Контрольна робота. Практична риторика. 10 клас

Про матеріал
Завдання допоможуть перевірити наскільки учень/учениця: розуміє суть понять «риторика», «мовленнєва ситуація», «мовець», «аудиторія», «текст», «комунікативний намір», «мовленнєвий вчинок»; усвідомлює важливість риторики й риторичних умінь; називає умови успішного спілкування; риси, притаманні цікавому мовцеві, гарному співрозмовникові; називає етапи підготовки виступу; відрізняє мовленнєву дію й мовленнєвий вчинок; виявляє комунікативні наміри мовця.
Перегляд файлу

Українська мова. 10 клас                                                               Контрольна робота

РИТОРИКА ЯК МИСТЕЦТВО

І варіант

  1. Термін «риторика» походить від давньогрецького слова:

А мистецтво;

Б аудиторія;

В оратор;

Г теорія.

  1. Мовленнєва ситуація – це:

А вплив на аудиторію з урахуванням її особливостей;

Б збіг обставин, що спонукають до мовлення;

В спосіб переконання своїх друзів та колег;

Г публічний виступ, вишуканість і витонченість вираження думок.

  1. Елементами мовленнєвої ситуації є всі, ОКРІМ:

А адресант;

Б предмет мовлення;

В умови успішного спілкування;

Г ступінь знайомства з аудиторією.

  1. Налагодженню міцного контакту з аудиторією сприяє:

А обізнаність;

Б доброзичливість;

В артистизм;

Г упевненість у собі.

  1. Не має значення, який … у вас від народження. Завдяки практиці ви зможете виробити такий …, який відповідав би вашій фаховій майстерності та яскравій індивідуальності.

На місці пропуску треба вставити слово:

А вигляд;

Б голос;

В слух;

Г погляд.

  1. Установіть відповідність між видами слухання та їх змістом:
  1. слухання заради задоволення               А сприйняття лекцій, новин по радіо, 

                                                                          інструкцій;

  1. вдумливе слухання                                Б слухання музики, вистав, дружні

                                                                    розмови та дискусії;

  1. критичне слухання                                В зчитування почуттів, співчуття до

                                                                    ситуації мовця;

  1. емпатичне слухання                              Г суб’єктивне сприйняття інформації;

                                                                 Д невпевненість в достовірності

                                                                     інформації.

 

  1. Напишіть вільне есе (до однієї сторінки) на тему «З чого зіткане щастя?» або «Екологія мовлення»

 

 

 

 

Українська мова. 10 клас                                                               Контрольна робота

РИТОРИКА ЯК МИСТЕЦТВО

ІІ варіант

  1. Риторика як мистецтво виникла:

А в Давньому Римі 1500 років тому;

Б в Стародавній Греції 2500 років тому;

В у Єгипті 1000 років тому;

Г у Китаї 2500 років тому.

  1. Схематично формулу мовленнєвої діяльності можна зобразити так:

А хто – звідки – чому - за якої умови;  

Б що - про кого - як довго – з якою метою;

В хто – кому – чому - про що – де – коли;

Г звідки – що – хто – коли – чому.

  1. У мовленнєвій ситуації адресант – це:

А людина, до якої звернена мова;

Б слухач, аудиторія;

В ініціатор діалогу;

Г учні класу.

  1. Викликає в аудиторії довіру й серйозне сприйняття така особливість мовця:

А чарівність;

Б доброзичливість;

В обізнаність;

Г об’єктивність.

  1. До попередньої підготовки тексту до виступу належать усі елементи, ОКРІМ:

А виступ перед аудиторією;

Б формулювання мети;

В збирання матеріалу;

Г репетиція.

  1. Установіть відповідність між видами символічних жестів оратора та їх суттю:

 

  1. жест категоричності                             А пальці чи долоні рук з’єднуються;

 

  1. жест протиставлення                           Б шабельна відмашка пальцями правої

                                                                    руки;

  1. жест об’єднання                                   В схрещені на грудях руки;

 

  1. жест узагальнення                                Г руки виконують у повітрі рух «там» і

                                                                                   «тут»;

                                                               Д описування овалу в повітрі одночасно

                                                                                    обома руками.

 

  1. Напишіть вільне есе (до однієї сторінки) на тему « Що я вважаю обтяжливим, нудним, але потрібним» або «Екологія мовлення»

 

 

 

 

Відповіді:

І варіант 1.В, 2.Б, 3.Г, 4.Б, 5.Б, 6. 1.Б 2.А 3.Д 4.В

ІІ варіант 1.Б, 2.В, 3.В, 4.Г, 5.А, 6. 1.Б 2.Г 3.А 4.Д

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Галац Любов
    Дякую за працю! Чудова робота
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 січня
Переглядів
1684
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку