Фрагмент уроку розвитку мовлення. 4 клас.
Тема: «Складання казки про осінні листочки».
(на основі власних спостережень).
Мета: розвивати зв’язне мовлення дітей, збагачувати їх словниковий запас, розвивати уміння висловлювати свою думку усно і письмово рідною мовою, розвивати критичне мислення, вчити творчості та уміння бачити красиве у простому. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Казка про осінні листочки.
Багато листочків-синочків було у матері берізки. Вони любили грітися на сонечку, купатися в дощовій воді, слухати спів пташок і весело гратися з пустуном –вітром. Мати –берізка безмежно любила кожного. Коли у жовтні всі синочки стали золотими, вона дуже раділа і пишалася. Всі вони прикрашали ЇЇ, були гордістю мами.
Але пустун- вітер не любить краси, не любить порядку. Одного похмурого листопадового дня він запросив золоту берізку до свого шаленого танцю. Вітрисько гнув її в різні сторони, шарпав тонкі гілочки і безжально зривав з них листя та жбурляв на землю. Листочки, немов золоті метелики, вже не мали сили опиратися хулігану.
Діти з острахом спостерігали за цими дикими танцями вітру і навіть хотіли підкласти свої долоньки, щоб листочкам легко було падати на землю. І коли сотні листочків утворили на землі прекрасний різнокольоровий килим, а берізка боязко стояла із голим віттям і в плачевному розпачі дивилася вниз на своїх беззахисних синочків, діти всім серцем забажали звеселити своє миле деревце. Вони дружньо почали збирати із землі золоті метелики, вирішили зробити осінні аплікації, дати листочкам друге життя.
Скоро появилися із березових листочків казкові квіти, золоті рибки, барвисті метелики, фантастичні звірята. Яка це була краса! Дитячій фантазії не було меж. Берізка раділа, коли дивилася на такі диво-роботи. Деревце мило усміхалося і дякувало малюкам за їх доброту, працю, творчість і фантазію.
Дитячі роботи прикрасили шкільні коридори і класи. Вони ніби навчають любити природу, бережно ставитися до неї, бо життя людини тісно пов’язане їз життям природи. Цей простий, але основний закон нашої планети, повинні зрозуміти і дорослі, і діти. Бережімо світ, у якому живемо!