Конспект уроку української мови в 5 класі НУШ

Про матеріал
Конспект уроку української мови в 5 класі НУШ на тему "Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові"
Перегляд файлу

Тема уроку : Пряма мова . Розділові знаки при прямій мові .

Мета . Цілі ( очікувані результати ) : учні знатимуть : визначення понять '' пряма мова '' і '' слова автора '' ; правила розстановки розділових знаків при прямій мові ;

Вмітимуть :   самостійно знаходити слова автора і пряму мову ; розставляти розділові знаки в реченнях з прямою мовою ; перебудовувати речення з використанням прямої мови

Методи , прийоми і форми роботи : ''Мозковий штурм '' , кубик Блума , ''Весела арифметика '' , робота в групах , самооцінювання

Тип уроку : вивчення нового матеріалу

Обладнання : мультимедійна презентація , дидактичні матеріали, мотиваційні соняхи , олівець самооцінювання , сигнальні картки

                                                        Хід уроку

  1. Емоційне налаштування на урок
  • Слово вчителя

Доброго ранку , діти ! Рада вас усіх бачити . Як ви сьогодні ? Як ваші справи ? Все добре ? Хочу нагадати насамперед , що найважливіше для нас – це безпека і здоров'я , тому у випадку повітряної тривоги ми змушені будемо перервати наше заняття і всі разом попрямуємо в укриття

Ви знаєте , що я люблю звертатися за допомогою до штучного інтелекту . Правда ? І сьогоднішній день не став винятком . Ідучи до вас , я знову звернулася до нього з одним простим запитанням : « Як зустрінуть мене сьогодні мої улюблені п'ятикласники?» Знаєте , що відповів мені Космічний шепіт ?

                 Слайд 1

Тому я щиро сподіваюся , що ви дійсно чекали на мене і я зможу поділитися з вами своїми знаннями і досвідом , а ви зможете навчитися сьогодні чогось нового, корисного, що допоможе вам у житті

Адже так ?

І щоб побачити , з якими почуттями ви йшли до мене на урок , пропоную вам поділитися ними в Ментіметрі. Вміємо це робити ?

Заходимо за посиланням , яким я поділилася з вами у нашій групі у Вайбер і ділимося своїми почуттями

 ( Зачитуємо , обов'язково дякуємо дітям за роботу)

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Мозковий штурм

А) Який розділ мови ми вивчаємо ?

Б)Які мовні одиниці цього розділу ми знаємо ?

В)Чим відрізняється словосполучення від речення ?

Г)Які сполуки слів ми не вважаємо словосполученнями ?

          Дякую за ваші відповіді  Всі старалися , Так і звичайно за гарні і правильні відповіді ми отримаємо винагороду . Оцінки і соняхи

А зараз ще трохи повторимо вивчену тему за допомогою ось такого кубик а. Хто хоче кинути його першим ?

                   Кубик Блума

III  Мотиваційний момент

А щоб дізнатися , про що сьогодні ми будемо говорити , що нового дізнаємося , пропоную вам відгадати ребус

                       Слайд 2

Учні розгадують

Вчитель . Хто відгадає першим, отримає 2 соняхи як нагороду за роботу

IV. Оголошення теми

                         Слайд 3

Учні разом читають

Давайте разом прочитаємо тему нашого уроку . Чи відомо вам щось із цієї теми ?

А зараз розгорніть свої зошити , запишемо дату і тему  ,а я напишу на дошці

Про що сьогодні вам хочеться дізнатися , що ви очікуєте від уроку?

( після відповідей дітей читаємо свої цілі )

                       Слайд 4

V. Вивчення нового матеріалу

Насамперед проведемо з вами невеличке мовне спостереження . Увага на екран

                     Слайд 5

Хто хоче прочитати речення ?

( діти читають )

Як ви думаєте , яке речення більш точно передає зміст повідомлення від Юрчика  ?

Чому ?

Правильно , саме речення , яке містить чиєсь висловлювання , передане дослівно , без змін називається прямою мовою

Запишіть його в зошити , розставляючи розділові знаки

Але звернемо увагу ще раз на це речення

З висловлюванням ми розібралися , але речення містить ще якісь слова

                      Слайд 6

Давайте розберемося з цим

Як розпізнати пряму мову в тексті ? За допомогою яких слів вона вводиться в текст ?

( Діти думають , відповідають )

Які слова нам допомагають ?

Сказав, запитав , відповів , подумав , шепнув . Я запишу їх на дошці , а ви – у своїх зошитах

І саме ці слова , які супроводжують пряму мову , називаються слова автора

                                        Слайд 7

І так як ми працюємо лише з електронними підручниками , зараз дивимося на екран

І виконаємо усно вправу 545

Але спочатку хтось зачитає нам правила розстановки розділових знаків

Виконання вправи

Діти , дайте мені сигнал , чи все вам зрозуміло

                  ( сигнальні картки )

Хто за те , щоб трохи відпочити ? Зробимо фізкульхвилинку

І щоб ще краще запам'ятати все , про що ми довідалися сьогодні , пропоную попрацювати в групах

Пам'ятайте , що працючи спільно , ви маєте допомагати одні одним , прислухатися одні до одних , і спільними зусиллями ви досягнете неабияких результатів

Часу на виконання цього завдання 6-7 хвилин

За привильне виконання всі учасники групи отримають по одному соняху, а спікер – 2 соняхи

Після виконання завдання діти оціють себе за допомогою олівця самооцінювання

 VI.Рефлексія

Давайте кинемо кубик ще раз . Зверніть увагу на те,що він тепер став ще більшим

V.Підсумок уроку

Діти зверніть увагу на мій стіл . Що ви ще тут бачите ? ( скринька із запитаннями)

Попрацюємо з ними ?

VII. Домашнє завдання

                              Слайд 8

Діти , подивіться , будь ласка , на екран

Дивно вам , що на уроці української мови ми розв'язуємо приклади ?

Важкі вони ?

Насправді , розв'язавши їх , ви будете знати номер вправи , яку маєте виконати на домашнє завдання

                                    Слайд 9

Наш урок , діти, незамітно добіг до кінця , дякую всім за роботу , сподіваюся , що вам не було нудно , що знання , здобуті сьогодні , ви обов'язково використаєте у своєму житті .

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Даців Ольга
Додано
8 грудня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку