи

 

 

cook

buy a present

do the washing

play the piano

visit their granny

take a bath

write an email

clean the room

 

 

Ex.1,p.40

Ex.2,p.40

 

 

Ex.1,p.40

Ex.2,p.40

Ex.3,p.40

Ex.3,p.40

 

24

04.11

Давай гратися!

doctor

farmer

manager

What does she look like?

How old is she?

What does she do?

1. Ask and answer, р.23

 2. Describe. Guess who it is, р.23

 3. Talk with a friend. Ask and answer, р.23

 

  •  

 

 

 

25

06.11

Співаємо пісні

 

 

 

Listen and sing

Ex.1,p.24

Look and sing again

Ex.2,p.24

 

Робочий зошит

 

26

09.11

Моє портфоліо

 

This is my mum…

She’s…

My mum likes…

She plays…

I love my mum.

1. Make a family tree booklet, Ex.1,p.25

2. Show and say, Ex.2,p.25

 

27

11.11

Діагностична робота

 

 

 

 

 

 

  •  

 

Тема «Школа»

Ключові компетентності:

Соціальна та громадянська компетентності

Інтегровані змістовні лінії:

Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими

28

13.11

Розклад уроків

 

English, maths,

Ukrainian,

Music, PE,

Art,  IT

We’ve got English today.

Don’t forget your English book.

 

Ex.1,p.26

Ex.2,p.26

Ex.3,p.26

Робочий зошит

Ex.2,p.26

Ex.3,p.26

 

29

16.11

О котрій годині цей урок?

 

get up

walk the dog

have breakfast

catch the bus

When do you get up on Mondays?

I usually get up at 6:30 in the morning.

It’s half past eight.

It’s time for our Ukrainian lesson.

Ex.3,p.27

Ex.1,p.27

Ex.2,p.27

Ex.1,p.27

Ex.4,p.27

Робочий зошит

Ex.2,p.27

Ex.4,p.27

 

30

18.11

Що ми робимо на уроках?

 

Write, read, sing songs,learn new words, do sums, always , usually,

often , seldom , never

What do you usually do in the maths lesson?

Do you always … in the music lesson?

Do you usually …in the Ukrainian lesson?

Ex.3,p.28

Ex.1,p.28

Ex.2,p.28

Ex.4,p.28

Ex.5,p.28

 

Ex.2,p.28

  •  

 

31

20.11

Що тобі подобається робити на уроці?

 

Draw, paint, colour,

cut out

I like…

I don’t like…

My classmates like…

My classmates don’t like…

Ex.1,p.29

Ex.2,p.29

Ex.3,p.29

Ex.2,p.29

Ex.3,p.29

Ex.4,p.29

 

Ex.4,p.29

 

32

23.11

Шкільні правила.

raise your hand, be nice, scream,  help your, classmates,

come to school, in time, listen to the

teacher, be late

I always…

I never…

Ex.1,p.30

Ex.2,p.30

 

Ex.3,p.30

Ex.2,p.30

Робочий зошит

 

33

25.11

Заняття в школі.

watch cartoons surf the net

help carry

books

play ball

games

 

What does …usually do in the art lesson?

2. Does …always sing songs in the music lesson?

3. Do …usually have a good day at school?

Ex.1,p.31

Ex.2,p.31

Ex.4,p.31

 

Ex.2,p.31

Ex.3,p.31

Ex.4,p.31

  •  

 

34

27.11

Мої улюблені уроки.

Повторити дні тижня, предмети

What lessons have you got on Mondays? We’ve got …

When have you got …?

We’ve got …on Wednesdays and Fridays.

 

Point, ask and answer, р.32

лист, р.32

 

Робочий зошит

 

35

30.11

Давай гратися!

Повторити шкільні предмети

What is your favourite lesson?

When do you have it?

What do you use in this lesson?

 

 

 

 

Ex.3,p.33

 

36

02.12

Співаємо пісні

 

 

Listen and sing

Ex.1,p.34

Look and sing again

Ex.2,p.34

 

 

  •  

 

37

04.12

Мій проект

 

 

1. Make an ideal school timetable, р.35

2. Show and say, р.35

Ex.2,p.35

 

38

07.12

Урок повторення

 

 

 

 

 

 

Повторити ЛО

 

39

09.12

Діагностична робота

 

 

 

 

 

 

  •  

 

Тема «Свята та традиції України та країни виучуваної мови»

Ключові компетентності:

 Соціальна та громадянська відповідальність, спілкування іноземними мовами. 

Інтегровані змістові лінії:

Підприємливість та фінансова грамотність:розуміє необхідність планування покупок на святкування в межах бюджету..

40

11.12

Свята в наші країні.

Holiday, celebrate, New year, Easter, Happy Birthday.

 

Ex.1,p.48

Ex.3,p 48

Ex.2,p 48

 

 

Ex.2,p.48

Робочий зошит

 

41

14.12

Традиції святкування Різдва в Великій Британії.

Christmas, nativity scene, present.

 

Ex.1,p 49

 

 

Ex.3,p 49

Переклаcти речення

 

42

16.12

Новий рік в Україні і Великій Британії.

 

Adjective

Ex.1,p 50 Ex.3,p 50

 

 

 

  •  

 

43

18.12

Моє улюблене свято

favourite

Ex.2,p 51

Ex.1,p.46

Ex.3,p.46

 

Ex.1,p.46

Ex.2,p.46

Робочий зошит

 

44

21.12

Мій день народження

 

Якісні та відносні прикметники

 

Ex.1,p.47

Ex.3,p.47

Ex.4,p.47

Ex.5,p.47

 

Ex.2,p.47

Доповнити речення

 

45

23.12

Виготовлення лепбуку

«Свята»

Діагностична робота

 

 

 

 

 

 

  •  

 

46

28.12

Урок повторення

Повторити лексику з теми

 

 

 

47

30.12

Урок узагальнення

 

 

 

 

 

 

  •  

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мараховська Наталія Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. думік лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Англійська мова, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
3080
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку