Конспект уроку Джон Бойн "Хлопчик у смугастій піжамі". Зображення Другої світової війни крізь призму дітей і дорослих.

Про матеріал
Друга світова війна – актуальна тема для сучасних митців, адже в сучасному світі також тривожно. Тому діячі культури прагнуть осмислити досвід попередніх поколінь, щоби застерегти людство від нових трагедій.
Перегляд файлу

Зарубіжна література. 7 клас.

Тема уроку: Джон Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.

Мета: ознайомити з основними відомостями про життя і творчість Дж. Бойна; розширити знання учнів про зображення Другої світової війни та її впливу на людство; розвивати навички роботи із цитатами, асоціативне й образне мислення учнів; виховувати всебічно розвинену особистість, прищеплювати дружелюбність, людську гідність, неприйняття насилля та війни.

Розвиток ключових компетентностей: уміння вчитися, спілкуватися державною мовою, інформаційно-комунікаційної, соціальної, громадянської, загальнокультурної.

Формування предметної літературної компетентності: комунікативна, емоційно-ціннісна, літературознавча, загальнокультурна.

Тип уроку: сприйняття і засвоєння нового матеріалу.

Обладнання: текст твору, мультимедійна презентація, відеоролики.

 

ХІД УРОКУ

I. Оголошення теми. Очікувані результати навчальної діяльності.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Експрес-опитування

Чи потрібно пам’ятати своє минуле? Навіщо?

Чи є майбутнє в нації, яка своє минуле забуває, відрікається від історії свого народу?

Які твори про Другу світову війну ми прочитали в курсі зарубіжної літератури 7 класу?

Що вам відомо про Голокост з попередніх уроків, або з уроків історії?

Інтерактивна вправа «Асоціації»

Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте назву повісті «Хлопчик у смугастій піжамі»? Про що має бути цей твір? (після ознайомлення з контекстом повісті, ця вправа виконується ще раз протягом уроку)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Друга світова війна – актуальна тема для сучасних митців, адже в сучасному світі також тривожно. Тому діячі культури прагнуть осмислити досвід попередніх поколінь, щоби застерегти людство від нових трагедій.

Дев’ятирічний Бруно разом із сім’єю переїжджає зі свого комфортабельного будинку в Берліні до нового дому в загадковому місці Геть-Звідси, де його батька призначають комендантом концентраційного табору. Випадково він знайомиться з єврейським хлопчиком Шмулем, маленьким в’язнем. Між ними зароджується справжня дружба, яку, однак, розділяє колючий дріт. До чого можуть привести різні погляди на світ, дивна логіка дорослих, а також сила долі й божевілля випадку? Чи зможе колючий дріт розділити душі людей? І чи настає розплата за наші гріхи? Про це й навіть більше розповідає дивовижна повість ірландського письменника Джона Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі».

 

IV. Робота над темою уроку.

  1. Коротка довідка про автора (презентація)
  2. Літературна візитівка (виступи учнів про основні етапи життя та творчості Джона Бойна)
  3. Перегляд буктрейлера до твору Д.Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі»: https://youtu.be/wfAutMafC2I

- якби ви не читали цього твору - чи зацікавив би він вас після перегляду цього буктрейлера?

- чим саме?

- що вам відомо з уроків історії про Голокост?

  1. Повідомлення учнів-істориків про:

- перші концентраційні табори, створені фашистами;

- історія Голокосту.

  1. Сторінка ерудита «Треба знати»

Словникова робота

Націонал-соціалізм (нацизм) – ідеологія та похідна від неї форма суспільного устрою, що поєднали елементи соціалізму з агресивним націоналізмом (расизмом). Деякі дослідники вважають його різновидом фашизму, хоча самі нацисти ніколи так себе не ідентифікували. Попри схожість, фашизм і нацизм у класичній формі існували тільки в Італії (фашистська диктатура Б. Муссоліні 1922-1943 років) та в Німеччині (нацистська диктатура А. Гітлера 1933-1945 років), тому за своєю природою вони унікальні.

Геноцид – цілеспрямовані дії задля повного або часткового знищення груп населення чи народів за національними, етнічними, расовими, корисливими або релігійними мотивами.

Голокост – систематичне гоніння і знищення людей за ознакою їхньої расової, етнічної, національної приналежності, сексуальної орієнтації або генетичного типу як неповноцінних, шкідливих.

Ґетто – частина території в містах, відведена для примусового поселення певної расової, національної, професійної, релігійної групи населення.

  1. Занурення в тему уроку

Інтерактивна вправа «Асоціації»

Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте назву повісті «Хлопчик у смугастій піжамі»? Про що має бути цей твір?

Прийом «Знайомство на відстані»

Що ви чули про сера Ніколаса Уїнтона? Хто він? (Друга світова війна – це не тільки страшні злочини і масові вбивства, це ще й час справжніх героїв, які, ризикуючи своїм життям, здійснювали сміливі і благородні вчинки. Одним з таких лицарів є до певного часу нікому не відомий британський підданий – сер Ніколас Вінтон. Коли жах нацизму і драматизм війни ще тільки набував свої зловісні контури, цей чоловік здійснив операцію з вивезення дітей із захопленої фашистами Чехословаччині в Англію. Організувавши цю евакуацію, Ніколас Уїнтон в 1939 році врятував 669 єврейських дітей. Завдяки своїм рішучим діям він вирвав їх з лап нацизму, тим самим позбавивши від приготовленої їм страшної долі – смерть у концтаборах від голоду і тортур).

Перегляд  відео – зустрічі сера Ніколаса Уїнтона з дітьми, яких він урятував від смерті: https://www.youtube.com/watch?v=6_nFuJAF5F0

V. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

  • Тема війни для мене …
  • Хлопчик Бруно після першого знайомства видається мені …
  • Думаю, що повість має назву «Хлопчик у смугастій піжамі» тому, що …

VI. Домашнє завдання

  1. Прочитати повість (розділи 1-10)
  2. Виконати інтерактивну вправу: https://wordwall.net/resource/52778906
  3. Переглянути фільм за твором
docx
Додано
5 грудня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку