Констультація для батьків. «Мовленнєві порушення у дітей дошкільного віку. Напрями корекційної роботи»

Про матеріал
Мета: - Ознайомити батьків з видами мовленнєвих порушень та шляхами їх подолання. - Розвивати потребу в поглибленні знань з корекційної педагогіки та бажання використовувати їх під час взаємодії з дитиною. - Формувати у батьків позитивне ставлення до логопедичної служби та позицію зацікавлених і активних учасників корекційно-розвиткового процесу в дошкільному закладі.
Перегляд файлу

Консультація для батьків.

«Мовленнєві порушення у дітей дошкільного віку.

Напрями корекційної роботи»

Мета:
- Ознайомити батьків з видами мовленнєвих порушень та шляхами їх подолання.
- Розвивати потребу в поглибленні знань з корекційної педагогіки та бажання використовувати їх під час взаємодії з дитиною.
- Формувати у батьків позитивне ставлення до логопедичної служби та позицію зацікавлених і активних учасників корекційно-розвиткового процесу в дошкільному закладі.

Хід заходу

Логопед:  Доброго вечора, шановні батьки!  Раді вас вітати на нашій зустрічі.  Ми зібралися з вами для того, щоб відповісти на такі запитання:

- Яка роль мовлення в розвитку дитини?

- Які існують види мовленнєвих порушень і чому вони виникають?

- Як можна подолати мовленнєві порушення і чи обов’язково звертатися до спеціаліста.

       Це дуже актуальні питання, адже відомо, що з кожним роком кількість дітей з мовленнєвими порушеннями зростає.

       Дати відповіді на ці запитання вам допоможуть фахівці МПМПК та дошкільного навчального закладу.

1) Вправа із серії психологічної розминки «Сплітаємо віночок побажань»

Мета: налаштування на співпрацю, доброзичливість,запуск групових процесів.

Батькам пропонують утворити коло.

Логопед:  Діти – наша радість, наше майбутнє, наша гордість. Якими ви хотіли б бачити своїх дітей? Давайте по колу передавати повітряну кульку і висловлювати свої побажання.

Варіанти відповідей: здоровими, успішними, щасливими, розумними, талановитими, добрими …

       Ми вважаємо, що всі побажання здійсняться! Привітаємо один одного оплесками! І з хорошим настроєм повертаємося на свої місця.

2) Перегляд відеопрезентації «Мовленнєві порушення у дітей дошкільного віку. Напрями корекційної роботи» ( коментування – роз’яснення консультантом-логопедом МПМПК) – додаток № 1

3) Тест для батьків «Чи достатньо уваги ви приділяєте розвитку мовлення дитини»

4) Вправа «Коло мого життя». Вправа на усвідомлення, спонукання батьків до взаємодії з дитиною.

       Перед дорослими лежить аркуш паперу, на якому зображено коло. Пропонуємо уявити, що коло – це один день із нашого життя.  Батькам пропонується показати схематично, виділяючи в колі умовні частини –сектори, скільки часу у них витрачається на:

- сон 

- роботу

- друзів

- власні захоплення

- спілкування з дітьми

- вирішення побутових проблем

       Дивлячись на коло, доцільно запропонувати батькам відповісти на питання «Чи задоволені вони тим,як проходить їх день? Що вони хотіли б змінити у своєму житті?» Звернути  особливу увагу батьків на розділ «спілкування з дітьми», чи достатньо на їх думку часу вони приділяють цьому.

5)  Як відомо, мовлення дорослих -  взірець для наслідування. Тож подбаймо про власне мовлення, щоб наші діти мали гарний взірець.

5 вправ для покращення дикції ( практичні види роботи)

Використовуючи звукосполучення, слова і фрази, які важко вимовляються, можна значно поліпшити дикцію.

1. Вимовте важкі поєднання звуків спочатку повільно, потім швидше:  тлз, джр, врж, мкртч, кпт, кфт, кшт, кст, ктщ, кеда, кжде, кждо, кжду, кшта, кште, кшту.

2. Вимовте слова з важкими поєднаннями приголосних спочатку повільно, потім швидше: мудрувати, постскриптум, підбадьорювати, трансплантація, надзвуковий, скуйовджений, контр прорив, протестантство, розбурхати, брандспойт, філософствувати.

3.  Тренуйтеся вимовляти слова зі збігом приголосних:

До Клари, до горла, до гастролей, до кінця, до міста, віддалений, вплутатися, віддати, розпалювати, віддушина, зжити, безжальний, безсмертя, відновити, підтвердити, відштовхнути.

4. Роботу над поєднанням звуків можна проводити у формі гри, використовуючи звуконаслідування.

- Забивайте цвяхи:  гбду, гбде, гбдо, гбди, гбда, гбді

- Імітуйтекінський тупіт: птку, птко, птка, птки, піке, пткі

- Кидайте уявні тарілки партнерові: кчку, кчко, кчке, кчка, кчки, кчкі.

5. Вимовляйте фрази.  Спочатку повільно, потім швидко:

У ту годину тут співав дрізд.

У той рік тут був грвд.

Дуб був старий.

Мох приховав гриб.

Дід став старий.

Ваш гість взяв тростину.

Сто верст навскач.

Підсумок. Поради батькам.

- Не повторюйте за дитиною неправильну вимову звуків.  Своєчасно виправляйте неправильну звуковимову.

- Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною.

- Пам’ятайте, що ваше мовлення є взірцем для наслідування.

- Не втручайтеся у дитячі розповіді. Спочатку вислухайте, а потім виправляйте помилку.

- Вірші, чистомовки, скоромовки – надійні помічники у розвитку мовлення.

- Якщо мовлення дитини незрозуміле – зверніться до вчителя-логопеда.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Консультації батьків та педагогів.

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Батьківські збори
Інкл
Додано
10 січня
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку