КОМПЛЕКСНА ПІДСУМКОВА РОБОТА З ТЕМИ «Духовна свобода та самобутність»

Про матеріал
КОМПЛЕКСНА ПІДСУМКОВА РОБОТА за 4 групами результатів з теми «Духовна свобода та самобутність» (за творами Л.Українки «Давня казка», В. Дрозда «Білий кінь Шептало», Ю. Винничука «Місце для дракона», Г. Кирпи «Мій ангел такий маленький», «Коли до вас темної ночі…»). Завдання містять відповіді.
Перегляд файлу

Вчитель: Леонова А.Ю.

8 клас

КОМПЛЕКСНА ПІДСУМКОВА РОБОТА З ТЕМИ

«Духовна свобода та самобутність»

(за творами Л.Українки «Давня казка», В. Дрозда «Білий кінь Шептало», Ю. Винничука «Місце для дракона», Г. Кирпи «Мій ангел такий маленький», «Коли до вас темної ночі…»)

ГР1. Усно взаємодіє.

 

  1. Заштрихувати на часовій шкалі століття,  у якому  розгортаються події твору В. Дрозда «Білий кінь Шептало». (1 бал)

 

 

 

 

  1. Прочитати деформований фрагмент твору. Відновити текст, закресливши два речення, що випадково потрапили до цього уривка, і вписавши два іменника – власні назви. (2 бали)

Що ви таке говорите, дядечку?! — жахнувся кінь.(ДРАКОН) — Та мені й на думці ніколи не було зло чинити. Що мені хтось поганого зробив?

— Е-е, синку, не бідкайся даремно, бо що має бути, те й буде. Нікуди від долі своєї не втечеш. Подивися на себе — гадаєш, для краси тебе таким здоровилом господь сотворив? А ти ж іще рости й рости будеш. Усе в природі має своє призначення, і горе тому, хто піде проти цього.

— Ніхто ще про мене не знає.

Коні, боязко косячись на батіг, почовгали дворищем до бригадних воріт.

— Дізнаються. А як станеться теє, не матимеш уже спокою. Приїдуть і покличуть тебе на базар (ГЕРЦЬ). Мусиш згинути.

— За що?

— А так — ні за що. Дракон повинен згинути.

І він побіг, збуджено форкаючи та загрібаючи копитами пісок, схожий на короткогривого стригунця.

 

ГР 2. Працює з текстом. (2 бали)

  1. «Логічна вправність». Установити послідовність розвитку подій у творі за наведеними позиціями.

А Інтерес джури пана Лавріна до Настасі

Б Розповідь шинкаря про велику кількість мух, яка раптово з’явилась у його приміщенні.

В рішення князя віддати дочку заміж

Г Допомога лицаря Лавріна зголоднілій бабусі, що зустрілася йому в лісі пад час подорожі до Люботина

Д Сутичка, яка майже відбулася між Гудбрантом і Кебасом

Е Дружба між Грицьком і Пустельником

Є Опис Люботина, який перебував під впливом баби Дрімоти

Ж Знайомство з молодим драконом

З Намагання князя й лицарів вигнати дракона з печери за допомогою диму від розпаленого багаття

И Звернення-прохання учителя до змія, щоб той став до бою.

Ключ-відповідь: 1-Є, 2-В, 3-Ж,4-Е, 5-И, 6-З, 7-Б, 8-Д, 9-А, 10-Г.

 

ГР3.Письмово взаємодіє. (4 бали)

  1. Зробити письмовий аналіз цитат.

 

  1. Що мав на увазі Пустельнк, коли зазначив про роль книжного читання: «Хто хоч краплю мудрості зачерпне, довіку ситим не буде. Від многої мудрості много скорбі»? Спростуйте або підтвердіть свою думку.
  2. Про що свідчить думка коня стосовно його зв’язку зі Степаном: «Я інакший, ніж вони, нас з тобою таких тільки двоє»?
  3.  «Нехай він не знає, що на світі є зоопарки. Нехай хоч один Лев цього не знає.». Чи можна, на вашу, думку, зоопарк вважати символом поневолення, обмеження прав? Власну думку обґрунтуйте.
  4. Прокоментуйте слова воїнів Бертольда «Краще смерть, ніж вічний сором». Висловлюючись, посилайтеся на зміст поеми.

ГР 4. Досліджує мовлення. (3 бали)

  1. Упізнати героя за цитатною характеристикою, вказати назву твору та автора.

 

  1. «Скрізь гуляю, скрізь буяю,
    Мов той вітер дзвінкий в полі;
    Сам я вільний і ніколи
    Не зламав чужої волі!» (Поет, «Давня казка», Л. Українка)

 

  1. «…ну просто пушинка —

я навіть не чую,

як він сидить

на моєму плечі. (Ангел, ««Мій ангел такий маленький», Г. Кирпа)

 

  1. "Ви ж були такі самі! Не такі? Не кривили душею? Не обманювали? І не кривоприсягали? Ви – погани, що не відали святого письма, як смієте дивитись на мене осудливо? Я зробив усе, щоб врятувати Люботин!" (Князь, «Місце для дракона», Ю.Винничук)

 

  1. "я — єдина людина в цьому зачуханому князівстві, котра дивиться не поверхово, а вглиб". (Радник,  «Місце для дракона», Ю. Винничук)

 

  1. «…а коли й попав у це бригадне стовпище, то завдяки злому випадку, химерам долі. Справжнє місце йому не тут, хтозна, де він опиниться завтра. І Степан це розуміє» (Кінь Шептало, «Білий кінь Шептало», В. Дрозд)

 

  1. «А як стихли під балконом
    Любі гуки мандолїни,
    До Бертольда полетїла
    Квітка з рожі від дївчини.» (Ізідора, «Давня казка», Л. Українка)

 

 

 

docx
Додано
16 березня
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку