Конспект на тему "Технології опрацювання мультимедійних даних. Системи керування вмістом для веб-ресурсів. Створення та адміністрування сайту"

Про матеріал
Конспект на тему "Технології опрацювання мультимедійних даних. Системи керування вмістом для веб-ресурсів. Створення та адміністрування сайту". Матеріал буде корисним викладачам шкіл, закладів фахової передвищої освіти, в яких здобувачі освіти отримують повну загальну середню освіту.
Перегляд файлу

Технології опрацювання мультимедійних даних.
Системи керування вмістом для веб-ресурсів.

Створення та адміністрування сайту

План:

  1. Технології опрацювання мультимедійних даних.
  2. Системи керування вмістом для веб-ресурсів.
  3. Створення та адміністрування сайту

 

  1. Технології опрацювання мультимедійних даних

 

МУЛЬТИМЕДІЙНІ ДАНІ

Повідомлення можна подавати різними способами: текстом, числами, графікою, звуком, відео, умовними сигналами, спеціальними символами та комбінованим способом — шляхом поєднання кількох різних способів  Повідомлення, подані комбінованим способом, ще називають мультимедійними .

Мультимедіа — це поєднання різних способів подання повідомлень, а текст, графічні зображення, аудіо та відео є об’єктами мультимедійних повідомлень, або об’єктами мультимедіа. Разом з тим здебільшого до мультимедійних об’єктів відносять тільки  аудіо- та відеооб’єкти. Тобто аудіо- та відеодані — це мультимедійні дані. А технології опрацювання аудіо та відео є технологіями опрацювання мультимедійних даних.

 

РОЛЬ ЕЛЕКТРОННИХ МЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ У ЖИТТІ ЛЮДИНИ

Життя сучасної людини важко уявити без електронних медійних засобів. З появою різноманітних мобільних пристроїв, оснащених пристроями та програмами роботи з фото, аудіо та відео, значно змінилася, наприклад, організація  навчання у коледжі. Студент не записує домашнє завдання, він фотографує його з дошки з використанням смартфона або планшетного комп’ютера. Пояснення викладачем нового матеріалу можна записати з використанням диктофона. Розклад навчальних занять з нагадуванням про особливості підготовки до певних з них можна занести в  електронний  календар,  синхронізувавши  його  з  Google Календарем. Процес створення виробу для уроків технологій можна записати на відео.

Кількість електронних газет і журналів зараз значно перевищує кількість друкованих, а їх оперативність реагування на події не варто й порівнювати. Книжки в електронному форматі поступово витісняють їх друковані аналоги.

Ще до початку цього тисячоліття створенням відеофільмів займалися лише окремі користувачі, що мали відеокамери. А редагувати їх вміли тільки окремі з них. Така сама ситуація була й з аудіоданими. Розвиток інформаційних технологій опрацювання мультимедійних даних зробив створення власних відео- та аудіозаписів, їх редагування не складнішою операцією, ніж написання текстового твору. Технології опрацювання  мультимедійних даних стали загальнодоступними  і  використовуються в усіх галузях діяльності людини.

Програмне забезпечення для операцій з мультимедійними даними

Мультимедійні матеріали передбачають використання одночасно декількох видів інформації, тому й працювати з ними доводиться за допомогою різних програм: текстових і графічних редакторів, аудіо- та відеоредакторів, програм для перетворення файлів з одного формату в інший (конверторів).

У попередніх класах на уроках інформатики ви вже ознайомилися з різноманітним програмним забезпеченням для здійснення операцій з мультимедійними даними. Схему класифікації таких програм та операцій, що здійснюються з їх використанням, подано на малюнку 1.

Мал.1 – Схема класифікації програм для роботи з мультимедійними даними

 

Технології опрацювання мультимедійних даних з використанням  програвачів, конверторів, граберів і відеоредакторів були розглянуті в курсі інформатики попередніх  років – в школі.

 

  1. Системи керування вмістом для веб-ресурсів

Стрімке збільшення обсягів інформації сприяло створенню всесвітнього (або глобального) інформаційного простору. Невід’ємною та важливою складовою цього простору є мережа Інтернет.

Розміщені в Інтернеті сайти утворюють Всесвітню павутину — величезне сховище інформації, доступної мільйонам користувачів незалежно від того, де вони знаходяться.

Сайт, або веб-сайт (від англ. web — мережа, site — місце; місце в мережі) — це сукупність веб-сторінок, пов’язаних спільною темою й доступних під одним доменним іменем.

На відміну від звичайного тексту, що має лінійну структуру, вебсторінки містять посилання на інші документи, утворюючи мережеву структуру — гіпертекст. Цей термін увів в інформатику в 1963 році американець Теодор Нельсон.

Етапи розробки сайта

Сайт є різновидом електронної публікації. Головне, що відрізняє сайт, — потреба в подальшому розвитку та підтримці.

Звичайно, кожен сайт має свої особливості, та попри це основні етапи розробки будь-якого сайта приблизно однакові:

1. Маркетингові дослідження та вибір теми
2. Планування структури сайта
3. Розробка дизайну сайта
4. Конструювання сайта

Існує кілька способів конструювання сайта:

  •           власноручна розробка, що передбачає володіння мовою HTML і деякими іншими технологіями;
  •           використання готової системи керування вмістом (СКВ), яка завантажується на сервер, наданий хостинг-провайдером;
  •           використання хостингу з системою керування вмістом і готових шаблонів тощо.

Вибір способу залежить від багатьох чинників: мети створення сайта, фахового складу команди, яка його створює, бюджету та ін.

5. Наповнення сайта вмістом (контентом)
6. Тестування сайта
7. Опублікування сайта

Веб-сервіс Blogger (www.blogger.com) (рис. 26.1), який належить Google, призначено для ведення блогів. Користувачу Blogger не потрібно вивчати програмування, установлювати та налаштовувати СКВ. Працюючи у вікні браузера, можна розміщувати в Інтернеті власні матеріали, отримувати коментарі від читачів блогу тощо.

8. Обслуговування сайта

Колективна розробка сайта

Сайт із обмеженою кількістю сторінок і невеликим обсягом цілком може розробити одна людина, особливо якщо активний розвиток сайта не передбачається. Проте над великими сайтами здебільшого працюють командою, розподіляючи, хто яку частину роботи виконуватиме.

Залежно від технології, на основі якої розробляється сайт, є потреба в різних фахівцях: з написання тексту, підготовки графічного матеріалу (фотографії, елементи дизайну тощо), проектування структури сайта, верстання сторінок (HTML, технологія CSS), веб-програмування (мови JavaScript, Python та ін.), наповнення бази даних сайта, тестування.

Деякі учасники команди можуть виконувати кілька функцій. І навпаки, до окремих робіт можуть залучатися більше ніж один виконавець. Після опублікування сайта хтось може продовжити роботу з його підтримки.

Структура сайта інтернет-магазину може залишатися незмінною, але текстове й графічне наповнення потребує постійного доопрацювання, адже інформація про надходження нових товарів має з’являтися оперативно.

 

Система керування вмістом (СКВ)

Система керування вмістом (СКВ) (англ. CMS Content Management System) — це програмний комплекс, який забезпечує доступ користувача до ресурсів сайта (веб-сторінок, бази даних та ін.) та виконання над ними різних операцій (змінювання, видалення, додавання, захист тощо).

Існують тисячі СКВ, що відрізняются одна від одної набором засобів, які отримують адміністратор сайта та користувачі. Прикладами СКВ є Moodle, WordPress, Joomla!, MediaWiki, OpenCart, SocialEngine.

До основних функцій СКВ належать надання користувачу інформації у зручному для використання вигляді, засобів для індивідуальної та спільної роботи над вмістом і для керування ним (зберігання, захист тощо). Розглянемо основні особливості деяких популярних вільних СКВ.

Moodle (англ. Modular Object- Oriented Dynamic Learning Environment — модульне об’єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище) — платформа для створення різноманітних навчальних ресурсів

Сайт проекту: https://moodle.org/. На сторінці https://moodle.net/sites/index.php?country=UA  можна переглянути список українських ресурсів, які ґрунтуються на Moodle.

Moodle дозволяє викладачам і студентам ефективно організувати спільну діяльність: для учнів — цілодобовий доступ до навчальних матеріалів різних типів, перегляд результатів тестування, спілкування (чат, форум, семінар та ін.); для викладачів — можливість розробляти дистанційні курси, розміщувати та оперативно змінювати навчальні матеріали, слідкувати за діяльністю кожного студента тощо.

СКВ MediaWiki розроблено спеціально для Вікіпедії, проте вона використовується на багатьох сайтах, які працюють за технологією «вікі». На цій платформі побудовано і сайт самого проекту MediaWiki (https://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki).

Вікі-сайт дозволяє користувачам довільно змінювати зміст сторінок під час їх перегляду у вікні браузера.

Угорі кожної сторінки Вікіпедії й біля кожного підзаголовка є посилання Редагувати або ред. (мал.2). Якщо його клацнути, то сторінка перейде в режим редагування. Після цього слід внести виправлення й клацнути кнопку Опублікувати зміни.

Малюнок 2

Універсальна СКВ Joomla! дозволяє створювати та підтримувати найрізноманітніші сайти: від сайтів-візитівок до великих корпоративних сайтів, інтернет-магазинів, інтернет-порталів тощо. Така гнучкість досягається завдяки великій кількості вибіркових модулів, які може використати розробник сайта.

  1. Створення та адміністрування сайту

ЗАСОБИ РОЗРОБКИ ВЕБ-САЙТІВ

Під час створення веб-сайтів можуть бути використані різні засоби та технології. Розробка веб-сторінок здійснюється шляхом написання їх  HTML-коду. Детальніше цей спосіб створення веб-сторінок розглянемо через заняття.

Засобами для автоматичного створення веб-сайтів є також  системи керування вмістом веб-сайту WCMS  (англ. Web Content Management System    система керування веб-контентом) — програми для організації веб-сайтів чи інших інформаційних ресурсів в Інтернеті чи окремих комп’ютерних мережах. Вони мають набори шаблонів оформлення веб-сторінок і модулів, які роблять сайт динамічним: форум, стрічка новин, каталог файлів, форма опитування, гостьова книга тощо.

Контент веб-сторінок — текст і нетекстові об’єкти, призначені для розміщення на веб-сторінках — зберігається в базі даних. Генерація веб-сторінок виконується системою за запитом користувача. HTML-код згенерованої сторінки не зберігається в окремому  файлі, а надсилається безпосередньо у браузер користувача. Сайт під керуванням WСMS має  панель  управління,  що  надає  адміністратору  сайту  інструменти  для додавання, редагування та видалення матеріалів на сайті. Популярними системами керування вмістом веб-сайтів є  WordPress,  Joomla,  Drupal,  Moodle та ін.

Деякі  онлайн-системи конструювання сайтів одночасно з послугами з розробки та адміністрування веб-сайтів надають доменне ім’я сайту та послуги хостингу. Такими є системи Сайти Google (sites.google.com), Weebly (weebly.com), Webnode (webnode.com.ua), uCoz (ucoz.ua) та ін. У цих системах створення веб-сайту здійснюється в режимі онлайн відразу на сервері хостингу.

 

Опублікований сайт потребує адміністрування — подальшої технічної та інформаційної підтримки. Такий супровід здійснює адміністратор.

Адміністрування сайта, побудованого на основі СКВ, із технічної точки зору є порівняно простим, оскільки не потребує від виконавця спеціальної підготовки. Цим може займатися навіть власник сайта.

Втім, якщо сайт відвідує багато користувачів і є засоби для їхнього спілкування (форум, коментування матеріалів, гостьова книга тощо), то може знадобитися допомога модератора, на якого покладається робота з користувацьким вмістом (повідомленнями, файлами), стеження за дотриманням користувачами культури спілкування, авторських прав тощо.

 

 

 

1

 

doc
Додано
12 грудня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку