Волошко О.В., інструктор з фізичної культури,
Барсукова С.С., вихователь
КЗ «ЗДО №407», м.Харків
Прогулянка – похід за межі ЗДО на лижах
«До зимового скверу»
Мета: розширювати обсяг знань в галузі фізичної культури (зимових спортивних ігор), туризму і краєзнавства; повторити правила і навички користуватися лижами: вдягати лижі, закріпляти їх на взуття; вчити їздити на лижах, кататися на санчатах та льодянках, дотримуватися правил безпеки під час спуску з гірки; продовжувати знайомити дітей з мікрорайоном, де знаходиться дитячий садок; розкрити важливість походів взимку. Розвивати координаційні здібності і витривалість як основу фізичної підготовки дитини – майбутнього туриста. Виховувати турботливе ставлення до товаришів, бажання допомагати одне одному. Сприяти створенню у дітей гарного настрою і позитивних емоцій; викликати у дітей інтерес до спорту, здорового способу життя через ігри та забави.
Обладнання: карта-схема маршруту, лижі та рюкзаки на кожну дитину, льодянки (3-5 шт.), санчата (3 шт.), шишки по 2 на кожну дитину, аптечка.
Попередня робота: бесіда про зиму, зимові види спорту, про правила поведінки туриста в поході; заняття з правил користування лижами; розробка маршрутів походу, малювання карти-схеми походу.
Зміст походу:
1. Перехід до першого привалу. Вступна бесіда
- Збір туристів на майданчику ЗДО, бліц-опитування на тему «Зимові розваги», заохочення дітей до зимової подорожі за допомогою карти маршруту до скверу.
- Похід до зимового скверу: шикування у пари, ходьба парами, перешикування у колону по одному, ходьба один за одним до проїзної частини. Повторення правила дорожнього руху. Перехід через дорогу. Долання снігового пагорба з високим підніманням колін. Звичайна ходьба.
- Зупинка біля скверу, хвилина милування зимовим пейзажем, яскравим вбранням дерев.
2. «Привал у лісосмузі»
- Комплекс ЗРВ з шишками:
1.«Шишки вгору» (8 р.)В.п. – о.с., руки з шишками внизу; 1– підняти шишки; 2 – в.п.
2. «Поперемінне піднімання шишок в гору» В.П.- О.с. Права рука вгорі, ліва в низу. 1- міняємо положення рук, 2- те саме.
3.«Повороти тулуба в сторони» (8р.) В.п. – стійка ноги нарізно, руки з шишками внизу; 1 – повернути тулуб праворуч, руки сторони; 2 – повернутися у в.п.; 3-4 – те саме вліво.
4.«Нахили тулуба вперед» (8р.) В.п. – стійка ноги нарізно, руки з шишками внизу; 1 – нахилити тулуб вперед, руки з шишками перед грудьми.2 – повернутися у в.п.
5.«Присідання» (8р.) В.п. – о.с., руки з шишками внизу; 1-2 – присісти; 3-4 – в.п.
6.«Стрибки» (чергуючи з ходьбою) (10+10 р.)
Ходьба у повільному темпі з рухами рук (35 с).
- Розгадаймо загадки:
- Прийшла. Холодними руками
Скувала ріки і ставки,
Заслала ріки килимами,
До сіл засипала стежки. (Зима)
Зима – найхолодніша пора року, що настає після осені. Які зимові спортивні розваги ви знаєте? А допоможуть вам розібратися загадки:
- Все літо стояли,
Зими чекали,
Діждали пори –
Помчали з гори.(Санчата)
Отже, перша зимова найулюбленіша розвага – це катання на санчатах.
- По стежині й по дорозі
Бігти я у них не в змозі,
По снігу не йдуть, як слід:
До вподоби тільки лід. (Ковзани)
Молодці, вже згадали другу зимову розвагу - катання на ковзанах.
- Дві в руках, дві на ногах –
Не провалишся в снігах,
А поїдеш легко ти
І залишиш два сліди.(Лижі)
- Повторити правила користування під час їзди на лижах і правила під час походу на лижах (Не наїздити на лижі, не обганяти одне одного під час переходу, дихати носом, не розмовляти).
- Діти одягають лижі і ідуть до міста зупинки по прокладеному маршруту (150 м).
3. Велика зупинка
- Катання з гірки на санчатах і льодянках. Повторити правила спуску і підйому на гірку.
- Рухлива гра «Зроби фортецю». Діти діляться на дві рівні команди, і обидві команди будують вежі зі снігових грудок. Вежі бажано будувати якомога міцніше та вище, використовуючи велику кількість грудок. Відстань між вежами слід розраховувати з можливостей гравців. Потім команди заготовляють сніжки і складають їх за своїми вежами.
- Рухлива гра «Оборона фортеці». По команді, коли все готово, кожна команда прагне зруйнувати вежі противника сніжками. Можна ховатися за стінами, гра закінчується по сигналу вихователя.
4. Повернення
- Гра-релаксація «Я- сніжинка»
Мета: вчити дітей розслаблятись, релаксувати, сприяти розслабленню м’язів та зняттю нервового напруження.
Хід гри.
Подув вітерець. Діти – сніжинки кружляють навколо себе, рухаючись між собою на галявині.
Та ось вітерець затихає, сніжинки ледве рухаються і нарешті падають на землю (діти присідають, опускають руки, схиляють голову, ніби заснули). Все тихо.
- Збір дітей, шикування парами.
- Повернення до дитячого садка найкоротшим шляхом.