Математика 4 – А клас вчитель: Глинчак Л. В.
Урок – квест « У пошуках скарбів.»
Тема уроку: Периметр і площа прямокутника: порівняння площ різних прямокутників з рівними периметрами. Задача Дідони.
Мета уроку: - з’ясувати суть розв’язку задачі Дідони, обчислювати площу різних фігур відомими способами;
Обладнання: картки із завданнями, танграм, малюнки, медіа, схеми – підказка, скриня із скарбом.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Інтерактивні технології: робота в групах, в парах - анаграми, вправа «Криголом» вправа « танграм», вправа «Очікування», рефлексія.
ХІД УРОКУ
І. Організація учнів.
У нас сьогодні урок незвичайний. Ми з вами маємо відшукати скарб, але до кінця уроку треба виконати всі заплановані завдання. Вкінці уроку група, яка швидше виконає завдання отримає підказку де його шукати.
- Запрошую вас до роботи. Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Вправа «Очікування».
( Діти оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою:
«Я очікую…».)
- Чи є у вас якісь побоювання ? ( Діти відповідають ).
- Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки; будете злагоджено працювати в групах, робити висновки, вчитися дружнім стосункам; будете активними, творчими, мислячими і старанними.
Інтерактивна технологія «Криголом». ( ламає напруження)
А – активні; Б – бадьорі; В – веселі; Г – гарні; Д - дружні; Е – енергійні.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
К А Л Е Т П А Щ А Л О П М Е П Е Т Р Р И
(палетка,) площа, периметр.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
10 , 20 , 30 , 40 , 50 , 60 , 70 , 80 , 90 , 100 .
1 група ( 2 4 5 8 )
2 група ( 1 3 7 9 )
Задача.
Площа прямокутної ділянки 45 кв. м довжина 5 м. Скільки дорівнює ширина?
Знайти периметр цієї ділянки.
(Додаток 1, додаток 2)
( Перевірка і презентація виконаної роботи кожної групи )
1 група 55024 : 181 + 235 ∙ 9 – 2016 =
2 група 18 ∙ 37 + 120196 : 398 – 506 =
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
( Відповіді дітей)
( перегляд слайду.)
а) колективна робота
- Чи велику площу можна закрити цією шкурою?
- якщо її розрізати на тоненькі смужки то вийде зовсім інша площа.
4. Алгоритм обчислення задачі Дідони.
- обчислимо площу і периметр прямокутника;
- обчислимо сторону квадрата з даною площею;
- обчислимо площу даного квадрата.
5. Висновок.
V. Підсумок. Рефлексія.
Гра «Мікрофон»
- Що ми робили на уроці?
VІ. Домашнє завдання.