Конспект уроку "Жуль Верн "П'ятнадцятирічний капітан". Дік Сенд і його друзі"

Про матеріал
Розробка сучасного уроку з використанням інтерактивних технологій та технології візуалізації навчального матеріалу допоможе реалізувати компетентнісний підхід до вивчення нового матеріалу на прикладі образу мрійника і реаліста Діка Сенда.
Перегляд файлу

Верхньокам’янська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Бахмутської районної ради

Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку на тему:

« Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан».

Образ Діка Сенда, моральні якості героя,

його мужність і людяність. Дік Сенд і його друзі»

 

 

 

 

Розробка уроку

 учителя зарубіжної літератури

 Верхньокам’янської ЗОШ І-ІІ ступенів

Чаплик Наталі Вікторівни

 

 

 

 

Тема уроку:  «Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. Дік Сенд і його друзі»

Мета: формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися протягом життя, компетентностей у природничих науках і технологіях, ініціативність і підприємливість, соціальну та громадянську компетентності.

Завдання: формувати предметні компетентності:  розкрити значення образу Діка Сенда, вчити визначати риси характеру людини за її вчинками, поведінкою, словами;  розвивати уміння презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби; застосовувати комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей. Формувати навички роботи в команді, готовність брати відповідальність за себе та інших.       Сприяти розвитку креативності. Виховувати толерантність, наполегливість, цілеспрямованість.

Обладнання: тексти роману, ілюстрації до твору , матеріали для хмари слів та дуддл, музичні записи, мультимедійна презентація, ментальна карта.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, з елементами тренінга.

                                                    Хід уроку

  І. Організаційна частина.

1. Привітання. Вправа «Теплі долоньки».

Учні стають в коло, сусіди притуляють долоньки і говорять теплі слова по колу за часовою стрілкою  («Іринко, ти чудова», «Миколко, ти відважний» тощо).

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Зясування очікувань.

-Чи у кожного з вас є мрія? Запишіть її на стікері. Прикріпіть стікер на картину з кораблем у  тому місці, де ви вважаєте знаходитеся зараз відносно своєї мрії. Вітрильник – здійснення мрії, море, борт -досягнення мрії далеке.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Мрія – це добре ? Але чи достатньо просто мріяти і не робити ніяких кроків до здійснення мрії? У житті наші бажання виконують не чарівники. Хто ж тоді виконує наші бажання? Про це ми поговоримо на сьогоднішньому уроці.

ІV.Оголошення теми уроку, постановка завдань.(слайд1)

Тема нашого уроку «Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. Дік Сенд і його друзі». Сподівають Дік навчить нас досягати мрій.

 V. Вивчення нового матеріалу

1.Еврістична бесіда.

-Про що мріяв Дік Сенд? Де б ви розмістили Діка Сенда відносно його мрії?

2. Постановка проблемного питання (слайд2)

- Що важливіше, щоб мрія збулася, чи отримати досвід, як домагатися поставлених цілей?

3. Об’єднання в групи.

Вправа «Скриня»

Висипаємо зі скриньки картинки з зображенням речей на листках різного кольору. Учні беруть одну картинку і об’єднуються  в групи за кольором.

-Кому можуть належати речі з вашої скрині?

Діку Сенду (бінокль, географічна карта, компас, ножі)

Команді моряків ( бортовий журнал, риболовна сітка, гарпун, трос)

Сім’ї місіс Уелдон ( іграшка, сачок, м’яч, кубики)

Неграм (гроші, собака, кайдани)

Негору (каструля, кухарський ковпак, кайдани, металевий предмет).

-Що дійсно з цих речей було в героїв?

4. Складання ментальної карти.

Повернемося до наших мрій.

                                                         Мрія  

 

 

                                     

 

                                     Діяти                            Долати труднощі    

 

 На трикутничку позначимо кути. Верхній кут-мрія. Що необхідно для її досягнення? (Діяти)

Робота з текстом. Прочитайте уривок з тексту (с.13) і доведіть, що Дік Сенд діяв ( вчився в школі, любив географію і математику, збирався  вивчати вищу математику і навігацію, з 8 років працював юнгою, пішов у рейс на «Пілігрімі»). Відповідями учнів заповнюємо ментальну карту

Що йому стало необхідно, коли він став капітаном?

(Підтримка, допомога, нові знання, уміння долати труднощі).

Хто допомагав, а хто шкодив Діку Сенду?

5. Складання маршруту подорожі. (слайд3)

-Як Негору нашкодив Діку Сенду?

На географічних атласах позначаємо маршрут слідування корабля.

-Як шкодить Гарріс? (заводить в глиб материка на територію работорговців).

РУХАНКА (музичний супровід)

(Африка-Америка, море-суша, слони-жирафи).

6.Складання психологічного портрета героя

-Щоб впоратися з небезпекою треба бути незаурядною людиною.

 

(За допомогою цитат та пояснень, використовуючи метод словесного малювання, створимо портрет Діка Сенда.)

Риси характеру записуємо на штурвалі.

 

 

Цитати

Особистісна якість героя

« Ми дійдемо, неодмінно дійдемо до американського берега! Байдуже де, на тиждень раніше чи пізніше, а ми все ж вийдемо на нього й висадимося на суходіл»

природний оптимізм

«Передбачаючи, що доведеться не тільки згортати на щоглі вітрила, а й зовсім обходитись без цієї щогли, молодий капітан відчепив обидві реї й опустив їх на палубу. Це велике полегшення для судна: що менше воно навантажене вгорі, то краще витримує хитавицю».

практичність

«Дік Сенд свого часу старанно вивчав географію, пам’ятав усе про Казонде.»

віра в розум людини

«Дік Сенд не розгубився перед лицем близької смерті. Він ураз зміркував: перекинута пірога – останній його порятунок»

сміливість

«Юнак, як відомо, був скромний на вдачу, тож навіть і не думав про це, але друзі його думали повсякчас і віддавали йому належне»

скромність

« Дік Сенд спав тепер іще менше. Він не відходив від стерна, прив’язався мотузкою, щоб хвиля не змила його в море»

наполегливість

 «Дік Сенд зрозумів: він загинув. І спитав себе подумки, чи не зможе ціною власного життя врятувати своїх супутників»

Розуміння сенсу життя

 

VІ. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

1.Робота в групах.(слайд 4)

-Складання «Хмар слів» (із запропонованих слів скласти афоризм).

У людини завжди є все, щоб здійснити свою мрію.

Все, що існує на світі, колись було мрією.

Добра мрія і невгамовне бажання її виконати - означає, що мрія здійсниться.

-Виготовлення Дуддл (заставка для Google на тему роману)

VІІ. Етап рефлексії.

Презентація креолізованих текстів

VІІІ. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон». Відповідь на поставлене проблемне питання.

З’ясування очікувань.

-Якщо ви зрозуміли, як діяти, щоб досягти своєї мети і хоч трохи до неї наблизилися, перемістіть свій стікер за бажанням.

Цитата в подарунок (слайд 5)

 “Варто тільки повірити, що ви можете – і ви вже на півдороги до       цілі”

                 Теодор Рузвельт

ІX. Оцінювання.

X. Домашнє завдання.

Підготувати цікаві факти про работоргівлю, торгівлю людьми в наші дні, написати СМС Діку Сенду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

Гриценко О.Г. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан”.  Все для вчителя, №13-14, 2011.

Інтернет-ресурси.

 

docx
Додано
5 грудня
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку