Клаус Гаґеруп. «Маркус і Діана. Світло Сіріуса”. Тема дружби, першого кохання, взаємодопомоги, пошуку взаєморозуміння підлітків з ровесниками і дорослими, набуття життєвого досвіду

Про матеріал

Матеріал уроку стане в пригоді тим, хто обрав для вивчення повість Клауса Гагерупа "Маркус і Діана". Це другий урок по вивченню твору. Тема першого уроку "Життєві проблеми й внутрішні комплекси тринадцятирічного Маркуса. Творча фантазія хлопчика як спосіб подолання самотності і невпевненості у собі", який також розміщений на платформі "На урок".

Перегляд файлу

Клаус Гаґеруп. «Маркус і Діана. Світло Сіріуса”. Тема дружби, першого кохання, взаємодопомоги, пошуку взаєморозуміння підлітків з ровесниками і дорослими, набуття життєвого досвіду і мудрості.

Мета: продовжити знайомити учнів  з твором Клауса Гагерупа “Маркус і Діана. Світло Сіріуса”, продовжити формувати уміння  учнів аналізувати і інтерпретувати художній текст, з'ясувати, які риси характеру Маркуса Сіменсона увиразнено в прочитаних розділах повісті, визначити основні проблеми твору; уміння порівнювати літературних героїв  (Маркус Сімонсен-Грегуар Дюбоск), розвивати навички виразного читання,

Обладнання: Онлайн-платформа ”Емма” до підручника «Зарубіжна література. 6 клас» авторського колективу під керівництвом Ольги Ніколенко;  портрет Клауса Гагерупа,

Тип уроку: комбінований.

 

Перебіг уроку

I. Організаційний момент.

  II. Актуалізація опорних знань.

 

Вправа “Лови помилку”

  1. Клаус Гагеруп - відомий німецький письменник (ні, норвезький)
  2. Один із найвідоміших творів Клауса Гаґерупа - повість “35 кіло надії” (ні, “Маркус і Діана”)
  3. У повісті “Маркус і Діана” йдеться про норвезького школяра, який був дуже впевнений у собі (ні, він був закомплексований)
  4. Хлопчика дражнили у класі Кротом (ні, Мавпусом, Кріт його батько)
  5. Маркус  зростав у повній сім'ї, там, де є мама і тато (ні, Маркус і його тато живуть удвох, без мами)
  6. Маркус жив на світі і нічого не боявся (ні, “більшого страхополоха на світі не було. Він боявся усього)
  7. Найдужче усього хлопчик боявся темряви (ні, дівчат)
  8. Маркус мав спортивного велосипеда за кілька тисяч крон (ні, у нього взагалі не було велосипеда)
  9. Маркус мав фантастичну колекцію марок (ні, він збирав автографи)
  10. Хлопчик, зустрічаючи відомих людей на вулиці, підходив до них і просив автографи (ні, він писав їм листи)
  11. Маркус і його батько Монс Сіменсон були схожі, як дві краплі води. Різниця була тільки у габаритах. Маркус був худенький, а батько гладкий (так)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

Американського психолог Абрахам Маслоу вважає, що щастя полягає в задоволенні потреб. Які ж це потреби ?

Це – фізіологічні потреби – голод, спрага, сон; потреби безпеки; потреби спілкування і любові; потреби в повазі; потреба самореалізації.

Отже, щаслива людина – це людина, яка задовольняє всі свої потреби.

Чи був щасливий Маркус Сіменсон  - головний герой повісті Клауса Гагерупа “Маркус і Діана”? Чи всі його потреби були задовільнені ? Що підліток робив, щоб подолати усі свої внутрішні комплекси ? Як він мінявся протягом твору ? І хто йому допоміг стати більш рішучим і впевненим у собі ? Відповіді на ці питання ми спробуємо знайти на сьогоднішньому уроці.

ІV. Робота над темою уроку

Аналітична робота над змістом 6 розділу

З цього розділу ми дізналися, що Маркус був закоханий у кінозірку Діану Монтерсен, яку він бачив у серіалі “Гроші та влада”. В уявному світі хлопчика героєм цього серіалу є він сам, а Діана мала вийти за нього заміж.  Хлопчику подобалося перебувати у світі, “де панували гроші та влада” і у цьому світі “він був не найменшим і вічно наляканим хлопцем, а відомим мільйонером і альпіністом Маркусом Сімонсеном на прізвисько Горностай”.

Маркус написав кінозірці листа і отримав від неї відповідь.

Читання листа від Діани (стор.56)

https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/12/hrestomatya_6.pdf

  •           Що ми дізналися про кінозірку із її листа ? (народилася в Норвегії, їй подобається Шекспір, мріє зіграти у трагедії “Ромео і Джульєтта”, з почуттям гумору, почувається самотньою)

Аналітична робота над змістом 7 розділу

Читання листа Діані (стор.57)

https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/12/hrestomatya_6.pdf

  •           Що у цьому листі було правдою, а що вигадкою ? (вигадка - що він син мільйонера, що він має сина. Правда - що хлопчик “любить поринати у роздуми”, він талановитий (хіба то не талант написати листа кінозірці такого змісту ?) і у нього багата уява )
  •           Які власні риси увиразнив Маркус у листі до Діани? (акторский хист, багата уява, талановитий)

З листа ми дізнаємося, що Діана приїжджає до Норвегії і хлопчик мріє з нею зустрітися. Оскільки Маркус видає себе за сина мільйонера, то йому потрібно навчитися поводити себе, як мільйонер: визубрити правила гри в теніс і гольф, ознайомитися з курсом валют, носити костюм і краватку, навчитися гарних манер, а головне - поводитися невимушено)

  •           Як ви думаєте, чому Маркус писав листа від імені мільйонера, а не від власного імені ?

Аналітична робота над змістом 11 розділу

  •           Яку новину повідомив хлопцям  батько Маркуса ?( у Норвегію приїжджає Діана Мортенсен і вона оселяється в готелі, де зараз вони відпочивають )

Читання уривку повісті про внутрішній стан Маркуса напередодні приїзду Діани Мортенсен, стор.58 , від слів “Йому доведеться пережити найганебніше…”

https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/12/hrestomatya_6.pdf

  •           Чому Маркус так сильно переживав перед приїздом кінозірки ? (він видавав себе за іншу людину і боявся, що його викриють)

Аналітична робота над змістом 13 розділу.

  •           Опишіть зовнішність Діани Мортенсен (стор.59)
  •           Чи дивно, що підліток закохався у неї ?( ні, кінозірка була молода і дуже вродлива. 13 років - це пора виникнення і переживання першого кохання, а хлопчик був дуже чутливий)
  •           Як повів себе Маркус у ресторані ? (У ресторані кінозірку з усіх сторін обступили фотографи. Маркус піднявся, пересилив свій страх і звернувся до фотографів з проханням залишити дівчину у спокої)

Читання  відповідного уривку повісті від слів “Маркус відчув, як у нього запашіли щоки…”

https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/12/hrestomatya_6.pdf

  •           Як ви розцінюєте його вчинок ? (повівся по-дорослому, як справжній чоловік, намагався захистити кохану дівчину)
  •           Що поєднувало Маркуса і Діану ? (обидва з Норвегії, самотні, з багатим внутрішнім світом)

 

                     Колективне створення анкети головного героя

Ім'я та прізвище: Маркус Сіменсен

Вік: 13 років

Місце проживання: Норвегія

Чим займається: учень 6-Б класу

Портрет: “Маркус був найменший і найхудіший хлопець…..Він мав чуба піщаного кольору й носив окуляри з товстими скельцями в рудій оправі. В них він скидався на дідка, дарма що йому виповнилося лише тринадцять. Втім, не самі окуляри робили його старшим на вигляд”

Характер персонажа: проживав тільки з батьком, сором'язливий, нерішучий, лякливий, мав тільки одного друга, зазнавав переслідувань з боку однокласників, розумний, з багатою уявою і внутрішнім світом, закоханий у кінозірку, кохання змінює головного героя: він стає рішучий і сміливий, схожий на справжнього лицаря.

Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись: герой подобається своїм багатим внутрішнім світом, лицарським ставленням до жінки. Змусив замислитись,  як залишитися собою, як не втратити своє «я», як знайти власну життєву дорогу, як побудувати стосунки із собою і зі світом.

Інтерактивна вправа “Мозковий штурм”

 - Що поєднує твори 35 кіло надії і “Маркус і Діана” ? (твори про хлопчиків одного віку, про підліткові проблеми. В обох не складалися стосунки з однолітками. Але обидва твори оптимістичні: хлопчики обов'язково знайдуть свою власну життєву дорогу)

   V. Рефлексивно-оцінювальний етап

Згадаймо запитання, які ми поставили на початку уроку, і дамо на них відповіді:

  •           Як Маркус змінювався протягом твору ? ( на початку повісті Маркус був дуже лякливий, боявся усього на світі, а в кінці він не просто поборов свій страх, але й зумів захистити Діану від фотографів)
  •           Чи був щасливий Маркус Сіменсон ? (на початку твору Маркус – жертва булінгу. Тому він почувався нещасним, але з часом кохання змінює хлопця, розкриває його справжнього, надає йому рішучості і впевненості у собі. Оскільки Маркус був талановитий хлопець з багатим внутрішнім світом, можна бути впевненим, що він знайде своє місце в житті і обов’язково стане щасливим)

Розгадування кросворду

https://learningapps.org/display?v=p58gjogka24

  Оцінювання діяльності учнів на уроці

VI. Домашнє завдання

З допомогою інтернету подивіться кінофільм «Маркус і Діана» (режисер Свейн Шарффенберг, Норвегія, 1996 р.). Поділіться враженнями.

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
2518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку