Мастер-клас "Кроссенс (сучасний тренд освіти)"

Про матеріал
Кроссенс (сучасний тренд освіти). Кроссенс – це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу. Це чарівна паличка для творчого і креативного вчителя. Знайде застосування на різних уроках та навіть підійде для класного керівника.
Перегляд файлу

Освіта, яка не вчить жити успішно

 в сучасному світі, не має ніякої цінності.

Роберт Кіосакі

 

«Сучасні тренди в освіті»

 

 

  1. КРОССЕНС – АСОЦІАТИВНА ГОЛОВОЛОМКА НОВОГО ПОКОЛІННЯ.

«Кроссенкс»: крос (англ. cross) – перехрестя, сенс (англ. sens) -  смисл, тож кроссенс –  перехресття смислів.

Винайшли цю головоломку у 2002 році математикк Сергій Федін і доктору педагогічних наук Володимир Бусленко. 

 Це  асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти  картинок. 

Кроссенс – це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу,  який виконує кілька важливих функцій. 

https://4.bp.blogspot.com/-7ldw0Q2U4qg/WzryoTflUvI/AAAAAAAABwo/7Tb8QWdQXGQeNuZPbF0ZdMnP3DUNfNwtQCLcBGAs/s640/%25D0%25A1%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B9%25D0%25B41.JPG

Основний сенс створення «Кроссенсу» – це головоломка, інтелектуальна гра, завдання, яке   мотивує до навчальної, пізнавальної, творчої діяльності як дітей, так і вчителя.

2. ЯК І ДЛЯ ЧОГО ВИКОРИСТАТИ КРОССЕНС НА УРОЦІ

Оскільки основне значення кроссенсу – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою  нетрадиційної перевірки знань із теми.  Застосування кроссенсу на уроці різноманітне. Можна побудувати весь урок в формі кроссенсу, тобто дев’ять його елементів можуть представляти собою структуру уроку.

 

https://3.bp.blogspot.com/-SLAghn46FiI/Wzrr8uQ877I/AAAAAAAABwU/ki1JYOMlrIMDANHtR3FzjeQ1Ui7i376WQCEwYBhgL/s640/%25D0%25A1%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B9%25D0%25B42.JPG

Під час  розгадування кроссенсу розвиваються комунікативні і регулятивні вміння; навички роботи з інформацією; підвищується допитливість і мотивація до вивчення  предмету. 

Кроссенс – не просто головоломка нового покоління, він поєднує в собі найкращі якості зразу деяких інтелектуальних розваг: загадки, ребусу, головоломки. Кроссенс є прекрасним засобом розвитку  логічного і творчого мислення учнів.

 

3. СТВОРЮЄМО КРОССЕНС

Для полегшення процесу створення кроссенсу спочатку потрібно заповнити словами кожен квадрат, а потім замінити їх образами. Оскільки у цьому завданні велика роль суб’єктивного сприйняття образів і зображень, то можливі свої варіанти зв’язків, за умови, що учень обґрунтує свою версію.

https://1.bp.blogspot.com/-X_e9CN7uh7A/WzrsXeeeIxI/AAAAAAAABwg/UVFco5luO0IwLb16jPHld4kn8fXXX9nZwCEwYBhgL/s640/%25D0%25A1%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B9%25D0%25B43.JPG

 

Необхідно в ряді ілюстрацій, іноді не зв’язаних на перший погляд один з одним скласти асоціативний ланцюг. Кожний малюнок має зв'язок з попереднім і наступним, а центральна об’єднує зразу декілька.. На уроках зручно розглядати зв'язок між малюнками по спіралі , равликом. В якості підказок дається нумерація квадратів. Центральний квадрат  є метою ланцюга роздумів.

 

 

1

 

2

 

3

 

 

8

 

9

 

4

 

 

7

 

6

 

5

 

 

 

На яких етапах уроку можно використовувати прийом «Кроссес»?

Створити проблемну ситуацію або узагальнити отримані учнями знання;

Оригінально і нестандартно підвести підсумки вивченого;

Також «Кроссенс» може стати  творчим домашнім завданням.

 Разом з цим Кросенс має величезний виходний  потенціал. Вони можуть бути складені за темою виходної години, свята, памятної дати, тощо. Вони можуть стати засобом організації колективної творчої справи.

Приклад

 

4. ВИСНОВОКИ

Прийом «Кроссенс» відповідає наступним  принципам:

  •                 Науковість: має наукове підґрунтя;
  •                 Ефективність: дає гарантовані результати вже з перших днів застосування;
  •                 Гуманність: покращує якість освіти і полегшує процес навчання;
  •                 Універсальність: можливість застосування різними викладачами на різних предметах.
  •                 Креативність: направлений на розвиток неординарного творчого мислення.

 

Рефлексія

Ті, кому сподобався прийом «Кроссенс» і  хто буде його використовувати в своїй практиці, покажіть  зелену картку.

Ті, хто сумнівається, що  буде застосовувати даний метод, покажіть жовту  картку.

Ті, які вважають, що цей прийом неефективний і не має результативності, покажіть червону картку.  Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

https://1.bp.blogspot.com/-XnPoQlt2_3A/WZQwFgA7huI/AAAAAAAAMeU/psNXxEf7xx4abtucbfprbECDVnljAPBNwCLcBGAs/s200/%25D0%259B%25D0%25BE%25D0%25B3%25D0%25BE_%25D0%25BA%25D1%2580%25D0%25BE%25D1%2581%25D1%2581%25D0%25B5%25D0%25BD%25D1%2581.jpg

https://1.bp.blogspot.com/-XnPoQlt2_3A/WZQwFgA7huI/AAAAAAAAMeU/psNXxEf7xx4abtucbfprbECDVnljAPBNwCLcBGAs/s200/%25D0%259B%25D0%25BE%25D0%25B3%25D0%25BE_%25D0%25BA%25D1%2580%25D0%25BE%25D1%2581%25D1%2581%25D0%25B5%25D0%25BD%25D1%2581.jpg

 

 

https://1.bp.blogspot.com/-XnPoQlt2_3A/WZQwFgA7huI/AAAAAAAAMeU/psNXxEf7xx4abtucbfprbECDVnljAPBNwCLcBGAs/s200/%25D0%259B%25D0%25BE%25D0%25B3%25D0%25BE_%25D0%25BA%25D1%2580%25D0%25BE%25D1%2581%25D1%2581%25D0%25B5%25D0%25BD%25D1%2581.jpg

docx
Пов’язані теми
Хімія, Майстер-класи
Додано
24 січня 2019
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку