Тема: «Квіти» Програмний зміст:
Корекційно-освітні цілі: практичне засвоєння іменників у давальному відмінку; узгодження прикметника з іменником у роді; закріплення основних кольорів;
Корекційно-розвиваючі цілі: розвиток дрібної моторики, координації рухів із мовою.
Корекційно-виховні цілі: виховувати дбайливе ставлення до живої природи.
Словник: мак, троянда, кульбаба
Хід заняття
1. Організаційний момент.
Дидактична гра «Назви квітку»
Логопед виставляє картинки із зображенням квітів, діти називають квітку та її колір, наприклад:
– Це червоний мак.
- Це жовта кульбаба.
– Це біла ромашка.
2. Дидактична гра «Вгадай, про яку квітку я говорю» Червоний… (мак). Біла... (ромашка). Червона... (троянда).
Синій... (васильок, дзвіночок).
3. Дидактична гра «Збери та подаруй квітку»
Кожна дитина вибирає собі картинку із зображенням квітки, викладає її з мозаїки та повторює за логопедом:
- Я квіточку майструю, Після мамі подарую!
Діти промовляють:
- Я робитиму червоний мак (синій волошка і т.п.).
Попередньо обговорюється, кому можна подарувати квітку.
- Я подарую червоний мак мамі (тату, бабусі, дідусеві, тітці, дядьку...).
4. Рухлива гра «Квіти»
На клумбі під віконцем
(Діти сидять навпочіпки обличчям у коло,)
Піднялися квіточки,
(повільно встають.)
До сонця потяглися,
(Тянуться на носочках, руки вгору,) Сонцю посміхнулися. (широко убік.)
До сонечка листочки (Долошки розгорнути вгору, ) Повернуть квіти.
Развернуть бутони, (Руки з'єднати над головою.) У сонечку втопляться.
(Повільно развести руки убік.)
5. Підсумок заняття Складання квітів з частин.