КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА.
7 клас НУШ (35 годин)
Модельна навчальна програма «Історія України. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Бурлака О. В., Желіба О. В., Павловська-Кравчук В. А., Худобець О. А., Черкас Б. В., Щупак І.Я.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України
від 16 серпня 2023 року № 1001) зі змінами внесеними до Типової навчальної програми
До підручника авторів: Щупак І., Бурлака О., Дрібниця В., Желіба О., Піскарьова І. (2024 р.)
Номер уроку |
Тема |
7-А |
7-Б |
7-В |
7-Г |
|
Розділ 1. Вступ. Виникнення та становлення Русі-України |
|
|
|
|
1 |
Середні віки на теренах України |
03.09 |
02.09 |
06.09 |
02.09 |
2 |
Велике розселення слов’ян. Господарство та суспільство слов’ян. |
10.09 |
09.09 |
13.09 |
09.09 |
3 |
Утворення держави Русі-України |
17.09 |
16.09 |
20.09 |
16.09 |
4 |
Становлення Русі-України за князів Олега та Ігоря |
24.09 |
23.09 |
27.09 |
23.09 |
5 |
Русь-Україна за князів Ольги та Святослава |
01.10 |
30.09 |
04.10 |
30.09 |
6 |
Практичне заняття. Князь Святослав та його походи |
08.10 |
07.10 |
11.10 |
07.10 |
7 |
Діагностична робота з розділу 1 Вступ. Виникнення та становлення Русі-України |
15.10 |
14.10 |
18.10 |
14.10 |
|
РОЗДІЛ-2. РУСЬ-УКРАЇНА НАПРИКІНЦІ Х – НА ПОЧАТКУ ХІ ст. |
|
|
|
|
8 |
Князь Володимир Великий. Упровадження християнства. |
22.10 |
21.10 |
25.10 |
21.10 |
9 |
Русь-Україна за Ярослава Мудрого. «Руська правда».
|
05.11 |
04.11 |
08.11 |
04.11 |
10 |
Політичний устрій. Суспільне, господарське та повсякденне життя Русі-України.
|
12.11 |
11.11 |
15.11 |
11.11 |
11 |
Практичне заняття 2: Культура Русі-України наприкінці Х – на початку ХІ ст. |
19.11 |
18.11 |
22.11 |
18.11 |
12 |
Діагностична робота з розділу 2 |
26.11 |
25.11 |
29.11 |
25.11 |
|
РОЗДІЛ-3. РУСЬ-УКРАЇНА В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІ – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІІІ ст. |
|
|
|
|
13 |
Політична роздробленість Русі-України. Правління Ярославичів. |
03.12 |
02.12 |
06.12 |
02.12 |
14 |
Любецький з’їзд князів. Володимир Мономах. |
10.12 |
09.12 |
13.12 |
09.12 |
15 |
Політичний та соціально-економічний розвиток Київського, Переяславського та Чернігівського князівств в середині ХІІ – першій половині ХІІІ ст. |
17.12 |
16.12 |
13.12 |
09.12 |
16 |
Галицьке та Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Відносини руських князівств із сусідами. Крим.
|
24.12 |
23.12 |
27.12 |
23.12 |
17 |
Творчий проєкт на тему : «Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.» Родина. Соціум і спільноти |
|
|
|
|
18 |
Діагностична робота за розділом 3 |
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ-4. ВОЛИНСЬКО-ГАЛИЦЬКЕ КНЯЗІВСТВО («ДЕРЖАВА РОМАНОВИЧІВ») |
|
|
|
|
19 |
Утворення Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»). Етнічні, культурні, релігійні та групи. |
|
|
|
|
20 |
Монгольська навала. Створення улусу Джучі (Золотої Орди). Стани та класи. Соціальна стратифікація. |
|
|
|
|
21 |
Коронація Данила. Внутрішня та зовнішня політика Данила Романовича. Нації і патріотизм. Зародження націй |
|
|
|
|
22 |
Волинсько-Галицька держава за наступників Данила. Реформи, протестні рухи та революції. |
|
|
|
|
23 |
Культура Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»). Толерантність та інклюзія. Ідентичність і гідність людини. |
|
|
|
|
24 |
Практичне заняття |
|
|
|
|
25 |
Діагностична робота |
|
|
|
|
|
Розділ 5. Руські землі у складі східноєвропейських держав XIV–XV ст. Кримське ханство. |
|
|
|
|
26 |
Українські землі у складі Великого князівства Литовського. Інформація і медіа. Медіа в давнину і сьогоденні. |
|
|
|
|
27 |
Українські землі у складі Угорщини, Молдови (Русо-Валахії), Османської імперії. Конфлікти та їх розв’язання в історії та сьогоденні. |
|
|
|
|
28 |
Держава Феодоро. Кримське ханство. Влада. Управління спільнотами. |
|
|
|
|
29 |
Суспільне і церковне життя на теренах України в ХІV–XV ст. Господарський і соціальний розвиток. Міста, магдебурзьке право. Самоврядування. Види самоврядування в історії та сьогоденні.
|
|
|
|
|
30 |
Розвиток української культури в ХІV–XV ст. Політична організація суспільства.
|
|
|
|
|
31 |
Практичне заняття за темою: Розвиток української культури в ХІV–XV ст |
|
|
|
|
32 |
Діагностична робота за розділом 5 |
|
|
|
|
|
Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків |
|
|
|
|
33 |
Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків. Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації.
|
|
|
|
|
34-35 |
Види держав. Міжнародні відносини |
|
|
|
|
Складено за програмою:
Навчальна програма «Історія України 7 клас» розроблена на основі модельної навчальної програма «Історія України. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Бурлака О. В., Желіба О. В., Павловська-Кравчук В. А., Худобець О. А., Черкас Б. В., Щупак І. Я.), до підручника «Історія України 7 клас».Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти. Автори: І.Щупак, О.Бурлака, В.Дрібниця, О.Желіба, І.Піскарьова. Рік видання 2024.
Додаток до листа МОН від 30.08.2024 1.1/15776-24 7.1. Питання громадянської освіти, які можна інтегрувати в курс історії України / інтегрований курс історії «Громадянська освіта» (7 клас) Розділ ІІ. Соціальна та політична сфера (автори: О. Бурлака, О. Желіба)