КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ :
"ВПРАВИ ДЛЯ ЕМОЦІЙНОГО ЗАСПОКОЄННЯ В ДИТЯЧОМУ КОЛЕКТИВІ".
ЕМОЦІЙНА СТАБІЛЬНІСТЬ ДІТЕЙ
ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ Є ВАЖЛИВИМ ФАКТОРОМ
ДЛЯ ЇХ ГАРМОНІЙНОГО РОЗВИТКУ ТА
КОМФОРТНОГО ПЕРЕБУВАННЯ В ДИТЯЧОМУ САДКУ. ОДНАК ДІТИ ЧАСТО ПЕРЕЖИВАЮТЬ
ТРИВОГУ, СТРАХ ЧИ НАДМІРНУ ЗБУДЛИВІСТЬ, ОСОБЛИВО В НЕСТАБІЛЬНИХ УМОВАХ.
1. "ДИХАННЯ КВІТКИ".
МЕТА: ЗАСПОКОЇТИ ДИТИНУ ЧЕРЕЗ ГЛИБОКЕ ДИХАННЯ.
УЯВІТЬ РАЗОМ ІЗ ДІТЬМИ, ЩО ПЕРЕД ВАМИ РОСТЕ КРАСИВА КВІТКА.
ЗРОБІТЬ ГЛИБОКИЙ ВДИХ ЧЕРЕЗ НІС
(ПОЗНАЧАЮЧИ, ЩО ВДИХАЄТЕ АРОМАТ КВІТКИ) І ПОВІЛЬНИЙ ВИДИХ ЧЕРЕЗ РОТ.
ПОВТОРІТЬ 5-6 РАЗІВ.
2. "ОБІЙМИ МЕТЕЛИКА".
МЕТА: ЗНЯТТЯ НАПРУГИ ТА СТАБІЛІЗАЦІЯ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ. ЯК ВИКОНУВАТИ: ДІТИ КЛАДУТЬ РУКИ НА ПЛЕЧІ, ЯК КРИЛА МЕТЕЛИКА.
ПОЧИНАЮТЬ ЛЕГЕНЬКО ПОПЛЕСКУВАТИ ПЛЕЧІ, ЧЕРГУЮЧИ РУКИ.
ДИХАЙТЕ РІВНО Й ПОВІЛЬНО,
ЗОСЕРЕДЖУЮЧИ УВАГУ НА ВІДЧУТТЯХ.
3. "МАЛЮВАННЯ НАСТРОЮ".
МЕТА: ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ВИРАЗИТИ
СВОЇ ЕМОЦІЇ ЧЕРЕЗ ТВОРЧІСТЬ. ЯК ВИКОНУВАТИ:
ДІТИ ОТРИМУЮТЬ АРКУШІ ПАПЕРУ І КОЛЬОРОВІ ОЛІВЦІ.
ВОНИ МАЛЮЮТЬ СВІЙ НАСТРІЙ:
РАДІСНИЙ, СПОКІЙНИЙ ЧИ НАВІТЬ
ОБГОВОРІТЬ ЇХНІ МАЛЮНКИ БЕЗ ОЦІНЮВАННЯ, ЗАОХОЧУЮЧИ ДІТЕЙ ДІЛИТИСЯ ПОЧУТТЯМИ.
4. "ЧАРІВНА ПРОГУЛЯНКА".
МЕТА: ЗНЯТИ ЕМОЦІЙНЕ НАПРУЖЕННЯ ЧЕРЕЗ УЯВНУ ПОДОРОЖ. ЯК ВИКОНУВАТИ:
ЗАПРОСІТЬ ДІТЕЙ УЯВИТИ, ЩО ВОНИ
ПРОГУЛЮЮТЬСЯ ПО ЧАРІВНОМУ ЛІСІ.
ОПИШІТЬ: "ЧУЄМО СПІВ ПТАШОК, БАЧИМО КРАСИВІ
ДЕРЕВА, ВІДЧУВАЄМО ЛЕГКИЙ ВІТЕРЕЦЬ." ДІТИ ЗАКРИВАЮТЬ ОЧІ Й СЛУХАЮТЬ ВАШ ОПИС, ГЛИБОКО ДИХАЮЧИ.
5. "МАСАЖ ДОЛОНЬКИ".
МЕТА: ДОПОМОГТИ РОЗСЛАБИТИСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОСТОГО МАСАЖУ. ЯК ВИКОНУВАТИ:
НАВЧІТЬ ДІТЕЙ РОБИТИ САМОМАСАЖ ДОЛОНЬ: ЛЕГКІ ПОГЛАДЖУВАННЯ, КРУГОВІ РУХИ ПАЛЬЦІВ. ПІД ЧАС МАСАЖУ ЗАПРОПОНУЙТЕ ЇМ УЯВЛЯТИ, ЯК ІЗ КОЖНИМ РУХОМ ВІДПУСКАЄТЬСЯ НАПРУГА.
6. "СОНЯЧНИЙ ПРОМІНЧИК".
МЕТА: ПІДВИЩИТИ НАСТРІЙ І СТВОРИТИ ПОЗИТИВНІ ЕМОЦІЇ. ЯК ВИКОНУВАТИ:
УЯВІТЬ ІЗ ДІТЬМИ, ЩО НА НИХ ПАДАЄ ТЕПЛИЙ СОНЯЧНИЙ ПРОМІНЧИК.
ЗРОБІТЬ ВПРАВУ: ПОТЯГНІТЬСЯ ДО ПРОМІНЧИКА, РОЗКИНЬТЕ РУКИ, ПОСМІХНІТЬСЯ.
7. "ТИХЕ МІСЦЕ".
МЕТА: НАВЧИТИ ДІТЕЙ ЗНАХОДИТИ ВНУТРІШНЮ РІВНОВАГУ. ЯК ВИКОНУВАТИ:
ЗАПРОПОНУЙТЕ ДІТЯМ ЗАКРИТИ ОЧІ Й УЯВИТИ СВОЄ "ТИХЕ МІСЦЕ", ДЕ ВОНИ ВІДЧУВАЮТЬ СЕБЕ ЗАХИЩЕНИМИ (БУДИНОЧОК, ГАЛЯВИНА, КІМНАТА).
ЗАЛИШТЕ ДІТЕЙ НА КІЛЬКА ХВИЛИН У СПОКОЇ, ПОКИ ВОНИ ЗОСЕРЕДЖУЮТЬСЯ НА ЦЬОМУ ОБРАЗІ.
8. "ДЕРЕВО СПОКОЮ".
МЕТА: СТАБІЛІЗУВАТИ ЕМОЦІЙНИЙ СТАН І СТВОРИТИ ВІДЧУТТЯ ВПЕВНЕНОСТІ. ЯК ВИКОНУВАТИ:
ЗАПРОПОНУЙТЕ ДІТЯМ УЯВИТИ, ЩО ВОНИ Є ДЕРЕВОМ ІЗ МІЦНИМИ КОРЕНЯМИ, ЯКІ ТРИМАЮТЬСЯ ЗА ЗЕМЛЮ.
ДІТИ СТОЯТЬ РІВНО, ПОВІЛЬНО ПІДНІМАЮТЬ РУКИ (ГІЛКИ) ВГОРУ, РОБЛЯЧИ ГЛИБОКИЙ ВДИХ, І ПОВІЛЬНО ОПУСКАЮТЬ РУКИ, ВИДИХАЮЧИ.
ПІД ЧАС ВПРАВИ ЗВЕРТАЙТЕ УВАГУ НА СПОКІЙНИЙ РИТМ ДИХАННЯ.
9. "МУЗИЧНА ХВИЛЯ".
МЕТА: РОЗСЛАБИТИ ДІТЕЙ ЧЕРЕЗ МУЗИКУ Й ПЛАВНІ РУХИ. ЯК ВИКОНУВАТИ:
ВКЛЮЧІТЬ ТИХУ СПОКІЙНУ МУЗИКУ АБО ЗВУКИ ПРИРОДИ.
ЗАПРОПОНУЙТЕ ДІТЯМ РУХАТИСЯ, ІМІТУЮЧИ ХВИЛІ: ПЛАВНО ПІДНІМАТИ ТА ОПУСКАТИ РУКИ, НІБИ ВОНИ ТАНЦЮЮТЬ У ПОВІТРІ.
СЛІДКУЙТЕ ЗА ПЛАВНІСТЮ РУХІВ І ПІДТРИМУЙТЕ РОЗСЛАБЛЕНУ АТМОСФЕРУ.
10. "ПОВІТРЯНА КУЛЬКА".
МЕТА: НАВЧИТИ ДІТЕЙ ВІДПУСКАТИ ТРИВОГИ. ЯК ВИКОНУВАТИ: УЯВІТЬ ІЗ ДІТЬМИ, ЩО ВИ ТРИМАЄТЕ В РУКАХ КУЛЬКУ, В ЯКУ МОЖНА "НАДУТИ" УСІ СВОЇ ТРИВОГИ Й НЕГАТИВ. ЗРОБІТЬ ВИГАДАНИЙ ГЛИБОКИЙ ВДИХ І ПОВІЛЬНО "ВИДИХНІТЬ" У КУЛЬКУ СВОЇ ПЕРЕЖИВАННЯ.
ПОТІМ "ВІДПУСТІТЬ" КУЛЬКУ УЯВНО В НЕБО,
СПОСТЕРІГАЮЧИ, ЯК ВОНА ЗНИКАЄ РАЗОМ ІЗ ПРОБЛЕМАМИ.
11. "КАЗКОВА МАНДРІВКА".
МЕТА: СПРИЯТИ ЕМОЦІЙНОМУ РОЗВАНТАЖЕННЮ ЧЕРЕЗ УЯВУ.
ЯК ВИКОНУВАТИ:
РОЗКАЖІТЬ ДІТЯМ КАЗКОВУ ІСТОРІЮ, У ЯКІЙ ВОНИ Є ГОЛОВНИМИ ГЕРОЯМИ: НАПРИКЛАД, МАНДРІВКА В ЧАРІВНИЙ ЗАМОК, ДЕ ПАНУЄ СПОКІЙ І ДРУЖБА.
ЗАЛУЧАЙТЕ ДІТЕЙ ДО УЯВНОЇ УЧАСТІ: ПОПРОСІТЬ ЇХ ПОКАЗАТИ, ЯК ВОНИ ЙДУТЬ, ЗАГЛЯДАЮТЬ У ЧАРІВНІ КІМНАТИ АБО СІДАЮТЬ НА М'ЯКІ ХМАРИ.
МЕТА: СТВОРИТИ ПОЧУТТЯ ПІДТРИМКИ ТА ВЗАЄМОДІЇ В КОЛЕКТИВІ. ЯК ВИКОНУВАТИ:
ЗАПРОПОНУЙТЕ ДІТЯМ ПОДУМАТИ, ЧИМ ВОНИ МОЖУТЬ ДОПОМОГТИ ОДИН ОДНОМУ (НАПРИКЛАД, ОБІЙМИ АБО ДОБРЕ СЛОВО).
У КОЛІ ДІТИ ПЕРЕДАЮТЬ "РУКУ ДОПОМОГИ", СТИСКАЮЧИ ДОЛОНЬКИ СУСІДА, І КАЖУТЬ ПРИЄМНЕ ПОБАЖАННЯ. ЦЕ ДОПОМАГАЄ ЗМІЦНИТИ ДРУЖБУ ТА СТВОРИТИ АТМОСФЕРУ ПІДТРИМКИ.
13. "КОЛЬОРОВЕ ДИХАННЯ".
МЕТА: НАВЧИТИ ДІТЕЙ ПРАЦЮВАТИ ЗІ СВОЇМ НАСТРОЄМ ЗА ДОПОМОГОЮ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ. ЯК ВИКОНУВАТИ:
ЗАПРОПОНУЙТЕ ДІТЯМ УЯВИТИ, ЩО ВОНИ
ВДИХАЮТЬ СВІТЛІ, ЯСКРАВІ КОЛЬОРИ (СПОКІЙ, РАДІСТЬ) І ВИДИХАЮТЬ ТЕМНІ (СТРАХ, ТРИВОГУ).
РОБІТЬ ГЛИБОКІ ВДИХИ Й ПОВІЛЬНІ ВИДИХИ, ПРОМОВЛЯЮЧИ: "МИ ВДИХАЄМО СВІТЛИЙ КОЛІР,
А ВИДИХАЄМО ВСЕ, ЩО ЗАВАЖАЄ НАМ БУТИ СПОКІЙНИМИ."
ПОРАДИ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ:
ВИКОНУЙТЕ ВПРАВИ РЕГУЛЯРНО, ЩОБ ДІТИ ЗВИКАЛИ ДО НИХ ЯК ДО ЧАСТИНИ ЩОДЕННОГО ЖИТТЯ.
ВИКОРИСТОВУЙТЕ СПОКІЙНИЙ І М’ЯКИЙ ТОН, ЩОБ СТВОРИТИ АТМОСФЕРУ ДОВІРИ.
ЗАОХОЧУЙТЕ ДІТЕЙ ГОВОРИТИ ПРО СВОЇ ПОЧУТТЯ, ЯКЩО ВОНИ ГОТОВІ ЦЕ ЗРОБИТИ.
СПРОБУЙТЕ АДАПТУВАТИ ВПРАВИ ПІД ІНТЕРЕСИ І РІВЕНЬ РОЗВИТКУ КОНКРЕТНОЇ ГРУПИ ДІТЕЙ.