Конспект уроку з теми:
« Київська держава за часів Володимира Великого»
Тема: « Київська держава за часів Володимира Великого».
Мета: визначити час правління Володимира Великого, охарактеризувати причини впровадження християнства як державної релігії та історичне значення цієї події; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою, математичну компетентність, соціальну та громадянську компетентність; розвивати історичну компетентність: хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну; виховувати: толерантність до різних релігій, звичаїв, культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей.
Очікувані результати: після цього уроку учні будуть: знати роки правління князя Володимира Великого, дату впровадження християнства як державної релігії; показувати територію держави Володимира Великого; вміти розташовувати події в хронологічній послідовності; називати причини та наслідки впровадження християнства як державної релігії; розуміти історичне значення впровадження християнства як державної релігії Київської держави.
Обладнання: підручник: історія України: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти/ О.І. Пометун, О.В. Дудар, Н.М. Гупан – Київ: Видавничий дім « Освіта», 2024.- 208с.:іл.
Тип уроку: засвоєння нового навчального матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Вітання та перевірка відсутніх учнів.
Вправа « Комплімент»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа « Вірю не вірю».
Якщо твердження вірне учні ставлять +, якщо не вірне - -.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
У билинах князя Володимира, наступника Святослава, народ звеличував як « Володимира Красне Сонечко». Православна церква зарахувала до лику святих.
В історію він увійшов як Володимир Великий. Зробіть припущення, які заслуги ( вчинки, діяння) князя зумовили таке ставлення до нього нащадків?
IV. Вивчення нового матеріалу.
План
Прийом « Знайди помилку»
По смерті Святослава його старший син Олег правив у Києві, середній – Володимир – у Овручі, наймолодший – Ярополк –у Новгороді.
Відповідь:
1.Як Володимир Святославич став київським князем і якою була його зовнішня політика.
Розповідь учителя
Після загибелі Святослава між його синами розпочалася боротьба за владу. Ярополк вирішив усунути братів від влади. В цій боротьбі спочатку загинув Олег. Володимир же, заручившись підтримкою варягів, зумів перемогти брата і в 980 р. став одноосібним правителем Русі. Правив Володимир до 1015 року
За допомогою тексту підручника (с.44-45) заповніть пропуски у тексті
-985 рік - похід до Волзької _______. Укладення миру.
- Похід проти західнобалтійського племені____________.
- Встановлення дипломатичних відносин з Польщею, Швецією, Священною Римською імперією, ________ і __________.
- Похід проти Візантії, захоплення ___________в Криму. ( 988 р.)
- У боротьбі з ___________ приєднав Червенські міста.
- Укладення династичних ______________.
Відповіді: 1) Булгарії 2) ятвягів 3) Угорщиною, Чехією 4) Херсонеса 5) Польщею
6) шлюбів.
Робота з історичною картою
Покажіть на карті ( с. 19)
2. Внутрішня політика князя.
Робота в групах
Спираючись на інформацію в таблиці ( с. 46) обговоріть реформи, які запровадив Володимир Великий. Ознайомтеся з кожною реформою за запитаннями :
Що? Як? Чому? Сформулюйте висновки: Які наслідки мала реформа? Яким було її значення для подальшого розвитку держави?
3.Як відбувалося хрещення Русі.
Опрацюйте текст підручника ( с.47-49), складіть схему « Хрещення Русі
Хрещення Русі
Причини Наслідки
князівську владу - формування єдиного суспільства
авторитету - розвиток культури
об’єднання жителів Русі
V. Закріплення нового матеріалу.
Розташуйте події в хронологічній послідовності
VI. Підсумки уроку.
Отже, чому Володимира народ назвав Великим, Красним Сонечком, а православна церква зарахувала його до лику святих? ( учні роблять висновки на основі здобутих знань)
VII. Домашнє завдання. Опрацювати §6.