Консультація для вихователів: "Вправи для емоційного заспокоєння в дитячому колективі".

Про матеріал
Консультація розроблена для вихователів, які прагнуть створити в групі дошкільників атмосферу емоційного комфорту та гармонії. У ній розглядаються прості, але ефективні вправи, які допомагають дітям заспокоїтися, відновити внутрішню рівновагу та знизити рівень тривожності. Особливу увагу приділено технікам, які можна впроваджувати в щоденний розпорядок: дихальні вправи, рухливі ігри для релаксації, використання елементів арт-терапії (малювання, аплікації), спільні ритуали для створення спокійної атмосфери. Також включені рекомендації з організації коротких пауз для відпочинку та методи залучення кожної дитини у процес.
Перегляд файлу

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ :

"ВПРАВИ ДЛЯ ЕМОЦІЙНОГО ЗАСПОКОЄННЯ В ДИТЯЧОМУ КОЛЕКТИВІ".

ЕМОЦІЙНА СТАБІЛЬНІСТЬ ДІТЕЙ

ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ Є ВАЖЛИВИМ ФАКТОРОМ

ДЛЯ ЇХ ГАРМОНІЙНОГО РОЗВИТКУ ТА

КОМФОРТНОГО ПЕРЕБУВАННЯ В ДИТЯЧОМУ САДКУ. ОДНАК ДІТИ ЧАСТО ПЕРЕЖИВАЮТЬ

ТРИВОГУ, СТРАХ ЧИ НАДМІРНУ ЗБУДЛИВІСТЬ, ОСОБЛИВО В НЕСТАБІЛЬНИХ УМОВАХ.

1. "ДИХАННЯ КВІТКИ".

МЕТА: ЗАСПОКОЇТИ ДИТИНУ ЧЕРЕЗ ГЛИБОКЕ ДИХАННЯ.

ЯКВИКОНУВАТИ:          LUDMYLA SHUDRYK

УЯВІТЬ РАЗОМ ІЗ ДІТЬМИ, ЩО ПЕРЕД ВАМИ РОСТЕ КРАСИВА КВІТКА.

ЗРОБІТЬ ГЛИБОКИЙ ВДИХ ЧЕРЕЗ НІС

(ПОЗНАЧАЮЧИ, ЩО ВДИХАЄТЕ АРОМАТ КВІТКИ) І ПОВІЛЬНИЙ ВИДИХ ЧЕРЕЗ РОТ.

ПОВТОРІТЬ 5-6 РАЗІВ.

2.            "ОБІЙМИ МЕТЕЛИКА".

МЕТА: ЗНЯТТЯ НАПРУГИ ТА СТАБІЛІЗАЦІЯ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ. ЯК ВИКОНУВАТИ: ДІТИ КЛАДУТЬ РУКИ НА ПЛЕЧІ, ЯК КРИЛА МЕТЕЛИКА.

ПОЧИНАЮТЬ ЛЕГЕНЬКО ПОПЛЕСКУВАТИ ПЛЕЧІ, ЧЕРГУЮЧИ РУКИ.

ДИХАЙТЕ РІВНО Й ПОВІЛЬНО,

ЗОСЕРЕДЖУЮЧИ УВАГУ НА ВІДЧУТТЯХ.

3.            "МАЛЮВАННЯ НАСТРОЮ".

МЕТА: ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ВИРАЗИТИ

СВОЇ ЕМОЦІЇ ЧЕРЕЗ ТВОРЧІСТЬ. ЯК ВИКОНУВАТИ:

ДІТИ ОТРИМУЮТЬ АРКУШІ ПАПЕРУ І КОЛЬОРОВІ ОЛІВЦІ.

ВОНИ МАЛЮЮТЬ СВІЙ НАСТРІЙ:

РАДІСНИЙ, СПОКІЙНИЙ ЧИ НАВІТЬ

                              ТРИВОЖНИЙ.       LUDMYLA SHUDRYK

ОБГОВОРІТЬ ЇХНІ МАЛЮНКИ БЕЗ ОЦІНЮВАННЯ, ЗАОХОЧУЮЧИ ДІТЕЙ ДІЛИТИСЯ ПОЧУТТЯМИ.

4. "ЧАРІВНА ПРОГУЛЯНКА".

МЕТА: ЗНЯТИ ЕМОЦІЙНЕ НАПРУЖЕННЯ ЧЕРЕЗ УЯВНУ ПОДОРОЖ. ЯК ВИКОНУВАТИ:

ЗАПРОСІТЬ ДІТЕЙ УЯВИТИ, ЩО ВОНИ

ПРОГУЛЮЮТЬСЯ ПО ЧАРІВНОМУ ЛІСІ.

ОПИШІТЬ: "ЧУЄМО СПІВ ПТАШОК, БАЧИМО КРАСИВІ

ДЕРЕВА, ВІДЧУВАЄМО ЛЕГКИЙ ВІТЕРЕЦЬ." ДІТИ ЗАКРИВАЮТЬ ОЧІ Й СЛУХАЮТЬ ВАШ ОПИС, ГЛИБОКО ДИХАЮЧИ.

LUDMYLA SHUDRYK

5.       "МАСАЖ ДОЛОНЬКИ".

МЕТА: ДОПОМОГТИ РОЗСЛАБИТИСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОСТОГО МАСАЖУ. ЯК ВИКОНУВАТИ:

НАВЧІТЬ ДІТЕЙ РОБИТИ САМОМАСАЖ ДОЛОНЬ: ЛЕГКІ ПОГЛАДЖУВАННЯ, КРУГОВІ РУХИ ПАЛЬЦІВ. ПІД ЧАС МАСАЖУ ЗАПРОПОНУЙТЕ ЇМ УЯВЛЯТИ, ЯК ІЗ КОЖНИМ РУХОМ ВІДПУСКАЄТЬСЯ НАПРУГА.

6.       "СОНЯЧНИЙ ПРОМІНЧИК".

МЕТА: ПІДВИЩИТИ НАСТРІЙ І СТВОРИТИ ПОЗИТИВНІ ЕМОЦІЇ. ЯК ВИКОНУВАТИ:

УЯВІТЬ ІЗ ДІТЬМИ, ЩО НА НИХ ПАДАЄ ТЕПЛИЙ СОНЯЧНИЙ ПРОМІНЧИК.

ЗРОБІТЬ ВПРАВУ: ПОТЯГНІТЬСЯ ДО ПРОМІНЧИКА, РОЗКИНЬТЕ РУКИ, ПОСМІХНІТЬСЯ.

7.       "ТИХЕ МІСЦЕ".

МЕТА: НАВЧИТИ ДІТЕЙ ЗНАХОДИТИ ВНУТРІШНЮ РІВНОВАГУ. ЯК ВИКОНУВАТИ:

ЗАПРОПОНУЙТЕ ДІТЯМ ЗАКРИТИ ОЧІ Й УЯВИТИ СВОЄ "ТИХЕ МІСЦЕ", ДЕ ВОНИ ВІДЧУВАЮТЬ СЕБЕ ЗАХИЩЕНИМИ (БУДИНОЧОК, ГАЛЯВИНА, КІМНАТА).

ЗАЛИШТЕ ДІТЕЙ НА КІЛЬКА ХВИЛИН У СПОКОЇ, ПОКИ ВОНИ ЗОСЕРЕДЖУЮТЬСЯ НА ЦЬОМУ ОБРАЗІ.

8.       "ДЕРЕВО СПОКОЮ".

МЕТА: СТАБІЛІЗУВАТИ ЕМОЦІЙНИЙ СТАН І СТВОРИТИ ВІДЧУТТЯ ВПЕВНЕНОСТІ. ЯК ВИКОНУВАТИ:

ЗАПРОПОНУЙТЕ ДІТЯМ УЯВИТИ, ЩО ВОНИ Є ДЕРЕВОМ ІЗ МІЦНИМИ КОРЕНЯМИ, ЯКІ ТРИМАЮТЬСЯ ЗА ЗЕМЛЮ.

ДІТИ СТОЯТЬ РІВНО, ПОВІЛЬНО ПІДНІМАЮТЬ РУКИ (ГІЛКИ) ВГОРУ, РОБЛЯЧИ ГЛИБОКИЙ ВДИХ, І ПОВІЛЬНО ОПУСКАЮТЬ РУКИ, ВИДИХАЮЧИ.

ПІД ЧАС ВПРАВИ ЗВЕРТАЙТЕ УВАГУ НА СПОКІЙНИЙ РИТМ ДИХАННЯ.

9.       "МУЗИЧНА ХВИЛЯ".

МЕТА: РОЗСЛАБИТИ ДІТЕЙ ЧЕРЕЗ МУЗИКУ Й ПЛАВНІ РУХИ. ЯК ВИКОНУВАТИ:

ВКЛЮЧІТЬ ТИХУ СПОКІЙНУ МУЗИКУ АБО ЗВУКИ ПРИРОДИ.

ЗАПРОПОНУЙТЕ ДІТЯМ РУХАТИСЯ, ІМІТУЮЧИ ХВИЛІ: ПЛАВНО ПІДНІМАТИ ТА ОПУСКАТИ РУКИ, НІБИ ВОНИ ТАНЦЮЮТЬ У ПОВІТРІ.

СЛІДКУЙТЕ ЗА ПЛАВНІСТЮ РУХІВ І ПІДТРИМУЙТЕ РОЗСЛАБЛЕНУ АТМОСФЕРУ.

LUDMYLA SHUDRYK

10.       "ПОВІТРЯНА КУЛЬКА".

МЕТА: НАВЧИТИ ДІТЕЙ ВІДПУСКАТИ ТРИВОГИ. ЯК ВИКОНУВАТИ: УЯВІТЬ ІЗ ДІТЬМИ, ЩО ВИ ТРИМАЄТЕ В РУКАХ КУЛЬКУ, В ЯКУ МОЖНА "НАДУТИ" УСІ СВОЇ ТРИВОГИ Й НЕГАТИВ. ЗРОБІТЬ ВИГАДАНИЙ ГЛИБОКИЙ ВДИХ І ПОВІЛЬНО "ВИДИХНІТЬ" У КУЛЬКУ СВОЇ ПЕРЕЖИВАННЯ.

ПОТІМ "ВІДПУСТІТЬ" КУЛЬКУ УЯВНО В НЕБО,

СПОСТЕРІГАЮЧИ, ЯК ВОНА ЗНИКАЄ РАЗОМ ІЗ ПРОБЛЕМАМИ.

11.       "КАЗКОВА МАНДРІВКА".

МЕТА: СПРИЯТИ ЕМОЦІЙНОМУ РОЗВАНТАЖЕННЮ ЧЕРЕЗ УЯВУ.

ЯК ВИКОНУВАТИ:

РОЗКАЖІТЬ ДІТЯМ КАЗКОВУ ІСТОРІЮ, У ЯКІЙ ВОНИ Є ГОЛОВНИМИ ГЕРОЯМИ: НАПРИКЛАД, МАНДРІВКА В ЧАРІВНИЙ ЗАМОК, ДЕ ПАНУЄ СПОКІЙ І ДРУЖБА.

ЗАЛУЧАЙТЕ ДІТЕЙ ДО УЯВНОЇ УЧАСТІ: ПОПРОСІТЬ ЇХ ПОКАЗАТИ, ЯК ВОНИ ЙДУТЬ, ЗАГЛЯДАЮТЬ У ЧАРІВНІ КІМНАТИ АБО СІДАЮТЬ НА М'ЯКІ ХМАРИ.

12.     "РУКА ДОПОМОГИ".    LUDMYLA SHUDRYK

МЕТА: СТВОРИТИ ПОЧУТТЯ ПІДТРИМКИ ТА ВЗАЄМОДІЇ В КОЛЕКТИВІ. ЯК ВИКОНУВАТИ:

ЗАПРОПОНУЙТЕ ДІТЯМ ПОДУМАТИ, ЧИМ ВОНИ МОЖУТЬ ДОПОМОГТИ ОДИН ОДНОМУ (НАПРИКЛАД, ОБІЙМИ АБО ДОБРЕ СЛОВО).

У КОЛІ ДІТИ ПЕРЕДАЮТЬ "РУКУ ДОПОМОГИ", СТИСКАЮЧИ ДОЛОНЬКИ СУСІДА, І КАЖУТЬ ПРИЄМНЕ ПОБАЖАННЯ. ЦЕ ДОПОМАГАЄ ЗМІЦНИТИ ДРУЖБУ ТА СТВОРИТИ АТМОСФЕРУ ПІДТРИМКИ.

13. "КОЛЬОРОВЕ ДИХАННЯ".

МЕТА: НАВЧИТИ ДІТЕЙ ПРАЦЮВАТИ ЗІ СВОЇМ НАСТРОЄМ ЗА ДОПОМОГОЮ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ. ЯК ВИКОНУВАТИ:

ЗАПРОПОНУЙТЕ ДІТЯМ УЯВИТИ, ЩО ВОНИ

ВДИХАЮТЬ СВІТЛІ, ЯСКРАВІ КОЛЬОРИ (СПОКІЙ, РАДІСТЬ) І ВИДИХАЮТЬ ТЕМНІ (СТРАХ, ТРИВОГУ).

РОБІТЬ ГЛИБОКІ ВДИХИ Й ПОВІЛЬНІ ВИДИХИ, ПРОМОВЛЯЮЧИ: "МИ ВДИХАЄМО СВІТЛИЙ КОЛІР,

А ВИДИХАЄМО ВСЕ, ЩО ЗАВАЖАЄ НАМ БУТИ СПОКІЙНИМИ."

ПОРАДИ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ:

ВИКОНУЙТЕ ВПРАВИ РЕГУЛЯРНО, ЩОБ ДІТИ ЗВИКАЛИ ДО НИХ ЯК ДО ЧАСТИНИ ЩОДЕННОГО ЖИТТЯ.

ВИКОРИСТОВУЙТЕ СПОКІЙНИЙ І М’ЯКИЙ ТОН, ЩОБ СТВОРИТИ АТМОСФЕРУ ДОВІРИ.

ЗАОХОЧУЙТЕ ДІТЕЙ ГОВОРИТИ ПРО СВОЇ ПОЧУТТЯ, ЯКЩО ВОНИ ГОТОВІ ЦЕ ЗРОБИТИ.

СПРОБУЙТЕ АДАПТУВАТИ ВПРАВИ ПІД ІНТЕРЕСИ І РІВЕНЬ РОЗВИТКУ КОНКРЕТНОЇ ГРУПИ ДІТЕЙ.

LUDMYLA SHUDRYK

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
24 березня
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку